Keresés

Részletes keresés

ho Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14103

Ez a korong átkerül a Roco-hoz, az ő idei újdonság katalógusukban 299EUR-t írnak ajánlott fogyasztói árra, ami mai árfolyamon közelíti a 82.000,- forintot. A 65.000,- így már nem is tűnik soknak érte...

 

Előzmény: ibiTT (14096)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14102

Ezt én értem és világos.

De a szóban forgó modell esetében a pályaszám 6 számjegye maradt.

A kérdés csupán annyi lehet, hogy Tillig mi alapján használt ennél az egy esetnél az eredetitől eltérően, másik két ellenőrzőszámot.

 

Hozzáteszem, hogy ez a számmizéria már-már kezd a részünkről kicsit szegecsszámlálósdiba átcsapni...:-)

Végül is lényegtelen. Az a fontos, hogy a modell jó konstrukció. És ennek TTomasz örülhet a legjobban.

Előzmény: Törölt nick (14089)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14101
A motort meg a meghajtás sok gyerekjátékbol  CD/DVD mechanikábol, nyomtatobol stb. ki lehet olcson termelni
Előzmény: ibiTT (14098)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14100
jó sokszor kezdtem... :-)
Előzmény: Gashpy (14099)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14099
a Kres 1996-ban elektronikus alkatrészek gyártásával kezdte (magának és másoknak), aztán 2002-ben műanyagfröccsöntésbe és szerszámkészítésbe kezdett.
Aztán ha már minden kéznél volt, akkor 2005-től repülő- és vasútmodellek gyártásába is kezdett.

http://www.kres.de/
Előzmény: Törölt nick (14086)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14098

Szia!

 

Kézügyességem, kedvem lenne, de nem tudom merre induljak alkatrészért: motor, áttétel. Jobb biztos nem lenne, de lehet, hogy olcsóbb.

 

TTibi

Előzmény: etwg (14097)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14097

Ez az egyik iparilag a legmegbizhatobb konstrukcio.

 

Ha nincs lehetöséged vagy kézügyességed egy jobbra, akkor szerintem jo vétel. A többi sem olcsobb...

Előzmény: ibiTT (14096)
ibiTT Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14096

Sziasztok!

 

Nagyon szeretnék az asztalomra egy fordítókorongot. Érdemes érte 65.000 (FLEISCHMANN 6680 TT) pénzt adni vagy van jobb lehetőség?

Ha tudtok segítsetek!

 

TTibi

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14095
Tudom, hisz én tettem fel példának.
Lehet, hogy az vezetett félre, hogy a mozdonyok esetében a második számjeggyel voltam elfoglalva, és igy azt gondoltad, hogy nem tünt fel az első számjegy. MÁV korszakban 5-ös, Nosztalgiánál lett 6-os.
Példának azért ezt a vagont tettem fel, mert nekem mind a két pályaszámmal le van fotózva. Még ezenkivül amitől van fotóm az a MÁV 43-80 004-es fekvőhelyes vagonja. Azzal is úgyanez a helyzet. Első számjegy volt már 5-ös és 6-os is.
Előzmény: etwg (14094)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14094

De látod, hogy az elsö szám is változott, ebböl kifolyolag azonnal (rendszerint jobban) változik az ellenrözö szám is!!!!!

 

 

51 55 88-81 029-8 és 61 55 88-81 029-6.

Előzmény: Törölt nick (14089)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14093

Sajnos nem, mert nekem elég messze van, meg az idöpont sem felel most meg.

 

Majd lehet, hogy egyszer minden összejön az adott idöben az adott helyen leszek....:-))) 

Előzmény: gkiri (14092)
gkiri Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14092
Te nem jelentkeztél a TTalálkozóra...
Előzmény: etwg (14078)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14091
 A készülő TT MÁV Nohab.Minden tükör és minden korlát meglesz rajta,kürtök,szerelvények stb.
kozma555 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14090

MÁV Gbgs

MÁV Zkks

MÁV Zakks  MOL Logisztika (ez többféle korláttal van,a legtöbbön eredetileg nincs már korlát)

kozma555@citromail.hu
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14089
Előfordulhat, hogy az önellenörzőszám váltzozon.
Konkrét magyar példa: 88-81-es bautzeni étkezőkocsi.
Önellenörzőszám: 8 és 6 is volt már a vagonon.
Pontosabban már két pályaszámot viselt a vagon: 51 55 88-81 029-8 és 61 55 88-81 029-6.
A mozdonyoknál a pályaszám második tagja szokott változni bizonyos okok miatt, így viszont változik az önellenörzőszám is. A psz. második számjegye jelőli, hogy a jármű hol járhat( belföldi, nemzetközi, fix nyomtáv v. forgózs.csere.....). Vagyis, ha egy gépnél ezt a tulajdonságot módosítják, a pályaszám is változik.
Előzmény: Törölt nick (14087)
kombi Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14088
Az ellenőrző szám felépítése miatt, ha a mozdony sorozatszáma változik, kevés kivétellel az ellenőrző számnak is illik változnia.
Előzmény: Törölt nick (14087)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14087

Az még életszerű, ha egy mozdonyt az évek során átfestenek és marad a pályaszáma. Példákat ismerünk itthonról is bőséggel.

De hogy az utolsó, ellenőrző szám változzon csak, több mint érdekes.

