Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2009.12.01 0 0 142
Előzmény: KisTTesó (140)
ROCOman Creative Commons License 2009.12.01 0 0 141
Igen, hozzáférhető, mépedig: itt!
Előzmény: burgeri (136)
KisTTesó Creative Commons License 2009.12.01 0 0 140
"benbe"-nek igaza van... Le fog közlekedni!
Előzmény: Törölt nick (138)
benbe Creative Commons License 2009.12.01 0 0 139
A cégek szétválásának eredményeképp a helyi pft-nek szerencsére kötelessége a vonat leközlekedését biztosítani.

Egyébként szerintem sem a sorompókkal, sem a sínekkel nem lehet semmi baj. A bezárt szakaszokra gyakran többet költenek, mint az üzemelőkre...

Ilyenkor egyébként a vonat előtti napon kémszemlemenetet tartanak, a vonalbejárónak pedig eddig is végig kellett mennie.
Előzmény: Törölt nick (138)
Törölt nick Creative Commons License 2009.12.01 0 0 138
Nem tudom, de nekem ez a Pápa-Vvarsány dolog bűzlik. Ugyanis nem tartom valószínűnek, hogy a helyi PFT engedni fogja személyszállító vonat közlekedését a Franciavágás-Vvarsány szakaszon. Miért is?
- nem valószínű, hogy a 2,5 éve használaton kívüli szakaszon az évi két permetezővonaton kívül mérővonat is közlekedett
- nem valószínű, hogy a bizonytalan jövőjű szakaszon a PFT karbantartási munkát végez
- nem tudom, hogy az állomási és nyíltvonali fénysorompók üzembiztosak (vagy a minden átjáróban megáll és lefedez játék fog menni?)
- "Hentes" honlapján kb egy éve olyan felvételeket láttam, hogy a vonalszakaszon fák dőltek a vágányra, és bokrok lógnak a közlekedési sávba.

Nem akarok vészmadárnak tűnni, csak elmondtam kételyeimet. Higgyétek el, én is azt szeretném ha személyvonat közlekedne arra.
Előzmény: KisTTesó (137)
KisTTesó Creative Commons License 2009.11.25 0 0 137

December 7-én mikulásos különvonat (5 Bz) fog közlekedni Szany-Pápa-Vvarsány-Vinye útvonalon...

Fotózzatok minél többet!

burgeri Creative Commons License 2009.11.12 0 0 136
Hozzáférhető ez a lista? Minek a listája (mi is az a hívójel)?
Előzmény: ROCOman (135)
ROCOman Creative Commons License 2009.10.28 0 0 135
A szolgálati helyek hívójelei listán - legalább is ami nekem van - nem szerepel Bánhida.
Előzmény: burgeri (134)
burgeri Creative Commons License 2009.10.28 0 0 134
Meg tudná valaki mondani, hogy Bánhidának mi a vasúti hivatalos rövidítése (van neki egyáltalán)?
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.07.22 0 0 133
Mentsd meg mindet! :-PPP
Előzmény: hkv (131)
csgabesz1982 Creative Commons License 2009.07.18 0 0 132

Csütörtökön Kecskéd Felső megállóhelynél. Az erőműbe viszik a fát... Sajnos a kép telefonnal készült. Bocsi

 

 

hkv Creative Commons License 2009.07.15 0 0 131
 

Az idei évi vasúti évfordulok kapcsán limitált példányszámú emlékboritékok és emléklapok jelennek meg. Minden egyes kategória 20 db-os példányszámban jelent illetve jelenik meg sorszámozott példányban.

 

- 60 éves az UTASELLÁTÓ (emlékboriték 2 különféle változatban) már megjelent ára 300 Ft

- 100 éves a 324-es gőzmzodony (emlékboriték) hamarosan megjelenik ára 300 Ft

- 30 éves a Bz motorvonat (emlékboriték) hamarosan megjelenik ára 300 Ft

- 125 éves a Budapest Keleti pályaudvar (emléklap) hamarosan megjelenik ára 300 Ft

- 50 éves a BKV HÉV M III motorkocsi (emlékboriték) hamarosan megjelenik ára 300 Ft

 

A limitált példányszámú boritékokra és emléklapokra E-mailban lehet jelentkezni.

