Keresés

Részletes keresés

pedro210 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24542

Szia Tóni Bátyám!

Én is feszegetem egy picit a váltó dolgot, remélem nem nyelsz le... :DDD

A második 210-es babszimmal végre a hétvégén tudtam menni egy jobb fajta tesztkarikát (20-30km). Ez a gép csak gyűrűzve lett, szimmeringezve és kitakarítva, mármint motorikusan. Egyébként komplett festve. Még biztos emléxel rá, a szóbanforgó vas a zöld, amit édesanyámnak raktam össze.

Namármost nehéz pofás váltómű van benne. Elejétől érdekes jelenséget tapasztaltam.

Álló helyzetből indulok, de nem kis gázzal, hanem padlógáz. Gyönyörűen húz, eléri a váltás sebességét és nem kell visszaengednem a gázt, hanem csutka gázon isteni módon és rántás nélkül elvállt kettesbe!

Jól van ez így?? Ugyanis a másik (szürke) gépen nem vált kettesbe padlógáznál, csak ha visszaengedem a gázt.

Mondjuk az a gép könnyű pofás....

Most melyik működés a helyes működés??

miko? Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24541
"Bármikor leverem dinamikában az egysebességest. Végsebességben talán nem, mert a második sebességhez tartozó áttételek úgy tudom azonosak."

A végsebességben is biztos lehetsz Tóni Bátyám!
Nincs az a 207-es ami megy 60 körül.
A 210-es simán.
Előzmény: Tóni bácsi (24539)
tiger1342 Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24540
Simán elölről.
Ha nagyon nem akar felmenni, akkor 3 db vékony lemezke segítségével odavezetem...
Előzmény: subaaa (24537)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24539

Tudod mik vannak?

 

Nekem nem szabad volna ilyeneket olvasni, mert csak sokadszorra is felmegy a pumpám tőle. :-(((((

 

Nem érdekel ki, mit mond, mert csak a saját véleményemet fogadom el.

Eszerint: a 210-es Babettának elég jól meg van alkotva a sebességváltója.

 

AKINEK NEM MŰKÖDIK, AZ MAGÁBAN KERESSE A HIBÁT!!!

 

Kicsit több törődést és figyelmesebb vezetés technikát igényel mint az egysebességes, de HA EZT A TÖRŐDÉST NEM HANYAGOLJA EL A TULAJDONOS, akkor kiválóan működik a váltó. Úgy, mint az enyém már 19 éve. Pedig hidd el, nem gyártottak az én tiszteletemre külön egyetlenegy működőképes sebességváltójú mocit. Meg azoknak a barátaimnak sem, akiké szintén frankón műxik!!! Hogy a kétsebességes lassúbb, mint az egysebességes??? Ezt a dumát esetleg az 1 év 4 hónapos unokámmal lehetne megetetni. Bár ebben nem vagyok biztos. :)  Bármikor leverem dinamikában az egysebességest. Végsebességben talán nem, mert a második sebességhez tartozó áttételek úgy tudom azonosak.

 

A legfontosabb dolog: Tudni kell, hogy mit várhat el az ember az adott kedves kis libakergetőtől!

 

SZÍVESKEDJEN MINDENKI TUDOMÁSUL VENNI, HOGY NEM A MOTOR FOG HOZZÁNK ALKALMAZKODNI, HANEM FORDÍTVA SZÜKSÉGELTETIK!!!

 

Bocsi, hogy kissé elvesztettem a türelmemet, de nagyon irritál, ha a sebességváltómat ócsárolják!!!

 

 

Előzmény: trilla414 (24526)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24538

Pajtikám, köszi! Ezt valóban elfelejtettem odaírni. :-(

Előzmény: miko? (24522)
subaaa Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24537

Igen, így van! (De előtte kipuff & karbi lecsavarozás default)

Bár számomra rettenetesen szivatós meló a dugattyút (gyűrűkkel) visszabújtatni a hengerbe, még azzal a körgyűrűs módszerrel is :D

 

Ja jut eszembe, ti a "2. vágányra" (ami a moci hátuljához közelebb van) hogy teszitek fel a gyűrűt? Leszeditek a dugattyút és a szoknya felől?

