Szia! Nekem személy szerint mind a két terv tetszik. Én ugyan vidéki vagyok, de a BTTB (Budapesti) elnevezés ellen semmi kifogásom. Szerintem maradjon.
Ezzel a véleménnyel értek egyet, tengely pontossága. >Videófej benne acél tengely két golyós csapággyal, csak át kell esztergálni ilyenre a házat .Benne van készen a felfogatás hozzá csavarokkal. Nyáklemezből a csúszóérintkezőket el lehet készíteni a helye is ki van képezve benne, a filctoll mutatja. Ezen kívül a híd két végét, alá kell támasztani görgőkkel a sín nem csak dísznek van a lavorban. Vaterán találtam a fogaskerekek között:,, Video magnó mechanikák" néven fut 10 korongra való alkatrész ennyi pénzért ajándék. Elektronikailag lehet valami a legjobb, de ha a mechanika sz..r akkor kár vele tovább foglalkozni.
Doki terve tök jó, lényegesen színesebb, ezért fakítani kell.:-(
A magyar trikolornak helye van a kártyán, ez sem vitás.
Azon már elgondolkodnék, hogy szükség van-e az összes Zeuke/Bttb/Tillig stáció, logókkal történő kifejezésére.
Sín és BR56 nem kéne, mert ismételten csak túltagolja a felületet. (különben is: miért pont Br56?:-)))
A simán BTTB elnevezés magában hordozhatja a klub archaikusságát, kivülálló arra asszociálhat, hogy csak berlinerben utazunk.
De sebaj, lehet csak betűszó, esetleg a kártya hátoldalán kicsiben kibonthatjuk a rövidítést. El kell dönteni az első B jelentését.
A szimmetria szerintem fontos lenne.
Javasolnék egy röpke választást:
A: induljunk ki Doki grafikai tervéből
B: induljunk ki az én grafikai tervemből
C: teljesen új arculat kell
1: maradjon a BTTB első tagjaként a "Budapesti"
2: legyen BTTB, de más jelző rövidítéseként
3: legyen MTTB, mint Magyar....
4: teljesen más rövidítés legyen
Azt leszögezhetjük, hogy a kártyán szerepelni kell biztonsági jegyeknek. Úgy mint a név és nick alatti, kicsit textúrázott szövegmezőnek, hogy ha valaki belejavítana, akkor az nyomban látszódjék. Ugyan így a sorszám mező alatt is.
Nagyon röviden megfogalmazva a kártya használójának lehetőségeit, illetve a legfontosabb tiltást.
El kell dönteni, hogy kell-e aláírás mező.
Hivatalos honlapcím.
Egyéb fémszál, hologram, vízjel igényekkel most kíméljük meg egymást.:-))
Tehát lehetőség szerint mindenki egy betű-szám párossal fejezze ki véleményét.
Például: A-1 , azaz Doki grafikájából kiindulva, maradjon a "Budapesti" jelző
bocs...:-)
Ha netán felmerülhetnek más szempontok, kérem osszátok meg mindenkivel.
Ez egy közös döntés, járjunk el ennek szellemében.
Rengeteg ok miatt visszatértem a Flm elvhez, ha nem is ugyanabban a kivitelben.
A korongokat egy nagyon pontos csapágyba helyezem (ezen mülik minden) a többit már akár "pontatlanul" is meg lehet csinálni. A csapágy (rendszerint csötengely a királycsap) alatt van egy nagy fogaskerék és egy ahhoz illeszkedö csigakerék. Ennek az áttételnek a játéka - ha finom a fogazat, márpedig az alig van illetve pontosan állithato (a hézaggal söt ha nem pontos annyira akkor rugoval is odahelet huzni a csigát a kerékhez), akkor igen ritkán nagyobb 1/100 foknál.
Most már csak egy fénykapu kell, ami a csiga forgását számolja. Az én áttételeim 1:128 (ilyet tudtam szerezni egy roncstelepen - volt elég igy mind megvettem), ez azt jelenti, hogy egy 32 állásu koronghoz a csigának 4-et kell fordulnia. Igy egyszerüen kiadod a parancsot, hogy forduljon erre vagy arra 12 fordulatot, akkor 3 sinnel arrébb fog nagyon pontosan megállni.
A csiga fénytárcsáján (30mm átmérö) csak egy 2mm átméröjü lyuk van a fénykapunak.
Azaz a pontosság.
