Keresés

Részletes keresés

cíprian Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84755

Termoelem kutatásával az 1970-es évek elején foglalkoztam, akkor a Jászberényi Lehel-gyár volt a megbízónk.

 

Kiszámoltuk akkor, sohasem lehet alternatív hűtéstechnológia. Azóta is mosolygok a felbukkanó "új" kezdeményezéseken.

Előzmény: dajtás (84753)
dajtás Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84754
Egyre gondolunk :) Szereztem alkatrészeket a projekthez és az egyik ismerős segít az elkészítésben(gépekkel). Kíváncsi leszek mit fog tudni...
Előzmény: H. Zs. (84749)
dajtás Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84753
Ismerem az anyagot... :)

Írt új magyar termoelem sajnos egy bedőlt projekt, személyesen beszéltem a feltalálóval, elém is rakta a termoelemét, de... Sok érdekességet állított(pl olcsó félvezető ötvözet telluriddal szemben, magas >300C° fölötti működési hőmérséklet,stb), de nem volt hajlandó egy mintadarabot se adni. Utoljára azt hallottam róluk hogy fél millió euróért kuncsorognak, hogy tovább tudják fejleszteni.

Elég buktaszagú a dolog, valamit tényleg csináltak, de sok csúsztatás miatt nem hisznek nekik...
Előzmény: Jalso (84751)
Nickhalálra váró bor sörmester Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84752

Érdekes, szomorú, de sok helyen nagyon vices olvasmány.

 

 

No-one Ever is to Blame

http://www.eco-action.org/dt/blame.html

Jalso Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84751
Ennek
a pdf-nek a 24. oldalan emlitenek egy magyar fejlesztesu jo hatasfoku termoelemet. Nem valosult meg?
Előzmény: dajtás (84745)
H. Zs. Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84749
Ha egyre gondunk én meg megleltem a matekját közben, a múltkor kb jól gondoltuk, hogy műxik.
Előzmény: dajtás (84745)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84748

Áhh, szerintem ez az egész időzónázás is valami neo-liberális, judeo-plutochrata trükk....csak hogy megkavarják a jóhiszemű, kétkezi dolgozót.
Biztos ebből is jó kis hasznot húznak :-))))
.
Előzmény: Pikó Lajos (84747)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84747

kösz (ez az állandó variálás...)

 

különösen ha valaki más időzónából ír.

 

meg évezredből, csillagrendszerből, ahogy én :)

Előzmény: Gavriel (84746)
dajtás Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84745
Első proto után elmondom, elviekben működik, csak a valós hatásfokában van sok a kérdőjel. Nem Stirling, nem hőelem, nincs benne mocorgó alkatrész, elvileg 20-30% körüli hatásfokú... Szerintem jól felcsigáztam az érdeklődésedet :) Pár hét és kiderül hogy mennyire életképes dologról van szó.
Előzmény: pepii (84715)
dajtás Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84744
Ha offolni szeretnél(ha másnak is érdekes lehet, megengedett) jöhet ide is :), ha nem akkor levélben elküldöd.
Előzmény: kilenctizenegy (84714)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84743
mondtam a kilencvenes évek elején, csatlakozzunk a júeszéjhez, legalább olyan portorikói (nem az alkoholista variáns) státuszban. (nem, mintha kértek volna belőlünk, de legalább meg kellett volna próbálni) Mostanra maradt opcióként a vengerszkaja eszeszer. Megyek is vissza oroszt tanulni :(
Előzmény: kilenctizenegy (84741)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84742

Hajajj, ha te tudnád, hogy 10 emberből hánynak kristálytiszta a MW és a MWh közötti különbség ?

Előzmény: hubab (84738)
kilenctizenegy Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84741

"Nem, 10 ev mulva olajban, elelmiszerben meg vizben fog mindenki szamolni."

 

Ezek érték-arányának megállapításához pedig pénzt fognak használni. Felül szürke, alul zöld bankókat, a százason Franklin lesz. :-))

Előzmény: V.4_BlackVoid (84739)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84740

igazad van, de egy cikk általában a laikus olvasót kellene, hogy segítse, így pedig csak megzavarja még jobban és visszamenekül győzikéhez.

 

off

nem tudja valaki, miért kell állandóan ca. minden ötödik-hatodik beírás után megint bejelentkeznem az indafosba???

