Ha az Ytong falat csak glettelni szokták hálóval, akkor miért van hozzá direkt belső zsákos vakolatanyag?
Lakik valaki csak glettelt falú Ytong házban? Mi a tapasztalat?
A gépészeti és villamos vezetékek hornyai mivel és hogyan lettek eltakarva a glettelés előtt? Ott sem reped meg a glett? Egyébként mennyivel olcsóbb hálóval glettelni, mint zsákos vakolattal vakolni?
Sajna a vakolatban nem vagyok biztos hogy megfelelő volt. Én is üvegszövet tapétára gondoltam csak nem vagyok benne biztos hogy elég erős a további repedések elkerülésére.
Feltételezem hogy csak a vakolat repedt meg ami biztos hogy a villamos hálózatról kár volt fényképeket és rajzot készíteni mert a huzalozás mentén végig megrepedt.
Elképzelhető hogy a vezetékek gipsszel való megtapasztása az egyik problémaforrás? Vhol azt olvastam hogy az YTONGnál ügyelni kell a vele homogén anyagok alaklmazására különben repedések alakulnak ki.
Persze nem ez a fő hibaforrás mert a villamos huzalozásokon kívül rengeteg függöleges irányú repedés van.
Vakolaterősítő háló alkalmazásával szokás belül vakolni. Érdemes lenne valahogy kideríteni, hogy csak a vakolat repedt-e meg vagy az ytong közti habarcs is.
Szerencsés esetben, csak esztétikai problémával állsz szemben. Ha tapétázni akarod, akkor üvegszövet tapétát tegyél fel, az nagyon erős, nem fog átrepedni(nekem nincs vele még tapasztalatom), ha a faladdal egyébként minden rendben. 300Ft/m2 ártól van ilyen tapéta. Ezt még le kell festeni.
3 éve építettük Ytong 37,5 N+F-es falazóelemből a házunkat. A válaszfal ha jól tom 10 v.12-es.
Ha jól tudom hagyomásnyos vakolással történt meg a válaszfalak bepucolása. Eleninte 4-5 repedés jeletkezett a falakon majd a fűtés ( gáz + cserépkályha) elindításával gyakorlatilag több falon pókhálószerű hajszálrepedések jelentkeztek. Kb. 2-3 fal kompletten átrepedt.
A baj az hogy az idő előrehaladtával a repedések száma nem hogy stagnálna hanem inkább nő. Kezdek aggódni hogy mi lesz ennek a vége.
Jelenleg azt tervezem hogy letapéztátatjuk a falakat így elkerülendő a további repedéseket és a nem éppen jó esztétitkai látványt.
Ha valaki már tapasztalt hasonló problémát kérem írja meg ill. az estleges teendő(ket).
A falfűtést Ytongba nem ajánlom...egyrészt a vakolás díja elég drága. Másrészt vakolaterősítő hállóval lehet megcsinálni...Az Ytong elönye, hogy elég glettelni ..innét kezdve drágább lenne mint a tégla...csak a saját anyagával lehet belső vakolatot kialakítani...drágább mint a meszes..és nem szeretik használni a köművesek, mert lasabban haladnak vele és marja a kezüket...
Ha falfűtés a cél akkor téglában kezdjél el gondolkodni...azonban a falfűtés miatt vastagabban kell vakolnod....ami majd az árban jelentkezik...
A legolcsobb a radiátoros, utánna a padló, legvégül a falfűtés...
Hello mindenki! nekem volna pár kérdésem az ytong fallal kapcsolatban.Hamarossan én is dontés ellott állok de hajlok ay ytong ra mégpedig a 37 es fal vastagságra.De szeretnék majd falfütésre csöveket vésni az ytongba .a kérdés hogy volt e már valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata.miután a csövek bent vannak a falban és be van a fal pucolva jelentkeznek e repedések a csovek korül a hülés és melegedések miatt.Szükséges e extra radiátorok beszerelése vagy a falfütés elég őnmagában.Ugyancsak keresem a legjobb árat az ytongra csongrád megyében tapasztalatok.
