A legközelebbi, állandó szolgálattal rendelkező szolgálati helyen levő nyomógombbal, illetve nyomógombokkal, a forgalmi utasítás és a kezelési szabályzat előírásai szerint.
Az úgy van, hogy alapvetően van nyílt vonali és állomási telepítésű sorompó. A nyílt vonalit a közeledő vonat csukja maga előtt, és elhaladása után önműködően nyílik, alapvetően három alapáramkör létezik hozzá (meg ezek szinte végtelen számú módozatai). A nyíltvonaliakat AS és szelvényszám jelöli (pl. AS65), és általában főjelző nem ellenőrzi a működésüket (120 km/h felett viszont igen). Egyszerre legfeljebb 3 vonatot tud beszámolni, a negyedik vonat behatási pontra érkezésekor sötétre fog kapcsolódni. Ugyancsak sötétre kapcsolódik, ha valamelyik vágányon 10 (6) percnél tovább tartózkodik a sorompónál egy vonat. Ha sötétre kapcsol, akkor a legközelebbi, állandó forgalmi szolgálattal rendelkező helyen, ahová vissza van jelentve megszólal a a sorompózavart jelző csengő (a sorompó ún. zavar állapotba kerül). Az állomási sorompót (fénysorompót, illetve fény- és félsorompót) az azt kezelő dolgozó nyitja és csukja a vonat érkezése, indulása vagy áthaladása előtt 4 perccel. Nem kapcsol sötétre, mert nincs zavarállapota. Általában főjelzővel függésben van, újabban úgy, hogy a bejárati jelző szabadra áll, de ha a sorompó nem csukódik le a vonat hatására, a jelzőt visszaveri Megállj állásba. Őket SR jelöléssel + sorszámmal szokták ellátni, pl. SR 3, SR2. Persze van kismillió eltérés, mindenféle állatorvosi lovak, de valahonnan innen indulnak ezek.
Akkor sztem ilyen Békéscsabán a Franklin utcai útátjáró is. Ott régen teljes sorompó volt azt nyílván bakter csukta meg nyitotta, fényjelzője is volt. Most két félsorompó van helyette, és megmaradt a klasszikus fényjelző is ( ami csak pirosan tud villogni). Egyébként sokszor van csukva nem ritkán 10 percen túl is, mert a 120-as és a 135-ös is érintett, de a teherpályaudvar meg a tolatások is belelógnak az átjáróba, a múltkor mikor arra mentem 15 percet álltam a sorompónál.
Nagyon sok helyen kapcsolják kézzel a fénysorompót. A legtöbb állomási fénysorompó talán félautómata, tehát a f. sz. t. lecsukja(máskülönben többnyire nem is húzhat bejáratot), és amikor a vonat már nem zárja össze a sínt, akkor felnyílik. Vannak olyan fénysorompók is, amikbe a f. sz. t. nem szól bele([pl.] ott ahol megszűnt a szolgálat). És vannak olyanok is, ahol a f. sz. t./váltókezelő csukja és nyitja, például ott, ahol tolatás folyik az útátjárós részen is, vagy több vasútvonal indul egymás mellet. Pl. Kiskunfélegyháza.
Én nem azt mondtam hogy ne legyen fejlesztés. Legyen, mert a világ fejlődik. De nem csak addig tart a dolog, hogy elküdök x embert. Vagyis a munkáltatónak addig tart, viszont onnantól meg az államnak van dolga a munkanélküliekkel. Erre kell kitalálni valamit, átképzések, stb. A hiányszakmákat népszerűsíteni, nem pedig termelni a munkanélkülieket.
A segély kevesebbe kerül, mint a szociális alapon fenntartott vasutas munkahelyek.
A MÁV nem szociális intézmény, annyi embert kell alkalmazni, amennyire szükség van. Aki pedig abban látja a jövőt, hogy ne legyen fejlesztés, ne legyenek Flirt-ök, Desirok, hogy a kocsivizsgálók ne unatkozzanak, maradjon minden úgy, ahogy van, hogy legyen minden vasutasnak munkahelye, az nem normális, élükön egyes vasutas szakszervezeti vezetőkkel.