Előzmény: hubab (84738)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84739
Nem, 10 ev mulva olajban, elelmiszerben meg vizben fog mindenki szamolni.
Előzmény: GPS (84737)
hubab Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84738

Akkor már hadd tegyem hozzá, hogy milyen hibát követett el az újságíró: A 210 MW éves szinten megvásárolt zsinórteljesítményt jelent, tehát úgy lehetett volna helyes, hogy energia helyett teljesítmény, vagy MWév energia.

Habár gondolom, erre Te is rájöttél, de mivel nincs feltüntetve a cikkben a vonatkoztatási időtartam, ez nem is egészen egyértelmű. :-)

 

Előzmény: Pikó Lajos (84736)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84737

Én időben szóltam :-))))

http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/04/06/tiz_ev_mulva_mindenki_juanban_szamol/
.
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84736
Előzmény: Pikó Lajos (84735)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84735

off

erre most nagyon rátapintottál (valamit tudsz :))

 

Pont az alant említett kedves barátomnak hurcoltam ki tavaly nyáron a toyota platóján egy (73-as vagy 74-es) simson schwalbét a partnerkapcsolati munkásság elismeréseként Páty nevében. (nem volt véletlen az ajándék kiválasztása, a barátom ténylegesen venni akart egy ilyen mopedet) A alföldön "lőttem" működőképes, de kicsit leharcolt állapotban, krézivel közös pátyi barátunk pedig újjávarázsolta. (írtam is róla akkor "A fecske felszáll" címmel, ha nem nagyon off, majd előkeresem :)

 

Előzmény: H. Zs. (84734)
H. Zs. Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84734
De az első veszteségeket a tömegtermelés okozta... szerintem.

Anélkül hogy nagyon értenék hozzá: apámnak volt egy Simson Schwalbe-ja, tkp. már bánom, hogy eladtuk (1974-ből). Tökéletesen zakatolt, és a motor belső jellemzői (furat/löket, hajtókarcsapágyazás, illesztés) még szinte kézimunka volt, és gondosabb tervezés.

Az 51-es Simsonom (1988-as) motorjában már tömegtermelési és egyéb újítások szerepelnek, de az anyagminőség nem érte utol a kívánalmakat. Az 51-est fele időnként generálozni kell.

Mondom, személyes tapasztalat.
Előzmény: GPS (84731)
H. Zs. Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84733
OFF
Ne haragudj, ha nem tudsz ógörögül, akkor ne vitatkozz azokkal, akik esetleg igen.

És ne te akard megmondani ógörög és latin tudás, exegézis ismeretek nélkül, hogy mi a frankó.

ON

Miért nem arról nyomulunk, amiről a topic szól?
Előzmény: Gavriel (84721)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84732

kedves "öreg" barátom azt szokta mondani, hogy övé az utolsó jó német autó. Egy 1971-es Opel Diplomatról van szó, eredeti gyári fényezés, az egész autó olyan, mintha most jött volna ki a gyárból. Elektromos ablakemelő (71-ben!), eredeti rádió stb. A többieknek is vannak hasonlók, ha nem is ilyen. Utána meg beülnek a toyotába, mazdába, hyundaiba(!) stb. El lett ez nagyon b.va...

 

De ugyanez elmondható pl. a hifiről, magam is őrizgetek egy régi Dual lemezjátszót, de van egy Fischer deck is itt valahol, szinte eredeti állapotban. Meg vannak nagyon szép Grundig rádióim is, szintén a hetvenes évekből. Európának vége van, a minden rendű és rangú paraziták felzabálták az erőforrásokat. Csak meg kell nézni azt a sok drága öltönyös, kihízott hivatalnokot, akik Brüsszelben nyüzsögnek horrorpénzekért. (én még nem jártam ott, csak képen láttam, majd théta referál, ha megkérjük :))

Én hiszek a jelekben, nálam az egyik jel Mo. 2004-es belépése volt - noha imádok Hegyeshalomnál lendületből átgurulni, most 83 az új rekord :)), a másik szomorú jel az volt, hogy egy hákovács eu biztos lehetett :( Attól kezdve semmi illúzióm nem volt az EU-ban - amint azóta ki is derült, joggal.

Előzmény: GPS (84730)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84731

Lemaradt egy nulla - szóval 2000 után zuhant nagyot a német minőség. A 7-es BMW egy vicc, az új E osztály szintén. A Passát-ok meg a legalja tömegautó minőségre aljasodtak.

Persze, ezen most felhördülnek a német-imádók, de nem baj - én álltam testközelben az összes 30.000 euro+ kategóriához, volt miből merítsek.
.
Előzmény: GPS (84730)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84730

99-től közel kerültem a luxusmárkákhoz (5 évig ezekből éltem) - nade hogy mekkora minőségi törést tapasztaltunk a 200 után gyártott német autóknál - azt zongorázni lehetne.

