Milyen vezérlőt használtál a szervókhoz? Az is fontos lehet.
Azt értem, hogy te nem ezt választanád, de azzal, hogy nem ez a legegyszerűbb megoldás, nem tudok egyet érteni.
Érdemes azon elgondolkodni, hogy a szervós megoldáshoz a motoron kívül csak egyetlen alkatrészre: a szervó-dekóderre van szükség. (Nincsenek kapcsolók, fénykapuk, lyukak, mágnesek, stb.) Esetleg eltöltesz még 2 órát a programozással.
Ennél mi lehet egyszerűbb?:-)
Ez persze csak szegmens-fordítóra vonatkozik. "Normál" fordítókoronghoz nem jó a szervó, mert nem tud szegény körbefordulni.
Most így éjfél körül eszembe jutoTT pár dolog a klubunk körül (minden itt jelenlévő aktívan fórumozó, csak olvasó, vagy csak "hallott rólunk" emberke klubja!)
1: a tagsági feltétele egy bármilyen szintű TT modellvasutas jelen.
2: a tagsággal járó kedvezményeket minden tag csak a saját céljaira veheti igénybe. Ellenkező esetben azonnali kizárás a következmény.*
3: a tag vállalja, hogy a tagsági kártya elkészítésének díját, valamint szükség esetén a postaköltséget kifizeti.
4: tagdíj, egyéb pénz nincs jelen a klub életében.
5: a tagság, és a vele járó jogok, kötelmek másra át nem ruházhatók.
*= Ezt azért írtam be, mert csak a találkozón lesz teljesen nyilvános, hogy a dolgog komoly, és komoly előnyök származnak a tagságból, habár eddig még csak 2 támogatónk van, akik hivatalosan is jelezték, hogy komolyan veszik a BTTB-t. A másik két beavatott (rákaTTantunk elnökünk, és masTTertape) tudja miről van szó, csütörtökig legyen meglepetés:-)
>szerintem a '12mm", utalva a nyomtávra, és az "1:120", a kicsinyítésre.
Részemről az arány szám szerepeltetése szimpatikus ötlet. Keresek hozzá egy tuti batűtípust (Arial :) ), és holnap olyan variációt is mutatok. Meg NoHab-osat (csak úgy szolídan), mert az is tetszik.
Egy jó fordítókoronghoz - bár még nem építettem - szerintem 3 Fő dolog kell :
1. motor
2. áttétel
3. elektronika
Ezért beszéltem eddig az első kettőről.Az elektronikát még nem emlegettem ,azt én PIC el oldom meg.
Az írod : "az áttétel nem lényeges" ....miért is nem ?
Az elv nagyon egyszerű: kell egy nulla pont - ezt pl. hall elemmel oldom meg- és lépésszámok a megfelelő helyre -esetleg oda is hall ,de nem muszáj - .
A nyomtató témát azért írtam -szorosan ide illik ! - ,mert azt írtad ,durván lépked a stepper motor.Erre írtam ,hogy ugyan ilyen motorok vannak a tintasugaras nyomtatókban - nem mindegyikben- és azok viszik a fejet .Mégsem veszed észre a nyomtatott dolgon.Pedig bordásszíjas a meghajtás ,kvázi ami a motoron egy "ricc" ,az a fejen is annyi !
Hmmmm... Valahol mélyen - és ha valaki még nem ismer, tudja meg, hogy mély érzésű ember vagyok - megértem a "Budapesti" szó ellen tiltakozókat. Még akkor is, ha osztom a megalakulás helyéül szolgáló város nevének gondolatát, meg miegymást.
Hagyom magam meggyőzni, hogy a "Budaoesti" szót hagyjuk el. De azt szeretném, hogy ha a BTTB maradna. Mint írtam volt; a dicső múlt emlékére. Über alles DDR!
És hogy az első "B" betű mit jelentsen?
Benevolvens </P>
A kártya színvilágának tervét holnap átdolgozom. Halványítom, leveszem róla a gőzmozdonyt, satöbbi.
Most még nem teszem ki a listát, majd a leendő honlapon úgyis rajta lesz, hogy "Tagjaink". Akik nálam jelentkeztek eddig e-mailben, azok fele nem budapesti. Innen kezdve ez az elnevezés körüli herce-hurca értelmetlen.
Megprobálok reagálni arra amit beraksz vagy irsz, de sajnos annyira szétkenödik már a téma, hogy képtelenség. A motorokrol beszélsz, de az áttételre gondolsz.
Szerintem az áttétel nem lényeges az adott feladat esetében (persze a te áttételed jo és használhato) a motor viszont használhatatlan.
Az elvekröl nálad nem igen hallok semmit, hogyan akarod a szerkezetet vezérelni mitöl megy a hid oda, ahova akarod.
Én a magamét elmondtam, nincs mar mit hozzátenni. Ha van más elved, más rendszered szivesen elolvasom - de felesleges arrol vitatkozni, hogy ki jobb. Ha még egyszer egy korongot fogok csinálni, lehet hogy felhasználom az ötleteket.
Most megint bedobtál egy témát a tintasugaras nyomtatok esetében anélkül, hogy annak valami köze is lenne a témához. A tinta sok nagyságrenddel könnyebb, mint egy mozdony, igy nem igen billen ki az egyensulyábol - másrészt a tinta adagolását pontosan vezérlik, igy az csak akkor fröccsen, ha áll a motor (ez a lényege).
Nemcsak a tintasugaras léptetömotorokban van az, de rengeteg egyébb alkalmazásban (többek között a Marklin sinusz motorja is ebbe a csoportba tartozik) de ezzel igy aligha tudod megoldani a feladatot.
Én is csatlakoznék az "A1" táborhoz, de a piros alapon piros felirat nem túl szerencsés. Jó lenne látni a mintadarabot "élőben" is a topiktalin, mert lehet, hogy a monitorom kicsit másképp adja vissza a színeket.
Valóban az első egy mosógép programtárcsa motor,de mindig egyirányba forog !
A második ,nem tudom mi ,de az is egy irányba forog !
Megtennéd ,hogy ,ha reagálsz ,akkor végigolvasod amit írtam ?
Leírtam -egyrészt- a léptetőmotornál ,hogy megfelelő áttétel ! -másrészt - ezeknél ,hogy szétszedhető 2 darabra.
1. motor
2. áttétel
Így használható maga az áttétel ,nem kell messzire menni ,ill. céltudatosan lehet ilyet venni. (természetesen ha műxik)
A méretei : 5,5 x 6 x 2,5 cm ,tehát jól elfér bárhol.
Áttétele legalább 1:30 ,tehát egy 200 lépéses motorral ,az 6000 lépés/fordulat :) ,az elég pontos ,nem ?
Jó ...jó.... tudom .... a Tiéd jobb ,de hát nem lehet mindenkié a Tiéd :)
A másiknak ki sem számolom az 1 fordulatra jutó lépéseit .....
A léptetőmotornál a balhésságról meg csak annyit ,ne ugráljon már olyan vadul ,mikor a tintasugaras nyomtatóban is az van ,és pl. fotót nyomtatsz vele ,nem annyira veszed észre a "durva " lépést ,pedig egy 1:2 áttétel (de van ,hogy 1:1) és bordás szíj hajt !