Keresés

Részletes keresés

tibor200 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7096
Akkor már megint a töltésvezérlőnél lyukadtunk ki , amiből 3 db kéne .
Csak olyan nagy benne az ellenállás 3cm x 18cm nagyságú 100W os ellenállás . Ráadásul mindebből 3db áramkörbe 3 db ellenállás kéne, hogy azt már méretileg sem tudnám hová tenni a bicón.
Előzmény: mario1111 (7075)
tibor200 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7095
Hát hogy mennyiért lehet átalakítani egy mezei bicajt elektromossá ezt nézegettem én is. Átalakító készlet olyan 47000 ft amiben nincs benne az akkumulátor és az akkumulátor tartó táska . Benne van az agymotor 250-300W, a gázmarkolat ,a szabályzó egység. (persze van átalakító készlet 130000 ft ért is, ahol az árban benne van az akksi, itt lítiumos az akkumulátor azért olyan drága a készlet)
Az akkumulátor darabja 6-11 eft attól függ hol veszed . Általában 3 db kell belőle (36V= 3 x 12 V, de van 2-es 48V os rendszer is meg 4-es 48V os rendszer is).
Vigyázni kell a tengelytávra mert nem egyezik a normál bicóval kissé kijjebb kell hajlítani a villát hogy szélességben elférjen az agymotor.
Nem egy olcsó dolog átalakítani sem.
Előzmény: wolfka (7089)
Robirex Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7094
A gyakorlottabb mesterektől kérdezem, hogy hogyan lehet legegyszerűbben a hátsó kereket levenni és szervizelni gumicserénél vagy ragasztásnál. Vagy csak egyszerűen félredöltve?
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7093
A 263.10 által feltett képen Láthatod, hogy egy áttétel, s nem változtatható! A műanyagból készített kerék ne Tévesszen meg, nem önkenő a fogaskerék, rendszeres karbantartást, kenést is ígényel!
Azért ha erre Jársz, adok Neked egy háromsebességes agyváltót is, hogy Gyakorolhatsd a küllőzés mesterségét!
Előzmény: szsrobert (7078)
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7092
Szia!
Pontosan ilyenre gondoltam, s elsősorban Rád, mivel egyike Vagy azoknak, akik ismerhetik és ismerik is ezeket a gépeket!
Remélem, a nyáron sok fiatal rájön az elektromosok előnyeire! Titkon abban reménykedem, hogy udvari szállítójuk is Lehetnél!
üdv.: dube
Előzmény: 263.10 (7091)
263.10 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7091
Ez volt az enyém,kefés, áttételes,szabadonfutós.Egy jó ilyet kellene szerezni.
263.10 Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7090
Keveset, nem sokféléről elmélkedő Róbert hozzászólásában amire válaszoltál, szerintem Ő egy sima agymotorral hajtana meg lánccal egy agyváltós kereket.Ez nem hülyeség, csak macerás az agymotort elhelyezni.Vannak hagyományos motor formájú kefenélküli motorok, (amikben elvileg szintén csak a csapágy kopik, amit kiemelt az agymotor előnyeként)egy olyannal simán megoldható.

Egy kép egy áttételes agymotorról:

