Láttam hasonló videót ami állomási telepitett kamerák felvételeit mutatta,amiken kishiján valakit elütött a vonat.Gondolom amiken tényleg elütötte,az nem publikus....
Tulajdonképpen minden baleset "sajnos, hogy megtörtént", de akkor igazán tragikus, ha valaki abban az életét is elveszíti. Ezt tetézi még, ha az áldozat nem is tehetett semmit a baleset elhárítása és a saját élete, jobb esetben "csak" a testi épsége védelme érdekében, mint jelen esetben is. A hátramaradottaknak pedig mindig is fájó lesz a visszaemlékezés. :(
Sajnos , hogy megtörtént ez a baleset ! Pistát nagyon sokan kedveltük ladányi , karcagi és a környékbeli kollégák . A kedves özvegye és a fia ma is a cégnél dolgozik . Nem is tudom milyen érzés számukra "arrafelé " járni a vonattal ?
1999.06.29-én. 15:45-kor a 621. sz. vonat élén, birkákat szállító olasz kamiont gázolt Császárszállás - Újfehértó között, egy jól működő fénysorompóval biztosított átjáróban. A 115 km/h sebesség mellett bekövetkezett ütközés során szerzett sérüléseibe Pléli István, szolnoki mozdonyvezető a kórházban belehalt, a kamion vezetője és a vonat egyik utasa könnyebb sérüléseket szenvedett. A gép kisiklott, a szétszakadó küzúti jármű pótkocsija nekivágódott a mozdony utás sorozott, ugyancsak kisiklott büfékocsinak, a pálya 600 m hosszban járhatatlanná vált és 120 birka elpusztult.
A balesetről csak újságcikkeim vannak, illetve néhány fotóm a már az Északiban lévő, kibelezettt 1246-ról.
:) Most mar emlekszek ra en is a neve utan. Lehet hogy mi ismerjük egymast? En 82 majustol 85 aug.vegeig voltam Fradiba. Ott voltal mar akkor? En a 229-es es a 227-es Szergejen jartam.
Üdvözlet! Van valakinek infója esetleg fényképe a V43 1246-os masina 1999.06.29-i. balhéjáról. Ha igaz volt valami ügye majd napra tíz éve a mostanihoz viszonyítva. Előre is köszi!
...ez szándékos csúsztatás tisztőtt országgyűlés...a szovjet mozdonyban mi legfeljebb magyar tüzeket küzdöttünk le...azt le is lehetett..! Nade szovjet tüzet...azt csak ott messze lehetett gyújtani...eloltani meg...azt nem is tudom... :-)))
Illetve a fóti forgatási helyszínen talán 1985-ben Tímár Péter Egészséges erotika forgatásán is leégett a díszlet ládagyár, de az szándékosan történt. :) Azt hiszem, Kardos Sándor volt az az operatőr, aki azbesztruhában bement a tűzbe. ON: A 71-es vonalat itt sem fenyegette veszély. :)
"A berendezés feltöltésére szennyeződésmentes víz és EVEGÉN "UM" (nem tudom, miért emlékeztet engem ez az EVEGÉN a FOSGÉNre...) jelű, állati fehérje alapanyagú habképző anyag használatos."
Azért nem kezdtem el keresni, mert úgy emékeztem, a Dízelmozdonyvezetők zsebkönyve c. műben van (bár lehet, hogy ott is, az már nincs meg nekem). De itt az általad említett:
Ez az "enyhén mérgező" meg olyan vörös farok is lehet, ha fél méteres hólyagokat csinált, akkor "óvatlan kezelése meglepő hatást válthat ki" írták egy távközlési anyagismereti tankönyvben.
Van egy könyvem - csak elő kell keresnem - ha jól emlékszem Biztonsági berendezések a vontató járművveken a címe. Ebben írja a szerző, hogy a Szergejek egy részén az oltást végző anyag mérgező volt. Előkeresem majd, mert talán pontosabb adatok is szerepelnek benne.
Oóóóóh...mérgező...inni tényleg nem volt ajánlott, de nem volt az az igazi bőrméreg....
Nekem még úgy mesélték, hogy állati csont is voltaz összetevők között...mint az enyvben. De az a hab nem is esett össze a tűzre fújva, hanem egy darabig megállt rajta, és elfojtotta azt. Anno a szovjet technika ezt tudta olcsón, nagy mennyiségben a fenti kívánalmaknak megfelelően (?) produkálni.
A balesetes topikban csak pontosan! A filmezett "egri vár" kb. Solymár-Pilisvörösvár között, fönn a domboldalon épült, kőből és betonból, ott nem nagyon égett semmi... Nincsenek is rajta égésnyomok. Igazi filmtörténeti égés a Hortobágyon volt, Jancsó Szerelmem, Elektra c. filmjének a forgatásán, egy óriási, e célra épített nádtetejű építmény égett le, porig, a forgatás vége felé, ezután úgy állt a kamera, hogy ne látsszon a (húlt) helye. Az égésből vasútra nem terjedt át a tűz, úgyhogy vasúti baleset nem volt (hogy ON legyek :-))) ).