Keresés

Részletes keresés

Gashpy Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13488
RakaTTantunk Mester!

A Styrostone ágyazatot nem szegeléshez, hanem ragasztáshoz találták ki!!!!!!!!!

Az ágyazatba be kell rakni a vágányokat (előtte kb. 50 fokra felmelegíteni az ágyazatot egy hajszárítóval vagy hőlégfúvóval). Az ágyazat lehűlése után úgy áll a vágány benne, mint Katiban a gyerek... Kiegészítő szögelést nem igényel!
Az ágyazat leragasztásához a 86401 cikkszámú, STYROPAL fantázianevű, vízzel hígítható, de kikeményedés után vízálló ragasztót ajánlja, amely a kavicsanyag rögzítéséhez is alkalmas.
A pontos munkamenet pl a 2007/2008 katalógus 169. oldalán megtekinthető.
További előny, hogy a vágányok a már lerögzített ágyazatból ismételt hajszárítózás után roncsolásmentesen kivehetők. A szögelésről mindez már nem elmondható...
Előzmény: rakaTTantunk (13487)
rakaTTantunk Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13487

Helló Fiúk!

Sínrögzítés ügyben köszönöm a sok javaslatot, jótanácsot!

Persze, meg kellett volna írnom, hogy Styrostone ágyazatom van végig, és új  Tillig sínnel. Többségében flex, legalábbis kanyarokban, ahol a rögzítés a legfontosabb.

Ennek megfelelően:

  "csak" meg kellett volna fordítanom a sínt és láthattam volna, hogy elő van készítve rendesen a fúráshoz, ahogy azt TTomas írta is. Tillig rögzítő csavarom is van, pontosan ehhez az ágyazathoz van kitalálva.

Így jár aki előbb kérdez, utána gondolkodik...

A hajlított lemez meg a drótozás, mondjuk 50m vágányzatnál kicsit macerás, bár a csavarozás se lesz nagyon gyors.

A rezgéstől, a hangosságtól nem félek, az ágyazat kiválóan szigetel és különben is, nem árt az, ha van egy kis vonatzaj a gyerekzsivaj mellé.

Áldott Békés Karácsonyt, jó vasutazást és gazdag Jézuskát kívánok minden TT Barátnak! ( nem felejtitek 14-ét, ugye?)

Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13486
Sziasztok!

Minden kedves topik lakónak és olvasónak kellemes Karácsonyi ünnepet!
Modell gyűjtésben gazdag, építésben sikeres, Boldog Új Évet Kívánok!
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13485

Szia,

Nekem van, de hogyan kapod meg?

mt

Előzmény: kozma555 (13480)
Uplink Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13484

Szervusztok !

 

Uraim, Barátaim Mindenkinek Kellemes Ünnepeket és Boldog, Vasútzakatolásban Gazdag Új Évet Kívánnék !!!

modelitt Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13483

Szerbusztok !
István nekem is van egy javaslatom,ez ugyan munka igényesebb de korrektebb..
A két talpfa közé egy U-alakú lemezt hajlítasz aminek a végét 90 fokban kihajlitod,az U közepét akkorára fúrod amekkorár akarod. Ezzel tudod rögziteni
a sint csavarral,vagy szeggel.. Múrva utánzattal meg végleg eltünteted az
egészet..
Egy másik alternatíva,amit mintha már valaki említett volna,dróttal minden
ötödik,vagy tetszés szerinti talpfa szám után lehet rögziteni !!
Előzmény: rakaTTantunk (13466)
ibiTT Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13482
Mindenkinek aki ezt a topikot olvassa:

NAGYON BOLDOG KARÁCSONYT ÉS TT SZERELVÉNYEKBEN GAZDAG ÚJ ÉVET KÍVÁNOK!!

TTibi
tatombak Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13481

Nem is rossz ötlet !

 

Megöntöm én gyantából ,csak adjatok kürtöt ,ami már le van bányászva a kaszniról....

Előzmény: kozma555 (13480)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13480

Üdv!

 

Eladó egy kifogástalan állapotú német  BR130,leírással.

iár:9000Ft.

 

mail: kozma555@citromail.hu

 

 

 

Valamint keresek TT méretű kürtöt,olyat ami a BR 130-ason is van,2 db kellene.

