Szép estét. Van a szomszédfaluba egy tagnak hathengeres mtz,nem tudom pontosan melyik tipus de müanyagos kb. 2 éves ,de nem panaszkodik. Én szerintem nem biztos hogy nem éri meg megvenni mert ott már mégnagyobb az árkülömbség a nyugatihoz képest, már 10 milla környéke. A motojának nagyon szép a hangja, és szép a traki.
Azért néha azon gondolkozom,hogy milyen messzire tudnám eldobni az agyamat?
Mikor tesznek már egy új fülkét és folyásmentes vezérműtömböt az MTZ-kre?Nem valószínű,hogy megérem,de valószínűleg kivárják,amíg elfogyik a kőolaj.
A másik olvasata a dolognak,hogy a beválton nem kell változtatni.Ezzel viszont csak egy a bibi,mégpedig az,hogy mikor vált be az MTZ hidraulika vezérműtömb.
Ma is-meg állandóan-folyik az enyémből,szakad az olaj.A fene ott egye...Most -megelégelve az új olajat és annak árát-a lecserélt motorolajat borítottam harisnyán átszűrve ,,belé".Nem mindegy,hogy mi folyik ki belőle?,,Igyál jó barátom,
A kihajtás is bírja végutóbb? Az intercooler az ér valamit benne? Mennyiket hajtottátok már és volt-e valami komolyabb baja. Legalább te nem egyszer "kerültél" vele... :-) Én úgy vagyok vele,hogy 100 lóig nem annyira rossz traktorok az MTZ-k az felett már lutri,legisalább azt a 150 lovast már nem nagyon merném megvenni.
Mit kellene látnom? Azt hiszem nem értettél meg,írtad hogy egyszer vezettél 3-ast erre mondtam én hogy én már többször (lassan 2 éve). És egyszeri vezetés után megállapítottad hogy sz...r traktor -:))). Ügyes.
Hétvégén kicseréltem a hengerfejtömitést,jövőhéten vallatás. Remélem nem fog melegedni többet. Egyébként a piros csikos fekete tömitést vettem bele. A régin nem látszodott átégés,fujás nyoma,csatornák tiszták mindenhol,viszont a régi tömités szinte papirvékonyságu volt már. Pedig még az a szürke jofajta volt,ahogy néztem.
Ne hagyd magad alesi ! Jó helyre jöttél Zetort reklámozni !.........:-)))))) (Kicsit olyan , mintha Etiópiába mennél a fogyókúrát népszerűsíteni......:-)
És miről lehet felismerni a két vezérműtengelyt, ha egymás mellé lenne rakva egy 50-es és egy 80-as? Én elgondolásom szerint a 80-as szelepek időben tovább van nyítva mint az 50-eseké vagyis hamarabb nyít és később zár mint az 50-esé. Ezt abból gondolom, hogy a a80-asnak nagyobb az előtöltése több anyag megy be amihez több levegőre van szüksége és több égéstermék keletkezik aminek el is kell távoznia. Jól gondolom?
Ez már régóta foglalkoztat engem is , hogy a szelepnyitási és zárási szögek eggyeznek e a 80-as,és 50-esnél,az biztos hogy a két vezérműtengely cikkszáma nem eggyezik,de attól még lehet egyforma ,hátha KATALOG barátunk tudja.
Úgy mondanám , csak látszólag egyszerű a feladat ! Ha nem lógnak a szelephimbák vagy a himbatengely nem kopott ,a tengely rúgói nincsenek ki lágyulva , akkor a húzós 0,4 a nagy biblia szerint a megfelelő szelephézag. Viszont mondhatjuk úgy is " kinek a pap kinek a papné" .
Nem volt ilyen,de jól sikerült a beállítás.Olajat is cseréltem,szelepfedéltömítést is.Felpucoltam a szelepfedelet,meg a hengerfej tetejét és akkor meg tökig húzott szelepfedélcsavarokkal lötyögött a szelepfedéltömítés.Fogtam a csavart és mindből levágtam vagy 3 millimétert.Szuper lett.