Keresés

Részletes keresés

5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31041
Eszembe, meg a sztrájk alatti kapkodás is.
Előzmény: Törölt nick (31039)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31040
Tényleg erről lenne szó?
Előzmény: Törölt nick (31039)
D55 Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31037

Ezt úgy mondod, mintha a MÁV-csoport döntései nem a Minisztériumtól függenének (ahol viszont vannak kapcsolataid).

Előzmény: Törölt nick (31035)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31036

Kíváncsi vagyok hogy mi célból találta ki valamelyik Einstein.

Előzmény: f_k (31034)
f_k Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31034
Gondolom a tanácsadói tevékenységeid eredménye ez:

http://www.gazdasagiradio.hu/cikk/16011/

Buszra száll a MÁV?
Gazdasági Rádió, MTI, 2009. március 7. 09:10

A vasúti személyszállítás helyettesítésére szolgáló, közúti helyközi személyszállításra keres vállalkozókat az ország egész területére a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. - a tárgyalásos közbeszerzési felhívás a Közbeszerzési Értesítő legutóbbi számában jelent meg. A megkötni kívánt keretszerződés összege 200 millió forint, plusz 100 százalék, azaz a felső határ 400 millió forint lehet.

Ajánlatot azt tehet, aki már 2007-2008-ban is folyamatosan végzett személyszállítást autóbusszal. Feltétel még, hogy az ajánlattevőnek a nettó forgalma 2006-ban és 2007-ben - külön-külön - elérje a 200 millió forintot. A részletes feltételeket az ajánlati dokumentáció tartalmazza, amelyet 15 ezer forintért lehet megvásárolni. Az ajánlattételi határidő március 18. A második fordulóba továbbjutó ajánlattevőket március 31-ig értesítő az ajánlatkérő. A kiírás szerint az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes.
Előzmény: Törölt nick (31032)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31033

Ez világos, de egy Vésztő-Körösnagyharsány vonalhoz hasonló vonalakon járhat AGV is, úgysem fognak hömpölygő tömegeket szállítani. Attól persze még fenn lehet tartani, csak felesleges. A helyzet meg szerintem Magyarországon nem olyan rózsás hogy minden tanyáért vonatot járassunk.

 

Néha még EU pénzt is szereznek hozzá, lásd holland-német határt metsző vicinális.

 

Ez az, hogy az is ott van. És most függetlenedjünk el a határátmenettől, mert ha az nincs már nem is támogat az EU? Én régóta támogatom az elővárosi vonalak fejlesztését, ami ma Budapestet kivéve nem megy sajnos.

Előzmény: Törölt nick (31032)
5341 008-0 flirt Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31031

Csak akkor azt mondd már meg, hogy mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg?

Nem látom az összefüggést.

 

 

 

Nyugaton a vicinálisok több mint kétharmadát a tartományok /régiók tartják fenn, NEM az állam.

 

Ez itthon is meg lehet csinálni.

Hozuk létre a régiókat. szólj az ezerévesvármegyemagyarszentség elvet valló pártnak.

 

 

Hol van az a határ amitől megéri/-vagy legalábbis nem tetemes veszteséggel tudnak utast szállítani? Mert ha tényleg ilyen mottó alapján dolgozunk, akkor az ésszerűség elég sok vonalbezárást von magaután. Akkor vegyük alapul a Tiszántúli régiót. Jelenlegi mellékvonalakból csak a 121, 125 egy része, 128 Békéscsaba-Kötegyán rész, 116-os vonalakat 'ésszerű' fentartani. Utasszám alapján. De ha még belevesszük a nagyobb forgalmú elővárosi vonallá alakítható, jelenleg mellékvonalként működő vonalakat, akkor jöhet még a 117-es Tiszalökig, 115, 109, 106, nagyhümmögve esetleg a 102, de ez inkább a turizmus miatt. Másik pedig az összehangoltság.

Előzmény: Törölt nick (31024)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31030
(itthon)

Én csak arról írok ide, amit tudok. (hinni, nem itt szoktam)
Előzmény: Törölt nick (31028)
Mozdonyhajtó Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31029
Hol hisszük, hogy van, ahol valójában nincsen?
Előzmény: Törölt nick (31028)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31027
Én tudom, hogy Te pontosan tudod. (más kérdés, hogy mire használod ezt a tudást)
Előzmény: Törölt nick (31026)
koller andor Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31025
Megint csúsztatsz!:

A Régiókban illetve tartományokban, közlekedési szövetségek vannak, ami nem csak a vasutat foglalja magában.

