Akkor a zárt rendszer miatt a levegő csak erősen korlátozott mennyiségben van jelen egy ideig. A töltötöttséget levezetni pedig a fűtéscsövek "földelése" hivatott? Ebben az esetben azért nem eszik olyan forrón a kását.
A dolog trükkös egy kicsit. Ugyanis levegő és víz (pára) együtt szükséges ahhoz, hogy ez a két anyag megegye egymást. Ha valamelyik hiányzik, akkor tökéletesen megférnek egymás mellett, akármekkora áram is folyik rajta. Ha a kettő között csak egy gőzölt rétegnyi illesztő anyag van, akkor máris meg van oldva a probléma.
Azaz össze lehet kapcsolni a két anyagot, csak figyelni kell rá, hogy hogyan.
Vízáramlásnál, surlódásnál jelentkezik a "potenciálkülömbség" (és beindul azerősebb kutya elv ill elveszi ,elvándorol a gyengébb anyagból az erősebbe az anyag, elektronok) , a hőcserélők nem tiszta aluminium, mint egy aluradal vagy romantik radiátor az bevont ötvözet,
horganyzottcsőről először a horgany kopik el csak utána az acél amíg bírja, utána lyukad ki. ezek évek nem hónapok napok
a fő veszély a fűtésnél amit írtam,
a vörösréz és acélradiátor nem tartozik a sorba 25-30év, a radiátor amúgyse bír ki többet a nyári iszap sárlerakódás miatt se pl
"A fő gond a vörösréz és az alu ezt tilos szerelni," zárt" körforgásba magyarul fűtésbe"
Ezekszerint alu hőcserélős kazánt rézcsővel (bevonatlan) nem szabad szerelni? Ezt egyik kazán gyártójánál sem láttam feltűnteve. Ha ez így van akkor sokkal nagyobb figyelmet kellene ennek fordítani.
Az elektrokorrózió nem csak akkor "működik" ha potenciálkülönbség van? Vagy valami ilyesmi
A fő gond a vörösréz és az alu ezt tilos szerelni," zárt" körforgásba magyarul fűtésbe
Víznél horganyzott cső után lehet vörösréz előtte nem, áramlási irányban nézve.
Az autónál más a fűtőközeg és a csövek bevonatosak, mártottak, belül kezeltek, anno oktatásnál énis felhoztam a zsiguli blokk öntvény, a vízpumpa és még sok alkatrész alu vagy ötvözete, a hűtő réz vörös és sárga, már nem emlékszem mi volt a válasz, rég volt.
faláttörésnél elvileg kellene a lekezelés előtte vagy védőcső de mivel ált előtte vagy a fal után elágazás, forrasztás van, elolvad erre jó a csőszigetelő és a nagyobb lyuk utólag ráhúzod mikor már kihűlt
Nem szoktam ilyenekről olvasgatni, ezt oktatáson tanítják már évtizedek óta.
Pert max akkor nyersz ha alu a radiátor és réz a cső ebből van a gebasz!!!
Amúgy az elméleted szerint rézcső fűtésszerelés lemezradiátornál kizárva hát röhej amit írsz.Bevonatos lágyrézcsőgyárat be lehetne zárni sőt a rézcsőgyárat is.Sőt az összes kazánt ki kellene cserélni mert vörösréz a bele fele a radiátor azmeg acél.
Elektonvándorlás először az ón és ötvözetei kontra vörösréz, valamivel utána alu most pontosan nem emlékszem hanyadik , öntvény,vas,acél,vörösréz, sárgaréz,saváló ...a sorrend a végén lehet, hogy nem jó rég oktattak.