http://tech-mobile.hu/forum/viewtopic.php?f=13&t=176


Ami nekem volt a kemping elejében az másképp nézett ki.
Előzmény: dube (7087)
wolfka Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7089
Sziasztok!
Gondolom már sokszor volt ez a kérdés ezért elnézést kérek!
Normál kerékpárt kb mennyi pénzbe kerül átalakítani elektromosra ha magam rakom össze?
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7088
És még az is lehet, hogy a hat cellából egy zárlatos!
Előzmény: szsrobert (7084)
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7087
Az a gyanúm, hogy nem Láttál még áttételes agymotort, s keveredik Nálad az agyváltó fogalmával! Még az agyváltó is karbantartás-ígényes, de az más káposzta! Az áttételes agymotort úgy tudom elképzelni (mert látni még én sem láttam!), mint az áttételes önindítót, tehát kenni és időnként cserélni kell a fogaskerekeket!
Előzmény: szsrobert (7078)
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7086
Egyetértünk!
Ezért javasoltam a sorbakötötthöz, hogy ahány akku, annyi aktívátor! Mellesleg az eladó is ezért javasolta!
Előzmény: mario1111 (7075)
dube Creative Commons License 2009.07.03 0 0 7085
Sziasztok!
Szomorú hírt kell közölnöm! A PB-30-asom elhagyott engem egy 15 éves fiúcska kedvéért! 20 hónapig használtam a gyári 10Aó-s akkumulátoraival, ebből négy hónapig 1kW-os motorral (az alatt az idő alatt egy 12Aó-s akku segített be)! Az akkuk most kb. 70%-osak, tegnap kiderült, hogy 25km-es hatótávja még mindig van a bringának! Érdemes volt minden használat után tölteni! A srácnak bóbitája is van, el van ragadtatva az elektromos gyorsulásától! (hát még ha megtudja, hogy a negyedik akku berakása után hogy fog menni!) Nem lehet levakarni a gépről, míg az elektronika le nem tilt! Tőlünk hat házzal odébb vették meg, naponta fogom látni! A jövendő kor technikája a jövő kor képviselőjéhez; méltó helyre került!
Jazzkedvelő! Face szerint az áramkorlát változtatgatása az elektronikát minden alkalommal önmagának újraprogramozására kényszeríti, ezért nem egészséges az a megoldás! Ti. azt szerettem volna, hogy alaphelyzetben a hatósági előírásoknak feleljen meg a masinám, "turbó"-gomb működtetésére pedig menjen is! Ehhez Face inkább a "gázkar" feszültségkorlátját javasolta a teljesítmény lehatárolására! Innen jött az ötlet, hogy a javasolt megoldásból egy kis rosszindulattal és kellő odafigyeléssel akár "tempomat"-ot is lehet alkotni! Ezzel kapcsolatban mégegyszer kérem, hogy aki ilyenre "vetemedik", annak legyen a fékkarba beépített, elektronikát letiltó mikrokapcsolója, hogy üzemzavar esetén ne következzen be baleset!
Üdv. mindenkinek! dube
Előzmény: Törölt nick (7072)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7084
Eltaláltad. Természetesen mellette az elmaradhatatlan cigarettával.
Előzmény: Mary bx (7082)
mario1111 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7083
Ez kissé hihetetlennek tűnik nekem. Kifejtenéd kicsit részletesebben?
Esetleg kibontanád teljesen az igazság csomagját? :D
Előzmény: szsrobert (7081)
Mary bx Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7082
Erösen pigmentált bör?
Előzmény: szsrobert (7081)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7081
A mi környékünkön másnak nevezik.
Bizonyos emberek nagy százaléka közlekedik vele. Akár 3-4 személy is egy kerékpáron.
Előzmény: Mary bx (7080)
Mary bx Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7080
Itt nálunk lustaemberbiciklinek becézik az irigyek:((
Ha nem sérült a szigetelés sehol akkor nem kéne ráznia.
Előzmény: Robirex (7076)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7079
Megrázhat, Én néha a 12V-ot is érzem. A 48 is megbizsergetett a múltkor.
Előzmény: Robirex (7076)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7078
Az agymotor élettartama áttétellel is azonos. Túlterhelést elkerülve csak a csapágyak kopnak el.
Lánc a kerékpáron is van, nem jelentős költség.
Az agyváltót kerékpáron is a középső fokozatban (gyakorlatilag nem kopnak a agyváltó fogaskerekei) érdemes használni, csak hegymenetben, emelkedőn érdemes váltani.
De ez igaz a normál kerékpárra is.
Ha azzal is csak 15-tel közlekedünk, sokkal többet bírnak a gumik, lánc.
Mégsem tekerünk 15-tel. :-)

Ami miatt mégis előnyösnek találom: a nagy terhelés , út ütései nem az agymotor csapágyát érik, hanem a kerék olcsóbb, könnyen szerelhető csapágyát.

Erről ismét eszembe jutott, mi történne, ha egy elszabaduló alkatrész, mágnes, vagy rövidzár miatt az első kerék leblokkolna 25-30km/h-s sebességnél...
Előzmény: Törölt nick (7073)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7077
Igen, ezen én is gondolkodtam.
Szinte jobban jár az ember, ha a 15kg-os kerékpáral teker, mint az 50kg-os elektromossal rásegít a tekerésre, de az akkuk tömege miatt ugyanott van.

Most mértem az Elbikét, 13km/h-s sebességtől kezd visszatölteni a párhuzamos akkupakkra. 18-20-nál 5A-rel tölt.

