Keresés

Részletes keresés

EKM-765 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54810
Ha már Bp közlekedése a szemszög:én meg annak örülnék ha nem lenne Volvo,MAN,Alfa,Combino,Tatra,Hannoveri,Solaris,Bombardier hanem minden más ami előttük volt.
Előzmény: Fzolee (54804)
Mwin Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54809
Kis kiegészítés:
Rába 187-es futómű nem létezik, az, amiről beszélsz, a Rába 118-as típusú futómű.
A 832.xx típusú futóművek csak a buszok alatt kormányzott mellsők, ugyanezzel a típusszámmal készültek teherautók alá hátsó futóművek is.
Előzmény: suraki1 (54806)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54808
Ki mivel szeret utazni.... Én ha látom hogy a Volvo után a végállomáson 200-as a következő, megvárom azt....
Előzmény: Fzolee (54804)
suraki1 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54807
Nagyrába és nagyrába közt is van különbség:
A 200-asok alatt úgy 1983-ig használták nagy sorozatban a Rába MVG 018-as sorozatot, ennek még a bolygóműház nem sima felületű, hanem kicsit púpos, erről ismerhető fel, plusz a mormogós, kicsit mély hangjáról.
Ezután a 187-es sorozatra tértek át, de ebből igen sok altípus mellett két fő verzió volt, rövid és hosszú áttételű, értelem szerűen előbbit városit, utóbbit helyközi-távolsági forgalomhoz. Ráadásul hangról is megkülönböztethetők.
Időben általam nem behatárolhatóan jelent meg az 1980-as évek vége felé az MVG K009-es sorozat, a "csendeshíd".
Valamikor a '90-es évek vége felé jelent meg a Rába 318-as sorozata, amely igaz bolygóműves, de csendesebb konstrukció, kívülről a kevésbé kinyúló bolygóműházról ismerhető fel ("keskenyebb" a teljes híd). Újkori 200-asok és 400-asok egyaránt készültek ezen típus valamelyik verziójával.
Természetesen a csendes hídnak is lett továbbfejlesztett verziója, ha jól tudom a 311-es sorozatszámot kapta. Emellett van ezen újabb daraboknak egy "BDR" típusmegjelölése is, de ezt még nagyon nem sikerült kibogoznom.
Előzmény: Feri BPO-576 (54801)
suraki1 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54806
Ez a 187-es sorozat egy tagja lesz inkább. A 832 az kormányzott futómű.
Előzmény: 18-09 (54803)
Hava Yollary Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54805

rossz úton jársz:

-nagy: bolygóműves  2 fokazatú híd, (  a  bolygómű van kívül, az egyenes  fogazású 3 bolygókerék adja a jellegzetes hangot

-csendes: egyfokozatú,  bolygómű elmarad, erősebb kivitelű , kovácsolt-edzett féltengely.

Előzmény: Feri BPO-576 (54801)
Fzolee Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54804
Elvakultan nem szeretek semmit... Van pár jó 200-as is, 400-as is. De örülnék neki, ha már csak nosztalgiaüzemben lenne 200-as ikarus (lassan már 400-as is), meg ICS, Ev, MXa és Ziu is...
Előzmény: BPY-083 (54800)
18-09 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54803
Ez az ún. nagyhíd. MVG 832 a típusa, ha jól tévedek...