 

Az meg, hogy nem találod a TT-Board adatbázisában nem jelent semmit, mert van egy pár modell, ami még nekik sincs meg.:-)

Előzmény: Gashpy (14080)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14086

Nos egyébként egy adalék a korábban TTomasztól elhangzott Ludmilla sebességkülönbség kérdéséhez: Hogy vajon a modellgyártók "modellezik-e" az eredeti gép(ek) eltérő sebességét.

Itt van pl. az új BR103-as kultuszvillany.

A Tillig és a Beckmann majdhogynem csak a megjelenéskor árulta el, hogy a BR103 118-as mozdonyt építik meg. Erről a gépről azt kell tudni, hogy a széria egyetlen olyan darabja volt, ami elérte a 252,9 km/h-ás csúcssebességet. Persze csak mérőmenetben. Alapban a sorozat a 200km/h-ás TEE, IC szolgálatra volt rendszeresítve.

Namost a modell 8,8 V-nál éri el a 200 km/h-ás modelltempót és a teljes 12 V-os feszültségen átszámítva 284 km/h a sebesség. Tehát ha a mozdony szériasebességét nézzük, akkor csaknem 50%-os eltérést mutat a modell. (szerintem kicsit sok egy 130 eurós mozdonynál).

Viszont a ~253 km/h-hoz mérten csupán 10% a difi, ami meg belefér(het).

Hol iTT az igazság? Netán a gyártó(k) belekalkulálták a mozdony egyedi különlegességét...?

A pontos választ talán a MMS által piacra dobott BR103 101-es Lufthansa Express mozdonya adhatná meg, de őszintén megmondom, hogy kételkedem...

A Beckmann korábbi 103-asai sem tudnak egzakt képet adni, hiszen az eredeti Beckmann-mechanikás modell (hajtásban hasonló, mint az új) talán egy kicsivel lassabb, mint a Tillig, de a BR250-es aljával bíró darabok meg csak úgy döcögnek, mint a béna kacsa.

 

Végül csak egy kérdés: vajon mi szerepe volt az új konstrukcióban a KRES-nek?

A belső panelon ugyanis oTT a nevük.

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14085

Ellenben a Modist hozta ki most a DB V100 modellt, ami eredetije MaK gyártmány volt.

A DR-es V100-ast ugyebár a LEW gyártotta.

http://www.epoche-3.de/v100.php

 

Tehát a Modist a BR212-es átszámozású mozdonyt adja Ep4-hez és tökéletesen lekövették a nyugati változatnak megfelelő vonalvezetést.

 

Ennek köszönhetően van már TT-ben is mindkét oldalról az azonos besorolású gépből.

Előzmény: Törölt nick (14068)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14084

Akkor ezt ezek szerint ezt elba.... izé, sokasították és szaporították.:-)))

 

Van ilyen.

Előzmény: Gashpy (14082)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14082
Pl. itt a lap alján lehet számolni.

beírva a mozdonyszámot szóköz meg kötőjelek nélkül (110152), a TAB megnyomása után szépen kiszámolja a 6-ot :-)
Előzmény: Gashpy (14080)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14081
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14080
Elméletileg igen, ugyanaz az elv kell hogy legyen.

Keresem a modellt pl. a TT-board adatbázisában, de nem találom. :-/
A spieleMAxnak volt egy 110 156-7 (500608 cikkszámon 2007 ősze), de annak olyan magyarosan sárga az eleje.
A BTTB-nek is volt egy 110 156-7 (2545 cikkszám), de az meg teljesen NDK tolatósárga...
Előzmény: burgeri (14077)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14079

Szia

Nincs most!

Szia

 

Előzmény: Törölt nick (14074)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14078

Nem, minden uj szám egy un. computerszám, és a kötöjel utánni az ellenörzö szám, hogy a korrábbiak rendben vannak

(specialis összefüggések szerint - valahol meg van a az oldal is, ahol ezt automatikusan ki lehet mindig számolni).

 

 

Előzmény: burgeri (14077)
burgeri Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14077

A - jel utáni számok valamilyen ellenőrző számok, nem? Valami logika alapján csak egy és kizárólag egy számjegy tartozhat az elöl álló számsorozathoz.

Vagy ez csak a kocsiknál van így?

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14075
Akkor viszont ha tényleg van ilyen, akkor az igen értékes lehet a hibás pályaszám miatt :-D
Előzmény: Törölt nick (14072)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14074

Fél OFF

Van "raktáron" egy bármilyen halberstadti kocsid?

ON

Előzmény: tt-modell (14073)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14073

Szia

Viszont ez egy különkiadású szettből való mozdony! Ugyanúgy szettben volt 3 Reko vagonnal! (4-5 éve hozták ki) Már nem kapható ezzel a pályaszámmal! 

Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!!

Sziasztok

PP

 

 

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14071
Nem tudom, hogy te is ezt az oldalt nézted-e, de itt világosan le van írva a mozdony élete:

1969 LEW Henningsdorf 12453 gyári számon épült, leszállítva DR-nek V100 152-ként

1969.11.19. átvétel
1969.11.24. szolgálatba áll
1970.06.01. átszámozás 110 152-6
1988.02.29. átépítve 112 152-4
1992.01.01. átszámozás 202 152-2
1994.01.01. átveszi a DB AG Traktion
1998.01.01. átveszi a DB AG Nahverkehr
1998.02.27. leállítva
1998.02.28. selejtezve

1999 szétbontva Chemnitzben.

Vagyis a mozdony 17 éven át futott a DR-nél 110 152-6 pályaszámon.

Úgyhogy alaposan bevadásztad magad a dzsindzsásba :-)
Előzmény: Törölt nick (14065)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!