Keresés

Részletes keresés

PR0DIGY Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1282
Most egy 14l/perces átfolyós vízmelegítőnk van, de főleg a hidromasszázs fülkéhez kevésnek bizonyul, ezért gondoltam, ha már veszek kazánt, veszek hozzá egy 120-as vagy 160-as tárolót, csak most próbálom felmérni az üzemeltetési költségeit is, megéri-e a plusz komfort a plusz pénzt?

Az átfolyós 2,1 m3 gázt fogyaszt óránként, a tárolóra vetített fogyasztás hogyan festene (gáz+áram)? Jelentősen eltér?

Üdv.
Előzmény: monyesz (1279)
deao Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1281
Bocs, nem tudom.
Használjuk folyamatosan, napi 10 órát megy a szivattyú, de a fiaim néha átkapcsolják állandó üzemre, mert éppen a programozott időn kívül akarnak fürödni, és elfelejtik visszakapcsolni. Ilyenkor megy folyamatosan éjjel nappal.

üdv.
Előzmény: PR0DIGY (1278)
monyesz Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1280
Létezhet, csak kérdés megéri-e bonyolítani a rendszert, az előállítás többletköltsége megtérül-e a használat során, stb.
Előzmény: topik (1273)
monyesz Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1279
Eszedbe ne jusson lekapcsolni, ha egy hétig nem vagytok otthon.
Ezek nem vesztenek annyi hőt, hogy ki kelljen kapcsolni.

A HMV-t személyre szokták méretezni, 4 főre elég a 110-120 literes kategória. A tárolós nem várja meg míg átfolyós üzeművé válna, mert bekapcsol mindjárt.
Előzmény: PR0DIGY (1276)
PR0DIGY Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1278
Köszi a kimerítő jellemzést.

Még egy kérdés: ha nincs a keringető üzemmód bekapcsolva, akkor az mennyiben csökkenti a gázfelhasználást?

Üdv.
Előzmény: deao (1277)
deao Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1277
Szia!

Nekem st-120 -as van, TA 270-nel szabályozom, Junkers Cerasmart kondi (ez melegvíz szempontjából mindegy) kazán hajtja meg.
Lehet programozni a hét minden napjára külön, több (talán napi 3) ciklusban (nálam éjszaka: kikapcsolt, nappal: bekapcsolt).

3 féle üzemmódot lehet választani
1, Folyamatos hőmérséklet figyelés, szükség esetén azonnali felfűtés (konfort üzem)
2, Ciklikus hőmérséklet ellenőrzés (azt hiszem 12 percenként) és ha szükséges, akkor felfűtés max. 12 percen keresztül (ECO üzemmód, nálam így üzemel, négy főre, 50 fokos max. beállított hőmérséklet mellett elég, pedig... majd később)
3, Csak csapoláskor ellenőrzi a hőmérsékletet (az üzemmód nevét nem tudom) és ha kell fűt. (Ekkor lehet, hogy pl. reggel - vagy hosszabb használaton kívüli állapot után hideg a víz).

Bármely beállítás mellett egy gombnyomással "előnykapcsolást" lehet állítani, ekkor a beállított hőmérsékletre fűt, és ezt folyamatos fűtéssel igyekszik tartani (konfort üzemmód). Érvényes egy órán keresztül, és persze a hőmérséklet is egy mozdulattal emelhető. Ezt akkor használom, ha hirtelen többen használnak meleg vizet (extrém terhelés, pl. vendégek): két zuhany, mosogatás, és megy a konfort mosógép is. Ha letelt az óra, visszaáll az eredeti program szerinti működés, vagy újabb gombnyomás.

Megjegyzések:
1, Fiaim meglehetősen hosszan szeretnek zuhanyozni.
2, Mivel vannak távoli csapolók, ezért nappal (amikor otthon vagyunk, programozottan) keringetem a melegvizet. Eredmény: azonnal meleg a kifolyó víz (nagyon kellemes:-) ), de ennek ára (gázban mérhető) van.

Ilyen üzem mellett a fogyasztás nyáron: főzés + melegvíz 50 - 55 m3.

A 160-assal nem tudom összevetni.

Üdv: deao
Előzmény: PR0DIGY (1276)
PR0DIGY Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1276
Sziasztok!

Egy Junkers ZSB-22-3 kondenzációs kombi kazán vásárlásán gondolkodom és HMV-hez vennék hozzá még egy ST 120-as vagy 160 indirekt tárolót.

A tárolóval kapcsolatban kérdeznék: igazából nem tudom, hogy működik, de egy időjáráskövető termosztát letöltött kezelési utasításában azt olvastam, hogy ugyanúgy be lehet programozni, a melegvizet is, mint a fűtést, pl.: ha nincs otthon senki, alacsonyabb hőfokra. Itt olvastam vmi olyasmit, hogy a menüben a tároló feltöltése és melegítése egy órát vesz igénybe. Akkor minden egyes töltésnél elfogyaszt 2,1 m3 gázt? Az sok lenne...