 

 

karesz500 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13479

Csatlakozok az előttem szólóhoz!

Minden kedves TT-snek és azoknak az OF méretűeknek, akik olvassák eme topikot

békés Adventet és boldog új évet kívánok!

Előzmény: tatombak (13478)
tatombak Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13478
Mindenkinek Kellemes Karácsonyi Ünnpeket és BUÉK !
kozma555 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13477
Oké.Motorcsere kilőve! :-)
Előzmény: Törölt nick (13476)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13476
Motzorcserével vigyázz, mert a Bühler néveleges fordulata vagy 5x nagyobb, mint a BTTB körmotoré.
Előzmény: kozma555 (13473)
Gashpy Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13475
"A csavar és hegedű esetére meg azt kell, hogy mondjam nem igaz. Pont, azért amit írtatok--puha a műanyag így a rezgés el sem jut a csavarig!"

Ez így, ebben a formában azért nem fedi teljesen a valóságot...
A rezgésvezetés attól még ott van. Az a fránya vágány-szög-fa-meg ki tudja még mi, jobban tudja a fizikát, mint mi itt minnyájan összesen ;-)
A talpfa műanyagja sem igazán puhának nevezhető... inkább az erős középmezőnyhöz sorolnám, bár nem ismerem a pontos Shore-keménységét.
Azért nem véletlen, hogy szoktak tenni alá ezt-azt... (pl. parafát, ami szvsz. a völgynek elmegy kategória...)
A legjobb kapható, szvsz. a Styrostone ágyazat. Bár nem az olcsó kategória, de megéri, mint azt már korábban Csíkos is megerősítette (ha az emlékeim nem csalnak...). Ott biztos, hogy nem képződik zajhíd...
Előzmény: Törölt nick (13470)
Petium Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13474
Sziasztok:)

A cipész maradjon a kaptafánál,ezt kérik az elektromos vadmalacoktól:)

Egy barátom kért meg a következő hozzászólás(kiigazítás) beszúrására:

"Tájékoztatásul!

A Kühn által beharangozott 185 548-5 pályaszámú mozdony az ITL tulajdonában van, tőlük bérelte az Eurocom Zrt. A gép a hazai vaspályákat 2008.01.24-től 06.30-ig (!!!) koptatta napi renszerességgel, ezután vitték vissza Németországba. Ennek a mozdonynak az ég világon semmi köze a két 481-es sorozatúhoz, ezek ugyanis zsír új, null km-es gépek egyenesen a gyárból (!!!), tehát nem a matricás szürke (Kühn féle) mozdony lett átfestve !!!
Tehát a baj csak az, ha valaki tájékozatlanságból rossz információkkal traktálja az ártatlan topiclakókat."


Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek:)


Petium

Előzmény: Törölt nick (13403)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13473

A hajtáson gondolkoztam éppen,valószínűleg ka egy Bühler motort.Más változtatást nem tervezek belül.

A kaszni majdnem kész,a korlátok helyét kell kifúrni még,aztán kezdődhet a festés.

Előzmény: Gábor 70 (13461)
Jvnd Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13469
Milyen sínről van szó? A régi U-s sínek ki vannak fúrva, az új tillig is, ha megfordítod, akkor ott a lyuk a talpfákon, csak nincs átlyukasztva a műanyag. Én 1 mm-es fúróval fúrtam át, szerintem megfelelő lett. Az 1.5 átmérő egy kicsit vastagnak tűnik. Jó sínfektetést!
Előzmény: rakaTTantunk (13466)
Gashpy Creative Commons License 2008.12.22 0 0 13468
A csavaros/szöges megoldásnak az az egyik baja, hogy a síneken keletkezett rezgéseket 1:1-ben leviszi az alapba, mely aztán a hegedű testéhez hasonlóan felerősíti a zajt...

Mi lenne, ha nem a talpfát fúrnád, hanem két talpfa között és akkor pl. kis kiegészítő lapocskákkal foghatnád oda. vagy esetleg vékony dróttal?
Előzmény: rakaTTantunk (13466)
etwg Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13467

Perszehogy van. A talpfák nagy része puha de nagyon rugalmas müanyagbol van. Ezt elég nehéz furni.