Rbatka Creative Commons License 2009.06.27 0 0 130
Lakott épületek is bontásra kerülnek országos szinten. Példát még én sem (!) merek hozni, bár nem a saját érdekemben.
Előzmény: M47-1239 (113)
Rbatka Creative Commons License 2009.06.27 0 0 129
A rakodó maradványai megvannak még de azt a természet már kezdi visszahódítani.

Az talán még szebb is, mint egy vadi új épület :)
Előzmény: blzs (102)
ga_91 Creative Commons License 2009.06.26 0 0 128
Ebben az esetben kijavítják a hibákat?
Előzmény: Abymot (125)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.12 0 0 127
A tetteseket az általuk ellopott kábelnél fogva, lábuknál megkötözve fejjel lefelé lógatnám órákon át, majd megkérdezném őket, akarnak-e még kábelt lopni...
Előzmény: Abymot (125)
M47-1239 Creative Commons License 2009.06.12 0 0 126
Tápszentmiklós épülete sem áll már...:-(
Abymot Creative Commons License 2009.06.12 0 0 125
2009. június 1-jén ismeretlen tettesek a Pápa – Kisbér vasútvonal Franciavágás és Pápateszér közötti pályaszakaszán 800 méter hosszú vasúti légkábelt tulajdonítottak el 400.000.-forint összértékben. Június 4-én ugyanezen vonalszakaszon további 1.000 méter hosszan vágtak ki a kábelből, további 500.000.-forint kárt okozva.

 

Megvolt az esélye annak, hogy az elkövetők korábbi sikereiken felbuzdulva hamarosan újra próbálkozni fognak … A Magyar Államvasutak Zrt. veszprémvarsányi vasútállomásának forgalmi szolgálattevője június 5-én 23 óra 05 perckor értesítette a Pápai Rendőrkapitányság ügyeletét, hogy újabb légkábel-lopást jelez a riasztórendszer, melynek helyszíne a Pápa és Veszprémvarsány közötti pályaszakasz. … Két szolgálati gépkocsival összesen 3 fő járőr és 2 fő körzeti megbízott indult haladéktalanul a helyszínre Bakonyszentiván, illetőleg Pápateszér irányából, ahol 3 személyt értek tetten bűncselekmény elkövetésén.

 

www.orientpress.hu/portal.php?ReszletesHir=1&HirID=44300&ajanlo=RSS

f_k Creative Commons License 2009.06.06 0 0 124


Először 1988 ban utaztam a vonalon.

1988-89 ben M47-2000+2 Bh teljesen lehúzható ablakos kocsi közlekedett rajta.

1989 ben egyetlen Bz+ 2 mellék közlekedett.

1990 ben a Környe-Kisbér pályasebesség 40 km/h volt.

2003 as menetrendben már 50/50 es a Bz-k menetrendje. nemtudom mikor de talán a 90 es évek közepén emelhették fel a sebességet.

Kisbéren a 4 es keresztnél 2 M47-200+ 2 kocsis vonat volt illetve M41+3 Bhv ból az egyik Komárom Székesfehérvár a másik meg Székesfehérvár Komárom.

Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.06 0 0 123
Aha. Tehát felemelték Bz-re a sebességet.
Előzmény: M62-156 (122)
M62-156 Creative Commons License 2009.06.06 0 0 122
Kisbér-Környe között a bezárás elötti években már 50-es volt a sebesség Bz-re. Dácsiára viszont 40 volt az egész vonalon.
Előzmény: Törölt nick (121)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.05 0 0 121
Igen, sokat tévedtél. Ami nem baj, hiszen senki sem úgy születik, h mindent tud.
Akkor lássuk:
A Pápa-Tatabánya vonal építéskori kiépítési sebessége 40 km=óra volt, mint majdnem minden HÉV-vonalon. Az 1920-as évek végén forgalomba állított BCmot-ok általában 50 km/óra sebességgel közlekedtek az ilyen vonalakon, nagy valószínűség szerint a Pápa-Tatabányain is. A gőzösök viszont csak 30-40-nel.