Ez a 35 ezres létszám szvsz bőven 30 ezer alá mehetne, ha az államnak végre a hatékonyság lenne az első és az, hogy gatyába rázza a céget. Még a végén kiderülne, hogy egyes melókat, amire pl. 10 vasutast tartanak, el tudja végezni 4-5 ember is.
Ha igaz a régi pletyka a svájci emberről, aki a személyszállításban látna itt fantáziát Célszerűnek látom ilyen esetekben a katonaságnál bevált módszer alkalmazását, vagyis az eltávot akkor tekintjük létezőnek, ha már vissza is jöttünk róla. Adott esetben: ha a svájci (vagy nem svájci, lényegtelen) megvette, üzemeltette, sőt, már tönkre is ment (avagy hülyére kaszálta magát belőle).
kiderülne, hogy eddig Y költség címszó alatt X Ft-ot kellett kifizetni, a reális költség pedig valójában mondjuk X/2, X*2/3, stb. Ha egyszer ez kiderülne, hidd el, a legjobbat tenné a magyarországi vasúti személyszállítással. Ugyanis ha netalántán mégis az derülne ki, hogy a lenyúlás mértéke nem olyan magas, akkor mit is bizonyítanánk vele? Hát azt, hogy a vasúti személyszállítás tényleg k...va drága mulatság. Abból pedig mi is következik? Hát az.
Ha térségi vasútként működne akkor sztem tuti jóval olcsóbban is működhetne. Ki kell próbálni, amihez a beugró egy térség, amely hajlandó abszolút MÁV-csoport függetlenül üzemeltetni. Hajrá, lehet pályázni.
A Bzmot izzócserét meg többen leírták ,h 30 ezer. Ha visszaolvasol, valóban jelzőizzóról volt szó. Egyébként pedig a "30 ezer forintos izzócsere" multifunkciós urban legend ebben a formájában. Egyfelől lehet példálózni, hogy bezzeg mekkora a lenyúlás. Másfelől viszont: tényleg biztosak vagyunk benne, hogy tudjuk, mekkora? Továbbá, tulajdonképpen minden annyiba kerül, amennyiért megveszik. Ez a kereskedelem alapszabálya, és elég régóta, kb. amióta emberi civilizáció létezik. Tehát ha azért az izzócseréért valaki kifizet 30.000 HUF-ot, akkor annyiba kerül. Más kérdés, hogy ha nem a saját zsebéből fizeti, hanem a máséból, az felvet érdekesebbnél-érdekesebb problémákat.
Egyébként ez a bürökrácia nem tisztán MÁV-os jelenség. Mit nem mondasz! :) A bürokrácia valóban nem MÁV-os jelenség, hanem ember-jelenség. Ahol megjelenik egynél több ember, ott megjelenik a bürokrácia. Sőt, még egy emberrel is megjelenhet. :)
Nem beszélve arról, hogy az mellet hogy munkát adunk, még ugye elpazarolunk egy valag gázolajat feleslegesen, és még baromi sok egyéb más eszközt, amire egyáltalán nem lenne szükség...pl jármű, pálya stb...
Ilyen alapon a másik 300 ezer munkanélkülinek is kéne állást biztosítani, mondjuk egy hivatalban, hogy üljön mondjuk egy széken 8 órát, majd menjen haza, mert amúgy meg növeli a mjunkanélküliséget...
A munkanélküliség problémájának a megoldása nem a vasút feladata.
A vasúté a szállítás, olcsón, jól, és megbízhatóan.
Amúgy meg a segély jóval kevesebb, mint a fizetés, ráadásul lehet, hogy attól még el is tud helyezkedni máshol, és ott legalább nem feleslegesen fogja csinálni azt amit.
Magyarországon is van ha jóltudom sok tízezer betöltetlen álláshely.