Mákos urat meg majd Otto Zeuke, aki tervezte az egész régi TT geometriát, valamikor úgy 1960 körül. A Tillig Modellgleis megjelenéséig ez volt a TT sínrendsszer.
Ezt a középső korszakos Zeuke-t kicsit pontosabban definiálnád?
Értelmezésem szerint ez egy még nikkel színű, de már slicceléssel ellátott - s így cserélhető - kengyeles/horgos kapcsoló. Nem lehet túl sok belőle, mert csak 1-2 évig készülhetett...
Erre gondolsz? (képem sajna nincs, de esetleg neked...)
Valaki 40Euro-ért ad egy komplett fordítókorong dekodert, van DCC és MM formátum is, egy német cég, de most innen nem tudom a címüket. Még a tolatásjelzőt is tudja vezérelni.
Nyilván hogy elmegy a hang meg a fény, de marad a bevált biztonság.....Nem használok, de lehet, hogy van valamilyen ketyere, amivel csak a menetparancsot lehet megszüntetni.
Nálunk a hangot már nem használjuk a mozdonyszinben mert kibirhatatlan a ricsaj, igy nem is zavar, ha nincs delej a sinekben.
Biztos, hogy megyek ki addig, így viszem őket. Hacsak gaskóék nem teszenek keresztbe, mert ugyan a GySEV az üzemel, de addig el is kéne jutni Szolnokról.
OFF: Átmeneti sín: Téli Túrán bajba kerülsz, és a mentősök "Átmeneti Sínbe " tesznek amíg a kötözőhelyre érnek veled, és oTT megkapod a végleges gipszcsizmád!! ON
Úgy látszik, valahogy mégse sikerül ezt a jó és vitathatatlanul low cost megoldást megfelelően propagálni, Újra és újra felmerül a téma itt a topikon és valaki mindig átmeneti sínt keresgél. Mi lehet ezzel módszerrel a baj? Talán túl egyszerű/olcsó ez a megoldás?
Mi lenne, ha szabadalmaztatnánk ezt az eljárást, és ezután kizárólag csak jó pénzért adnánk el a know howt és/vagy a rövid, sk. gyártott átmeneti darabokat? :o)))
Én ugy szeretm bekötni a korongot, hogy a hid látja el árammal a lejáro sineket (legalábbis 1-1,5 mozdony hosszuságban). Igy bármikor odaállithatok mozdonyokat a peremre, amik csak akkor indulnak, ha ott a hid, és azon megfelelö a polaritás. Igy nem lehet sem rövidzárlat, sem más.
A FLM korong azt is tudja, hogy lekapcsolja a hidon az áramot, ha az forog, igy még véletlenül sem lehet rövidzárlat.
Ezzel az ember megsporol egy sereg kapcsolot meg egyébb balhát.
Fordítókorong témához még annyit, hogy az említett korong fordítójának mindkét végén vannak érintkező pöckök. Ezek okozzák a rövidzárlatot, ha bekötöd a korong tápot is és 180 fokkal elfordítod... Ha nem kötöd be, akkor nem kell polariításváltás, csak az FZ1et a másik irányba kell elfordítani. Mondjuk ekkor a kis érintkezőkön keresztül kapja a naftát...
Egyébként ajánlott polaritásváltó modul beépítése a koronghoz... Ez a tiszta játék.
RákaTTantunk mi a véleményed a korongról magáról? Mióta van meg?
Találkozóra bejelenTTkezek, remélem addigra a vezérlőm is meggyógyul.
A többieknek: a TRAN kézivezérlő gyakorlatilag két éve megy napi 8-10 órát, és a műhelymunkában nem nagyon tudom kímélni!:-)
Fordítókorong ügy:
István!
Tegyük fel a következőt:
Bejár a gőzös a fordítókorong felé, és az a feladat, hogy egyenesen menjen be a fűtőházba a korongon át. Világos, hogy ebben az esetben a bejárati vágányt, a fordítókorongon lévő sínt, és a mozdonyállás sínjét is ugyanabban a polaritásban kell működtetni, mindegy, hogy digi, vagy analóg üzemben. Stimmel? Elsőre úgy kösd be, hogy ez működjön. Gond akkor van, ha a mozdonyt meg akarod fordítani. Ekkor ugyanaz a helyzet, mint a hurokvágány esetében, ugyanis a korong vágányát a megfelelő polaritásra kell kapcsolni! Ezt elvileg a koronghoz adott ketyere tudja, de a használatija nincs előttem, fejből meg nem tudom.
Illetve ha a zárlat akkor is fenn áll ha mozdonnyal nem a karunk a hídra állni , akkor ezt azt jelenti hogy a híd azzal a vágánnyal amire rá áll elektromos kapcsolatban van., így külön a hídnak nem kell plusz áram ellátást biztosítani. Így a híd mindig olyan polaritású amilyen a vágány amire rá van állítva. arra kell vigyázni hogy az egymással szemben lévő vágányok azonosan legyenek be kötve. a hídnak meg külön feszültséget nem kell fel vinni. Kösd ki a hidat müködik e! Egy próbát meg ér!