Előzmény: miko? (24536)
miko? Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24536
Kicsit több fantáziát kérek!!!
(a tőcsavarokról egy mozdulat lehúzni a hengert)
Előzmény: subaaa (24535)
subaaa Creative Commons License 2009.05.25 0 0 24535
A tőcsavaroktól nehéz is lenne a mocin megcsinálni, szóval ez már nagyobb műtétet igényel :)
Előzmény: miko? (24533)
miko? Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24534
Ezen a képen összevetheted a két váltó közti eltérést:

Előzmény: trilla414 (24531)
miko? Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24533
Hali,
a www.babetta_love.extra.hu oldalon találsz részletes leírást a gyújtásrendszer átvizsgálására.

A "generátor"-on nincs mit állítgatni,nem értem a kérdést.

Kifújás: ha a vaspersely illeszkedő felülete sérült,akkor azt beszipkáztad.
Ha a hengerfejed nem illeszkedik (ez a gyakori), akkor azt én úgy oldom meg,hogy olajba keverek csiszolóport,hogy sűrű pépes massza legyen, ezt a csiszoló egyveleget kenem az illeszkedő felületek közé,és a felületeket egymáshoz nyomva forgatom jobbra-balra. Tehát összecsiszolom őket.
A képeknél ne zavarjon meg,hogy épp egy kivett persellyel csinálom,mert a lényeg ugyanaz.



Előzmény: townyka91 (24527)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24532

Nehézpofás váltó

A nehézpofás váltóra való áttéréshez cserélni kell a váltópofákat, váltópofa csapokat, kis és nagy menesztő lemezeket és a csőtengelyt. 17, 18, 19, 23, 24

Előzmény: trilla414 (24530)
trilla414 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24531
és mi mindent kell cserélni, hogy nehézpofásom legyen?
Előzmény: trilla414 (24530)
trilla414 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24530
hogyan néz ki a nehézpofás? Mert azt is csak nemrég tudtam meg, hogy nekem könnyűpofás.. Kicsit más: nagymamám 210-ese iszonyatos csattogások közepette vált fel. Valakinek egyértelmű ebből, hogy mi baja, vagy nem tipikus hiba jelenség?
Előzmény: Törölt nick (24528)
Babetta Rider Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24529

sziasztok

Egyre többször produkálja a motorom a következőt:Álltalában melegen magas fordulatszámon megyek vele és egyszercsak elkezd lassulni miközben kopogo hangot hallat.én vagy a nem megfelelő gyujtás beállitásra gyanakszom vagy öngyulladásra.(hidegen egy rugásra ketyeg).

Törölt nick Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24528

Annyira nem nagy újdonság ez...

Nálunk ritkaság volt az egysebességes 210-es, de a kapitalista országokba nagy darabszámban exportálták, ugyanis náluk nem nagyon lehetett meghibásodó robogót árulni. Egysebességesen pedig agyonverhetetlen egy Babetta.

Hogy kitaláltak-e valami újat a 210-es váltóra? Persze. A nehézpofás kivitel lett az új találmány: a váltás sokkal megbízhatóbban történt és a váltópofák csapjainak terhelését is végiggondolták (hiába ugyanakkora a csap, kétszer nyírt csapok lettek, a nyírásnál pedig a teljes keresztmetszetük dolgozik)

 

Majd jön egy olyan cikk hogy jé! berúgókaros Babetta! meg jé! Sport 210!

Ha nem jön, akkor végül csak kénytelen leszek összeraknom a honlapomat.

Előzmény: trilla414 (24526)
townyka91 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24527
Sziasztok!

Ma be akartam indítani a Babettát, de sajnos nem indult. Ezután megnéztem több gyertyával is hogy van-e szikra, de nem láttam, hogy lenne. Valaki mondjon légyszi pár tippet, hogy hogyan orvosolhatnám ezt a hibát.

Még lenne pár hiba.
Az előbb leírt hiba szerintem összefügg azzal, hogy a generátor jobbra-balra lett forgatva. Ezt azért szeretném helyesen beállítani. Erre olyan tippetet szeretnék tőletek kérni, amit házilag meg tudok csinálni.

Másik bosszantó dolog az, hogy a henger és a hengerfej összeillesztésnél kifúj. Már raktam oda hőálló zsírt de ez csak ideiglenes megoldás volt, mostmár újra kifúj. Ebben is szeretném kérni a segítségeteket.


Köszönettel: Townyka
trilla414 Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24526
hogy mik vannak..

(forrás: http://origo.hu/motor/babettablog/20090513-babettablog-gyarilag-kihagyott-masodik-fokozat.html)

"Üdvözletem a "Babetta Blog" csapatnak!



