Kedves t boy és halset! Nagyon köszönöm a gyors válaszokat! Igazatok van, a fényszóróállító motorja a bűnös. Nos, ki is próbáltam. A nulla állásban nincs az az említett zörgő hang. Ha mozgatni szeretném, akkor nyiszorog, de a fényszóró meg se mozdul. Dilettánsként már arra is gondoltam - ebben a mindennapi hóesésben, fagyban autókázás miatt -, hogy befagyott a fégyszóró. Minden esetre elviszem szerelőhöz.
Szétszedés nélül is jól hallható, ha beindítod vagy lállítod a motort a gyenge láncfeszítő ilyenkor "beejti a láncot" azaz az indítás vagy leállítás pillanatában becsörren a lánc!
Nagyságrenddel olcsóbb, mint egy lánccsere, de itt is csak GYÁRIT! vegyél bele, mert az ugy. egy pár hét alatt befosik és ismét csörögni fog.....(((((
Nekem is szokott néha nyifogni az állító motor, kitapasztaltam hogy (nálam legalábbis) ha megjáratom le-fel egyszer kétszer, utána egy jódarabig (egy két hétig )kussol. Nem tudom miért de az enyém ilyen.
Fényszóró magasságállító motor hiba. Majd a többiek megírják, hogy ebben az évjáratban már kivehető-e a lámpatestből. Az enyém még egyben van. A fényszórócsatlakozóból kivettem a motor tápkábelét.
Tisztelt Topiktársak, a következő problémában szeretnék segítséget kérni. A 2003-as 1.2-es corsában járó motornál, bekapcsolt fényszóróknál valami, olykor szaggatott (de nem ritmikus), máskor folyamatos zörgést, "szortyogást" hallok a műszerfal jobb oldala felöl. Ha a fényszórót helyzetjelzőre kapcsolom, vagy totál kikapcsolom, a zörej megszűnik. Segítségeteket előre köszönöm!
Én ugyan ebben a cipőben járok. Nekem itt egyszer erre azt javasolták, hogy vigyem el egy márkaszervíbe cseréltessem ki, mert valamilyen módon megtudják állapítani, hogy az eredeti lánc van-e benne vagy már cserélt, mert nem lenne szabad csörögnije, ha tényleg kicserélték. Ha nem cserélték ki a visszahíváskor akkor jegyzőkönyvet kell íratni és bekell vinni oda ahova a visszahíváskor vitted és fizessék vissza azt a pénzt amennyibe került neked a csere. Nem tudom működne-e így, mert én még nem csináltam meg, de nekem a "csere" után 5-10 ezer kilométerrel megint elkezdett csörögni, ezért mondták itt a srácok, hogy tuti hogy csak ráfeszítettek és kész.
Én csak a javítószettet akarom megvenni hozzá, mert van opel szervízes ismerősöm aki majd kicseréli nekem olcsón, de a szett sem olcsó.
Sziasztok! Opel C corsa és C combo légzsákrendszert szeretnék eladni:vezető légzsák,utaslégzsák,légzsákvezérlő,övfeszítők,műszerfal,kormány csúszógyűrű. 06 20 363 5080.
Sziasztok egy kis segítséget kérnék aksicsere után viszont nem müködött a távirányító a központi zár nem reagál csak belül ketyeg. A gyári könyv alapján próbáltam ujratanítani de semmi nem történt nos ha valaki tud please!
A legjobb és legolcsobb tuning az ilyen gépekbe a Nitro!
Ha valaki ésszel hasznáélja, akkor még nem is árt a motor élettartamának annyira.
arra pont jo, hogy gyorsulásnál tényleg gyorsulj, meg eljutni 190-esetleg200 ig egyenes uton 2-3 másodpercig, de aztán annyi. és ha elfog a hév ugrott a motorod..
Nem is vitázom, de nekem most ha ezt az Pefet veszem alapul amit adtál, akkor ugy 60mliter-es csökkenés jött ki benzinre az én 7 literes fogyasztásommal számolva.
