3 évente illik cserélni, futásteljesítménytől függetlenül. Ha olyanra kevered, amivel télen is vígan eljárhatsz, akkor nem kell félévente cserélgetni. Évente érdemes ellenőrizni (pl. a tél beállta előtt), hogy megfelelő-e a lötyi.
60e km-enként kellene cserélni. Szóval a tiedében már nem illene a gyárinak lennie. :-) Próbáld meg a szelepeket beállítani, ha nem szűnik meg a csörgés, akkor a vezérműlánc a ludas.
Benzin : 95-ös, vagy jobb oktánszámú. De fele-fele E85-benzin keverékkel vígan eljárhatsz.
Jobban jársz, ha kompletten cseréled a rudazatot. 14e Ft + egy 300 Ft-os szimmering, és jobb lesz, mint az új. Tegnap cseréltük, ezért mondom. Amúgy a Helle kft-nél mondta az eladó hölgy, hogy nem éri meg felújítani, mert rengeteg alkatrész van benne (lásd a képen), amit cserélni kellene, és külön-külön sokkal drágább lenne.
Vagyunk itt már vagy 20-an, akik szintén szeretnénk magyar nyelvű leírást találni, sajnos eddig reménytelenül... lehet, hogy egyszerűbb ha megtanulsz angolul (velünk együtt:)
A biztosítéktáblához mindenféle leírást megtalálsz itt, ha visszaolvasod a fórumot, meg sok más hasznos dolgot is... na persze ez elég időigényes feladat... inkább felteszek két képet.
A szervizkönyv 36 hónapot ír..., ha nagyon lelkiismeretes akarsz lenni, akkor lecserélheted, bár szerintem várd meg vele a novembert és úgy legalább télen tuti hogy jó fagyálló lesz benne.
Másrészt meg nyáron "bármi" megtörténhet, szétcsúszhat egy vízcső, tönkremehet a hengerfejtömítés... szóval kár lenne az új fagyállót elpazarolni.
Keresek Skoda Felicia 1,3-as 1999-es évjárathoz (benzines) lehetőleg magyar szerelési könyvet. A neten csak az angol Haynes-félét találtam meg 8500 Ft-ért. Ennyiért inkább magyart vennék...
Esetleg PDF vagy más egyéb formátum is érdekelne :)
Ami viszint a legfontosabb lenne...
Biztosíték táblához egy "térkép" :) Foggalmam sincs mi micsoda és van 1-2 dolog (utastér világítás, csomagtartó világítás, szivar gyújtó) amik nem működnek. Utána néznék mi lehet a gond :)
Én 195/50 R 15 ös kerekekkel jártam. Na annak szép kis tapadása volt. Sokszor volt, hogy autóúton a "seggemben" táncoltak. Jött a kanyar, és szépen gázelvétel nékül bekanyarodtam. Amíg a mögöttem lévő lemaradt. A hangja egy kicsivel nagyobb volt autópályán. A fogyasztás is szintén csak kissé nőtt meg. Nem annyira jelentősem, mint az várható volt. A kerék nem ért nekem bele. Bár igaz a hátsó sárvédőket a karosszériás kiperemezte. Így 5 emberrel sem volt gond, hogy beért volna.
Egyébként a felni még megvan, mert a kocsit Fabiára cseréltem. Eladó ha valaki gondolja.
Hello.Remelem elnezitek nekem hogy hu peugeot tulajdonoskent beronditottam ide kozetek :-).Van egy masadik autom,egy 2007 es felicia 1.3 as.Nehany infot szeretnek rola megtudni.Enyhe csorges hallatszik a motortol,inkabb uresben,alapjaraton,magasabb fordulaton semmi,ez a vezermulanc cserejere figyelmeztet vagy normalis hangja ez ennek a motornak?Amugy a vezermulancot hany kilometerenkent kell cserelni es mi az egyertelmu jel ha mar nemsok van hatra?az autot nemreg vettem,azota nem is nagyon hasznaltam,173000 km-ben van.Masadik kerdesem az lenne,hogy milyen benzint szeret a legjobban ez a motor?Koszi a tanacsokat,segitseget elore is.