Ha nem lenne mélykisütésgátló elettronyiká, 10km/h sebességet saccolnék 12V-ra, és 20-at 24V-ra.
Kőkeményre pumpáltam a gumikat, de így is 1A-rel csak 10km/h-t ér el.
Ki kellene próbálni 4 4Ah akkuval, de lehet, hogy úgy is annyit kérne.

Nagyon furcsállom, mivel az áramvonalas burkolt kerékpárok 50W-tal a 10km/h többszörösével haladnak.
Vagy a motor ennyire rossz hatásfokú kis terheláskor alacsony fordulatszámon, és az 50W felvettből csak 20-at ad le?
Előzmény: Törölt nick (7071)
Robirex Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7076
Ma hazafelé jövet a munkahelyemről megkérdezték tőlem a bámészkodók, hogy ha megázik a "villanybiciglim" akkor megrázhat-e rajta az áram! :)) Attólis kiakadok ha villanybiciglinek hívják az elektromos bringámat, nemhogy még akkor ha ekkora nagy baromságot kérdeznek tőlem...
mario1111 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7075
Amennyiben nem működik akkor nem árt. De ha működik és egy akkut megjavít akkor az több töltést tud majd felvenni, ergo a többi hamarabb feltöltődik újabb ergo 15 volt fölé mennek és gázosodnak....
Előzmény: tibor200 (7074)
tibor200 Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7074
De miért árt az akkuknak ha csak az egyiken van aktivátor ?
Hatással van a többire?
Előzmény: dube (7021)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7073
Arról nem is beszélve, hogy egy ilyen bolygóműves/áttételes agymotor élettartama is rosszabb, karbantartásigényesebb, több hibalehetőség, nagyobb súly stb. Ez a kínai occó kategóriában szerintem nem eléggé megbízható.

Az iparban vannak ilyenek dögivel minőségi kivitelben, de ott sajna - és érthető módon - más az árkategória.

Attila
Előzmény: dube (7070)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7072
Nem kell két vezérlő. Egy kapcsolóval a kormányos is megoldható. Azaz pl az áramfigyelő ellenállással kell játszani, és váltogatni az értékek között.

De ehhez kapcs rajz kell, hogy pontosan tudjunk számolni az értékekkel. Vagy játszani vele párszor, illetve aránypárban kitalálni a megfelelő értéket.

Attila
Előzmény: dube (7063)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7071
Nem ismerem azt a vezérlőt, amiről beszélsz, de 99%, hogy igen.

Csak kérdés, mire elég a 4A. Akkor már tekerhetnél is egy sima bicajjal, és nincs aksiamortizáció :-)

Attila
Előzmény: szsrobert (7062)
dube Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7070
Ha az élet produkálna azonos körülményeket, nem lenne szükség drága laboratóriumokra! A haladási ígényem viszont változatlan volt mindkét esetben!
Az agymotor előnye a direkthajtásban rejlik. A különböző áttételek közbeiktatásával lehetőség nyílik a motor jobb kihasználására, de minden áttétel rontja a motor hatásfokát, ezért ritka az áttételes agymotor!
Előzmény: szsrobert (7069)
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7069
Emelkedőmászáshoz(és sokminden máshoz is) legideálisabb megoldás lenne egy lánckerékkel ellátott kerékagymotor, ami lánccal hajtaná a 3(vagy több) fokozatú agyváltós hátsókereket.

Az agyváltón a mostani gépemnél is gondolkodtam. Az akku tömege okozta terheléssel is kényelmesen lehetne haladni emelkedőn felfelé, illetve utazósebességnél tekeréssel rásegíteni a motorra a kisebb áramfelvétel, az akku amortizációjának, ebből követlezően a költség csökkentésének szempontjából.

A normál áttétel emelkedőre hosszú, utazósebességnél rásegítésre rövid.
szsrobert Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7068
Minkét esetben azonos helyen, azonos sebességgel, azonos időjárási körülmények közt(szélirány) haladtál?
Előzmény: dube (7066)
dube Creative Commons License 2009.07.02 0 0 7067
Szép ez a játékszer, de Robi szerint rosszul működik, mert emelkedőn csökkenő sebesség mellett is nő az áramfelvétel!
Szerintem pedig veszélyes, ha fékezés közben nincs letiltás! Ha legközelebb ilyet Csinálsz, Keríts előtte egy rossz autós irányjező-ütemadót, annak a házában szépen elfér!
Előzmény: mario1111 (7065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!