Ezért:

 

1. szerezz be egy jo árt (ha nincs akki jo egy hegyes vastagabb tü is, amit be fogsz egy errevalo szerszámnyélbe. Ha ez sincs akkor egy keményfa rudba furt lyukba ragasztod a tüt (ez én szilikonnal teszem). Hegyes legyen (sajnos sok mai tü inkább tompa mint hegyes!!!)

 

2. az árral átszurod a müanyag talpfát (ezér kell hogy hegyes legyen a tü!)

 

3. Utánna jöhet a furo, ha jo éles és gyorsan forog akkor egyböl átmegy.

 

4. Ha szilikonnal ragasztottad be a tüt a szoros lyukba, vagy van fém befogo szerszámod, akkor a tüt lángon fel is melegitheted, és igy egyböl kész lyukat szurhatsz a müanyagba.

Előzmény: rakaTTantunk (13466)
rakaTTantunk Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13466

Térjünk vissza a Földre...

Segítséget kérek!

Hogy lehet a talpfákat átfúrni?

1,2x10-es csavarjaim vannak, 1,5-es fúróval próbálkozom, lecsúszik, elmászik, nem bírom a mini talpfán rögzíteni a fúrót, egy kínszenvedés az egész...szétgányolom az ágyazatot...

Rosszabb esetben sikerül, de akkor 10-ből 8 szor kitépem, kinyomom a sínt a rögzítő csavarokból, az se jó!

Van erre valami egyszerűbb megoldás?

Mondjuk nem szeretném ragasztani, már csavarozásra adtam a fejem.

ponTT Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13465
OFF
Nagyra értékelem, ha valaki alapos és pontos - különösen, ha számára érdekes és fontos dologról van szó!
És az sem baj, ha másokat is erre sarkall!
Köszönöm!
ON
Előzmény: vasutTOM (13464)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13464

Komolyra fordítva:
Elnézést, ha az adatok nem helytállóak, esetleg hiányosak !
Az információkat a már nevezett oldalról ollóztam ide.

 

Láttam, hogy idézted! De az nem fedi a valóságot! Ezért írtam le az alábbiakat!

 

Előzmény: ponTT (13463)
ponTT Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13463
Üdv!

Ez eddig OK!
De hány éves a kapitány? :)

Komolyra fordítva:
Elnézést, ha az adatok nem helytállóak, esetleg hiányosak !
Az információkat a már nevezett oldalról ollóztam ide.

Előzmény: vasutTOM (13462)
vasutTOM Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13462

No akkor tegyük rendbe a dolgokat:

 

 

M40,001-002:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta DVM-6 típus-ként 1963-ban. A gépek a MÁV részére, mint univerzális fővonali mozdony lett kifejlesztve. A 001 psz. gépbe 16 VFE 17/24 típusú két turbófeltöltős 800 LE-s, a 002 psz. gépbe egy feltöltős 1000 LE-s teljesítményű 16 hengeres V elrendezésű dízelmotor lett beépítve. A mozdonyokat felszerelték Vapor-Hagenuk OK 4616 típusú gőzfejlesztővel a személyvonatok fűtésére. A két mozdony a MÁV-nál 1964 és 1967 között többször állagba került prototípus próbákra, de a protó bizottság nem vette át a gépeket, ezért 1967-ben visszakerültek a GM-hez. Onnan a diósgyőri Lenin Kohászati Művekhez kerültek, és ott 1989-ben kerültek selejtezésre.

 

 

M40,003-009:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG DVM-8 típusként gyártotta 1966-ban a MÁV részére a DVM-6 típussal szerzett tapasztalatok felhasználásával. A gépek az előző típushoz hasonlóan fővonali univerzális mozdonynak lettek kifejlesztve. Erőforrásnak egy 16 VFE 17/24 típusú 16 hengeres V elrendezésű korszerűsített két turbófeltöl-tővel és a feltöltő levegő visszahűtésével ellátott dízelmotor lett beépítve, amit később a sorozat egységesítés során egy feltöltősre építettek át. A mozdonyokba Vapor-Hagenuk gyártmányú OK 4616 típusú gőzfejlesztő lett beépítve a személyvonatok fűtésére. A mozdonyszekrény csúszótámos forgócsapos kapcsolattal támaszkodik a forgóvázakra. 

