Keresés

Részletes keresés

tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15579

Bocsánat !

Helyesbítek ez csak (második) 8 perc alatt 1 fordulat !

A másikat már el ajándékoztam :(

Előzmény: tatombak (15577)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15578

Szia Pistti,

Köszi a véleményt, de választanunk kell sajnos.

Szűkíteni kell a lehetőségeket, hogy mihamarabb legyen arculat és kártya.

G.

Előzmény: Pistti (15572)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15577

És ehez mit szólsz :)

 

Mindkettő 220V-os.

 

Első kb fél 1/perc (fordulat)

Második 1/17perc ! (szó szerint nem hallani !!!)

 

Mindkettőről le lehet venni az áttételt és küön használni.

Előzmény: etwg (15574)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15576

Valahogy erre gondoltam én is (Br56) :-))

 

On

Tehát van egyszer egy A1

Előzmény: jakoa (15575)
jakoa Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15575

A1

 

OFF

különben is: miért pont Br56?:-)))

 

 

ilyen előzmények után ugye ez most nem volt komoly kérdés. Ha igen, akkor ezt is elmagyarázom:

Budapest revolution 1956

:-)

Előzmény: Törölt nick (15564)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15574
Az biztos, hogy egy egész jo kiindulási pont, sok mechanikában benne van a nagy fogaskerék is a csigával (csigához).
Előzmény: Gábor 70 (15569)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15573

Szerintem meg bemész az első SKF boltba és bármelyik csapágy jó lehet !

Persze az olcsón szerzett az jobb !

De nem kell kétségbe esni a csapágyazástól ,kis gépmunka és kész ,csak oda kell figyelni ,illesztések ,felfekvők,stb.

 

A két végére nem tennék semmit ,mert a csapágynál pontosabbat úgy sem tudsz ,akkor meg minek ?20cm -en nem lóg az akkorát ,hogy alá kéne támasztani

Előzmény: Gábor 70 (15569)
Pistti Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15572
Szia! Nekem személy szerint mind a két terv tetszik. Én ugyan vidéki vagyok, de a BTTB (Budapesti) elnevezés ellen semmi kifogásom. Szerintem maradjon.
Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15571
Jó lett volna ,ha elhoztad volna a találkozóra ,de jut eszembe nem is jössz ?
Előzmény: Törölt nick (15568)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15570
... már vártam...:-))
Előzmény: tatombak (15567)
Gábor 70 Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15569

Ezzel a véleménnyel értek egyet, tengely pontossága.
>Videófej benne acél tengely két golyós csapággyal, csak át kell esztergálni ilyenre a házat .Benne van készen a felfogatás hozzá csavarokkal. Nyáklemezből a csúszóérintkezőket el lehet készíteni a helye is ki van képezve benne, a filctoll mutatja.
Ezen kívül a híd két végét, alá kell támasztani görgőkkel a sín nem csak dísznek van a lavorban.
Vaterán találtam a fogaskerekek között:,, Video magnó mechanikák" néven fut 10 korongra való alkatrész ennyi pénzért ajándék.
Elektronikailag lehet valami a legjobb, de ha a mechanika sz..r akkor kár vele tovább foglalkozni.
Előzmény: etwg (15561)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15568

Off

 

Csak a hétvégén tudok vele érdemben foglalkozni

Alakul.

Remélem ráér addig. :-)

 

On

Előzmény: tatombak (15566)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15567
Retina scanner feltétlen legyen rajta ! :)
Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15566

Off

 

Hogy áll a beépítés ,film ? :)

 

On

Előzmény: Törölt nick (15564)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15565

Én sajnos csak részben vagyok kész a "foglaltságjelzővel" :(

Mi legyen ,vigyem ?

Előzmény: Törölt nick (15563)
Törölt nick Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15564

Jenss-sel egyet értek.

Doki terve tök jó, lényegesen színesebb, ezért fakítani kell.:-(

A magyar trikolornak helye van a kártyán, ez sem vitás.

