Keresés

Részletes keresés

etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14093

Sajnos nem, mert nekem elég messze van, meg az idöpont sem felel most meg.

 

Majd lehet, hogy egyszer minden összejön az adott idöben az adott helyen leszek....:-))) 

Előzmény: gkiri (14092)
gkiri Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14092
Te nem jelentkeztél a TTalálkozóra...
Előzmény: etwg (14078)
kozma555 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14091
 A készülő TT MÁV Nohab.Minden tükör és minden korlát meglesz rajta,kürtök,szerelvények stb.
kozma555 Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14090

MÁV Gbgs

MÁV Zkks

MÁV Zakks  MOL Logisztika (ez többféle korláttal van,a legtöbbön eredetileg nincs már korlát)

kozma555@citromail.hu
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14089
Előfordulhat, hogy az önellenörzőszám váltzozon.
Konkrét magyar példa: 88-81-es bautzeni étkezőkocsi.
Önellenörzőszám: 8 és 6 is volt már a vagonon.
Pontosabban már két pályaszámot viselt a vagon: 51 55 88-81 029-8 és 61 55 88-81 029-6.
A mozdonyoknál a pályaszám második tagja szokott változni bizonyos okok miatt, így viszont változik az önellenörzőszám is. A psz. második számjegye jelőli, hogy a jármű hol járhat( belföldi, nemzetközi, fix nyomtáv v. forgózs.csere.....). Vagyis, ha egy gépnél ezt a tulajdonságot módosítják, a pályaszám is változik.
Előzmény: Törölt nick (14087)
kombi Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14088
Az ellenőrző szám felépítése miatt, ha a mozdony sorozatszáma változik, kevés kivétellel az ellenőrző számnak is illik változnia.
Előzmény: Törölt nick (14087)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14087

Az még életszerű, ha egy mozdonyt az évek során átfestenek és marad a pályaszáma. Példákat ismerünk itthonról is bőséggel.

De hogy az utolsó, ellenőrző szám változzon csak, több mint érdekes.

 

Az meg, hogy nem találod a TT-Board adatbázisában nem jelent semmit, mert van egy pár modell, ami még nekik sincs meg.:-)

Előzmény: Gashpy (14080)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14086

Nos egyébként egy adalék a korábban TTomasztól elhangzott Ludmilla sebességkülönbség kérdéséhez: Hogy vajon a modellgyártók "modellezik-e" az eredeti gép(ek) eltérő sebességét.

Itt van pl. az új BR103-as kultuszvillany.

A Tillig és a Beckmann majdhogynem csak a megjelenéskor árulta el, hogy a BR103 118-as mozdonyt építik meg. Erről a gépről azt kell tudni, hogy a széria egyetlen olyan darabja volt, ami elérte a 252,9 km/h-ás csúcssebességet. Persze csak mérőmenetben. Alapban a sorozat a 200km/h-ás TEE, IC szolgálatra volt rendszeresítve.

Namost a modell 8,8 V-nál éri el a 200 km/h-ás modelltempót és a teljes 12 V-os feszültségen átszámítva 284 km/h a sebesség. Tehát ha a mozdony szériasebességét nézzük, akkor csaknem 50%-os eltérést mutat a modell. (szerintem kicsit sok egy 130 eurós mozdonynál).

Viszont a ~253 km/h-hoz mérten csupán 10% a difi, ami meg belefér(het).

Hol iTT az igazság? Netán a gyártó(k) belekalkulálták a mozdony egyedi különlegességét...?

A pontos választ talán a MMS által piacra dobott BR103 101-es Lufthansa Express mozdonya adhatná meg, de őszintén megmondom, hogy kételkedem...

A Beckmann korábbi 103-asai sem tudnak egzakt képet adni, hiszen az eredeti Beckmann-mechanikás modell (hajtásban hasonló, mint az új) talán egy kicsivel lassabb, mint a Tillig, de a BR250-es aljával bíró darabok meg csak úgy döcögnek, mint a béna kacsa.

 

Végül csak egy kérdés: vajon mi szerepe volt az új konstrukcióban a KRES-nek?

A belső panelon ugyanis oTT a nevük.

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14085

Ellenben a Modist hozta ki most a DB V100 modellt, ami eredetije MaK gyártmány volt.

