Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9854
Ott nem hiba. Nade ezt a biztonság igazolást hagyjuk. Mert azért egy ilyen aztán javában közvetlen veszély forrás, szerintem.
Előzmény: aruzsi (9852)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9853

Úgyhogy vedd úgy, hogy fogom a fejem. ;-))))

Én nem fogom, inkább fékezek. :))))

Előzmény: Törölt nick (9851)
aruzsi Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9852
Biztos, hogy hiba?
Biztonság-igazolás kérdése. Játék a számokkal.
Előzmény: Törölt nick (9851)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9851
Szerintem ez biztonságilag elég súlyos hiba. Úgyhogy vedd úgy, hogy fogom a fejem. ;-))))
Előzmény: Törölt nick (9850)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9850

Egy érdekes szituáció. Nem tudom itthon ki hogyan fogná a fejét tőle.

 

A Desiró már áll, utána érkezett a (képen nem látható) vonatom a vörös jelzőre max. 40 km/h érkezési sebességgel. A védelem annyi, ami a képen látszik + egy 2000 Hz-es mágnes, ami azonnali kényszerfékezést eredményez a vörös jelző melletti elhaladáskor, ami jelen esetben annyit érne, mint halottnak a csók. 

 

A kollegám elmondása szerint a szitú működik úgy is, hogy a két vonat egyszerre jár be, de ezt a saját szememmel még nem láttam, tehát a részemről nem megerősíthető szitu. (De minden gond nékül el tudom képzelni.)

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9849

Hozok egy jelentésében másik, de ugyanilyen stílusút is. :) 

Ehun e.

Egy energiatakarékos tolatásjelző. "Verschubverbot"= Tilos a tolatás.

 

Mivel a tolatás ezen a jelzővel megjelölt határon túl nem terjedhet (nincs értelme), a mozgást viszont határolni kell az útátjáró miatt, felesleges egy izzós jelzőt telepíteni.

Előzmény: Törölt nick (9828)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9848
Bocs-bocs, szabadra állított háttal álló bejárati jelző mellett.
Előzmény: Vendégsín (9847)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9847
szabadra állított kijárati jelző mellett haladnak ki az állomásról

Nem biztosított állomáson?
Előzmény: Törölt nick (9845)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9846
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9845
Ja értem, szal az a problémád, hogy Szokolyán a jelző és a váltó között még csak emberen keresztül sincs függés. Ez igaz, viszont két dolog talán említhető az állomás védelmében:

1.) rugós váltók vannak, amelyeknél a felvágás üzemszerű, tehát nem akkora baj, hogy nincs függés.
2.) A jelzőket a vonatszemélyzet kezeli, úgy, hogy szabadra állított kijárati jelző mellett haladnak ki az állomásról (előre szabadra állítják a majd visszatérő vonatnak), így bár nincs vonalkábel, az ellenmenet-kizárás azért működik.
Előzmény: Mozdonyhajtó (9844)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9844
Vö: "1.2.11: Biztosított állomás - Olyan szolgálati hely, ahol a váltók és jelzők közötti szerkezeti függés a vonat vágányútját a teljes be-, ki-, vagy áthaladásának ideje alatt rögzíti (kivéve a váltózárkulcs-azonosító berendezést)"
"1.2.69. Nem biztosított szolgálati hely
Olyan szolgálati hely, amely az 1.2.11. pontban meghatározott feltételek bármelyikének nem felel meg."

és

"2.12.5. Váltóellenőrzés helyszíni állítású le nem zárt váltóknál
Helyszíni állítású le nem zárt váltók helyes állásáról érkező és áthaladó vonatok előtt a váltók állításával megbízott és az ő munkáját ellenőrző második dolgozó egyaránt valamennyi váltónál a helyszínen köteles meggyőződni."