A menetrend nem külön kötött pályára meg gumikerékre készül- mint a közismerten gazdag hazánkban- hanem rendszerbe ágyazottan/szép Magyar kifejezéssel/.
Előzmény: Törölt nick (31024)
manhattani Creative Commons License 2009.03.07 0 0 31023

>mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg?

 

Nyugaton már rég bezárták a nagyon kis forgalmú mellékvonalakat.

 

A többi meg anyagilag (bár a financiális szempontok titeket nem szoktak érdekelni, csak fizesse valaki más, a többi nem fontos! :-)    ) ott sem éri meg. Hatalmas a ráfizetés. Csak ott van pénz az ilyesmire, nálunk meg más, sokkal fontosabbtól kell elvenni.

Előzmény: Rbatka (31019)
padler Creative Commons License 2009.03.06 0 0 31022
Mennyire vagy ismerős Fehérváron és a XX. századi történelmét mennyire ismered?
Lehet, hogy súlyos hiba a belvárosba lakótelepeket építeni, de ha azok már ott vannak, akkor ez a közlekedés szempontjából egy adottság. Különben meg nem csak a buszállomás létezik, a megállóhelyeken is elég élénk az utascsere.
De ez a vicinális topikban eléggé off:)
Előzmény: v_peti (31020)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.06 0 0 31021
pozitív utópia... Várom a kedves topiktársak ellenvéleményét, kifogásokat! :)
v_peti Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31020
Ha egy százezres várost a buszállomás mellett akarsz elhelyezni, akkor 20-30 emeletes házakat kéne építened. Egyébként meg súlyos hiba a belvárosba lakótelepet építeni. Nem ott a helye. Ugyanúgy ahogy a piacot vagy a plázát sem az ipartelepre építjük. Vagy Salakszentmotorosra (Sárszentmihály) Fehérvár helyett.
Előzmény: padler (31016)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31019
Ügyesen kihoztad egyenlőre a két menetidőt. Retorikailag is helyes, mert így nem érzem veszve magam :PP

Jó, veszettem :)) Csak akkor azt mondd már meg, hogy mindezek ellenére Nyugaton hogy oldják meg? Ott miért éri meg? Nem látom az összefüggést.

Egyébként akkor melyik övezetbe megy a legtöbb utas(diák, munkás)?
/városmag, belső lakóöv, külső munkahelyöv, külső munkahelyöv(ipartelep)/
Előzmény: Törölt nick (31018)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31018

Eszköz: adva van mindkét esetben.

Ez csúnya tévedés. Rossz megközelítés.

 

Buszból kettő kell, vonatból egy is elég, tehát éppen a jegyvizsgálóra sem lehet kifogás.

Csak kérdés egyszerre van-e annyi utas. És a gyengébb forgalmú időszakokban ha nem kell akor már gáz. Ráadásul kihagytad a számításból azt, hogy katonatelepen kóborolna egy ráhordóbusz, ami már plusz személyzet, és plusz eszköz. És a vasúti szerelvények és a buszok ára köszönüviszonyban sincs egymásal. És a fenntartásukban is vannak jó nagy különbségek.

 

Azért vegyük figyelembe, hogy lehet, hogy a busz bemegy a központba, de az nem jelenti azt, hogy az összes munkahely és iskola ott van.

 

Nem, de a többségnek nem a város széle a célállomás.

 

Miért, nálad mennyi idő egy átszállás? És mennyi idő alatt ér be a busz a vasútállomásig?

 

23 perc a menetidő busszal, közvetlenül.

 

Széchenyi tér-Állomás: 6 perc

átszállás: 3 perc (szerintem ez elég szűknek nevezhető...)

Kecskemét-Katonatelep: 5 perc

átszállás: 2 perc, visszairányban inkább 3.

Katonatelep körbejárása: 7 perc.

 

Összesen: 23 perc. Lényegileg nem gyorsabb, de sokkal kényelmetlenebb és körülményesebb. És jóval drágább is.

Előzmény: Rbatka (31008)
manhattani Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31017
>Pedig kevésbé valószínű, hogy a nehezen gyalogló nyugdíjas a Fehérvári belvárosi piacról Bp-re utazzon haza, úgyhogy itt a gyaloglás hiánya nem lehet elsődleges szempont.