Mint büszke Babetta 210 tulajdonos, a legnagyobb örömmel néztem a Babetta-mentés videóját. Hajrá és csak így tovább! A témával kapcsolatban szerintem fontos és érdekes információkkal rendelkezem, melyekről, úgy érzem, a szerkesztőségnek, esetleg a további olvasóknak is tudniuk kell, illetve lehet ,hogy a további olvasók mindenkinél többet tudnak...

Részemről a kilencvenes évek közepén vettem kéz alatt egy Babi 210-est jutányos áron. A külcsíny helyreállítása, az "optikai tuning" után hamar kiderült, hogy a moci egyáltalán semmi módon nem akar indulni, tehát sort kerítettem egy motorgenerálra. A fő hiba a hengergyűrű törése volt, de akadt mellette más érdekesség is...

Első megközelítésben beszereztem a hozzá tartozó robbantott ábrás gépkönyvet. A motorblokk szétszedése után azt vettem észre, hogy valami nem stimmel, ugyanis a gépkönyv robbantott ábráin feltüntetett alkatrészeknek a fele nem volt megtalálható a motorblokkban. Azt hittem, hogy erősen átvertek, de nem!

A hiányzó alkatrészek listájával elmentem az Ó utca 2-ben (kb. az ezredfordulóig) működő remek motoros boltba. Mint kiderült, a bolt vezetői közvetlen kapcsolatban álltak a Babettákat összeszerelő gyárral, a pótalkatrészeket és az információkat is közvetlen onnan szerezték be (már amíg működött a bolt). A meglepetés akkor ért, amikor leadtam a rendelési listát. Az általam kért alkatrészek szinte mindegyike a 210-es Babetta második sebességéhez kellettek (volna).

Amit a következőkben előadok, az nem az én agyszüleményem, hanem a motoros bolt tájékoztatása! A következőket hallottam:

A 210-es Babetta típust eredetileg kétfokozatosra tervezték, és eleinte két fokozattal is gyártották a nagyobb sebesség és takarékosabb üzemmód érdekében. Az első és a második fokozatot is röpsúlyos kuplungváltó indította. A tesztelések és az eladott darabok használata során azonban kiderült, hogy a második fokozatot indító váltó gyakorlatilag nem úgy működik, ahogy a tervezőasztalon elképzelték. Amiért a második fokozatot beleszerkesztették, azt a motor nem tudta teljesíteni. Állítólag a kétsebességes Babi 210-es lassúbb lett, mint az egysebességes.

További probléma, hogy a nem teljesült sebességnövelés mellett a második sebességet indító váltó rengeteg bosszúságot okozott, ugyanis a városi forgalomban gyakori, egyben nem megfelelő hirtelen váltáskor egyszerűen elnyíródott vagy eltörött. A videóban bemutatott, drága pénzen helyreállított és megvásárolt piros 210-es Babival is valószínűleg ez történhetett.

Az én 210-es Babettámnál kiderült, hogy azért nincs benne a második sebességhez szükséges összes alkatrész, mert azt a gyárban már bele sem rakták! Állítólag a gyártó úgy korrigálta a rossz műszaki fejlesztést, hogy a kétsebességes Babettába a továbbiakban már nem rakta be a második sebességet. Nekem is egy ilyen: "egysebességes kétsebességű" 210-es Babettám van.

Részemről az "egysebességes kétsebességű" Babettával simán teljesítem az álomhatár 52 km/óra sebességet. Sőt mi több, ezen túlmenően azt hallottam, hogy ha a kipufogódob fojtását kivesszük, a Babi elérheti a 60 km/óra sebességet is, van akinek már sikerült, csak városi forgalomban egy kicsit hangos.

Ennyit a személyes tapasztalatomról és az általam hallott legendákról. Sosem dolgoztam a Jawa gyárban, tehát csak a mendemondára támaszkodhatom. A sikertelen műszaki fejlesztést a Jawa valószínűen nem reklámozta túlságosan. Azt, hogy az "egysebességes kétsebességű" műszaki kivitel után milyen megoldást találtak a rendesen működő második fokozatra: nem tudom. Lehet, hogy feltárták a hiba okát és újra elkezdtek "kétsebességes kétsebességű" Babettát gyártani. Mindenesetre létezett és a mai napig fut egy széria, amelyből a második sebességet gyárilag kihagyták. Mint mondtam, nekem ilyen van."
Alba Regale Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24525
megelőztél
Előzmény: subaaa (24523)
Alba Regale Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24524

"Nyilván akkor ott lesz a hiba, de akkor sztenderen atommagas fordulaton mér nem tüsszent ki?? :O"

 

Nincs a súlyoddal terhelve,nem?