Ha jó minőségű a felület akor 2-3mm-nél nem kell több rés. Ytong válaszfalat nem illik amúgysem összevissza rakni. Én dryvit ragasztóval ragasztottam gipszkartont most a házamban, szinte mindenre 150 táblával, és erősebbre kötött mindt mondjuk a flexibilis csemperagasztó. No meg olcsóbb is (1500Ft/zsák).
A táblákat függőlegesen állítva tettük, és szintén függőlegesen 4 sorban kentük meg fánglival a táblát (kb 40cm). Utána egy nagyobb kb 15x30x5 cm-es fadarabbal ütögettük a helyére.
Az alkalmazási útmutató azt írja, hogy nagy pacnikra kell rakni a gipszkartont. Illetve fordítva, a gipszakartonra rakod a nagy (vastag) pacnit és úgy nyomod neki a falnak. Tehát lesz ott 1-2 cm légrés mögötte.
A kétoldali gipszkarton borítás nagyon megerősíti a falat, és könnyű lesz a festőnek a dolga. Kicsit olyan ágyuval verébre megoldás. A glettelés, hálózás, sima ügy, még vakolatkapirgálással is. Ha egy erősebb falat akarsz, akkor jöhet a karton, de nem szükséges. Leírom az én házamnál kapott friss árakat tájékoztatóul, ezek csak munkadíjak:
Dryvit glettelés hálóval 2 rétegben: 1000 Ft
Glettelés, festés: 1500Ft
Gipszkarton ragasztás: 1300Ft
Gipszkarton glettelés festés: 1000 Ft
A gipszkarton nm ára kb 400Ft, a ragsztó ára is hasonló, de az mindenképpen kell. Neked kell eldönteni, mennyit szánsz rá.
Végülis ilyen árakon alig van különbség (100Ft) és a gipszkartonos megoldás sokkal jobb, de kérdés, hogy te milyen árakkal tudod ezt megcsináltatni.
Én vettem hungarocell csiszolót (2500Ft) és mindent azzal csiszoltunk a házban. Igaz, hogy tönkre is ment, de ennyit megér. Szerintem simán viszi a kifolyt ragasztót, ill. az ytong fal egyenetlenségeit. Könnyű vele dolgozni, és nagyon látványos. Még a végén az aljzatbetonról a glettet is ezzel szedtük fel.
Mi a velemenyetek az ytong valaszfalra glett helyett gipszkarton megoldasrol? A fal egeszen egyenes, de a helyenkent kifolyt ragasztot le kelle csiszolni, majd uveghalo, gletteles 1x, 2x (3x). Egyszerubbnek tunik fogazott glettvassal gipszkartonra ragasztot huzni es nekinyomni a falnak...
Vegyél egy 50cm és 100cm (de ez lehet hosszabb is) hosszú vascsövet. A rövidebbet támaszd meg két oldalról zsalukővel, pakold tele földdel vagy valamivel ami megtartja. A betonacélt told a félméteres csőbe, majd húzd rá az 1 méteres csövet. Ennek végébe kapaszkodva hajlitsd meg a betonacélt.
Ha két helyen kell hajlítani, akkor a rövidebb csőbe ne húzd bele, hanem csak tedd a két zsalukő közé.
Sziasztok!
Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a 12-es betonvasat melegíthetem –e hajlításkor? Ugyanis a hajlítóm eléggé nyöszörög már a 10 vasnál is. Vagy valami ötlet a hajlításhoz?
Ti, hogy készítettétek a hajlítást?
