Keresés

Részletes keresés

trancegod Creative Commons License 2009.05.06 0 0 11165

Soxor előfordul közlekedési lámpáknál, hogy kiég a zöld égő (vagy izzó), igaz ez egy eléggé szélsőséges eset, de akkor eléggé fura helyzet áll elő.

Előzmény: Törölt nick (11162)
8601301 Creative Commons License 2009.05.06 0 0 11164

A "rutin" szónak kétféle értelmet tetszenek itt tulajdonítani. Ez okoz némi félreértést.

Egyik: nagy tudás, sok tapasztalat és figyelmes munkavégzés.

Másik: hosszú ideje végzett - sokszor monoton - tevékenység, amit már szinte odafigyelés nélkül végeznek.

Ez utóbbit én inkább a "gépies", vagy a "felületes", netán a "hanyag" szavakkal jellemezném. 

Előzmény: exSzgDbny (11161)
Vendégsín Creative Commons License 2009.05.06 0 0 11163

Van is rá szabály, csak - sajnos - nem kötelező!

 

Ezt vajh' honnan gondolod?

Előzmény: exSzgDbny (11161)
exSzgDbny Creative Commons License 2009.05.05 0 0 11161
Igen - a vitatott esetben hiányzó jelfeladással együtt - jól múködő vonatbefolyás esetén sok minden más is megjelenhet: a mozdonyvezető a begyakorolt protokollja szerint vagy helyesen értékeli vagy nem. Ha nem: legrosszabb esetben gyorsfék!
Csakhogy éppen ebben változtak a körülmények! Nix jelfeladás, nix EVM. Csak Hívójelzés meg egy 0 < 15 km/h-val cammogó vonat az enyhén megkésett követő előtt! Ha a követő mozdonyvezetője ezt nem tudva, éppen most hibázik.... az egy olyan veszélyhelyzet, amit mindenképpen meg kell(lene) előzni! Van is rá szabály, csak - sajnos - nem kötelező! Lásd alább, "szükség esetén...." [F. 2. sz. Forgalmi Utasítás: "15.19.1.8. Ha önműködő biztosított térközjelzőkkel felszerelt pályán a kijárati jelzőn nem jelenik meg továbbhaladást engedélyező jelzés — szükség esetén a vonatszemélyzet megfelelő értesítése után — a kihaladást követően a vonatok közlekedhetnek:"]
A vasúti közlekedés biztonságos szabályozásánál nem tekinthetünk el attól a természeti törvénytől, hogy bármely ember - legjobb szándéka ellenére - véletlenül is hibázik. Hogy mikor és mennyit - van rá statisztika:
“Az ember megbízhatóságának számszerű értékei (kísérleti-statisztikai alapon)
- tudás-alapú viselkedésnél: 5.10-3 ...... 5.10-1
- szabály-alapú viselkedésnél 5.10-4 ...... 5.10-2
- készség-alapú viselkedésnél 5.10-5 ...... 5.10-3“
/Technikai okból: a "-" előjelű számok kitevőként értelmezendőK/
{http://eki.sze.hu/ejegyzet/ejegyzet/kozlek/kt1.htm})

"Rutinból való közlekedés" - bombabiztos lózung naív bölcselkedők beetetésére.
Rutin, begyakorlottság, protokoll: más-más néven a munkavégzés magasan szerveződött, hatékony formája: ám ezekbe beletartozik a lehetséges információk megszerzése és azok alapján a megfelelő döntés is; meg a hibázás és képesség annak javítására. Nagyjából megfelelnek a készség-alapú viselkedésnek és a legkisebb hibázási arányt képviselik.
De ha a mozdonyvezető lába alatt vagy a háta mögött, az ő tudta nélkül változtak a biztonságot lényegesen érintő körülmények, hiába néz a vonat élén előre......
Saját - második - szakmámból is egy idézet (ráadásul egy biztosítóberendezési szoftver fejlesztése kapcsán):
".... a tesztelés során is követünk el hibát. Ha ember végzi a tesztet, akkor sokszor tévedhet, pl. „belelátja” a helyes eredményt. nem vesz észre valamit."
.” [Lantos Péter, dr. Mosó Tamás: Biztonságkritikus szoftverek fejlesztése az MSZ EN 50128 szabvány alapján; Vezetékek Világa 2006/2. szám.]
Előzmény: Törölt nick (11160)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 11160

Jól működő vonatbefolyásolás esetén, a HÍvójelzés melletti kijárat esetén szokásos forgalombiztonsági intézkedések megtétele mellett valóban így történt volna.