Aki nem nyugdíjas, gyalogoljon a lustája! Úgyis kövér!!
Előzmény: v_peti (30987)
padler Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31016
Ezzel a gondolatmenettel csak az a gond, hogy a fehérvári lakótelepek jelentős része közel van a busz megállóhelyeihez. Aki pedig távolabb lakik, általában több (sűrűbb) helyi buszjáratra szállhat a buszállomáson, mint a vasútállomáson.
Előzmény: v_peti (30987)
manhattani Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31015
>Ha már Katonatelep.
Állítólag vannak ott valami borospincék.

Hát, ahol katona, ott italmérésnek lenni kell, az hétszentség!
Állítólag a Varsói Szerződés szabályzata is előírta.

Jó kis homoki vinkókat mérhetnek ott?
Előzmény: V63 002 (30994)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31014
Én mégis azt gondolom, hogy máshol jobb helye lenne... Végülis ott sem rossz, de az árú nem pofázik, csak a feladó.
Előzmény: Törölt nick (31013)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31013
Kalocsai vonal idén kap egy komolyabb vérátömlesztést...
Előzmény: Rbatka (31012)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31012
By Sniper83. De szerinted volna rá igény? Ilyen pályaállapotok mellett?
Előzmény: VT22 (31010)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31011
Katonatelep a nevét Katona Zsigmond szőlőnemesítőről kapta. Ott van a Mathiász telep a vasútállomás mellett. Mathiász János kecskeméti szőlőnemesítő ;)
Előzmény: V63 002 (30994)
VT22 Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31010
Kecskemét-Kalocsa...
Előzmény: Rbatka (31009)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31009
Akarod mondani: Kecskemét-Szabadszállás vonat. Vagy Kecskemét-Kunszentmiklós vonat. Úgy lett volna értelme.
Előzmény: VT22 (31001)
Rbatka Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31008
"Másrészről Katonatelep és Kecskemét közt is vannak tanyák"
Hát azok éppen nincsenek túl sokan. És a Metro-ig amúgy is szükséges lenne valaminek kimenni.

"De a félóránként járó vonat vajon eszközzel, személyzettel olcsóbb lenne-e annál, mint most, hogy félóránként kiszalad oda egy busz?"
Eszköz: adva van mindkét esetben.
Személyzet: forgalmi szolgálat adva van mindkét esetben. Buszból kettő kell, vonatból egy is elég, tehát éppen a jegyvizsgálóra sem lehet kifogás.

"Tetszene-e az utasoknak az átszálláskényszer?"
Azért vegyük figyelembe, hogy lehet, hogy a busz bemegy a központba, de az nem jelenti azt, hogy az összes munkahely és iskola ott van. Jelenleg is vannak átszálló utasok. És különben meg: tetszik-e az utasoknak, hogy nincs vonat? Mondjuk 14 mellékvonalon. Vagy még több helyen.

"Vajon melyik lehetőség esetén fog korábban az autójába ülni?"
Aki autóba akart ülni, vagy meg van rá a lehetősége az már meg is tette. Elég csak kimenni, megnézni.

"kb ugyanakkora menetidejű"
Miért, nálad mennyi idő egy átszállás? És mennyi idő alatt ér be a busz a vasútállomásig?
Előzmény: Törölt nick (30989)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31007

Ez az ötlet nekem is tetszik:)

Csak ugye kérdés, hogy mi van akkor, ha pl igen feszített ütem jön ki a dékörre, akkor vajon belefér-e egy többletmegállás. Gyanítom nem, bár talán itt is lehetne kompromisszumos megoldást kötni. Viszont a kelebiai oldalban simán megvalósíthatónak tartom megfelelő szándék esetén.

 

Amúgy Baján is a vasúthoz közel fekszik a Tesco, csak itt ugye van kisebb szintkülönbség a töltés miatt...bár itt is láttam a Tescoból Baja-Dunafürdőre kigyalogló utasokat...

Előzmény: Dénes Balázs (30998)
V63 002 Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31006

Esetleg oda biciklivel, vissza vonattal, mert borközi állapotban nem szabad biciklizni!

(Lásd még a katonai hasonlatot: Meg van borulva, mint kocsma előtt a bicikli.)

Előzmény: koller andor (30997)
Törölt nick Creative Commons License 2009.03.05 0 0 31005
Én mindig megnézem mind a kettőt. És nem csak most, hanem kb. tudok róla, h léteznek azaz kb. 2004 óta.
Előzmény: Mozdonyhajtó (31003)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!