A Pápa-Veszprémvarsány-Kisbér szakaszon már elég korán, az 1930-as években kicserélték a síneket 34,5 kg/m-esre, a sebesség az ívviszonyok miatt csak 50-re emelkedett (amúgy az ilyen pálya bírná a 60-at).

Kisbér-Tatabánya között később (pontosan nem tudom mikor) cserélték ugyanilyenre a síneket, de számomra ismeretlen ok miatt nem emelték fel a sebességet, maradt 40 km/óra.
Előzmény: Szergej Alekszejevics (120)
Szergej Alekszejevics Creative Commons License 2009.06.05 0 0 120
Sajnos nagyon is valós...

Nem is kell olyan extrém eldugott helyre menni, Budapesten a Nagy-Burmát ilyen módszerekkel szedik fel a "helyiek" a félmunkát meg viszi a MÁV Soroksárra...

Hát akkor rendes tizedelés lesz a vonalon.

Én sajnos nem vagyok járatos a vonalban, de amikor vonattal Kisbért vagy Győrszentivánt érintettük a csatlakozó sínek csak rozsdásak voltak de jó állapotúnak tűntek...

Kíváncsi lennék, hogy mekkora volt valaha a kiépítési sebesség...ha tippelnem kellene ránézésre a 80-at biztosan rámondanám, legalábbis ami a felépítményből látszott erre utal.

Sokat tévedek?
Előzmény: Törölt nick (118)
M62-156 Creative Commons License 2009.06.04 0 0 119
A kissebség csak feldarabolta, a PFT meg felszedte mikor kiderült.
Előzmény: Törölt nick (118)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.03 0 0 118
"Még a bezárás előtt a kisebbség felszedte."

A vágányt ellopták? Még a bezárás előtt? Amikor 6 pár vonat arra járt, senki sem vette észre, hogy egy mellékvágányt szőröstől-bőröstől ellopnak? Hány nap alatt vitték el?

Nekem kicsit meseszerűnek tűnik. Sztem beleloptak, a többit meg elbontotta a MÁV.
Előzmény: Őzike győr (114)
Zefa Creative Commons License 2009.06.03 0 0 117
Sziasztok!

Nincs valakinek infója arról, hogy a bokodi erőműbe mikor szokták vinni a fát? Tatabányán szinte mindig állnak vagonok rendesen megdurrantva, de mozogni még sosem láttam őket. Kimennék csinálni néhány képet ha tudnám hogy kb. mikor érdemes!
M62-156 Creative Commons License 2009.06.03 0 0 116
Csak a maradékát, a sorompókat már elvitték.
Előzmény: Őzike győr (114)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.02 0 0 115
Vágányra pontosan nem tudom a listát, mert csak egyszer láttam, és elég sok adat volt (az egész ország területén több száz mellékvágány, vonatfogadó vágány).
A 13-ason a nyíltvonalhoz nem nyúlnak, de az olyan szintű mellékvágányok, amik például Pápateszéren vannak, azok veszélyben vannak.
Előzmény: Szergej Alekszejevics (112)
Őzike győr Creative Commons License 2009.06.02 0 0 114
,,Nagygyimót első vágány maradéka"

Abból már csak max a két vágányzáró sorompót tudják elbontani.
Még a bezárás előtt a kisebbség felszedte.
Előzmény: M47-1239 (113)
M47-1239 Creative Commons License 2009.06.02 0 0 113

Franciavágást nem érinti, az biztos. Elég komoly teherforgalom van ott.

 

Tippem, hogy mit szednek fel/bontanak el a 13-ason:

Nagygyimót első vágány maradéka

Románd mh épülete

Szák-Szend mh épülete

 

Az Ugodi, Gici, Franciavágási, Bakonybánki, Bakonytamási, Bakonyszombathelyi, Dadi állomásépületek lakottak. Veszélyben Tápszentmiklós és Pápateszér van. De utóbbiban is laktak még nemrégen.

Előzmény: Szergej Alekszejevics (112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!