7,6o a csiga helyzetén, ami az adott áttételnél (1:128) 0,06o-t jelent a hid szöghibáján, azaz majdnem tizszer pontosabb, mint ami kell, igy lehet egy kicsit felületesen is dolgozni, még mindig van "miböl". :-)
De mondom, minden a királycsap csapágyán mulik, az a lehetö legpontosabb kell, hogy legyen, minden lötyögés sokat ront a szerkezeten.
Szerintem a BTTB név maga nem kirekesztő, hiszen mindegyikünk szereti vagy nem szereti ezeket a gyártmányokat.
Ráadásul Bp.-en van az összejövetel.
Szimetrikus, és kifejezi a lényeget.
Én csak anyit vetettem fel hogy talán NEM kellene kihangsúlyozni a Budapesti szót.
Maradjon csak BTTB.
Mindenki annak olvassa aminek szeretné:)
A felvetett MTTB is szimpatikus, de szerintem nem érdemes vitát nyitni új elnevezésről.
A lényeg úgy is az hogy legyen egy továbbra is összetartó kis csapat, amely segít egymáson, ennek pedig Elnökünk személye, és a törzstagok megfelelő hátteret biztosítanak.
Szerintem a szervó - egyre inkább úgy látom - felejtős !
A megoldás - megint csak szerintem - a léptetőmotorokban rejlik.
Egy darab érzékelő - lehet szinte bármi ,én a hall elemet javaslom - ,ezzel "nullázza " magát. Visszajelzés nem kell ,ha a mehanika nem szorul ,tökéletes lesz a léptetés !
Megfelelő lassító áttétellel 0,01 mm pontossággal megoldható a pontosság.
A lényeg ,hogy legalább 200 lépéses motor kell !
Ez főleg azoknak ad segítséget ,akik nem szabvány szerint akarják megépíteni a pályát ,tehát a gyári korongvezérlők nem jók.
Ezek után - lehet pl. programozhatóra készíteni , hogy a "versenyző" saját maga is tudjon konfigurálni - be kell lőni a PIC (vagy más controller) progjamját és kész.
A szervómotor visszacsatolását a saját beépített vezérlése látja el, azaz tudja magáról, hogy hol áll, és a vezérlőjel impulzusszélessége alapján áll abba a szögbe, amibe a külső vezérlő (pl. dekóder, távirányító) mondja. Ezért nem kell már sem a szemednek, sem a külső elektronikának ezt külön figyelni.
Ezt nem is vitattam, de milyen pontosággal azt igen. Ezért nagyon is kell a szem, ha pontosan akarsz menni a szervokkal.
Az esetem:
Miután egy profi dologrol volt szo a legdrágább szervokat szereztem be (a legutolso darabok már 100 Euro/darab árban voltak), de itt sem lehettett elérni a kivánt pontosságot, illetve annak az ismétlését - hasonlo az eset, mint a forditokorongnál, mindkét iránybol ugyanazt a sint kell tudni elérnie, kisebb mint 0,5o pontossággal ugyanarra vezérlö impulzusra.. (azaz a vezérlöben csak az impulzusszélességet adod be a pl. 12. sinre.
(Végül léptetömotorokkal oldottam meg - ami olcsobb, de sokkal több elektronikát és kábelt kiván).
A 0,4 fok lépés már egész jó lenne, de a forditokoronghoz csak kivételesen lehetne használni (a szegmenshez persze talán jo lenne), mert ehhez a pontantlansához adodik valamennyi további mechanikai illesztés. Egy 360o koronghoz a szervo már nem lenne jo, mert duplázni kellene a forgási szöget ami értelemszerüen duplázná a hibát is. S mint multkor számitottam, a 24 cm-es hidhoz minimum 0,47o pontosság kell, ettöl hosszabbhoz még nagyobb (azaz kisebb fokhiba)
Nem tudom a digitális szervo pontosan, hogy oldja meg a belsö visszacsatolást (nem volt már idöm meg kedvem sem már szétszedni...:-) mi benne az ézékelö, mert mint láttuk potival ez nem megy), lehet, hogy az pontosabb, lehet, hogy az szervojaim is ilyenek voltak.....
Az tény, hogy nem egyszerü a szervos megoldás, ennyi eröfeszités árán (no meg némi tapasztalat a 12 foditokorong megipitéséböl), biztosan nem ezt választanám.