 

Azon már elgondolkodnék, hogy szükség van-e az összes Zeuke/Bttb/Tillig stáció, logókkal történő kifejezésére.

Sín és BR56 nem kéne, mert ismételten csak túltagolja a felületet. (különben is: miért pont Br56?:-)))

 

 

A simán BTTB elnevezés magában hordozhatja a klub archaikusságát, kivülálló arra asszociálhat, hogy csak berlinerben utazunk.

De sebaj, lehet csak betűszó, esetleg a kártya hátoldalán kicsiben kibonthatjuk a rövidítést. El kell dönteni az első B jelentését.

A szimmetria szerintem fontos lenne.

 

Javasolnék egy röpke választást:

 

A: induljunk ki Doki grafikai tervéből

B: induljunk ki az én grafikai tervemből

C: teljesen új arculat kell

 

1: maradjon a BTTB első tagjaként a "Budapesti"

2: legyen BTTB, de más jelző rövidítéseként

3: legyen MTTB, mint Magyar....

4: teljesen más rövidítés legyen

 

Azt leszögezhetjük, hogy a kártyán szerepelni kell biztonsági jegyeknek. Úgy mint a név és nick alatti, kicsit textúrázott szövegmezőnek, hogy ha valaki belejavítana, akkor az nyomban látszódjék. Ugyan így a sorszám mező alatt is.

Nagyon röviden megfogalmazva a kártya használójának lehetőségeit, illetve a legfontosabb tiltást.

El kell dönteni, hogy kell-e  aláírás mező.

 

Hivatalos honlapcím.

 

Egyéb fémszál, hologram, vízjel igényekkel most kíméljük meg egymást.:-))

 

Tehát lehetőség szerint mindenki egy betű-szám párossal fejezze ki véleményét.

Például: A-1 , azaz Doki grafikájából kiindulva, maradjon a "Budapesti" jelző

bocs...:-)

 

Ha netán felmerülhetnek más szempontok, kérem osszátok meg mindenkivel.

Ez egy közös döntés, járjunk el ennek szellemében.

 

uff, beszéltem...

Jvnd Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15562

Csütörtökre terveim szerint viszek trafót, és egy bemutató panelt az optó és áramérzékelős elektronikákból. Így ha nem tud hozni az sem lesz gond.

Előzmény: Törölt nick (15549)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15561

Nem egészen osztom a véleményedet.

 

A 12 korongbol egy lett léptetömotoros.

 

Rengeteg ok miatt visszatértem a Flm elvhez, ha nem is ugyanabban a kivitelben.

A korongokat egy nagyon pontos csapágyba helyezem (ezen mülik minden) a többit már akár "pontatlanul" is meg lehet csinálni. A csapágy (rendszerint csötengely a királycsap) alatt van egy nagy fogaskerék és egy ahhoz illeszkedö csigakerék. Ennek az áttételnek a játéka - ha finom a fogazat, márpedig az alig van illetve pontosan állithato (a hézaggal söt ha nem pontos annyira akkor rugoval is odahelet huzni a csigát a kerékhez), akkor igen ritkán nagyobb 1/100 foknál.

 

Most már csak egy fénykapu kell, ami a csiga forgását számolja. Az én áttételeim 1:128 (ilyet tudtam szerezni egy roncstelepen - volt elég igy mind megvettem), ez azt jelenti, hogy egy 32 állásu koronghoz a csigának 4-et kell fordulnia. Igy egyszerüen kiadod a parancsot, hogy forduljon erre vagy arra 12 fordulatot, akkor 3 sinnel arrébb fog nagyon pontosan megállni.

A csiga fénytárcsáján (30mm átmérö) csak egy 2mm átméröjü lyuk van a fénykapunak.

 

Azaz a pontosság.