 

 

M40,101-120:

A mozdonyokat DVM-8 típusként gyártotta a MÁV részére 1967-1970-ig a Ganz-MÁVAG. A gépekbe egy 16 VFE 17/24 típusú 16 hengeres V elrendezésű egy feltöltős 1000 LE-s dízelmotor lett beépítve. A mozdonyok erőátviteli és vonatfűtő berendezése megegyezik az M40,003-009 psz. gépekbe szereltekkel. Eltérés az előző sorozathoz képest a szekrénykapcsolatban vannak. A gépek ingás, Z-bekötésű szekrénykapcsolattal készültek.

 

 

M40,201-240:

A mozdonyokat a Ganz-MÁVAG gyártotta a MÁV részére 1968 és 1970 között. Gépezeti és erőátviteli berendezése megegyezik az M40,1 sorozatú gépekkel. Ezekbe a gépekbe Clayton gyártmányú RO 1650 típusú gőzfejlesztő került beépítésre. A mozdony forgóvázaiba pedig TC 454 típusú vontatómotorok kerültek.

 

 

M40,901-905:

A gépeket a Ganz-MÁVAG gyártotta 1967-ben. A mozdonyok az előzőekben bemutatott M40,1 sorozattól csak abban különbözik, hogy a gépekbe vonatfűtő kazán helyett ballasztsúly lett beszerelve. A mozdonyok kizárólag nehéz tolató és tehervonati szolgálatra készültek. A mozdonyok csúszótámos, forgó-csapos szekrénykapcsolattal készültek.

 

 

M40,5001-5008:

A mozdonyokat 1966 és 1967 között gyártotta a Ganz-MÁVAG a MÁV Záhony térségében lévő széles nyomközű (1524 mm) vonalai számára. A mozdonyok gépezeti, erőátviteli és vonatfűtő berendezése megegyezett az M40,1 sorozattal. Csúszótámos, forgócsapos szekrénykapcsolattal készültek. A mozdonyok 1971 és 1979 között az M62,5 sorozat beszerzésével párhuzamosan normál nyomtávolságra lettek átépítve. A műszaki adatok csak az 1524 mm nyomtávolságban és a központi ütköző és vonóberendezés miatti 14260 mm teljes hosszúságban térnek el az M40,1 sorozattól.

Előzmény: ponTT (13456)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13461

A hajtás marad vagy azon is változtattál?
Eddig még sosem vetettem össze a rajzot a BTTB Nohabbal .
Gondolom van némi eltérés.:-)) Ugye több bőrt le húzni egy lóról, ezt eredményezi. Igaz már nincsen csak egy darab belőle a többi át alakult más ruhát fel öltve.
Előzmény: kozma555 (13460)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13460

Elég jó modellt lehet építeni a régi Nohabból.

Igaz én 2 nohabot vágtam össze,hogy legyen egy,de az jó legyen. :-)

Sok idő,kézügyesség és rengeteg türelem kell.Főként a forgóvázmaszk idegel ki... :S

Előzmény: Gábor 70 (13455)
kozma555 Creative Commons License 2008.12.21 0 0 13459
Jelenlegi tervek szerint a 006-os lesz,4 tehervagonnal.
Előzmény: Törölt nick (13457)
Gábor 70 Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13458

Köszönöm!
Előzmény: ponTT (13456)
Törölt nick Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13457

Az pont jó, tipikusan személyvonatok előtt meg expressek előtt volt a NoHAB. Ez volt az "elitforda".

Igaz, ha a mai 006-ost modellezed, akkor meg kőszállító kocsik illenek mögé:-)))

Előzmény: kozma555 (13453)
ponTT Creative Commons License 2008.12.20 0 0 13456
Ha érdekel:

Az M40 sorozatú DVM 6 gyári típusjelű kezdetben 605, majd 740 kW motorteljesítményű dízel-villamos erőátvitelű mozdonyokat 1963-1970 között - elsősorban személyszállító vonatok továbbítására gyártotta a Ganz-Mávag. A mozdonyokból 67 darabot normál, 13 darabot - Záhony határállomás térségében ellátandó tolatási feladatokra széles nyomtávra építettek. A normál nyomtávolságú mozdonyokat olajtüzelésű vonatfűtő gőzkazánnal látták el.

Adatok a www.vonatka.hu idevonatkozó fejezetéből
Előzmény: Gábor 70 (13455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!