Ha lehet hozzátehetem a magam véleményét. Lassan ez a kérdés már olyan lesz, mint a parlamentünk semmitmondó pártvitái. Az elején a "B" a megalakulás és a központ helyére kell hogy utaljon. Mert egy központnak lennie kell! Ha ez ép Budapest, hát legyen Budapest. Úgy érzem a lényeg fölött siklunk el. A legfontosabb,hogy néhány lelkes ember megpróbálja ezt az elhanyagolt méreTTarányt és vele együtt minél több TT-ben utazó modellezőtársunkat egy egységes szervezetbe összefogni. Munkájukat segíteni és a kevés hazai gyártó munkáját reklámozni, részükre esetleg piacot találni. Egyszerű lesz amit mondok, nem is lényeges a csicsa, a betűk, a szponzorok elhelyezése, inkább fontos hogy mielőbb működjön ez a klub. Képviselje ezt a méretet és a remélhetőleg folyamatosan bővülő csapatot várostól, országrésztől függetlenül. Mert a legutóbbi kártyaterven már ott van mindenki közös logója: az a bizonyos három szín. Magyarságunkat mi sem demonstrálhatná jobban! Ja és egyetértek TTomasz megállapításával: "Aszimetrikus és nem hangzik jól"
A szervómotor visszacsatolását a saját beépített vezérlése látja el, azaz tudja magáról, hogy hol áll, és a vezérlőjel impulzusszélessége alapján áll abba a szögbe, amibe a külső vezérlő (pl. dekóder, távirányító) mondja. Ezért nem kell már sem a szemednek, sem a külső elektronikának ezt külön figyelni.
A jó kérdés az, hogy ez a belső vezérlés mennyire pontos, hiszen a meglehet, eredetileg tényleg nem ilyen pontosságot igénylő feladatra találták ki. Azonban nem szabag figyelmen kívül hagyni, hogy a szervók főleg az autó- és repülőmodellezésnek köszönhetően az utóbbi években jelentősen fejlődtek méretben, pontosságban, sebességben, nyomatékban és árban.
Némi guglizás alapján ez a pontosság analóg szervóknál 0.4-0.72 fok/lépés körül van. De van olyan típus, amivel nem tudtak 2 fok/lépés alá menni!
Tehát valóban nem mindegy, milyen szervó. Ehhez jön még, hogy digitálisak lényegesen pontosabbak, és az említett Tams SD-22 dekóder leírásában is digitálisat ajánlanak hozzá.
Szóval érdemes olyat venni, amelyiknek a nevében benne van a "digital" és a "precision" szó:), esetleg lehet ragaszkodni fém fogaskerékhez. Egy példa:
a Borivót kihagytad... :-)))) És akkor kirekesztettnek érzik magukat a sörivók, meg az antialkoholisták... :-DDD
Ha emlékeim nem csalnak, főleg a szójáték volt az, ami a B.TT.B formula/betűszó megtartását ösztökélte.
Az utóbbi kártyaterv nekem elnyerte a tetszésemet, de valószínűleg még haloványabbra kellene venni az alapszínét.
A kihelyezett klubtalálkozó is szerepelt a tervekben (pl. a békéscsabai vasútmodellező klub is TT-zik, amennyire tudom...), ami szintén az összetartást erősíteni. Még úgy is, ha a bp-i törzsgárdából csak néhányan (pl. 4-6 fő) vennének is részt rajta.
A névhez még annyit: Célszerűnek tartom az olyan változatot, amit a külföldiek (pl. németek...) könnyen és tévesztés nélkül (vagy csak minimális tévesztéssel) ki tudják mondani. Még ötölök én is, de még a Budapesti eddig a legjobb...
Szerintem a dolog ennél komolyabb, akarjuk a klubot, legyen!
A nevet eldöntöttük! Bárhol van a találkozó, mindig akad olyan, akinek messze vagy nem ér rá, erről is kár vitatkozni. A többség mégis itt lakik és Budapest azért az ország közepe!
Nem kell kiemelt Tillig logó, a támogatás anélkül is lesz (van) esetleg másokat sért (kirekeszt, hogy divatos szóval éljek!).
( Tudjátok, hogy az új TT Klub szabályzatban nincs benne az árengedmény ( Erkel u. ))
Fiúk! fontos ponthoz értünk, "történelmi" pillanat.
Álljunk hozzá pozitívan, " a pohár félig tele van" !
@ dOKi Itt van nálam egy Tillig által gyártott standard jobbos íves kitérő. Még kibontva is csak 2szer volt (amikor vettem, meg most, mikor leellenőriztem). Benne a kontrolcetli meg minden. Ha kell, csütörtökön magadévá teheted!