Írt új magyar termoelem sajnos egy bedőlt projekt, személyesen beszéltem a feltalálóval, elém is rakta a termoelemét, de... Sok érdekességet állított(pl olcsó félvezető ötvözet telluriddal szemben, magas >300C° fölötti működési hőmérséklet,stb), de nem volt hajlandó egy mintadarabot se adni. Utoljára azt hallottam róluk hogy fél millió euróért kuncsorognak, hogy tovább tudják fejleszteni.
Elég buktaszagú a dolog, valamit tényleg csináltak, de sok csúsztatás miatt nem hisznek nekik...
Áhh, szerintem ez az egész időzónázás is valami neo-liberális, judeo-plutochrata trükk....csak hogy megkavarják a jóhiszemű, kétkezi dolgozót. Biztos ebből is jó kis hasznot húznak :-)))) .
Első proto után elmondom, elviekben működik, csak a valós hatásfokában van sok a kérdőjel. Nem Stirling, nem hőelem, nincs benne mocorgó alkatrész, elvileg 20-30% körüli hatásfokú... Szerintem jól felcsigáztam az érdeklődésedet :) Pár hét és kiderül hogy mennyire életképes dologról van szó.
mondtam a kilencvenes évek elején, csatlakozzunk a júeszéjhez, legalább olyan portorikói (nem az alkoholista variáns) státuszban. (nem, mintha kértek volna belőlünk, de legalább meg kellett volna próbálni) Mostanra maradt opcióként a vengerszkaja eszeszer. Megyek is vissza oroszt tanulni :(
Akkor már hadd tegyem hozzá, hogy milyen hibát követett el az újságíró: A 210 MW éves szinten megvásárolt zsinórteljesítményt jelent, tehát úgy lehetett volna helyes, hogy energia helyett teljesítmény, vagy MWév energia.
Habár gondolom, erre Te is rájöttél, de mivel nincs feltüntetve a cikkben a vonatkoztatási időtartam, ez nem is egészen egyértelmű. :-)
Pont az alant említett kedves barátomnak hurcoltam ki tavaly nyáron a toyota platóján egy (73-as vagy 74-es) simson schwalbét a partnerkapcsolati munkásság elismeréseként Páty nevében. (nem volt véletlen az ajándék kiválasztása, a barátom ténylegesen venni akart egy ilyen mopedet) A alföldön "lőttem" működőképes, de kicsit leharcolt állapotban, krézivel közös pátyi barátunk pedig újjávarázsolta. (írtam is róla akkor "A fecske felszáll" címmel, ha nem nagyon off, majd előkeresem :)
De az első veszteségeket a tömegtermelés okozta... szerintem.
Anélkül hogy nagyon értenék hozzá: apámnak volt egy Simson Schwalbe-ja, tkp. már bánom, hogy eladtuk (1974-ből). Tökéletesen zakatolt, és a motor belső jellemzői (furat/löket, hajtókarcsapágyazás, illesztés) még szinte kézimunka volt, és gondosabb tervezés.
Az 51-es Simsonom (1988-as) motorjában már tömegtermelési és egyéb újítások szerepelnek, de az anyagminőség nem érte utol a kívánalmakat. Az 51-est fele időnként generálozni kell.
kedves "öreg" barátom azt szokta mondani, hogy övé az utolsó jó német autó. Egy 1971-es Opel Diplomatról van szó, eredeti gyári fényezés, az egész autó olyan, mintha most jött volna ki a gyárból. Elektromos ablakemelő (71-ben!), eredeti rádió stb. A többieknek is vannak hasonlók, ha nem is ilyen. Utána meg beülnek a toyotába, mazdába, hyundaiba(!) stb. El lett ez nagyon b.va...
De ugyanez elmondható pl. a hifiről, magam is őrizgetek egy régi Dual lemezjátszót, de van egy Fischer deck is itt valahol, szinte eredeti állapotban. Meg vannak nagyon szép Grundig rádióim is, szintén a hetvenes évekből. Európának vége van, a minden rendű és rangú paraziták felzabálták az erőforrásokat. Csak meg kell nézni azt a sok drága öltönyös, kihízott hivatalnokot, akik Brüsszelben nyüzsögnek horrorpénzekért. (én még nem jártam ott, csak képen láttam, majd théta referál, ha megkérjük :))
Én hiszek a jelekben, nálam az egyik jel Mo. 2004-es belépése volt - noha imádok Hegyeshalomnál lendületből átgurulni, most 83 az új rekord :)), a másik szomorú jel az volt, hogy egy hákovács eu biztos lehetett :( Attól kezdve semmi illúzióm nem volt az EU-ban - amint azóta ki is derült, joggal.
