A Bz-vel és a Bhv-val sem az a baj, hogy az ami hanem úgy néz ki ahogy! Szolgáltatás pedig ott kezdődik, hogy a vonat tiszta és pontos nem pedig ott, hogy mi tiszta - az ott folytatódik. Spec már akkor meg lennék elégedve ha ezek teljesülnének. Előbb legyenek. De könyörgöm lépjünk már túl ezen. Benéz ide este az ember és azt látja h egy ember a f... veri arra h dezső így dezső úgy másról nem is szól az egész, és ha szóvá teszed közli, hogy ő itt az asztalra is sz@rhat metr ő a topicalapító!
Sajnos a hivatásforgalom BP-n kívül nem igazán tart el vasutat máshol...főleg nem a 29-esen... ...ezért is baj, hogy a személyek a "szent érkezésekhez" vannak kötve napközben, bár érdekes, reggel a 6-os állítólagos műszakba beéréshez elég 5:30 körüli érkezés, ám 8,14 és 22 órára már 50 perccel a kezdés előtt kell leszállni a vonatról...biztos hajnalban a hidegben jobban sietnek az emberek...vagy még zárva van a kocsma...:)
Mivel Fehérváron 5-10 perc ajánlott az átszállásra, s a PÜ is kér ennyit, ezért a 30-35 közötti érkezés bőségesen elég lenne... ..de nem...:(((
"Tudod azért kéne ide Desiro,mert az utasnak az jár. Nem a büdös redvás Bz meg a szutyok Bhv."
Az addig oké, hogy az utasoknak jár, de akkor ennyi erővel az egész ország kiabálhatna, hogy Desirót, Desirót, mert szutyok bhv, bz. Szerintem M41 2305 örüljön annak, hogy nyáron járkálnak erre...
Ez igaz... ..de sajnos akármennyire is nyomná a start, a 29-esen sosse lenne annyi utas, mint azokon a vonalakon, ahol a jelenlegi kevés dezső jár...:((
..persze, mindenki szeretné, hogy a 29-esen szép vonat menjen, de majd csak akkor, ha a valóban több bevételt hozó vonalakon is már jó jármű jár...
Szóval csak azért mert te alapítottad a topicot máris szajkózhatod a baromságot? Azon kívül mert "szép és jó" milyen érvet tudsz még felhozni a dezső mellett? Semmit! Azért meg nem fognak sok milliós motorvonatot idetenni mert csináltál egy topicot egy netes forumon ahol naponta 2x ezt leírod. Szánalom...
"- A Csörgő + 2 kocsi baromi drága a Bz + Bzx-hez képest. Dacia, Bobo, akármi nem szokott ma már sosem személyvonatot vinni? Egyáltalán olcsóbb lenne érdemben a Csörgőnél...?"
A Dácsia és a Bobó manapság nem visz személyvonatot. (a szükség néha törvényt bont mint tudjuk) De nem is igazán bírnák tartani a menetrendet, meg a vonatfűtés hiánya, stb...
Bár valóban nem reprezentatív, de jók ezek a számok, köszönjük.
Amit ezekből is lehet látni (legalább is az Sv - Tp távon):
- A 29 téli hétköznapon egy tisztességes mellékvonal, érdemi hivatásforgalommal, kivételelesen a települések jó helyén lévő megállókkal (többségében)
- Teljesáron itt sem vonatozik a kutya sem
- Az ütemességet nem erőltetném, inkább legyen jobban alkalmazkodó a menetrend a munkakezdéshez, iskolához.
- Nem kéne minden vonatnak végigmenni, a keleti oldal nyilván sokkal erősebb.
- A Csörgő + 2 kocsi baromi drága a Bz + Bzx-hez képest. Dacia, Bobo, akármi nem szokott ma már sosem személyvonatot vinni? Egyáltalán olcsóbb lenne érdemben a Csörgőnél...?
Kieg. kérdésem:
az induló 37 főből szállt át valaki rajtatok kívül a 902-ről?
Egyet kell hogy értsek Svrend-el. Az elkeseredés jellemző az utasok és a dolgozók körében is.
A MÁV-Start Zrt. egy szolgáltató cég(úgytudom szeméylszálítás szolgáltatási központokra van osztva).Rendben van,hogy az utaslétszám nem indokol M41+6 kocsit és Bz szerelvénnyel kell kiállni a vonatra,viszont itt kezdődik a gond.Sok utaspanasz érkezik(és ezt a vjv-k eseménylapon rögzítik is),hogy a szerelvények hidegek,vagy ha indulás előtt melegek is akkor menet közben hűlnek ki a jól szigeteltség miatt. Ha a motorkocsi hideg mit is tehetek érte mint dolgozó? A fűtőházban feladom javításba,hogy az oldalszellőzőket vakolják el,a fűtőtesteket fordítsák ki és fúvássák ki sűrített levegővel.(persze ezen művelet után nagytisztítást kellene elvégezni ugyancsak vaskos forintokért,plusz újabb megrendelő viszony jönne létre a Start és a takarítócég között)a műhely csak akkor áll neki,ha a Start megrendeli ezt a javítást.Tehát vagy megcsinálják,vagy nem.Nem beszélve a mellékekről.pl. a technológia miatt hideg mellékekről a 9723-nál.Lassan tavaszodik,majd nem lesznek hidegek...