Előzmény: mayflower36 (54782)
Fzolee Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54802
Relatív...
Előzmény: BPY-083 (54800)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54801
Nekem sincs túl sok infóm a futóművekről, de azért megpróbálok valamit leírni (a nálam jártasabbak majd kijavítanak).
A kettő között elsősorban méretbeli különbségek vannak: a nagy RÁBA-híd könnyen felismerhető, hisz elég méretes darab :)
Jellemzője még, hogy a benne lévő fogaskerekek nagyobb átmérőjűek, mint a kis hídban (más néven: csendeshíd), és lassabban is forognak - ettől (is) van a jellegzetes hangja.
A kis híd már másabb; mérete kisebb, a fogaskerekei gyorsabban forognak, és csendesebb a járása (ezért is hívják csendeshídnak).
A BKV-n belül az Ikarus 260-as és 280-as buszokra jellemző a nagy RÁBA híd (1991 előtti évjáratúak), de ilyen van a ZIU9-es és az Ikarus 280T-GVM trolik hajtott tengelyén is.
A régi homlokfalas 415-ösök hátsó hídja is nagy RÁBA volt, de később ZF gyártmányú kishídra lettek lecserélve.
Konkrétan nem évjáratfüggő, hogy melyik busz alatt milyen hátsó híd van, mert minden megrendelő máshogy kérte a járműveket (még 2001-ben is készült nagy RÁBA-hidas jármű).
Előzmény: mayflower36 (54782)
BPY-083 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54800
miért?
tán nem szereted az Ikarusokat? :D
Előzmény: Fzolee (54799)
Fzolee Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54799
Erre nem mondok semmit...
Előzmény: BPY-083 (54798)
BPY-083 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54798
hát én nekem mindegy lenne hanyas Ikarus széria csak Ikarus legyen! :P :D
Előzmény: Fzolee (54797)
Fzolee Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54797
Cseréljünk... Én olyan szívesen járnék azokkal a buszokkal, az ezeréves 200-asok helyett, amik itt vannak...
Előzmény: BPY-083 (54796)
BPY-083 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 54796
Sajnálattal közlöm veletek, hogy a mai naptól Debrecen városából kezdenek szivárogni az ikarusok! :(
Amiket eladtak remélem jó gazdájuk lesz!
Én csak irigyelni tudom azon Városok települések lakóit kik Ikarussal közlekednek vagy még fognak is... ;-)
bi-02 Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54795

A 256.50Vlux a volánok számára készült "256.50E" típusú busz.

Vagyis, ha volános légbefúvós 256-ost látsz az tutira 256.50Vlux, feltéve hogy eleve a volán részére készült a kocsi.

A nem volános, de légbefúvós 256.50-es az biztosan 256.50E, feltéve, hogy soha sem volt volános.

A kettő közötti legszembetűnőbb (eredeti) különbség, hogy a volánosban a hátsó ajtó üzemszerűen nem használható vészkijárat, és ott is ülések vannak.

Előzmény: na763m (54769)
Basta! Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54794

Üdv.

Melyik M.A.N. motor  volt benne?  4 vagy 6 hengeres?  Motorkód? Váltó ? ZF?  5 vagy  6 sebességes?

Mit  fogyasztott?Mi  volt még átépítve benne  ?

Előzmény: audiking (54788)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54793
Na ezt még sosem láttam. HE ?! Fincsi. :-)

Szeretném felvenni veled a kapcsolatot, de mail címed nem publikus. Küldenél egy elérhetőséget a postámba?
Előzmény: dantetom (54760)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54792
Újabb narancssárga városnézőt láttam tegnap. Ezúttal a szellősebb változat, KTY-046 rendszámmal. Eredet? :-)
trlpx Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54791
Így van, az ablakokon is látszik a közpére helyezett elhúzó. Ez a kocsi egy FÁK-ból visszamaradt 260.51-es ha minden igaz.
Egyébként egészen 1996-ig mentek kocsik trilex-el+Liaz híddal és még bőven ráncajtóval is.
Előzmény: zsig (54781)
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54790
Ikarus 546
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54789
Ik 546
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54788
Ik211
Előzmény: audiking (54787)
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54787
Ik211Ik211Ik211Ik211
Előzmény: audiking (54785)
Buszospist i Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54786
Ócsán állt és sztem még ott is van a FÉG udvaron. Ha megnézed a hátsó ablakokon ott a FÉG jel.Ez mellől hoztam el kb 1 éve az 545 ZIL buszomat.
Üdv
Előzmény: suraki1 (54766)
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54785
Ezzel jártam évekig.
Ik211 Motor:Man 163 Le
Előzmény: audiking (54784)
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54784
Ezzel jártam évekig!
audiking Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54783
Sziasztok!
Nagyon király ez az oldal!
mayflower36 Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54782
Mi a különbség a Rába nagy és kis híd közt? Bocsi a tudatlanságért. Mitől kicsi/ nagy, miről ismerhető fel, mivel jobb/rosszabb, évjárattól függ-e?...stb
Köszi!
Előzmény: Feri BPO-576 (54765)
zsig Creative Commons License 2009.06.16 0 0 54781
Márpedig az ablakkeretekből közel 100%-ig valószínűsíthető, hogy 1993 utáni a kocsi. (Ha megnézed, az Ik400-asok középső sínje és felső szigetelőkerete ugyanolyan kialakítású, csak más méretű, mint ennek a kocsinak - ilyenek pl. a Gyrosok ablakai is)
Előzmény: HáBé (54777)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!