A DR-es V100-ast ugyebár a LEW gyártotta.

http://www.epoche-3.de/v100.php

 

Tehát a Modist a BR212-es átszámozású mozdonyt adja Ep4-hez és tökéletesen lekövették a nyugati változatnak megfelelő vonalvezetést.

 

Ennek köszönhetően van már TT-ben is mindkét oldalról az azonos besorolású gépből.

Előzmény: Törölt nick (14068)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14084

Akkor ezt ezek szerint ezt elba.... izé, sokasították és szaporították.:-)))

 

Van ilyen.

Előzmény: Gashpy (14082)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14082
Pl. itt a lap alján lehet számolni.

beírva a mozdonyszámot szóköz meg kötőjelek nélkül (110152), a TAB megnyomása után szépen kiszámolja a 6-ot :-)
Előzmény: Gashpy (14080)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14081
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14080
Elméletileg igen, ugyanaz az elv kell hogy legyen.

Keresem a modellt pl. a TT-board adatbázisában, de nem találom. :-/
A spieleMAxnak volt egy 110 156-7 (500608 cikkszámon 2007 ősze), de annak olyan magyarosan sárga az eleje.
A BTTB-nek is volt egy 110 156-7 (2545 cikkszám), de az meg teljesen NDK tolatósárga...
Előzmény: burgeri (14077)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14079

Szia

Nincs most!

Szia

 

Előzmény: Törölt nick (14074)
etwg Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14078

Nem, minden uj szám egy un. computerszám, és a kötöjel utánni az ellenörzö szám, hogy a korrábbiak rendben vannak

(specialis összefüggések szerint - valahol meg van a az oldal is, ahol ezt automatikusan ki lehet mindig számolni).

 

 

Előzmény: burgeri (14077)
burgeri Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14077

A - jel utáni számok valamilyen ellenőrző számok, nem? Valami logika alapján csak egy és kizárólag egy számjegy tartozhat az elöl álló számsorozathoz.

Vagy ez csak a kocsiknál van így?

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14075
Akkor viszont ha tényleg van ilyen, akkor az igen értékes lehet a hibás pályaszám miatt :-D
Előzmény: Törölt nick (14072)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14074

Fél OFF

Van "raktáron" egy bármilyen halberstadti kocsid?

ON

Előzmény: tt-modell (14073)
tt-modell Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14073

Szia

Viszont ez egy különkiadású szettből való mozdony! Ugyanúgy szettben volt 3 Reko vagonnal! (4-5 éve hozták ki) Már nem kapható ezzel a pályaszámmal! 

Kellemes hétvégét kívánok mindenkinek!!

Sziasztok

PP

 

 

Előzmény: Törölt nick (14072)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14071
Nem tudom, hogy te is ezt az oldalt nézted-e, de itt világosan le van írva a mozdony élete:

1969 LEW Henningsdorf 12453 gyári számon épült, leszállítva DR-nek V100 152-ként

1969.11.19. átvétel
1969.11.24. szolgálatba áll
1970.06.01. átszámozás 110 152-6
1988.02.29. átépítve 112 152-4
1992.01.01. átszámozás 202 152-2
1994.01.01. átveszi a DB AG Traktion
1998.01.01. átveszi a DB AG Nahverkehr
1998.02.27. leállítva
1998.02.28. selejtezve

1999 szétbontva Chemnitzben.

Vagyis a mozdony 17 éven át futott a DR-nél 110 152-6 pályaszámon.

Úgyhogy alaposan bevadásztad magad a dzsindzsásba :-)
Előzmény: Törölt nick (14065)
Gashpy Creative Commons License 2009.01.09 0 0 14070
És hogy elkezdjem a DR BR 110 és BR 114 befejezését, a DB AG-hoz besoroláskor megkapta a BR 202, BR 204 számot....
Előzmény: Törölt nick (14068)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14069
Amíg kölcsön nem kéri valaki, és oda is adom neki. :-)))))))) De nem adom senkinek, mert már a könyvtáramból kikölcsönzött valaki örökre egy ritka könyvet.
Előzmény: Törölt nick (14067)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14068

Az lehet, mert a pályaszámok nem mindig egyértelműek.