 

7,6o a csiga helyzetén, ami az adott áttételnél (1:128) 0,06o-t jelent a hid szöghibáján, azaz majdnem tizszer pontosabb, mint ami kell, igy lehet egy kicsit felületesen is dolgozni, még mindig van "miböl".   :-)

 

De mondom, minden a királycsap csapágyán mulik, az a lehetö legpontosabb kell, hogy legyen, minden lötyögés sokat ront a szerkezeten.

Előzmény: tatombak (15559)
jenss Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15560

Szerintem a BTTB név maga nem kirekesztő, hiszen mindegyikünk szereti vagy nem szereti ezeket a gyártmányokat.

Ráadásul Bp.-en van az összejövetel.

Szimetrikus, és kifejezi a lényeget.

Én csak anyit vetettem fel hogy talán NEM kellene kihangsúlyozni a Budapesti szót.

Maradjon csak BTTB.

Mindenki annak olvassa aminek szeretné:)

A felvetett MTTB is szimpatikus, de szerintem nem érdemes vitát nyitni új elnevezésről.

A lényeg úgy is az hogy legyen egy továbbra is összetartó kis csapat, amely segít egymáson, ennek pedig Elnökünk személye, és a törzstagok megfelelő hátteret biztosítanak.

Jens

 

 

Előzmény: rakaTTantunk (15551)
tatombak Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15559

Szerintem a szervó - egyre inkább úgy látom - felejtős !

 

A megoldás - megint csak szerintem - a léptetőmotorokban rejlik.

Egy darab érzékelő - lehet szinte bármi ,én a hall elemet javaslom - ,ezzel "nullázza " magát. Visszajelzés nem kell ,ha a mehanika nem szorul ,tökéletes lesz a léptetés !

Megfelelő lassító áttétellel 0,01 mm pontossággal megoldható a pontosság.

A lényeg ,hogy legalább 200 lépéses motor kell !

 

Ez főleg azoknak ad segítséget ,akik nem szabvány szerint akarják megépíteni a pályát ,tehát a gyári korongvezérlők nem jók.

 

Ezek után - lehet pl. programozhatóra készíteni , hogy a "versenyző" saját maga is tudjon konfigurálni - be kell lőni a PIC (vagy más controller) progjamját és kész.

 

Én így csinálnám és fogom is ,csak időm legyen :)

Előzmény: BetaMac (15555)
jenss Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15558

Szia!

Én bennelennék egy ilyen társaság szervezésében. Siófok-Bp viszonylatában.

Ha aktuális összehozhatjuk.

Jens

Előzmény: BaTTka 1 (15538)
etwg Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15557

A szervómotor visszacsatolását a saját beépített vezérlése látja el, azaz tudja magáról, hogy hol áll, és a vezérlőjel impulzusszélessége alapján áll abba a szögbe, amibe a külső vezérlő (pl. dekóder, távirányító) mondja. Ezért nem kell már sem a szemednek, sem a külső elektronikának ezt külön figyelni.

 

Ezt nem is vitattam, de milyen pontosággal azt igen. Ezért nagyon is kell a szem, ha pontosan akarsz menni a szervokkal.

 

Az esetem:

 

Miután egy profi dologrol volt szo a legdrágább szervokat szereztem be (a legutolso darabok már 100 Euro/darab árban voltak), de itt sem lehettett elérni a kivánt pontosságot, illetve annak az ismétlését - hasonlo az eset, mint a forditokorongnál, mindkét iránybol ugyanazt a sint kell tudni elérnie, kisebb mint 0,5o pontossággal ugyanarra vezérlö impulzusra..  (azaz a vezérlöben csak az impulzusszélességet adod be a pl. 12. sinre.

(Végül léptetömotorokkal oldottam meg - ami olcsobb, de sokkal több elektronikát és kábelt kiván).

