Ma megnézték akik értenek hozzá és azt mondták a dugattyú cseréjével és a hengerfej megjavításával megoldható a problémám, mivel a henger nem sérült. Nem értek hozzá, csak nagyjából értem theoretikusan miről beszélnek. Megyek megnézem magam, hátha rábeszélnek.
Szeretnék azonban több helyről tájékozódni, így ha nem nagy kérés akkor hozz össze vele lszives! "Jugó"-ba kéne menni? :)
A használtat is fel lehet kódolni csak nem modical!!
Ezért akartak velem új óracsoportot vetetni mert jöttek a dumával hogy csak egyszer lehet kódolni.Igen modical! De a bmw-scanner el simán fel lehet kódolni.
Segítséget szeretnék kérni autóvásárláshoz. Kinéztem egy 525tds-t, de hallottam sok probléma van a motorjával, főleg a hengerfejjel. Mik azok amiket először meg kell nézni egy ilyen gépen? Viszonylag jól értek az autókhoz, ennek a tipushibáit nem ismerem.
Valszeg erre mondhatták hogy 3 van belőle. Én már az enyémbe bele is néztem de nem nyúltam bele. A tirisztor ami hibás nem tűnik olyan bonyolultnak a cseréje.
A refi hiba mindegyikkel megszünik, de a check controll egyikkel sem müködik, csak az eredeti hibás modullal. Az autó csak az eredetivel kommunikál.
Nyilván nem kommunikálnak, mivel nincsenek az autóra kódolva. LCM-et kódolni csak egyszer lehet, újat (legalábbis kódolatlant) kell venned ha nem javítható a régi.
Már nagyon kiokosodtam a témában. Egy autóban kettő modul van. Ez az egyik ami a jobb oldalon van lent az A oszlop aljában. Ebből van 3 féle LCM, LCMII, LCMIII. Ezek mind máshogy néznek ki, de mindegyik tipusból van ezer féle, mindegyiknek más a száma. Van még "ohne Man"-os meg "mit Man"-os ezeket az sem tudom mit jelent.
Ezen kívül van még egy másik lámpa modul ami fehér színű és a kesztyűtartó mögött van. Erről most gyűjtöm az infókat.
Az autóm ugyan ez. A hibám is ugyan ez. Kb a nyolcadik lámpamodult próbáltam bele, mert nem három féle van, hanem kb 6 vagy 7, de az is lehet még több. A refi hiba mindegyikkel megszünik, de a check controll egyikkel sem müködik, csak az eredeti hibás modullal. Az autó csak az eredetivel kommunikál. Most ott tartok, hogy Tudival beszéltem Soltvadkertről, és állítja, hogy meg tudja javítani az eredetit. Szerintem ez lesz a végső megoldás, mert minden modul más és más.
Írok 1 storit. 3évvel ezelőtt vettem meg az 525tds-t, amiről kiderült, enyhén hengerfejes. Két hónapra rá már olyan mértékű volt a baj hogy nem lehetett vele járni. Javasoltak egy pár (jó) szakembert, aki garanciával orvosolja a problémámat. (Hegesztés, síkba csiszolás.) 1000 km-ig normálisan közlekedtem vele, hogy minden csavar összeálljon. Majd jött a próba. Pécsre mentünk kb 160-nal. Leparkoltunk, ömlött belőle a víz. Elhatároztam, hogy fejcsere lesz. 400 eFt-ot kértek az új hengerfejért, üresen. Megkerestem egy ismerősömet Jugóban, aki talált nekem egy fejet Belgrádban, potom 400 euroért, szelepekkel, és előttem lenyomáspróbázva. Vele rakattam össze, és azóta álom az autó. Hihetetlen szakértelemmel és precizitással dolgozik, a mai napig nem tudom, hogy mért nem vele kezdtem el csináltatni ezt is.
Pár évvel ezelőtt javított egy 525 td-t, ami olyannyira meg volt főzve, hogy leolvadtak a műanyag jeladók a motorról. A hatodik dugattyú úgy össze volt sülve, hogy olyan volt mint az öklöm. Megjavította.
Egy munkatársamnak van egy 480 LE DAF-ja, a második hengeren elszakadt a 4 szelepből 2 és a törmeléket a szívótorkon keresztül a többi hengerbe nyomta. A hengerfej úgy nézett ki, mintha vadászpuskával lőtték volna szét - láttam. Itthon nem vállalták csak a motorcserét, horribilis összegekért. Erősen kételkedtem abban, hogy megjavítható. A kamion a mai napig megy nemzetközi fuvarban.
Hihetetlen, de igaz.
Ha nem találsz megoldást a problémádra és minden kötél szakad, abban tudok segíteni, hogy összehozlak vele.
Az autó 97' es évjáratu. A vílágitás modullal van 1 kis bibi. Ha le veszem a gyujtást, továbbra is vílágít a jobbos tűző. Ez annak köszönhető, hogy valami tirisztor nyitva marad. Továbbá észlelhető olyan jelenség, hogy a helyzetjelző lámpák fényei vibrálnak. Az okosok azt álítják, hogy 3 fajta modullal szerelték az e 39 et, és 1 közüllük javitható. Na most, véleményem szerint jobban járok a cserével, és arra gondoltam hogy mindjárt xenonhoz való modult kellene belerakni.
Majd megirom a modul számát, hátha valakinek van erről véleménye.
évjárattól függően fel lehet kódolni a világításmodult xenonra, vagy két elektronikát kell tenni (a HELLA is így árulja a xenon szettet) a trafó elé. Hivatalosan kellene hozzá még szintjeladó és lámpamosó is. Ami biztosan kell, adapterkábel szett, mert a régi és az új (gyűrűs) lámpában más az index és a helyzetjelző stekkere.
Sajnos megsérült a 2002-es harmadik havi 525d motorja, 5-os henger beszívott valami szelepet, a jóég tudja. Mindenesetre azt tanácsolták hozzáértők, hogy érdemes volna vennem egy komplett blokkot, mert még ha lehet is "perselyezni" nem lesz az igazi...
Egyrészt ha valaki tud netán eladó blokkot kérem szóljon, ill. minden véleményt szívesen veszek laikusként...
Cserélni szeretném az első lámpáimat, gyürüs xenonokra. Most hagyományos sárga indexesek vannak benne. Mi lenne ennek a folyamata? Kell e hozzá cserélni a vill.modult is hogy ne jelezzen hibát?