Nálam ötrétegű cső van mindenhol, de az a terv, hogy a kazán közvetlen közelében, ahol már kijön a cső a falból, valamint a kazán és HMV tároló között, zónaszelepek előtt / után rézcső lenne. Ezt másként kellene csinálni??
hali! akkor még olvass kicsit hozzá, de ez nem az én ügyem , azokban otthon vagyok, írd be qgliba az elektrokorrozio szót azután meglátod, már pert is nyeretem ez ügyben, pedig sok 100 e-re pereltek. de én kaptam, illetve kapom a többszörösét:-)))
tudod az anód, a katód meg merre mennek az anyagok ionjai stb stb fent van a neten... azt azért nem mondod, hogy galvanikus közegben a rez, meg az alu szereti egymást?
ja és a felszerelt termomeax inca az ismerősömnél megy 4 éve , nem lukadt ki! műanyag csővel szereltem (henco)
Semmi köze az elektrokorróziónak ahhoz amiről írszl!!!A elektronelvándorlás az a kazán aluhőcserélőjénél jelentkezne először mivel az a leggyengébb nem az acélradiátor
bocsi, hogy több hónap után belevauzom, de már tárgyaltuk többször az elektrokorróziót, amit a rézcsövek alkalmazása okoz, rendes szakember nem használ rézcsövet, ha lehet vascső hegesztve, vagy műanyag!, a termomax-nak alumínium a 2 höcserélője mit lehet várni? nagy társasházakban ahol én javítom a kazánokat az elődeim récsöves strangokat tettek be évente lukadnak a lemez radiátorok...
Talán rosszul fogalmaztam. A HMV az egy új 200l bojlerrel meg van oldva. A fűtést szeretném kissé kevésbé gázzabálóbbá tenni egy 120l -es "PUFFERTARTÁLY" ( néhai bojler) segítségével. kidobni sajnálom, valamelyik topikban olvastam, hogy a puffertatály gazdaságosabbá teszi a fűtést.Fel lehet -e használni egy feleslegessé vált 120l-es bojlert tárolónak eredetiben, vagy át kell alakítani., és hogy kell beilleszteni a fűtéskörbe. Ha már annyit javítana, hogy a radiátorok nem cirka 30 perc gázkazán működés után kezdenének melegedni hanem a keringés indulása után nemsokára, már megérné.
Segítségeteket szeretném kérni. Most költöztünk "új" házba. A bojlert cserélni kelett mert 120l kevés négy embernek. Az utolsó fürdő már igen felfrissülve jött ki.:-) Igy a bővítés miatt feleslegessé vált egy 120l-es, éjjeli árammal működő bojlerom. Szeretném régi típusú fűtésemhez felhasználni puffer tartályként.Hőcserélő nincs benne, a fűtőszálat kikötném. A fűtésem Termofég kazán 2" vascsövekkel, radiátorokkal. Eredetileg gravitációs rendszernek készült, később lett átalakítva zárt rendszerré.Nyáron szeretném a vascsöveket 18-as rézcsövekkel kiváltani. Hogy lehetne ezt a bojlert az új rendszerhez illeszteni ? Elég sorba , vagy párhuzamosan kell? Ha tudnátok valamilyen vázlatot. Tudom új kazán lenne a legjobb de ez most nem mükszik, tervezés+kémény átalakítás+ kazán ez sok egy svájci frank hitelesnek.
Szerintem, ha a melegvíz csőben lenne dugulás, akkor folyamatosan fennálna a csökkent víznyomás.
Attól függően, hogy lenne eldugulva, vagy az egész rendszerre kiterjedő lehet a jelenség, vagy csak egy csapra.
De mivel itt rövid ideig normál víznyomásról számolt be a kérdező, így én arra gondolok, hogy a tározóba már csökkent keresztmetszeten érkezik a víz és szép lassan felmegy a nyomás a tárolóban (vagy a tárolóban lehet levegő, vagy tágulási van rajta) és mikor ez a "tárolt" nyomás elfogy, akkor már csak a csökkent átfolyás marad.
Ha a melegvíz-csőben lenne a dugulás, akkor kis időre se lehetne normál nyomás.