 

Szerintem a tömítéseket nézd meg,esetleg nem fekszik jól fel a hengerfej,kipufogó,lehet nem egyenletesen húztad meg a csavarokat stb...

 

Dekompresszor szelep nem zár teljesen(még nemláttam itt hogy működik ez csak tipp)

 

 

enduro gumival fog igazán bestiálisan mutatni :)

Előzmény: subaaa (24516)
subaaa Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24523

Akkor lehet hogy itt lesz a hiba, nem a gyújtásban. Mitől állítódna el az előgyújtás?? Meghúztam én azt a 2 csavart annak idején :)

 

Akkor a hengerfej 4 anyája (meg van-e húzva rendesen), illetve a dekompresszor környékén vizsgálódok majd.

 

Ha a dekompresszor a rossz annak nem örülnék. Nem értem, Budapest keleti felét már bejártam a bóbitával, most mitől lett hirtelen rossz a tömítés BÁRHOL IS? :(

miko? Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24522
Kis pontosítás:
A henger és hengerfej környékén semmi sem tüsszenthet ki.
A rossz gyújtás, a szegény keverék ha visszadurran, akkor azt a porlasztóba teszi.
Előzmény: Tóni bácsi (24521)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24521
De igen. A rosszul beállított, vagy nem megfelelő gyújtástól is kitüsszent!
Előzmény: subaaa (24520)
subaaa Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24520

Erre is gondoltam ám! :)  De ma már sajnos nincs lehetőségem szerelni.

 

Csak egy kérdés: akármilyen rosszul van beállítva az előgyújtás, akár kimarad egy-egy szikra, akár piros hó esik az égből, a motornak nem szabad kitüsszenteni semmikorse ugye???

Előzmény: Tóni bácsi (24517)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24519

Kedves Babettások!

 

Végre felkerült a mocimra a Mitas M04 mintázatú külső gumiabroncs. Tapasztalat: nagyon jó ár/érték arány (1800 Ft/db) aszfalton jó tapadás száraz időben. Az esőt kíváncsian várom, kicsit tartok tőle hogy jobban fog csúszni mint a hagyományos mintázattal... Terepen nem próbáltam komolyabban, de a gyártó szerint csak jól karbantartott városi utakra való, így nekem ez nem is volt szempont.

 

Minden esetre a mocinak viccesen komolyabb ábrázata lett a modern mintázattal.

 

 

Zozeei Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24518
Van egy ember, Sajtos úr ha valaki ismeri esetleg, veterán motorosok körében ismert a neve, ő gyártana dugattyút, mármint olyat mint a sima, csak vékony krómgyűrűsben.

De aztán végülis abban is igazad van, hogy amit babettából ki lehet hozni, ahhoz elég a gyári.
Előzmény: miko? (24512)
Tóni bácsi Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24517

Aztán az jár-e az okos kis fejedben, hogy a fordulatszám, és/vagy a terheléshez igazodva mit kell változtatnunk állandóan??? A gyújtást tologatjuk előre-hátra???

 

:-)

Előzmény: subaaa (24514)
subaaa Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24516

Nálam is ez volt az első próba, 3ból 3-nál ugyanez a hibajelenség, úgyhogy ez nem nyert.

 

Viszont amikor így beszaggat, olyankor valahol a dekompresszor környékén kitüsszent utána!  Nyilván akkor ott lesz a hiba, de akkor sztenderen atommagas fordulaton mér nem tüsszent ki?? :O

Előzmény: plero (24515)
plero Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24515
Gyertya?
Előzmény: subaaa (24514)
subaaa Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24514

A gagyi Windows Movie Makerrel :D

Jobb időkben Adobe Premiere-vel csináltam az ilyesmiket, de az most nincs fönn a gépemen.

 

 

Magyarázza el nekem valaki, hogy terhelés nélkül (állványon) hibátlanul működik a moci, a hatalmasnagy fordulatot is (a szomszédok örömére) hibátlanul leadja 5-10 mp-en keresztül, aztán ráülök, és szinte menni nem lehet vele, mert szaggat az egész motor. Ez mitől van??

 

(Mert ha a gyújtás rossz, akkor terhelés nélkül is sz**rakodnia kéne nem???)

Előzmény: mik 2 (24506)
miko? Creative Commons License 2009.05.24 0 0 24513
Nem gyárt babettába.
Ezen már túl vagyok....
:)
Előzmény: tiger1342 (24511)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!