Hehe, hétvégén én is szűrőt cseréltem. Még tavaly ellestem a technikát Párkányban, így nem volt gond, a bilincsek is jól viselkedtek. A váltó viszont érdekes, mert a váltórúd villájánál, a lötyögést okozó izén audi jel van, és fém perselyes volt a gumija, az meg fixen állt benne. Viszont, a persely két oldalán marha nagy hely van, és valami gumidarab esett ki belőle. Lehet, hogy ez már nem eredeti cucc? Ja, meg még egy kérdés: nem gáz egy 95-ös Felin küszöböt cserélni? Kilyukadt a jobb oldali... :( Esetleg tudtok Bp-n lakatost ajánlani?
Hát uraim ma kicseréltem az üzemanyag szűrőt! Csak aknáról lehet és nem árt ha van ott még valaki a folyamat nem túl bonyorult csak szétt kell bontani a fél autót ülések ki kárpit ki aztán alulrór.....de legközelebb ha kell már jobb időt futok!? Mivel 14 éves a járgány és szeintem ez a szűrő az eredeti volt, tudna segíteni valaki hogy ezt mennyi időnként kell cserélni? Ja őra szerint 90.000e van benne.
Ja, hát én azt hittem csak 175-ös.. azért csodálkoztam, hogy beleér. Huu, az tényleg jól tapadhat az úton:) bár szerintem egy kicsit lomhább lesz a nagyobb kerékátmérő miatt, vagy inkább úgy írom, hogy picivel több lesz a fogyasztása. Viszont ezt majd kompenzálja, hogy kisebb fordulaton nagyobb sebességgel fogsz tudni menni.
Ha balra tökig alátekerem (ez ugye csak parkoláskor jelentkezik) akkor hallatszik egy kis surlódó hang, és a már emlegetett lemezen egy kb kétujjnyi csík látszik ahol hozzáért a kerék. Persze ez 185/75
Amúgy egészen más élmény 14"-os kerekeken gurulni. Sokkal simábban gurul, tapad az úton, mint "Csöcsös Gizin a vizespóló" :)
Most már csak egy kis kasznimunka és egy vezérmű lánc csere van hátra. Ez utóbbiban ha van valakinek tapasztalata/gyakorlata, akkor szívesen kommunkiálnék vele.
Fék kuplung pedál összeragad jelenség nekem is megvolt a nyáron.
WD40 -el lett gyorsjavítva. 3 napig mindíg fújtam rá egy kicsit mire végleg megszűnt. Nem volt kedvem lebontani az egész pedálkonzolt, allítólag a tengelyen van valami műanyag persely azt kellett volna cserélni és megzsírozva összerakni.
Az autóban 46eKm volt amikor ez jelentkezett... ( 2001-es MPI a leutolsókból)
Fájó szívvel, de meg kell, hogy váljak a gépemtől, másik vásárlása miatt gondoltam ide is berakom, sosem lehet tudni! :)
Amit tudni kell a szentemről:
Típus: Skoda Felicia MPI
Vételár: 590.000,- Ft
Évjárat: 1999
Üzemanyag: Benzin
Hengerürtartalom 1300 cc
Teljesítmény 40 KW (hengerenkénti befecskendezős)
Futott km: ~ 100.000 km (fejből nem tudom, de ha kell elmegyek megnézni)
/Jelenleg egy nagykanizsai Skoda szervizben van a használtautók között/
Friss műszaki, mely óta alig ment párszáz kilómétert.
Jó gumik!
Az első féktárcsák + betétek újak
Gyertyák újak, vezérműlánc, üzemanyagszőrő, termosztat+termosztathaz+högomba, gyertyák, légszürő, olajszürö most lett cserélve, és gyári alkatrészekkel!
Az autó műszakilag tökéletes! Ha igény van rá egy független márkaszervizben csináltathatunk komplett fékmérést, lengéscsillapító vizsgálatot, rázópadi vizsgálatot (komplett műszaki elötti állapotvizsgálatot)
Gemini riasztónk, néha a riasztó aktiválása után kb. 40-45 másodperccel beriaszt, pedig minden ajtó, motorháztető be van zárva. Valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Az ajtót felnyitod, lepattintod azt a hosszúkás kárpitot (8-10 bolha fogja, óvatosan csináld mert könnyen eltörhetnek) és ott meglátod a díszcsík felfogató csavarokat, azokat kell lecsavarni... tovább nem tudom, mert az enyémben néhány csavar már összevolt rohadva és meg sem mozdultak, letörni meg nem akartam.