Lehetett volna az bizony sárga (üres 0) is.

 

Csakhogy a megváltozott körülményekről nem tudott,

A mozdonyvezető épp azért ül ott elöl, hogy a megváltozott körülményeket észlelje és az ennek megfelelő intézkedéseket megtegye.

 

 ezért fel sem merülhetett benne a kétely, hogy csalt volna a szeme!

Mint egy taxisofőr, aki behajt a "Behajtani Tilos" táblával megjkelölt utcába, mert az elmúlt 10 évben itt bizony lehetett közlekedni, most meg szemből jönnek a járművek..

Ez nevezzük rutinból való közlekedésnek.

Előzmény: exSzgDbny (11158)
Infós Creative Commons License 2009.05.04 0 0 11159
"Arra lett volna jó a nem működő vonatbefolyásolás vagy egy figyelmes második ember, hogy itt tévedett."
A második embert váltja ki az Eévb, vagy nem? Legalábbis a Görög-féle levélben ezt írta az úr...
Előzmény: exSzgDbny (11158)
exSzgDbny Creative Commons License 2009.05.04 0 0 11158
" Lehet hogy valahol feljött neki a zöld.............................fel bizony.................álmában."
Majdnem!
Vagy ha a protokoll szerint, amelyet vélhetőleg önkéntelenül, de azon belül jegjobb tudása szerint követett, a n n a k k e l l e t t lennie. Jól működő vonatbefolyásolás
esetén, a HÍvójelzés melletti kijárat esetén szokásos forgalombiztonsági intézkedések megtétele mellett valóban így történt volna. Csakhogy a megváltozott körülményekről nem tudott, ezért fel sem merülhetett benne a kétely, hogy csalt volna a szeme!
Arra lett volna jó a nem működő vonatbefolyásolás vagy egy figyelmes második ember, hogy itt tévedett. Vagy az előzetes tájékoztatás, hogy más a protokoll!

Előzmény: Törölt nick (11142)
exSzgDbny Creative Commons License 2009.05.04 0 0 11157
A megfelelő igazolvánnyal felszálló közeg ellenében nincs! De ha emiatt munkaképtelenné válnál, ő jogosult leváltani és pótlásodról gondoskodni! Beavatkozni akkor jogosult, ha azzal közvetlen balesetveszélyt vagy más súlyos veszélyeztetést hárít el, amit elmulasztottál.
Előzmény: L45H (11148)
az igazságos Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11155
Sokmindenre van lehetőség, de nem kell túllihegni dolgokat.
Ha zavar az ellenőrzést végző mert pl menet közben akarja az öszes papírodat akkor az tényleg zavarása a munkának.
Ha beszélgetni akar azt nem szükséges viszonozni, de azt is tudni kell, hogy a puszta jelenlét nem lehet zavaró.
Előzmény: L45H (11148)
M62-238 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11154
"Ez régen nem fehérvári volt?"

Régen? Talán-inkább 3éve volt fehérvári.
Előzmény: arecibo (11153)
arecibo Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11153
Ez régen nem fehérvári volt?
Előzmény: vasutas77 (11141)
L45H Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11152
Tudom én úgy "figyelni" a munkádat, hogy az téged nagyon zavarjon :)... És még csak hivatásos sem vagyok!
Előzmény: Infós (11149)
vasutas77 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11151
Holnap utánna járok!Én megörültem neki,hogy láttam.:)))) Sokan tudják,hogy miért.
Előzmény: Törölt nick (11145)
Infós Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11150
Nem lennék meglepve, ha az ellenőrzést végzőt fel kéne engednie (= kötelező), a többi, engedéllyel rendelkezőnél pedig nála a mérlegelési lehetőség, ott mondhat nemet.
Előzmény: L45H (11148)
Infós Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11149
Amikor én először kerültem hivatalosan a sínhez közel, akkor a pszichológusnál volt egy teszt, amin volt olyan kérdés, hogy "közvetlen felettes jelenléte szorongással tölt-e el?" vagy valami hasonló.
Szerintem akit zavar az, hogy figyelik a munkáját, az nem biztos, hogy alkalmas....
Előzmény: L45H (11148)
L45H Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11148
Javítsatok ki, ha rosszul tudom, de...
Arra is van lehetőség, hogy az ellenőrzést végző dolgozót ne engedje fel arra hivatkozva, hogy zavarja a munkavégzésben.
Az, hogy más is van ott és elvonja a figyelmet, kockázatot teremt (és csak minimálisan van összefüggésben azzal, hogy ki az, aki fenn van). Az ellenőrzést végző dolgozó jelenléte feszültté teheti a vezért, aki kapkodni kezd, stb...
Előzmény: manhattani (11144)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11147
Sajnos semmit sem tudok róla, tőled, most halottam először az eseméynről. :(
Előzmény: wrn30601 (11143)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11146
Ez mind érthető, még nekem is. Persze próbálja mosni a kezeit, a többi majd a bíróságon.
Előzmény: CKD Kombinát (11128)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11145
Nem tudod, mi célból van ott? Sírjak, vagy örülhetek?
Előzmény: vasutas77 (11141)
manhattani Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11144

