Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3551
Már megint elszúrtam!:) Ez nem az amit akartam,(soha többet nem linkelek,ez nemmegy nekem!?)
Előzmény: Törölt nick (3545)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3550
Hát nézd meg milyen szemetek.Ilyen semmitérő képeket tesznek be.
Előzmény: katalog (3547)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3549
Ilyenre gondolsz?
Előzmény: katalog (3547)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3548
Ebbe milyen kuplung van?Mechanikus vagy a citrom?
Előzmény: katalog (3547)
katalog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3547
Arra gondoltam hogy, van e olyan oldal ahol jól látható robbantott rajz van a váltóról és a kuplungról .
Előzmény: taganrog (3546)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3546
Azt én is tapasztaltam.A pici dolgokat nem lehet rajta látni.Különösen a váltónál.De ha most van gyári akkor milyen kellene?  A másik gyári is apró.
Előzmény: katalog (3543)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3545
Előzmény: Törölt nick (3542)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3544
Nézd meg a Honti és társa Kft.-nél
Előzmény: katalog (3540)
katalog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3543
A DV1786.33.23 lényegében mindegy lenne csak a gyári katalógus olyan apró és összefolyt rajzot mutat hogy semmit nem ér.
Előzmény: taganrog (3541)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3542
Csak hírdetéseket lehet találni!(Vagy alkatrészeket hozzá)
Előzmény: katalog (3540)
taganrog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3541
Milyen tipusról kellene? Vagy mi kell belőle?
Előzmény: katalog (3540)
katalog Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3540
Üdv .Mindenkinek !
Nyomjatok már egy oldalt ahol DV ( Bolgár ) Targonca katalógus van !
alatau Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3539

Üdv a tisztelt fórumozóknak!

 

Lelkes amatőrként, és egy bukócsöves MTZ-50 -es büszke tulajdonosaként a következőket tudnám hozzáfűzni a hidegindítás témaköréhez:

 Nekem is nagyon nehezen forgatta a gyári önindító a motort, főleg a felújítás után. Nem segített a bivalyerős akksi és az áttételes cseh önindító sem. Az érintkezéseket megtakarítottam, IFA áramtalanítót szereltem rá, amit egyenesen az öninditó egyik felfogatócsavarjára kötöttem, a lehető legjobb áramellátás miatt. Ez gyakorlatilag megoldotta a gondot. Kisebb mínuszokig pöccre indul a gép (aztán azonnal le is áll, de ez állítólag adagolóprobléma). Nagyobb hidegben nekem csak a vízmelegítő segített. Nem a gyárit használom, hanem egy bojler fűtőszálat egy csőben, amit a fagydugó helyére szereltem fel. A meleg vizet egy csővel a hengerfejbe vezettem (ahol a fűtést kell csatlakoztatni), így a hűtőfolyadék cirkulálni tud, és negyedóra alatt üzemi hőmérsékletre fűti a motort. Az elmúlt 8 évben nem volt nálunk olyan hideg, hogy így ne indult volna be. És az önindító is sokkal könnyebben pörgeti

 Valaki kérdezte, hogy létezik-e nem elektromos indítási mód az MTZ-hez. Valami balti csodán (LTZ, vagy talán Jumz?) a saját szememmel láttam, és állítólag a Belarushoz is gyártottak benzines indítómotort. Szerintem, ha az nem röffenti be, akkor oda már szerelő kell! Az már más kérdés, hogy hogyan lehet felszerelni...

 