 

A 0,4 fok lépés már egész jó lenne, de a forditokoronghoz csak kivételesen lehetne használni (a szegmenshez persze talán jo lenne), mert ehhez a pontantlansához adodik valamennyi további mechanikai illesztés. Egy 360o koronghoz a szervo már nem lenne jo, mert duplázni kellene a forgási szöget ami értelemszerüen duplázná a hibát is. S mint multkor számitottam, a 24 cm-es hidhoz minimum 0,47o pontosság kell, ettöl hosszabbhoz még nagyobb (azaz kisebb fokhiba)

 

Nem tudom a digitális szervo pontosan, hogy oldja meg a belsö visszacsatolást (nem volt már idöm meg kedvem sem már szétszedni...:-) mi benne az ézékelö, mert mint láttuk potival ez nem megy), lehet, hogy az pontosabb, lehet, hogy az szervojaim is ilyenek voltak.....

Az tény, hogy nem egyszerü a szervos megoldás, ennyi eröfeszités árán (no meg némi tapasztalat a 12 foditokorong megipitéséböl), biztosan nem ezt választanám.

Előzmény: BetaMac (15555)
maTTato Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15556
Ha lehet hozzátehetem a magam véleményét. Lassan ez a kérdés már olyan lesz, mint a parlamentünk semmitmondó pártvitái. Az elején a "B" a megalakulás és a központ helyére kell hogy utaljon. Mert egy központnak lennie kell! Ha ez ép Budapest, hát legyen Budapest. Úgy érzem a lényeg fölött siklunk el. A legfontosabb,hogy néhány lelkes ember megpróbálja ezt az elhanyagolt méreTTarányt és vele együtt minél több TT-ben utazó modellezőtársunkat egy egységes szervezetbe összefogni. Munkájukat segíteni és a kevés hazai gyártó munkáját reklámozni, részükre esetleg piacot találni.
Egyszerű lesz amit mondok, nem is lényeges a csicsa, a betűk, a szponzorok elhelyezése, inkább fontos hogy mielőbb működjön ez a klub. Képviselje ezt a méretet és a remélhetőleg folyamatosan bővülő csapatot várostól, országrésztől függetlenül. Mert a legutóbbi kártyaterven már ott van mindenki közös logója: az a bizonyos három szín. Magyarságunkat mi sem demonstrálhatná jobban!
Ja és egyetértek TTomasz megállapításával:
"Aszimetrikus és nem hangzik jól"
Előzmény: vasutTOM (15536)
BetaMac Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15555

A szervómotor visszacsatolását a saját beépített vezérlése látja el, azaz tudja magáról, hogy hol áll, és a vezérlőjel impulzusszélessége alapján áll abba a szögbe, amibe a külső vezérlő (pl. dekóder, távirányító) mondja. Ezért nem kell már sem a szemednek, sem a külső elektronikának ezt külön figyelni.

 

A jó kérdés az, hogy ez a belső vezérlés mennyire pontos, hiszen a meglehet, eredetileg tényleg nem ilyen pontosságot igénylő feladatra találták ki. Azonban nem szabag figyelmen kívül hagyni, hogy a szervók főleg az autó- és repülőmodellezésnek köszönhetően az utóbbi években jelentősen fejlődtek méretben, pontosságban, sebességben, nyomatékban és árban.

 

Némi guglizás alapján ez a pontosság analóg szervóknál 0.4-0.72 fok/lépés körül van. De van olyan típus, amivel nem tudtak 2 fok/lépés alá menni!

 

Tehát valóban nem mindegy, milyen szervó. Ehhez jön még, hogy digitálisak lényegesen pontosabbak, és az említett Tams SD-22 dekóder leírásában is digitálisat ajánlanak hozzá.

 

Szóval érdemes olyat venni, amelyiknek a nevében benne van a "digital" és a "precision" szó:), esetleg lehet ragaszkodni fém fogaskerékhez. Egy példa:

http://www.rcmodell.com/shop/product_info.php/cPath/67_218/products_id/2658?osCsid=nh6sakarg9jm3cicemr7vluc82

Így digitálisnál elérhető a 0,2/fok körüli pontosság, ami, ha nem is nagyságrendekkel, de jóval 1 mm alatt lesz a kerületen.

