Én két gémeskútra is emlékszem. Egyik az úgynevezett bivaj réten volt,és ez van a fotón is. Ide hordták Budapest szemetét anno. Salak és üvegszilánk a fő összetétele. Ma is jól látszanak az üvegszilánkok csillogásai. Régen birkanyáj legelt ott, ezért is volt ott a gémeskút. A másik kút a Méta utca után 10 utcával a Brassó utca végén volt. Lakópark van most ott,de a kút maradhatott volna,mert pont nincs ott semmi a mai napig. Szóval az 51-es villamos 2 gémeskút mellett haladt el,sőt a megállói is ott voltak. FAV 20.
Én Csányi Tibor sokat utaztam abban az időben az 51-es villamoson. 1965-től - 1975-ig laktam Pestimrén. Mikor Újpestre mentem vasárnaponként és mikor iskolába jártam. Sokat gondolok vissza azokra az időkre. Akkor a BLVV régi 5 ablakos lecsapó rácsok voltak. Pestimre nagyállomás és kisállomás és a Népliget között utaztam. Az 51-es belső végállomása a Nagyvárad téren és a másik Pestimrén a Vörösfény utcában ( ma Nemes utca ) volt a külső végállomása. Régi szép idők voltak.... A Hamster villamosos oldalán megnézhető.
A 298-as hozzászóláshoz annyit,hogy engem 1992-ben a cégem kiküldött oda ahol ezek a villamosok álltak.kresztáblát raktunk ki. Egy jól felszerelt teherautóval voltunk és mi sem tudtuk kivenni a kapcsolószekrényt. Megállapítottuk,hogy daru kell,mert rajta van a villamos eleje. Na ezért nem vitték még el a csövesek. (biztonságban van) Persze nálam még jobb helyen lenne,de jó ott ahol van. FAV 20.
Az Akna utcai bontóban 2 hét alatt elbontották az odavitt ezreseket. Ha jól emlékszem 9 darab lehetett. Ahol most a villamos áll, ott most egy nagy kék épület van.
Vezettem egy listát ,hogy mely járműveken utaztam. Sok jármű nem is szerepelt a listámon,aztán évek múlva tudtam meg,hogy az ikresítéshez használták fel. Ezekből lettek az 1900-as sorozatú ikerkocsik. Még a mai napig sem teljes a lista,mert vannak hiányok,egyszerűen nincsenek meg bizonyos pályaszámú kocsik.
Mivel én nagy villamos rajongó vagyok,de minden közlekedési eszköz érdekel és 1973-tól fotózom a vasakat,ezért úgy döntöttem,hogy feldobom a topikot egy két érdekes fotóval és hozzászólással.
Annak idején lehetett ez 1992 környékén,láttam a 1031-est a ferencvárosi kocsiszinben amint már lefestve rakták össze. Mivel én az FKFV-nél dolgoztam akkoriban és a szomszéd telepen dolgoztunk,így bekopogtam az ablakon,és mondta a tulaj aki ott volt,hogy kökin lesz kiállítva mint söröző. A nyitás után meg is hívott és adott egy étlapot amin a 1031-es villamos látható,igaz ez egy bukfenc mondtam neki. Nagyon örült,hogy egy villamos fanatikusra talált. Megmutatta az albumát több száz képpel ahogy készül a büfé és a trélleres szállítás. Lementem hídba annyira jók. Megkeresem a nevét és megpróbálom elérni telefonon. Szóval vannak fotók az átalakításról. Én arra gondoltam,hogy a villamos eredeti reklámtábláján be lehetne mutatni az átalakításokat. Aki felszáll az láthatja a villamos sorsát, hogy alakult. FAV 20.
Egyszer egy BKV-s illetékes elvtárs szót ejtett arról, hogy ő 3800 mm-nél nagyobb tengelytávú kocsikat nem engedne Budapesten közlekedni. Ekkor figyelmébe lettek ajánlva az akkor még közlekedő EP-pótok a 4000-es tengelytávukkal... Szóval kb. ennyit a dolog komolyságáról.
A honlapunkra (www.mavite.hu) felkerült a 1031 elszállításáról készült galéria, illetve már egy ideje elérhető a jármű oldala is.
A járművel kapcsolatban egyébként a távlati cél természetesen az üzemképes állapot és a nosztalgia közlekedésben részvétel. Azonban a számos hiányzó alkatrész és egyéb, külső ok miatt jelenleg a villamos feltámasztása nem lehetséges. A hiányzó alkatrészek többségéből nem szerezhető be másik, pótlás céljára, így nem marad más, mint a legyártás, ami igen jelentős költséggel jár.
Az Elektrotechnikai Múzeumban jó helyen lesz, vigyáznak majd rá, a közönség pedig találkozik villamossal. A tervek szerint egyfajta közösségi helyiségként fog funkcionálni egyes rendezvényeken, természetesen jó idő esetén.
Tudom,ez ost csak igérgetésnek számít,amit írnak,nem akarok senkit se megbántani,illetve "veszekedni",végigolvastad egyáltalán,vagy csak felületesen,és első felét??? Frissítve van szerintem a hír a weblapjukon: 2007.Október 12! Ha végigolvassátok más derül ki! Éveket kell esetleg várnunk rá,de örülnék egy ilyennel nosztalgiamenetnek,több dolguk akad vele,felújítani kívül-belül,menetre készre,alkatrészek nincsenek hozzá tudtommal....Bocsi mindenkitől! Topikpeace! (Topikbéke!) :)