V100 ügyben alapok:

 

A DR-nek kellett egy dízelmozdony, univerzális vonali szolgálatra, ami erősebb, mint a V60, de nem olyan nehéz, és nagy, mint a V180. Vagyis a kettő között van, és nagyjából 1000LE-s, leváltani a BR86, BR64, és egyéb hasonló gőzösöket. Ez lett a V100. Vigyázat, az NDK mozdonyairól beszélek!!!

 

Mellékszál, a DB-nek is kellett egy ilyen mozdony, de ők egy erősebb V80-at akartak. Ott is V100 lett  tipus, de a két gép nem azonos!!!

 

A V100 egy általánosan elterjedt DR dízelgép lett. A IV. korszakban lett belőle BR110. Már ebben a korban, vagyis 1970 után kapott erősebb motort, és hosszabb is lett, ez a tipus lett a BR112 (lásd a két Tillig modellnek is eltér a hossza!). Készült belőle nehéz tolató gép is, sárga festéssel, ez volt a BR111. Néhány darab még tovább izmosodott, BR114 lett. Az egyesített DB AG is átvette a tipust, de innen teljes a kavarodás a két ex V100, és alváltozataik között.

 

Mellékszálat tovább folytatva, a DB-nél is kapott erősebb motort, ez lett a V100.20. Az eredeti V100.10 1100LE-s motorja helyett a V100.20 1350LE-s volt. 1968 után a V100.10 lett a BR211, és a V100.20 a BR212.

 

Utóéletek: mindkét tipus tovább él magánvasutaknál, és mindekettőből van Győrben is, az Audinak tologatnak.

 

Lehet, hogy onnan van a félreértésed, hogy kevered az egykori DR és DB V100-asait. A DR V100 (később BR110, 111, 112, 114) kockább, és hosszabb mozdony.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/241067/kategorie/Deutschland~Dieselloks~BR+204.html

A DB V100 (később BR211, 212) kicsit kerekebb, és rövidebb.

http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/247494/kategorie/Deutschland~Dieselloks~BR+212.html

Előzmény: Törölt nick (14065)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14067

DE meddig?

:-))))

Előzmény: róbertke (14066)
róbertke Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14066
Bi-bi-bi ! Nekem is megvan.
Előzmény: Törölt nick (14057)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14064
Jó estét minden TTbarátnak!

A Ludmillákkal kapcsolatban pár megjegyzés.
Az Indóház 2007.júliusi számában megjelent gépbemutató rovat a Ludmillákkal foglalkozik.
Szerintem nagyon jó a cikk, nagyon sok hasznos információval.

Örülök,hogy a fantázia festésű gépemet publikáltam ezen a topicon.
Igy sok topictárs jutoot hasznos információkhoz az eredeti gépekkel kapcsolatban.

Töröm a fejem, hogy milyen modellt rakjak fel legközelebb. Talán akkor is ilyen kulturált eszmecsere fakad belőle.

NoMoVa-modell
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14063
Tamás. Ment mél.
Előzmény: Törölt nick (14060)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14061

Nincs, a ROCO 142-es gyakorlatilag egy 132-es festési variáns. Maga a modell alapja ugyanaz.

A motort leszámítva eredetiben is ez van. Csak modellnél nem kell motort cserélni:-)

Előzmény: Törölt nick (14060)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14058

Hehe.:-)

Egy jóbarátomtól kaptam ideiglenesen tartós megőrzésre.:-)

Megkérdezem tőle és aztán csak nem lesz akadálya, hogy átlapozhasd.:-)))

 

A két link nálam a kedvencek között van, úgyhogy jó források.

Előzmény: Törölt nick (14057)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.08 0 0 14057

"Az említett két géposztály homlokfala betűre megegyezik ezeken a fotókon. (szivesen elviszem a talira - ha megvártok)"

 

Én biztos, csak az nem, hogyha jössz, akkor ezzel a könyvvel is mész majd haza!:-)))

 

Új kapaszkodókat szerintem is csak valamikor a '90-es években kapott.

Most nincs hozzá időm, de a www.bahnbilder.de weblapon biztos, hogy ez ellenőrizhető, mert a fotók mellett azok készítésének dátuma is nyomon követhető.

Vagy:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Bildergalerien/bildergalerien.html

Előzmény: Törölt nick (14056)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!