Ha mondjuk egy hétig nem használnám, akkor milyen időközönként kapcsolna be (mennyi idő múlva hűl ki a víz) és mennyi gázt fogyasztana?

Ha pedig pl. 130 liter lenne a napi melegvízfogyasztás, akkor melyik tároló az optimális (energiafogyasztás szempontjából)? A 120-as vagy 160-as? Gondolom, ha kezdene kifogyni, akkor töltődik vízzel és akár átfolyós vízmelegítőként működik, nem?

Megéri a 160-as? És mennyivel fogyasztana többet vele?

Üdv.
topik Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1275
Amúgy 250 000 Ft-ért vettem, egy esztétikai hibás, de új Vaillant ecoTEC Plus VU 126-ost. Mondjátok, hogy megérte. Kezdek aggódni, hogy sokat költöttem kazánra. :)
topik Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1274
topik Creative Commons License 2009.01.27 0 0 1273
Azt olvasom itt, hogy nincs kondenzációs üzemmód HMV készítésnél. Most meg ezt olvasom a kazánom leírásában (VU 126). Ez az egész hazugság? Létezik az, hogy büntetlenül lehet így hazudni? Vagy mégis van kondenzáció?
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.26 0 0 1272
Csak akkor lenne meleg a víz a pufferben, amikor a kandalló be van gyújtva. Amúgy meg a visszatérő folyna bele a tartályba, ugyanaz a hőmérséklet mintha nem lenne tartály.
Amúgy a hőcserélős padlófűtés leválasztás miért keveri vissza a meleg vizet? Természetesen termosztátos szeleppel lenne ellátva
Előzmény: enginer (1270)
katonalajos Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1271
Jó neked! :-) Nekem a Baxi kazánon nem lehet változtatni a szivattyú hozamán: fix. :-(
Előzmény: Gyurma60 (1269)
enginer Creative Commons License 2009.01.24 0 0 1270
Ha lehet fokozatokról beszélni, akkor a puffer még egy fokozattal rosszabb megoldás kondenzációs kazánhoz, mint a hőcserélő. :(

Gondolj csak bele.

Pufferben állandóan melegen tartod a vizet, minél melegebbet, annál inkább garantált, hogy nem lesz kondenzációd.
Előzmény: Törölt nick (1266)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.01.23 0 0 1269

Sziasztok....

Nekem középállásban van a keringető szivattyú 8-db radiátor van rákötve...130m2

55Co az előremenőm....38Co a viszatérőm...

A Padlófűtés körömre 45Co vivet engedek rá...és a visszatérőm 30Co -os...

Talán már Kondenzálok egy keveset...

Előzmény: quint (1268)
quint Creative Commons License 2009.01.23 0 0 1268
Nyugodtan visszavehetsz a térfogatáramból, amíg legalább 10 fokos nem lesz a dT.
Előzmény: Az Agg (1267)
Az Agg Creative Commons License 2009.01.23 0 0 1267

nálam 55 fokra van az előremenő beállítva. a visszatérő, ha beáll az egyensúly, általában 6-8 fokkal alacsonyabb csak az előremenőnél. itt folyamatosan nagyobb eltérést látok a beírásotokban az előremenő és a visszatérő között. nyúljak bele a rendszerbe, vegyem lejjebb a keringetés sebességét?

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 1266
Hello !

Azt mondja hogy átmossa a rendszert, de nem lehet olyan tökéletesen átmosni, ráadásul később is kerül a vízbe a radiátorról leváló oxidált vas.
Katonalajos:
120-200 liter pufferben gondolkodom, ráadásul lesz egy kandalló is bekötve hőcserélővel. Túl nagy puffert nem akarok, mert nem fér be, meg drága, meg szerintem fölösleges is, bár azért biztos jobb mint a kicsi. Mondjuk nekem már a kicsi is drága, úgyhogy lehet hogy az sem lesz... még nemtudom.
Előzmény: HVAC-01 (1265)
HVAC-01 Creative Commons License 2009.01.22 0 0 1265
Szia kernyebauer!

A radiátorokban lévő koszos víz valóban probléma lehet de a fűtésszerelőnek illik a rendszert átmosni mondjuk a kazán hőcserélője miatt is.(ráég az olajos szömötyi a hőcserélőre) A hőcserélő akkor ajánlatos a padlófűtéshez ha nem oxigén diffúziós mentes a padlófűtés csöved (ami elég ritka manapság) egyébként elegendő a keverőszelep.

Üdv:HVAC-01
Előzmény: Törölt nick (1263)
katonalajos Creative Commons License 2009.01.22 0 0 1264
A kérdésedre én nem tudok választ adni, nem vagyok fűtésszerelő. Viszont az érdekelne, hogy mekkora pufferban gondolkoztok?
Előzmény: Törölt nick (1263)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 1263
Sziasztok !