 

Tanulságos lenne látni, a te eseteden, miért nem jött össze a dolog? Milyen típusú volt a szervo, a vezérlés?

Előzmény: etwg (15516)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15554
Ja igen, és sorszám sem ártana rá, a jobb azonosíthatóság érdekében...

Az elnöknek pedig igaza van!!! Nem ötölök...
Előzmény: Gashpy (15553)
Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15553
a Borivót kihagytad... :-)))) És akkor kirekesztettnek érzik magukat a sörivók, meg az antialkoholisták... :-DDD

Ha emlékeim nem csalnak, főleg a szójáték volt az, ami a B.TT.B formula/betűszó megtartását ösztökélte.

Az utóbbi kártyaterv nekem elnyerte a tetszésemet, de valószínűleg még haloványabbra kellene venni az alapszínét.

A kihelyezett klubtalálkozó is szerepelt a tervekben (pl. a békéscsabai vasútmodellező klub is TT-zik, amennyire tudom...), ami szintén az összetartást erősíteni. Még úgy is, ha a bp-i törzsgárdából csak néhányan (pl. 4-6 fő) vennének is részt rajta.

A névhez még annyit: Célszerűnek tartom az olyan változatot, amit a külföldiek (pl. németek...) könnyen és tévesztés nélkül (vagy csak minimális tévesztéssel) ki tudják mondani.
Még ötölök én is, de még a Budapesti eddig a legjobb...
Előzmény: róbertke (15548)
rakaTTantunk Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15552

Ma már lemászom a netről, ezért:

Hirdetek:

 

Február 19-én csütörtökön 17 órától BTTB KlubTTalálkozó!!!

Cím: 1062. Budapest, Andrássy út 100

 

Kérem, hogy akik a dilikör(öke)t készítik ( jó lenne, ha lennének, más a hangulat ) 16.30-ra jöjjenek! Hozzanak hosszabbítót.

Kérem, hogy az előadók erősítsék meg a szándékukat, miről és kb. mennyi időben beszélnek.

A szokásos felszerelések lesznek.

Üdv:

IsTTván

rakaTTantunk Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15551

Szerintem a dolog ennél komolyabb, akarjuk a klubot, legyen!

A nevet eldöntöttük! Bárhol van a találkozó, mindig akad olyan, akinek messze vagy nem ér rá, erről is kár vitatkozni. A többség mégis itt lakik és Budapest azért az ország közepe!

Nem kell kiemelt Tillig logó, a támogatás anélkül is lesz (van) esetleg másokat sért (kirekeszt, hogy divatos szóval éljek!).

( Tudjátok, hogy az új TT Klub szabályzatban nincs benne az árengedmény ( Erkel u. ))

Fiúk! fontos ponthoz értünk, "történelmi" pillanat.

Álljunk hozzá pozitívan, " a pohár félig tele van" !

Gashpy Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15550
@ dOKi
Itt van nálam egy Tillig által gyártott standard jobbos íves kitérő. Még kibontva is csak 2szer volt (amikor vettem, meg most, mikor leellenőriztem). Benne a kontrolcetli meg minden. Ha kell, csütörtökön magadévá teheted!
Előzmény: john07_doki (15531)
róbertke Creative Commons License 2009.02.17 0 0 15548
...akkor inkább Barátságos TT Barátok, vagy Bizalomkeltő TT Barátok, esetleg Blöffölő TT Barátok, netán Bolondozó TT Barátok, ne adj' isten Bolygóközi TT Barátok.Lehet még Borissza TT Barátok ; Bravúrkodó TT Barátok és Bűbájos TT Barátok (női szakasz). :-))))
Előzmény: tatombak (15543)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!