. Igaz nem 1 decit 100 on, most hogy kiszámoltam, de nem is olyan messze voltam töle egy 1.2 es motorral..:)
fekpadon 2,2 dizelen a 650mbart egy pillangoszeleppel allaitottuk be (DPF szimulacio). eloszor fojtas nelkul jaratuk 4000padlon, majd utanna raadtuk a 650mbar fojtast es kb 4kW-tal csökkent a teljesitmeny.
tehat 5le van max teljesitmeny pontban a normalis DPF-s rendszer es egy ures csö kozott. (persze mas kerdes, hogy egy tuningolt dizelbol ki kell dobni a katot es DPF-t, mert eltomodik varosban. a tuning miatt meg magasak a homersekeletek es ha ilyenkor az extrem korom mennyiseg begyullad, akkor osszeolvad az egesz kat)
alapdol 150kW-t tudott a mert motor, fojtas nelkul 154kW tehat a fajlagos fogyi teljesen kipakolt rendszerrel 2.66%-al jobb 4000padlon. Egy sportdob hozza nagyon jo esetben ennek mondjuk 1/4-t tehat ami 0.65%. Es bar nem tudom, hogy hogyan kozlekedsz de en pl. nem mindig folyamatos padlon jarok. (bar egyre inkabb tendalok afele)
Szvsz a nagy átlagnak soha nem lesz 5000-6000 ccm-is autója, vagy lassan autója se, ráadásul 5000-6000 ccm fenntartása, 20 literes fogyasztása hétköznapi használatra alkalmatlanná teszi.
Számomra nem csak a fogyasztás, hanem a tartósság is szempont lenne, merthogy a minőségi dobok savállók állítólag...
Oké, bocs, akkor úgy fogalmazok, hogy egy átlagfelhasználó számára érzékelhetetlen többletet ad a hátsó dob sportdobra cserélése egy OpelCorsa-n. :))) Mellesleg én nem is vártam többletteljesítményt, csak rongyosra rohadt a dob, és mivel valamire le kellett cserélni, hát egy rozsdamentes sportdob lett a végeredmény. ;)
kat+DPF (telitett) + kozepdob + hatso dob kb 650mbar-t fojt 4000rpm-n. ures DPF-fel mondjuk 500mbar. mondjuk hogy ennyi egy benzinesen is a fojtas, ha kicsereled a hatso dobot akkor monjuk mar csak 400mbar lesz. tehat sporolosz 100mbar-t (bar szerintem kevesebbet.)
tehat a pmi-d novekszik 0.1 barral tehat a pme mondjuk 0.09 barral
delta Pe=585 Watt=0.796le es ugye ez csak 6500-nel, kisebb fordulaton kevesebb...
"Egy probapados mérésnél, meg ugyanaz a kocsi akár 5 ször is megmérve mindig más értékeket mutat(Tudom, vol részem bent, akár 2-3 Kw os hibahatárral is dolgozhat )"
nem akarlak elkeseriteni, de szerintem a peremfelteteleket nem sikerult azonosan tartonotok. Nekem a fekpadon kondicionalt kornyezeti nyomassal (1013mbar), kondicional kipuff ellennyomassal (1013+650mbar), es vizes hocserelovel szabalyzott toltolevego hutovel mindig ugyanazt sikerult mernem.
a teljesitmeny meresnel beleszamoltatok a kulso nyomas ingadozasat? (ha szivo volt) illetve ugyanarra a homersekletre hutott-e a toltolevegovisszahuto? (ha turbos volt)
Nekem egy évvel ezelőt egy 1.6 16V 100 lóerős G Astrám volt, ami azért ment-mendegélt elég tisztességesen a Corsához képest, volt benne tartalék nagyon bőven. Ki kellett cserélnem a hátsó dobot, mert szétrohadt szegénykém és gondoltam teszek neki egy sport, tényleg sport (Remus) dobot, amit akkor potom pénzért tudtam rá venni.
Meg fogszlepődni, de a lónak a f.....át volt tőle jobb a menetteljesítményem, semmit nem húzott rajta, de SEMMIT!
Lehet,hogy ki lehetett volna éppen mutatni műszeresen, hogy van valami, de azt te vagy én vagy bárki más meg nem érezte volna!