laca5 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3538
Szaby!
"A vas nem fagy meg. :) Csak lehűl. :)"
Márpedig a vas meg van fagyva, hidd el.
Olvasztó kemencében olvad csak meg újra :-)))
Előzmény: Szaby27 (3440)
laca5 Creative Commons License 2009.01.06 0 0 3537
Ha 24V-ról használod a 12V-os indítót, az 4-szeres teljesítményt fog felvenni. Négyzetesen nő.
Hogy mennyit ad le azt nem tudom :-)
Azt sem, hogy miért nem forgatja meg a motort, bár én még mindíg az olajra tippelek. Nagyon meg tudja fogni, pláne hogy kisebb akksi van rajta mint az előírt.
Előzmény: arpipapa6106 (3532)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3536
A zso-eni árlistájában ezt találtam: Áramtalanitó párhuzam kapcsoló 8632.2/7 bruttó: 4 263,00
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3535
Ja, ezek a Kínaiak, jól kicsesznek a világgal mi !? (Még jó hogy én nemvagyok kínai ! :)Bár a Tatár járás óta mitlehet azt tudni.......:)
Előzmény: arpipapa6106 (3532)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3534
Itt a páthuzamkapcsoló (nem áramtalanítós) egy maszek kisboltban (elég drága hely) 4900 Ft áfásan, bár ebből még tud engedni 10%-ot. Néztem rajta a bekötést, nemnagy kaland az egész
Előzmény: ferri72 (3533)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3533
Na ma utánérdeklődtem a dolgoknak,a 24v-os magneoton az 35-40000ft van ukrán 22-25000ft-ért, párhuzamkapcsoló itt9000 azáramtalanitós, Kecskeméten 3800+áfa az nemtudom milyen.
Előzmény: arpipapa6106 (3532)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3532
Holnap szétszedem a régi önindítót is, azt is kipucolom, ha eláll a hó, akkor meg a trakin is megcsinálom mindezt. Kiviszem teljesen feltöltve a meleg szobából és úgy lesz próbálva. Nem lesz mellébeszédnek helye, vagy teker a kicsi rendesen vagy veszek még1 akkut és megcsinálom 24V-osra az indítást. Egy nagyon korrekt autóvillamossági szerelővel beszéltem ma, kérdeztem, hogy hogyan bírja ez az önindító a 24V-ot, azt mondta, hogy ha ésszel csinálom, akkor jól. Max 5 mp, de ennyi idő alatt indulniai is kell. Mivel 24V-ot fog kapni, és az ellenállása nem változik, ezért a teljesítménye a duplájára nő. Az elegnedő lesz még -20 fokban is. Persze ha beválik as kicsi, akkor nem bántom. Sokan szindják, sokan dicsérik a magnetont. Elképzelhető, hogy nagyon jó önindító a magneton, csak néhányan a megfelelő kontaktussal küzdenek (én is), sokan pedig kínai hamisítványt vettek (lehet én is). 1 cimkét legyártani nem nagy cucc. Sajnos abban sem lehet biztos az ember, ha szakboltba megy be és ott veszi meg.
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3531
Túlságosan sokmindentől függ,a könnyű indítás!Mégha minden bevan lőve faszáúl,(Látszólag)=(vagy valóban)a gépek akkórsem 1 fórmák!(És szerintem az MTZ-knél pont ez a lényeg!Biztos nemígy akarták,de így sikerűlt.Talán ezért is jók annyira !?
Előzmény: katalog (3530)
katalog Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3530
Hogy nincs két egyformán induló az is igaz ! Van egy 50 es . Az télen nyáron olyan nehézkesen idul hogy, azt leírni nem lehet de egy fordulat alatt beindul . De azt látni kellene!
Előzmény: Törölt nick (3528)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3529
1-ik gyerekkori cimborámnak 2 db Jumz trakija van,1-ik nagyfűlkés vontató,másik kisfűlkés árokásó.Ő télen is dólgozik velük(Muszáj neki)Mind a kettőn,kis áttételes van,és működik neki,igaz 210-es aksikkal.Ő a neten rendelte,36000-ért per db.
Előzmény: ferri72 (3527)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3528
Nekem is van ismerősöm,panorámás 82-en kis önindító van neki,55Amper órás személykocsi aksival tekeri.Énis ráncóltam a homlokom,de láttam hogy működik,nemvólt pénze nagyobbra,ezt találta ki.Akkór aztmondta hogy még nemvólt vele gond.(Igaz ez nyáron vólt!)Most nemjár vele,de érdekelne,hogy télenis bírnáe a kis aksi?:)
Előzmény: arpipapa6106 (3524)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3527
Szerintem a magneoton öninditóval az a gond hogy a 3.5le kevés egy 4750cm3-is motorhoz minuszokban. Tudjátok hogy a 24v-os magneoton hány le-s?
Előzmény: arpipapa6106 (3524)
katalog Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3526
Üdv . mindenkinek !
Árpi igazad van az egyik ismerősömnek az áttétes inditót egy Fiat Ducato aksival indítja az MTZ 80 ast.
Előzmény: arpipapa6106 (3524)
ferri72 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3525
Sziasztok. Igen mi is rajzlappal (0.2mm) ellenőriztük a difi foghézagát, áthajtottuk rajta és ha elnyirta nem jó , ha huzósan átment és nem nyirta el akkor jó.
Előzmény: Szaby27 (3509)
arpipapa6106 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3524
Én egy valami nem értek. Ma vagy 3 ember mondta, hogy kevés a 100Ah-s akku az indításhoz. Számolgattam egy kicsit, és valami nem stimmel, valaki hazudik. Az én 100 Ah-s perionomra az van írva, hogy 760A (EN). Ez azt jeleni, hogy ez az akku teljesen feltöltött állapotban (12.7V), -18 celsiusfokon 30 másodpercen keersztül képes leadni 760 Ampert, úgy, hogy a feszültség nem esik 7.2 V alá. Namármost 7.2X 760=5472Watt, azaz 5.472 KW, de ez az akku nem adja 11 V alá, ma nézettem meg terhelővillával. De legyen csak 7.2V. A kis magneton önindító, ha jól tudom 3.5 lóerő azaz 2,57 kW teljesítmény leadására képes. Mivel minden elektromos készüléknek, ennek is van vesztesége, és nem 100%-os a hatásfoka sem. Legyen a hatásfoka csak 50%, azaz a leadott teljesítmény kétszeresét veszi fel (ebbe beletudjuk a hő surlódási...stb vesztséget is) Tehát ott tartunk, hogy a max 2.57 kW teljesítményhez a magneton felvesz 5.14 kW-nyi áramot. Ez azt jelenti, hogy mindent nagyon durván számolva, 30 másodpercig ennek az akkunak is képesnek kell lenni teljes kakóval tekernia a motor. 30 másodperc pedigbőven elegendő is lenne.