2003 után meg egyszerüen a "gagyi" minősítés a legmegfelelőbb rájuk.

Egyébként csak Magyrországon dúl ez a féktelen német-imádat (van is történelmi alapja, nem mondom) - mert a környező országokban már rég észhez tértek és csak kismértékben finanszírozzák a méregdrága német autóipart.
.
Előzmény: Pikó Lajos (84729)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84729

Egyébként az európai termékek minősége egyre szarabb (kezdve a gépkocsikkal) - a távolkeleti meg egyre jobb. Ez is egy trend, ugyebár.

 

nagyjából egyetértek a teljes beírásoddal, de ezt a pontot külön is kiemelném, miután évek óta figyelem a trendet. Persze ez csak kvalitatív "megfigyelés", statisztikát nem vezetek. De azt többé-kevésbé szignifikánsnak érzem, hogy a hagyományosan erősen a saját értékeiket preferáló bajorok között is egyre csökkennek a bmw eladásai. Ennek látványos jelzése, hogy testvérvárosunkban az általunk rendszeresen látogatott oldtimer kiállításra tavaly nyáron a tulajok nagy többsége - miközben gyönyörű, 50-es, 60-as, 70-es évek beli német autókat állítottak ki - japán, koreai stb. autókban érkezett.


Előzmény: GPS (84724)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84728

Méghogy védővámok? Hát a mostani G20-on vetődött fel, hogy beveszik a juan-t a nemzetközi deviza-körforgásba - és akkor állítólag a dollárnak annyi lesz - mint univerzális pénznem.

Én mást vizionálok: a kinai árudömping nem azért fog elárasztani - mert a kinaiak agresszívek - hanem azért, mert az Uniónak egyszerüen szüksége lesz a kinai árura.

Sajnos.
.
Előzmény: V.4_BlackVoid (84725)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84727
...és nemcsak a kétkezi mezgé munkát nézik le (közülük kerülnek ki a "ne vegyél magyar élelmiszert..." topikot indító elmeroggyantak), hanem általában a kétkezi munkát. Utána meg rínak, mint a fürdős ribanc, ha a "szerelő" nem átall 7-8 eFt-ot elkérni valami komolyabb manuális munkáért. Mikor csak a parkolás a ház előtt 600 Ft.
Előzmény: Pikó Lajos (84726)
Pikó Lajos Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84726

Mo-gon is csomó rabszolga él.

Jellemzően a nagyvárosokban laknak, műkaját esznek és mindenükön hitel van.

Ha a munkaadójuk megunja őlet akkor meg földönfutók lesznek.

Általában semmi hasznos dologhoz nem értenek, agresszivek és a valódi kajától kiütést kapnak.

A kitünő agymosásnak köszönhetően szabad embernek érzik magukat, lenézik akik falunk élnek esetleg kétkezi munkával élelmiszert  termelnek saját szükségletükre, és nem a legújabb trendi kacatokra vesznek fel életfogytig hitelt

 

jó összefoglalás :)

Előzmény: krezidiesel (84713)
V.4_BlackVoid Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84725
Majd a vedővamok vagy a kereskedelem leépülése megoldjak ezt. Az előbbi előbb, az utóbbi később.
Előzmény: GPS (84724)
GPS Creative Commons License 2009.04.06 0 0 84724

Pedig sajnos az EU tömegcikk-termelés a nulla felé konvergál.

Na nem azért, mert nem tudnának itt bármit legyártani - hanem azért, mert akkora az élőmunkával és a szarságokkal (pl. telek-ingatlanbérlés, közművek, stb.) költségek - hogy eladhatatlan a végtermék.

Ipari berendezésekben, nagygépekben, metrókocsikban ilyesmikben még labdába rúghat az EU - nade tömegtermelésben - aligha.

Egyébként az európai termékek minősége egyre szarabb (kezdve a gépkocsikkal) - a távolkeleti meg egyre jobb. Ez is egy trend, ugyebár.

És az is mese habbal, hogy egy EU-s polgár - ilyen-olyan hazafias indulatból - majd tágranyitja az amúgy is sovány bukszáját - hogy fedezze az európai gyártók pazarló gazdálkodását - illetve (áttételesen) a még-pazarlóbb kormányait az adott országnak.

Majd hülye lesz ilyesmire szórni a kevés pénzét.
.
Előzmény: slowrunner (84723)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!