Lemaradt egy nulla - szóval 2000 után zuhant nagyot a német minőség. A 7-es BMW egy vicc, az új E osztály szintén. A Passát-ok meg a legalja tömegautó minőségre aljasodtak.
Persze, ezen most felhördülnek a német-imádók, de nem baj - én álltam testközelben az összes 30.000 euro+ kategóriához, volt miből merítsek. .
99-től közel kerültem a luxusmárkákhoz (5 évig ezekből éltem) - nade hogy mekkora minőségi törést tapasztaltunk a 200 után gyártott német autóknál - azt zongorázni lehetne.
2003 után meg egyszerüen a "gagyi" minősítés a legmegfelelőbb rájuk.
Egyébként csak Magyrországon dúl ez a féktelen német-imádat (van is történelmi alapja, nem mondom) - mert a környező országokban már rég észhez tértek és csak kismértékben finanszírozzák a méregdrága német autóipart. .
Egyébként az európai termékek minősége egyre szarabb (kezdve a gépkocsikkal) - a távolkeleti meg egyre jobb. Ez is egy trend, ugyebár.
nagyjából egyetértek a teljes beírásoddal, de ezt a pontot külön is kiemelném, miután évek óta figyelem a trendet. Persze ez csak kvalitatív "megfigyelés", statisztikát nem vezetek. De azt többé-kevésbé szignifikánsnak érzem, hogy a hagyományosan erősen a saját értékeiket preferáló bajorok között is egyre csökkennek a bmw eladásai. Ennek látványos jelzése, hogy testvérvárosunkban az általunk rendszeresen látogatott oldtimer kiállításra tavaly nyáron a tulajok nagy többsége - miközben gyönyörű, 50-es, 60-as, 70-es évek beli német autókat állítottak ki - japán, koreai stb. autókban érkezett.
Méghogy védővámok? Hát a mostani G20-on vetődött fel, hogy beveszik a juan-t a nemzetközi deviza-körforgásba - és akkor állítólag a dollárnak annyi lesz - mint univerzális pénznem.
Én mást vizionálok: a kinai árudömping nem azért fog elárasztani - mert a kinaiak agresszívek - hanem azért, mert az Uniónak egyszerüen szüksége lesz a kinai árura.
...és nemcsak a kétkezi mezgé munkát nézik le (közülük kerülnek ki a "ne vegyél magyar élelmiszert..." topikot indító elmeroggyantak), hanem általában a kétkezi munkát. Utána meg rínak, mint a fürdős ribanc, ha a "szerelő" nem átall 7-8 eFt-ot elkérni valami komolyabb manuális munkáért. Mikor csak a parkolás a ház előtt 600 Ft.
Jellemzően a nagyvárosokban laknak, műkaját esznek és mindenükön hitel van.
Ha a munkaadójuk megunja őlet akkor meg földönfutók lesznek.
Általában semmi hasznos dologhoz nem értenek, agresszivek és a valódi kajától kiütést kapnak.
A kitünő agymosásnak köszönhetően szabad embernek érzik magukat, lenézik akik falunk élnek esetleg kétkezi munkával élelmiszert termelnek saját szükségletükre, és nem a legújabb trendi kacatokra vesznek fel életfogytig hitelt
Pedig sajnos az EU tömegcikk-termelés a nulla felé konvergál.
Na nem azért, mert nem tudnának itt bármit legyártani - hanem azért, mert akkora az élőmunkával és a szarságokkal (pl. telek-ingatlanbérlés, közművek, stb.) költségek - hogy eladhatatlan a végtermék.
Ipari berendezésekben, nagygépekben, metrókocsikban ilyesmikben még labdába rúghat az EU - nade tömegtermelésben - aligha.
Egyébként az európai termékek minősége egyre szarabb (kezdve a gépkocsikkal) - a távolkeleti meg egyre jobb. Ez is egy trend, ugyebár.
És az is mese habbal, hogy egy EU-s polgár - ilyen-olyan hazafias indulatból - majd tágranyitja az amúgy is sovány bukszáját - hogy fedezze az európai gyártók pazarló gazdálkodását - illetve (áttételesen) a még-pazarlóbb kormányait az adott országnak.
Majd hülye lesz ilyesmire szórni a kevés pénzét. .