Nemtudom, hogy jól számoltam-e, ha nem akkor javítsatok ki légyszives, és mondjátok meg, hogy hol van a kutya elásva.

Szétszedtem a kis magnetont takarítás és az árammal érintkező fém felületek oxidmenetsítése miatt. Vettem új akkusarukat is, az akku jó, 2 helyen is megmérettem, minden kábelvéget, csatlakozást fémtisztára takaritok, ami az akku és az önindító között van. Ha így sem teker normálisan, akkor megszabadulok tőle.

laca5 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3523
Amit írtál az akksikról az csak részben igaz, ha sorba kötöd akkor tényleg a gyengébb láncszem számít, de:
ha párhuzamosan kötsz két akksit, mindkettő a saját képességei szerint dolgozik (közelítőleg). Az indításnál a kisebb belső ellenállású telep fog jobban dolgozni, ez a nagyobb indítóáramú és nagyobb kapacitású is általában. A másik is besegít, nem is keveset, de mivel két egyforma akksi nem létezik, ezért van egy minimális eltérés.
Gondolj bele, ha egy 12V 210Ah-s akksival párhuzamosan kötsz egy 12V 1Ah-sat, azt a kombinációt azért ne próbáld meg megszikráztatni :-)))

Ha párhuzamosan dolgoznak, a 300A+700A az saccra 900-950A indítóáramot fog eredményezni, de nem 600-at az biztos!!
A töltésnél is teljesen egyenértékűen viselkednek, az egyik kevesebbet vesz fel, a másik többet.

Indításhoz soha nem az Ah kapacitás kell, hanem az indítóáram értéke.

A bikázás párhuzamos akkukapcsolás, ennek megfelelően lehet egy teljesen lemerült vagy hibás, szakadt akkut is bikázni.
Előzmény: Szaby27 (3483)
laca5 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 3522
A töltés hogyan valósul meg 12V-os generátor, 12V-os szabályozó és 24V-os akkuk mellett?
Feltöltöd egyszer indulás előtt aztán azzal dolgozol?
Előzmény: olahpal (3492)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!