Korábban szó volt róla, hogy hőcserélővel nem ajánlatos padlófűtést illeszteni kondenzációs kazánhoz, mert visszakeveri a meleget a kazán visszatérő ágba.
A fűtésszerelő mégis hőcserélővel szeretné, szerinte nem keveri vissza, azt mondja, hogy megfelelően leadja a hőt a hőcserélő. Továbbá így így nem megy bele a radiátorok esetleg dzsuvás vize a padlócsőbe, ami tényleg igaz.
Még van pár hét, de aztán el kell dönteni hogy milyen megoldás legyen. Esetleg még egy kisebb puffer is szóba jöhetne a visszatérőhöz, akkor nem lenne gond a hőcserélős padlófűtés leválasztás.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 1262
örültem, hogy segíthettem, nekem is ez a cirkóm van 3 éve hiba nélkül megy szobatermosztátról, pincében elhelyezve, a földszint kihagyásával az emeletet fűti, tiszta padlófűtéssel, radiátor nélkül..

kekec
Előzmény: Gyurma60 (1261)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.01.20 0 0 1261
Egy Isten vagy.!
Előzmény: Törölt nick (1260)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 1260
irtad a jelszót a kérdésedben (25):-)))

kekec
Előzmény: Gyurma60 (1254)
quint Creative Commons License 2009.01.19 0 0 1259
Talán látszani fog a táblázat. 90/70/20-hoz tartozik 1,000.

Előzmény: spiderjoe111 (1257)
katonalajos Creative Commons License 2009.01.19 0 0 1258
A 1155-os hsz-ben ezzel kapcsolatban van infó.
Előzmény: spiderjoe111 (1257)
spiderjoe111 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 1257

Tisztlet Uraim

 

Valaki leírhatná nekem, hogy milyen képlettel lehet kiszámolni egy radiátor hőleadását 50/40/20 hőlépcsőre, ha a táblázatban csak 75/65/20-ra méretezett Watt érték szerepel.

 

kisrobert Creative Commons License 2009.01.18 0 0 1256
Ha van külső hőmérséklet érzékelőd, akkor azt kösd ki, majd kézzel állítsd be a víz hőmérsékletét.
Előzmény: Gyurma60 (1254)
ArtuDitu611 Creative Commons License 2009.01.18 0 0 1255
Ariadne12, Monyesz!

Úgy indult az egész, hogy egy kombi gázkazán + egy fatüzelésű kazán radiátoros rendszerrel. Mivel erdő közelében van a ház nekem logikusnak tűnt a fatüzelés kiépítése.
Kijött egy ismerős fűtés-gázszerelő, elmondtam az elképzelésem.
Ő nem ajánlotta a fatüzelés kiépítését, a következők miatt:
A kémény nincs teljesen végig építve, a pince födémtől lefele nem készült el, csak a földszintől indul felfele. Tehát először hosszabítani kéne lefele (pár tízezer forint) , utána béleltetni kéne (kb. 10m, 150-200ezer forint)+kazán (kb. 150-200ezer forint)+ a két rendszer összehozása. Mondjuk a tetőre még senki nem ment fel megnézni milyen is a kémény igazából.
Szerinte nem érné meg ennyi plusz pénzt költeni a rendszerre.
Inkább egy jobb, gazdaságosabb gázkazán és egy külső szigetelés jobb eredményt hozhat.
Szintén Ő mondta a fali kivezetést is. Talán annyi szerencsém lesz, hogy azzal terveztetem a gázt, aki majd kijön a kész munkát átvenni a gázszolgáltatótól :)).
Ha meglesz az engedélyem majd visszanézek ide és akkor már konkrétan tudok írni, Ti meg segíteni.
Köszönöm.
Előzmény: monyesz (1250)
Gyurma60 Creative Commons License 2009.01.17 0 0 1254

Sziasztok.!

Kérdezem,hogy tudna valaki segíteni abban,hogy az INKA 24-Kond.kazán előremenő vízhőfokát miként tudom lecsökkenteni? Mert most -1Co van odakint,és 65Co-az előremenőm...42Co a visszatérőm..

Na már most,ha vissza tudom venni,hogy max. 55Co-legyen az előremenőm,akkor talán a kondenzációs üzem sokkal hatékonyabb lenne...

De nem nagyon szeretnék 25e.Ft-ot fizetni a szerelőnek ezért a 2p-es műveletért..

Valami jelszót olvastam,hogy azzal bele lehet menni a központi nemó-ba.

monyesz Creative Commons License 2009.01.16 0 0 1253
Hááát, nem hinném hogy ez a házban a hőmérsékletet úgy állítja a hogy gondolod !
Ez a 20-as érték nem a lakás 20 fokos hőmérsékletét jelenti.

Kicsit nézz bele ebbe (22.oldal):
www.saunierduval.hu/tervezesik/EcosyTS20080601.pdf
Előzmény: portugálfan (1251)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!