Más:
Vasárnaponként a régi 9703;9701-el(most 9713 és 9723) nagyon sok diák ment vissza az kollégiumokba,iskolákba.Mostmár ott tartunk,hogy elég a Bz motor meg a mellékek,és kevés a busz.
Egyszer egy napot vonatoztam Mátészalka környékén, amikor éppen utasszámlálás volt. Mindegyik számolt a megállókban, és interjúkat is készített. Nade hogyan!
Az első interjú Apafától Nyírnemtudommiig tartott (12 kérdés), mert totál analfabéta volt a srác. Egy másik számláló tőlem kérdezgette, hogy milyen főiskolák vannak Debrecenben, mert nincs kedve végiginterjúvolni az ötszáz fős tömeget, hogy hová is megy. Ezen a vonaton egyébként a pattanásig feszült teltház elérése után Mátészalkától Debrecenig nem volt számlálás, hiába szálltak le Hodászon öten, vagy máshol bárhányan, ők nem kerültek föl a papírra. Igaz, a csaj nem fért oda az ablakhoz, nyílván az utasoknak is kisebb gondjuk is nagyobb volt annál, minthogy vele foglalkozzanak. Na ja, ötszázan egy háromkocsis MD-ben... A harmadik csapat lelkiismeretesen dolgozott, igaz, reggel négykor kezdtek Tiborszálláson (ahová Nyíregyházáról saját kocsival érkeztek - nagyon hatékonyan szervezte meg a cég a munkát). Mt.-t fölrúgva Tiborszálláson az utolsó vonattal végeztek. Hány óra szolgálat után vezettek haza Nyíregyházára?
Jelemző egyébként, hogy a hétkocsis Zajta-Budapest vonatra nem jutott utasszámláló. Nyílván bekamuzta valaki, hogy Zajta-Fehérgyarmat 3 fő, Fehérgyarmat-Mátészalka 10 fő, Mátészalka-Debrecen negyven fő (extrapolálva a napközbeni ütemes vonatok létszámát). Pedig azon a vonaton is gondok voltak az ajtózárással.
Minden számolgató emberke olyan adatot produkál, amit a megbizója elvár.
A MÁV érdeke inkább úgy tűnik továbbra is az, hogy adott időppontban olyan kihasználtsági adatot tudjon produkálni, amilyet éppen alá kiván támasztani.
Itt a nagy piros pont, *****!
Hozzá ukkel beszámolójából:
Tehát nem alkalmas a vonalról összefoglaló összegzés elkészítésére.
csak egy pillanatkép, nem más.
Ez is így van, DE!
Érdekes, amikor a neten megindulnak (hála AG-nek) a különféle "üzleti titoknak" minősített közérdekű adatok, utasszámlálási adatok, tanulmányok egyes vonalak utasforgalmáról, azokban érdekes módon hasonló nagyságrendű adatok jelennek meg.
Minden számolgató emberke olyan adatot produkál, amit a megbizója elvár.
Anno a vezénylőtiszt és jegyvizsgálója abban volt érdekelt, hogy munkájuk szükségességét ne kérdőjelezzék meg.
Most a külsős számláló abban érdekelt, hogy bebizonyítsa, hogy eddig felfelé csaltak, azaz vékonyan kell a ceruzának fognia. Ettől függ, hogy holnapután is számítsanak rá. Ráadásul közpénzből!
A MÁV érdeke inkább úgy tűnik továbbra is az, hogy adott időppontban olyan kihasználtsági adatot tudjon produkálni, amilyet éppen alá kiván támasztani.
Különben már bevezette volna a viszonylati jegykiadást.
Nem szégyellem bevallani igen,ámbár többről van szó.
Véleményem szerint a 29-nek, mint minden más vonalnak is van egy törzsközönsége.
Ezek ott maradnak, akármilyen vonat jár.
Na ez a lényeg,és szerintem itt van órási különbség közöttünk.
Abból indulsz ki,hogy van XY mennyiségű utas,akkor minek oda annyi és amekkora vonat ha nincs tele. Érvelésed teljesen ésszerű és logikus,nem is vitatom józanságát.
Csakhogy.
Mi lenne,ha már egyszer abból indulnánk ki,hogyan lehetne az utasokat minőségi szolgáltatással,megfelelő eljutást biztosító menetrenddel visszacsalni a vasúthoz. Ama korrekt miniszteri válasznak is épp ez a bökkenője (ami pont aznap jelenik meg amikor Budapesten szmogriadó van),hogy a kormány (a többivel együtt) tudomásul veszi a vasút térvesztését,miért is?
Nincsenek illúzióim. Még jó ideig így marad minden.
Szerintem egy rossz vicc, ami ezen a vonalon is folyik...
Gyerkőc koromban minden nyári hétvégét a Balatonon töltöttünk, olykor az északi parton.
30 éve bő 30 perccel kevesebb ideig tartott az út. Emlékszem, volt olyan vonat, ami még fehérváron sem állt meg, első állomás Almádi. De több olyan is akadt, ami gyorsként indult, megállt Fehérváron aztán a parton már sok helyen.
A szolgáltatás színvonala azóta -szerintem- csak romlott és mindezt drágábban, mint akkoriban.
Lehet számolgatni az ülőhely/utas arányt, ez csak úgy eszembe jutott hozzá.