Ezek ütős gépek voltak,nekem volt kombiba peugeot dizel mocival,azt a gyorsulást,majd leesett a hajam!!!!!Alig győztem váltani oly sebesen száguldott!Bő 2 sarok alatt gyorsult 60 ra,de olyankor senki nem előzött meg!!!!Csak akkor lehetett megelőzni a volgát ha nem gyorsitottam.De nagyon jó szerkezet volt,a fékje kifejezetten tetszett!!!!
Nem akármi versenyélet volt akkor... Surányinál még olyat is olvasni, hogy régen még Budaörs-Gazdagrét között rendeztek nemzetközi motorversenyt, meg a Várban, a Bimbó úton, sőt a Zöldmáli úton (aki járt arra, az tudhatja hogy ez mai szemmel a sci-fi kategóriája) :-)
Igen, Röhrl a rengensburgi püspök sofőrje volt és álítólag évente kb. 90-100.000 km-t autózott a terület parókiái között. A maradék ráérő idejében pedig "fekete öves" síoktató volt... És tök véletlenül ráncigálták bele a ralizásba....
Láttam azt is, köszi! Ha jól értem, az a kencézett-benzinezett verzió? Eddig az a legcsinosabb. Ha már szórásról beszélünk, ha jól látom, itt egész ügyesen kipucolja a bácsi a motorteret valami részecskeszóróval, de nem részletezi, hogy mi az, pedig egy ilyen jól jönne a ház körül. Azonkívül most sikerült szakajtani egy jobbos ablakemelő-mechanikát a Spiderhez az Ebayon (mikor a régi letérdelt, meg tudtam ugyan hekkelni, de azóta kézzel is le lehetett tolni az ablakot és néha ajtócsapódásra is lement), így hát örvendeztek vala :-)
vannak generátorok amiknél a tekercs vasmagja festetlen, néhánynak fekete, de van aminek vörösbarna. a Bosch az utóbbit használja. erre a célra hibátlan a rapid cinkkromátos alapozója
FIVA-minősítésre kell hajtani, ott van olyan kategória, hogy "Korszaknak megfelelő módosítás", nekem van olyan GTV-m, ami egyértelműen errefelé tart (megvannak az eredeti számlák, hogy '80-ban melyik tuningműhely bele az elektromos ablakemelőt, az olajnyomás-mérőt, az extra felniket meg a többit, azóta ezt az állapotát tartja az autó, és valahogy nincs kedvem szíjjelbarmolni azért, mert 28 évvel később Magyarországon jobban tudják).
Köszi a válaszokat alumínium-pucolás ügyben. A polírozástól egyelőre eltekintek. A drótkefézésen már túlvagyok, végülis az se lett nagyon ronda, de egy kicsit szebbet akartam. A gyöngyözés érdekes, csak hát a fene tudja, valahogy nekem nem adja ki azt a "gyári eredeti" érzést, amire utazom. Nincs még valakinek néhány gyöngyözött fotója? Laci, hogyan érhetem el azt a mestert? Már szét van szedve a generátor, csak-alu alkatrészeket vinnék. Ez a ház eleje és hátulja. De közbül van még a tekercs vagy mijafene, aminek kilátszik az oldala, most csak ezt a képet találtam:
Ha már FIAT 130 - hát nini, mit találtam a napokban:
Na de ez nem akármilyen autó és nem akárki áll mellette a bal oldalon. (és a kocsi mögött??????????????!!!!!!)
Ez Ferjáncz Arttila privát kocsija volt, frissen örökölve egy megyei elsőtitkártól (később dugattyú leszakad, motor belvilága pépéé varázsolódik)
Az ifjú legény pedig Walter Röhrl, minden idők egyik legzseniálisabb rali vrsenyzője és barátnője majd felsége: Monika...
Amikor meglátták Ferjáncz autóját, szó szerint leesett az álluk és Röhrl csak annyit tudott motyogni, hogy "nodehát ilyennel legfeljebb csak a pápa furtikázik".........
Magasnyomású mosó, szeresen, forrón főleg hatékony. :-) Nem vicc, ettől jobb nincs.. Ez a kannás anyag kevesebb mint 5e Ft, 5 literes kiszerelés. Az összes összes műanyag részek tisztítására, és ápolására alkalmas. Nagyüzemileg elismert.
nekem a Tip-Top kéztisztítója nagyon bevált erre, vizes ronggyal kicsit rádörzs és utána csodásan tiszták a barázdák. nem tudom hol lehet itthon hozzájutni, én a stahlgrubernél veszem 30€ egy 11kg vödör. hasonló állagú mint az ultraderm csak fehér és nem okoz allergiás tüneteket:)
Gyakorlatilag bármivel. Mosogatószer, mosószer, denaturált szesz, stb. Ha kifehéredik az sem gond, vissza kell zsírozni kevés szilikontartalmú vagy szilikonmentes műszerfalápolóval, esetleg kellemes illatú színtelen cipőkrémmel. Próbáld ki valami rejtettebb felületen.
Ha már a tisztításnál vagyunk, kérdeznék én is. Bár az érintett járgány nem veterán, de nem tudnék jobb topikot a kérdésnek. Műanyag műszerfal és ajtókárpit (kopogós, világos bézs) tisztításra mi a leghatékonyabb módszer, ami kiszedi a dzsuvát a barázdákból, de nem fehéríti ki a műanyagot?
Az a kérdés, hogy a gumi és műanyag alkatrészek, tömítések hogyan bírják. De nekem megfelel így is, amit a 70-80 fokos lúg nem tisztít meg, az így is, úgy is mechanikai tisztítást igényel. Az ötlet különben onnan jött, hogy az Oldtimer Praxis olvasói rovatában írta valaki, hogy besárgult régi műanyagok frissítéséhez a mosogatógép tablettájából csinál tömény oldatot, mivel az lúgot és fehérítőszert is tartalmaz.
Nos ő óra szerint 62000km-t futott, 14 évet állt,ebből 13-at garázsban,de az utolsó évre kikerült a körtefa alá, mert kellett a hely az új ótónak... Azóta újra garázsban lakik, műszakilag már kb 80%-ban kész, a belseje nagyon szép (három réteg üléshuzat volt rajta), még a kasznival kellene foglalkozni,mivel az a bizonyos egy év nem múlt el nyom nélkül. Ja és '94-ben kivonták, így egyenlőre nincs rajta semmi sarc.
zuglóban ahová felújítani hordok döglött önindítót, generátort ez az alap. nem csak cserélik a cuccokat, meg-ki tisztítják az egészet. normál hétköznapi autóba jól mutat
Inner Circle kért VISZONYLAGOS szépségű és KEVÉSSÉ PEPECSELŐS megoldást! Ez azért több,mint marinéni, de tudom nem restaurálás /az egy másik topik lenne/. Ezért kértem, ne kövezzetek meg, érdemes kipróbálni és meg fogtok lepődni az eredményen! ZoZo