Valaki keresett 2. generációs (BTTB) kapcsolókat. 94 db-ot tudok felajánlani a betűzhető típusból, további néhányat, ami a Tillig M62-höz való, illetve még egy harmadik félét, amit nem tudok szakszerűen meghatározni.
A mellékelt képen látható épületektől is szívesen megválnék. Szinte egyik sem hibátlan. Ellenértékükül a képen is látható palackos valutát szeretnék kapni. Kérem jelezni, ha van értelme holnap elvinnem a találkozóra!
Akkor az a két gép lesz (9,10), amit Füzitőn láttam darabban. Használatban viszont csak 2 gép volt 96/97-ben. A többi a műhelyben állt. Színezésük viszont az eredeti csehszlovák jellegű volt, ez biztos. Volt zöld és vörös is... Jól emlékezhetek, hogy a DH 01 (A26,026) volt zöld? Sajnos mindig elfelejtem megkérdezni az ottaniaktól, hogy mi van most a mozdonyokkal, hiszen 97-ben leállt a timföldgyár. Az utolsó napokban csináltam néhány képet (nem sokat :-( ), de a mozdonyok akkor nem voltak kint. Az udvaron volt még néhány érdekes kocsi is. A kedvencem ez a tartálykocsi volt. Volt ott még alacsony oldalfalú teher és még egy régebbi tartály, de ezeket már nem fényképeztem le... No meg vagonbuktató (forgó, amit használtak), és iker-homlokbuktató is (amit viszont nem használtak már régóta és állt az aknájában a víz)... Aztán a gyárat szétszedték, a fémet elhordták... Most már csak az erőmű működik.... Hogy aztán ők használnak-e még tolatót...
Szegény mozdony azt sem érte meg,hogy a német feliratokat le szedjék róla.
Akkor egy kis M30 (M322) történelem:
A mozdonyt a német Jung, Jungenthal gyár gyártotta WR 360 C 14 típusként 1950-ben. A diósgyőri vasmű kezelésbe vételekor 1952-ben került a MÁV-hoz. A DIMÁVAG-nál a III számon futott. Ezt a számát egészen 1955 decemberéig megtartotta. Ekkor számoztak át M322,4001-psz.-ra. A mozdonyba erőforrásként RHS 335 S típusú 6 hengeres dízelmotor lett beépítve. A motor kardántengellyel hajtotta a L37 típusú hidrodinamikus, irányváltóval egybeépített hajtóművet. Ez vakforgattyús hajtóművel rudazatok útján hajtotta a kerékpárokat. A mozdonyt 1957-ben átszámozták M30,2001-re. 1960-ban a Bp. Keleti Vontatási Főnökségnél került selejtezésre.
Mohai László fotója
Ez saját készítésű modell, menetirány szerinti világítással.
ATTól még löTTyögni fog alaTTa az ontopic mretű sín!:-)))
NNa, viccet félretéve:
Az ajtó ugyan még nem nyitódik/csukódik a mi méretünkben, de egy szokásos motorvonati hang (LVT, Desiro, VT135 stb, stb.) nálam alapan tartalmazza az ajtók zaját, meg a kalauz sípot is. Igaz, nem automatikusan, hanem teret engedve a játéknak, külön funkciógombhoz rendelve. Még az új Taurus hanganyagban is benne van. A régebbi TRAN hangdekoderek is kezelnek 7 féle hangot a szokásos menethangokon kívül. Persze, van, ahol ez nem mind van használatban.
Más: A februári Modelleisenbahner-ben TT vonatkozású lesz: a Kühn emeletes vezérlőkocsiját tesztelik (5 lámpás), illetve egy kis összefoglaló cikk a TT választékról.
Ami OFF, de érdekes: egy Roco digi startszett villanymozdonnyal. Eddig még semmi különös. A mozdony hangdekóderes, az áramszedői digi mozgathatók. Ez még mindig ok. De plusszban a kocsikban is hangdekóder az ajtónyitás hangjához, illetve az ajtók mozgatásához! Az utolsó ajtó becsukása előtt még a kalauz füttye is hallható...