Azt is lehet érezni, ha tele a tankod, ha pedig már kevéske benya van benne nyilván könnyebb az autó és jobban húz, könyebben gyorsul, jobban mozgatja az adott tömeget. De hasonló a helyzet ha egyedül, vagy megpakolva, vagy egyszerűen csak légkondival akarsz vele arcoskodni, nyilván nemúgy fog reagálni...
Persze, ez is lehet egyfajta tuning, ha megkéred a hátulűlőket nem -e szállnának ki egy előzésre, vagy egy gyorsulásra......
Aztán próbaképpen kapott egy pici chippelést, meg egy kicsit át lett írva a vezérlés, IGEN, ott már jelentkezett egy olyan "többlet" amit éreztél fizikálisan, az alsó tartományban nyomatékosabb lett, a 150Nm forgatónyomatékot sokkal hamarabb leadta, vagy másképpen fogalmazva, hamarabb rendelkezésemre állt az ERŐ....!!
Na ezt ÉREZTEM és mérni is lehetett, nagyon szép és más karakterisztikájú nyomaték görbét kaptunk.
Aki pedig tuningol, hidd el mindegyiknek az ÉRZÉS kell, hogy érezze, érzékelje, meg tudja mutatni: igen jobb, gyorsabb, húzósabb lett a verdám......
Aztán beültet magamellé egy havert, aki ha kiszáll majd ezt mondja: húúúú bazzzzz, ez nagyon megy......))))))
De ez pénz, pénz és nagyon sok pénz, amit nem egy kipuff cseréért és "10ml többletért" feccolnak bele az emberek.....
Ha valaki tényleg igényli a többletet, olyan autót kell venni, nem pedig egy ezres, vagy egykettes motortol várni a csodát.
Egyszer volt alkalmam utazni egy Thunderbird ötezeregynéhányszáz köbcentis párszáz lóerős autótval: na az úgy gyorsult, hogy belenyomott az ülésbe, 120 Mph -nél még egy kövér gázra füstöltek a gumik és iszonyatos erővel elkezdett húzni
Szerintem ha valaki erösebb motort akar és ahoz tuningolni, az inkább vegyen egy 1.4-es motort az 1.2 -es váltohozés így sokkal olcsobban megussza, mintha mindenféle spéci akármivel probálja feltornázni a kicsiny 1.2 es lelkét.a korai halálhoz segítve, vagy egy 3.0 motort amit már lehet tuningolni ugy, hogy kis modoításokkal is érezhető a különbség.
Mindenki (főleg corsa WAN-2 :) elborzadására megmutatom a hétvégi "ledesítés"eredményét.Végre látok rendesen,ha keresek valamit a kocsiban,mert a sofita igen gyengus volt.Mielőtt "valaki" megszólna,pár ezer Ft-ból megvolt az egész :-)
Azt hogy szinte érezhetettlen, az igaz, de az nem hogy semmit!
Naná hogy egy 75 lovas kkocsin nem sokat, szinte nem is venni észre, de a semminél igenis valamit.
Épp ezt mondtam,. hogy ahogy te is, felraktad a sportdobot és azt vártad hogy repülni fog, de nem fog. Erre te azt mondod hogy semmit nem hozott.. De ez igy nem igaz. Ugy hozott semmit, hogy te nem érzel semmit. Ugyanakkor egy Kb 1.5 %-.al kevesebb a fogyasztás, amit viszont egy erősebb gyorsulásnál már el is égetsz ha olyan helyzet adódik.
Erre csak azt akarom mondani, hogy ha 10 liter vizhez öntesz 10 mililiter vizet, akkor nem mondhatod hogy nem változott a térfogata,mert változott. Azt hogy te nem érzékeled az más.
Egy 1.2-es motornál csak dob cserével max a hangját fogod érzékelni váűltozásnak, mást nem igazán..
Vagyis az ilyen kijelentés hogy az égatta világon semmi változás, az csak azt fedi, hogy te nem érzékeltél változás,
Már bocsi, csak mérnökként szeretem a pontos kijelentést, és azért nem értek egyet azzal, hogy semmi.