Az ellenőrzést végző dolgozó nem fogja elvonni a mozdonyvezető figyelmét, sőt ez esetben tán meg is kérdi, hogy "Mehet itt most maga ilyen sebességgel?" Az oda felment vonatszemélyzet meg nem kérdezett ilyet.

 

Lehet, hogy neked felesleges azon "rugózni", hogy még egy szabálytalanság, de tartok tőle, hogy a bíróság is "rugózni" fog rajta.

 

Ilyesmiért valaha, amkor még volt a vasúton fegyelem, "rugózás" járt. Kirugózás.

Előzmény: kacsa! (11136)
wrn30601 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11143
Urak, Imre,
az 1873.05.06.-i "Pest városa melletti" StEG vonali/állomási balesetről tudtok valami közelebbit? Építés alatt álló szakaszra (csak egyik sínszál volt lefektetve) menesztettek külföldi vasútépítő munkásokat szállító szerelvényt. 25 halott, sok sebesült.
vasutas77 Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11141
Istvántelek :(
Előzmény: szanthoa (11000)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11140
A médiát inkább hagyjuk! (vonatvezető, ki volt kapcsolva a "vonatmegállító", stb.)
Előzmény: kacsa! (11138)
bádoglovas Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11139
No és persze lopja a gázolajat a mozdonyvezető.
Előzmény: kacsa! (11136)
kacsa! Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11138
Néha valóban, viccnek jó.
Arra utaltam, hogy a sajtó (és az olvtárs) feleslegesen rugózik azon, hogy a mozdonyvezető nem egyedül tartózkodott a vezetőálláson.
Előzmény: Törölt nick (11137)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11137
Néha igen. :D
Előzmény: kacsa! (11136)
kacsa! Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11136
Ugye ha vezetés közben feljön hozzám egy ellenőrzést végző dolgozó, vagy egy pályamester, vagy netán gyakornok vezet, akkor életveszélyben az egész vonat?
Előzmény: manhattani (11134)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11135
Persze, de itt a pillanatnyi kihagyás nem egy pillanatig tartott. Úgy saccolom, hogy volt az 2km is, ha nem több. Az meg nem egy pillanat. Mi történt, ami a kijárati hívó után határozott gyorsításra adott okot? A pillanatnyi kihagyás? Talán, de nem hiszem. Magyarázatnak mindenesetre tökéletes. No, mindegy, lehetne ezen agyalni, nagyon bízom benne, hogy később azért még megtudunk ezt-azt az ügyről. Nekem továbbra is hiányérzetem van a balesettel kapcsolatban.
Előzmény: az igazságos (11133)
manhattani Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11134
Ugye ehhez a mozdonyvezetőhöz feljött a vezérlőkocsi vezetőállására más is a vonatszemélyzetből?
Előzmény: az igazságos (11133)
az igazságos Creative Commons License 2009.04.29 0 0 11133
Sajnos sokszor kiderült már, hogy egy pillanatnyi kihagyásnak semmi köze nincs a tapasztalathoz.

Teljesen mindegy ki mekkora gyakorlattal és milyen tudással rendelkezik.
Az emberi agy felépítése és a munkavégzés során nem teljesen kikapcsolható egyéb gondok, gondolatok néha meglehetősen furcsa helyzetekbe sodornak bennünket.

Mondom mindezt saját tapasztalatból anélkül, hogy pálcát törnék bárki felett.
Előzmény: Törölt nick (11132)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!