és "2.7.3. A vágányút beállításának elrendelése után:
a)meg kell szüntetni a vonatközlekedés közben meg nem engedett tolatásokat,
b)a 2.7.4. pontban foglaltak szerint meg kell vizsgálni, hogy a kijelölt vágányút szabad-e, a sarukat (féksaru, rögzítő saru) a vágányról eltávolították-e,
c)meg kell győződni a vágányútban fekvő váltók használhatóságáról,
d)a váltókat a kijelölt vágányra vezető állásba (helyes állásba), a vágányúthoz tartozó védőváltókat védőállásba kell állítani, a lezárandó váltókat le kell zárni,
e)a lezárt váltók kulcsait a szolgálati helyiségbe kell vinni,
f)ellenőrizni kell a váltók és védelmi berendezések helyes állását,
g)jelenteni kell a forgalmi szolgálattevőnek a vágányút beállítását,
h)az útsorompókat le kell zárni,
i)állítani kell a helyhez kötött jelzőket és
j)el kell foglalni a vonatfogadásra kijelölt helyet.
A felsorolás a tevékenységek elvégzésének sorrendjét jelenti."

A biztosítóberendezés csak a vasutasok munkáját segíti, ellenőrzi. Biztosítóberendezés hiányában a vasutasok feladata a vágányút beállításának teljes folyamatának az ellenőrzése, és ennek eredményeként vezérelhetnek ki továbbhaladást engedélyező jelzést a főjelzőre. Szokolyán nem ez történik.
A nem biztosított jelző nincs szerkezeti függésben az általa fedezett váltókkal, fedezendő pontokkal. Ezt a függést ilyenkor (elvileg) kizárólag a vasutas dolgozók teremtik meg utasításszerű munkavégzésükkel.
Előzmény: Törölt nick (9843)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9843
Persze hogy mutathat váltóellenőrzés nélkül szabadot, hiszen nem biztosított jelző.
Előzmény: Mozdonyhajtó (9840)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9842
Ott megspóroltak tíz centi vaslemezt. MÁV-nál ez órási dolog! Ki kéne találni, hogy jöhet össze csak ismétlőjelzőkből a 30 milliárd...

Vinye
Előzmény: Infós (9841)
Infós Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9841
Igazából ebben semmi extra nincs. :)
A vinyei ipvk. ismétlőjelzője cifrább...... :((
Előzmény: Mozdonyhajtó (9840)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9840
Előzmény: Törölt nick (9831)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2009.04.27 0 0 9839
Lásd. 9828.sz. hozzászólást.
Előzmény: Rbatka (9838)
Rbatka Creative Commons License 2009.04.26 0 0 9838
Értem, köszönöm!

Milyen jelzőt jelez előre?
Előzmény: semmeringbahn1 (9837)
semmeringbahn1 Creative Commons License 2009.04.26 0 0 9837
Tudod ez olyan jelző, ami mindig ugyanazt mutatja. Na már most, minek esetleg több száz méter árkot kiásni a vezetéknek, aztán kiégés, rongálás esetén cserélgetni az izzókat, amikor ez is megfelel a célnak és a fényvisszavető kialakítása miatt éjszaka is jól látható.
Előzmény: Rbatka (9825)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9836
"Azért azt nem mondtam, hogy kezdd dicsérni magad! :-))"

:-PPPPP
Előzmény: Vendégsín (9835)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9835
gondolkodni is lusta vagyok

Azért azt nem mondtam, hogy kezdd dicsérni magad! :-))
Előzmény: Törölt nick (9834)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9834
Na meg ugye a lustaságom határtalan, még gondolkodni is lusta vagyok. :-DDDDD
Előzmény: Törölt nick (9833)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9833
Tudok én, csak ma kifejezetten fáradt vagyok... :-SSSS
Előzmény: Vendégsín (9832)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9832
Látod, tucc te, ha akarsz... :-))
Előzmény: Törölt nick (9831)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9831
Jóóó, végülis nálunk is volt/van hasonló, lásd az F betű.
Előzmény: Vendégsín (9830)
Vendégsín Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9830
Miért ne lenne az? Nem ungarisztán.
Előzmény: Törölt nick (9827)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9829
Teljes mértékben. :)
Előzmény: Törölt nick (9827)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9828

Mi milyen?

Egy tábla, rajta két sárga pötty. Jelentése "Vorsicht", azaz a főjelzőn vörös várható.

 

Hozok egy jelentésében másik, de ugyanilyen stílusút is. :) 

Előzmény: Rbatka (9825)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9827
Ez komoly? :-)))
Előzmény: Törölt nick (9822)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.25 0 0 9826
Egy dél-olaszországi állomás, Gallipoli
Rbatka Creative Commons License 2009.04.24 0 0 9825
Milyen ez?
Előzmény: semmeringbahn1 (9824)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!