Az én koszorúm is 15 cm széles. Az igaz, hogy 40cm magas (2ytong magas). 5 db 12-es hosszanti vas és 30cm-enként 8-as kengyel van benne. Ez tartja az E-gerendás födémet, meg a betoncserepet. Egy darab repedés nincs a koszorún. Nekem úgy jött ki, hogy a 30-as ytongon van kívül belül 5cm-es előfalazó elem. Ebben még 5cm-es EPS van a külső előfalazó belsején. És marad 15cm. Persze ma már nem így csinálnám, mert az ytongra felkerült még 8cm EPS. Így már felesleges az 5 cm belső EPS. Így 20cm-es lehetett volna a koszorú. :(
A prokoncept is ezt ajánlja a saját rendszerébe koszorúnak. A fémkengyel szerepe a vasak helyzetben tartása, statikailag nem hiszem, hogy jelent valami egyebet. A 15 cm tényleg nem sok, de az eredeti ytong áthidalókban is hasonló méretek vannak. Az biztos, hogy statikus mondja meg hogy elég-e, én csak egy ötletet adtam. Igaz, én ebből csináltam az egész házat. :-)
Ytong csak a fürdőben van a kádnál, a zuhanyfalnál ill. a geberit tartálynál.
az összekötő is polisztirol, méterenként 4 db van benne, és belefektethető a 12-es betonvas, mert a vályúk is megvannak hozzá. Alul felül ki van képezve. Az also vasakat le kell fektetni az ytongra, rátenni az elemeket, majd a felső vasakat belehelyezni. Dróttal fel lehet huzatni a vasakat a helyükre. A koszorú így 15x25cm lenne, középen 4 vagy 5 szál 12-es vassal. 30-as falat tekintve kívül 10 cm-es hőszigeteléssel, és jobb k értékkel mint maga az ytong falazat.
Az elem méterára olyan 2000 Ft körüli szigeteléstől függően Munkában azonban elég sokat meg lehet spórolni, és önmagát zsaluzza is.
most költöztem be a felépült házamba, mely prokoncept elemekből épült, de olvasgatok más topikokat is, így ezt is. Szóba került a koszorú probléma, erre javasolnám nektek a prokoncept elemet. van mindenféle falvastagságban, 15cm betonmaggal, és a két oldalt összekötő polisztirolban benne vannak a koszorúvasaknak előkészített hely, így nem kell a vasakat kengyelekbe drótozni. simán bírja a betonnyomást, és pl. a 30cm-es elemnél már 10cm külső hőszigetelés is be van építve. Nem kellene a zsaluzással sem szenvedni.
Tehát akkor az első sor alá nem jó a pórusbeton ragasztó, hanem mindenképp hagyományos habarcs kell? Majd megpróbálok valamelyik közeli építkezésről beszerezni ilyet, mert egy sorért nincs kedvem megvenni egy teljes zsákot :D
Az első sor lerakása után jobb ha vársz 1 napot, különben a következő sort ha rárakod és püfölöd, akkor kimozdul az alsó. És az első sort falazóhabarcsra kell tenni, 1-3 cm habarcsvastagság megengedett.
Ilyen kis falmezőnél szerintem annyit rakj, amíg egyenes marad a fal :) 7,5-es elemnél nem lesz egyszerű. Ha van rá időd, akkor 3-4 sort tegyél fel egy nap.
Még egy kérdés eszembe jutott: Az első sor lerakása, és beszintezése után van valamilyen pihentetési idő, vagy rakhatom rá a többi sort egyből? Van valamilyen korlát, hogy egyszerre mennyi sort lehet lerakni?
Igazából nem az számít,hogy mennyire keményedik meg, hanem mennyire köti össze a két ytonglapot. A tiszta cement is kemény lesz, de ragasztésra alkalmatlan. Én vagy ytong vagy polisztirol ragasztót használnák.
Sziasztok!
Én készítettem próbaragasztást, jó erősnek tűnik. Sima csemperagasztó 800ft-os. Letörni még nem próbáltam de már most látszik hogy nagyságrendekkel erősebb, mint az ytong ragasztó.