Az egész 0 ütem hülyeség,ilyen alapon az egész pályahálózat ütemezett a máv-nál, ergo a világon a legfejlettebb rendszer,a PQ az sok-sok dolgot kitalál és kitalált ,talán úgy is lehetne nevezni mint az egyik leghatékonyabb közpénztfejő tevékenységet folytató tömörülés. Közhely: a hülyeség előny nálunk és kifizetődő is,csak így tovább!!!
Tehát a jelző utáni szigsínre lépéskor esik vissza? Ezt csak azért nem értem, mert akkor eleve hogy tudják kinyomni a hívót, ha pl. hamisfoglaltság van? Akkor elvileg azonnal vissza kellene esnie(?).
Ha a vonat meghaladja a hívójelzést, akkor automatikusan "esik vissza vörösbe" a jelző, vagy kézi vezérléssel? Tehát mi szűnteti meg a villogó fehér fényt?
Most erre mit mondja: szerintem simán hülyeség. Ezek szerint minden nem kiszigetelt, vagy nem 75Hz-es szigsínben 0-ás ütem van. Mondjuk az egyenfesz az a váltakozó fesz partikuláris megoldása f=0Hz paraméterrel. Kb. ennyit tudok villanytanból.
0-ás ütemet melyik/milyen ütemadó állítja elő? VBU - PQ Az tud 0-ás ütemet is? Pongyolán fogalvazva:Igen
Szakszerűen fogalmazva:Nem, M1. ütemet tud. A VBU - PQ ezt tudja:
• M1 ütem: 12db 1-es ütem (72*t1 ideig), majd 0-ás ütem (72*t1 ideig), összesen 144*t1 ideig. • M1* ütem (csak 1-es ütem után adható ki)): 3db 1-es ütem (18*t1 ideig), majd 0-ás ütem(72*t1 ideig), összesen 90*t1 ideig. (SZÓ SZERINT IDÉZVE A PQ FÜZETÉBŐL!)
Ez után következett a 8285 az ábrával. Ezen látható a M1 ütem, és ezen belül az „OFF”-al jelölt rész a tulajdonképpeni 0-ás ütem. Magát a 0-ás ütem kifejezést én is itt ismertem meg. A PQ vezette be, nem én. A MÁV pedig elfogadta (tudomásom szerint) a feltétfüzetet, amit a PQ adott ki. Nekünk pedig véleményem szerint tetszik-nemtetszik, el kell fogadjuk az új fogalom bevezetését. És véleményem szerint ez így logikus is. Az M1 ütem azon részét ahol 0 a jelszint (és nem az 1-es ütem része) valahogy csak el kellett nevezni. Mert itt tulajdonképpen ütemezésről van szó, csak éppen ennek a szintje 0. Akkor pedig miért ne nevezzük 0-ás ütemnek? Mert eddig a hagyományos (ÜA-TÜK) rendszernél gépi úton csak valamely más ütem (1; 2; 3; 4; X) részeként volt a jelszint 0 (t1 vagy t3 ideig). Minden más eset nem üzemszerű múködés volt (pl.:szakadás). Itt pedig gépi úton állítjuk elő a 0 jelszintet huzamosabb ideig (72 t1). És a kettőt valahogy meg kellett különböztetni. És ezért lett a 0-ás ütem.
Megpróbáltam összefoglalni. Nagyon bízom benne, hogy így már érthetőbb leszek.
A PQ-t én sem a reklámokból ismerem. Én igen. Tényleg. De láttam már közelről. Nem szakterületem.
És az elmúlt 30 év alatt még egyszer sem tévesztettem össze az ütemeket. Írtam én ilyet?
Nem kell berágni ... Csak legyünk precízek, ha már Vendégsín ezt mindig megköveteli, de itt éppen Ő fogalmazott pongyolán, amibe én nagy mellénnyel belekötöttem. A dolog kb. erről szól. Mindenki tudja, hogy a 0 a nincs jel, hiszen pont azért 0, mert nincs, tehát nem állítjuk elő. Ellenben az X ütemmel, ami jelet (információt) nem közvetít a jármű felé, de biztosítja a 75Hz-es, ütemezett sínáramkör foglaltság érzékelés funkcióját.
No, sikerült találnom a leírásaim között egy ABU-PQ leírást. VBU-t nem, de csak nem ebben az 1 betűben lesz az eltérés! (A=állomási, V=vonali Biztonsági Utemadó) Az én doc-omban szó nincsen 0-ás ütemről. Ezen kívül 1000 féle van, de 0-ás nincs.
Elő az érvekkel! ;-)
(azt is elárulom, hogy nem olvastam végig, betűről, de átfutottam)
Ajánlom elolvasásra a PQ által kiadott "KEZELÉSI ÚTMUTATÓ A VBU-PQ TIPUSÚ 75-HZ-ES VONALI ÜTEMADÓ BERENDEZÉSHEZ" füzetet. Ha ez megvolt, térjünk vissza a témára!
A PQ-t én sem a reklámokból ismerem. És az elmúlt 30 év alatt még egyszer sem tévesztettem össze az ütemeket.
De ha valaki valamit nem akar megérteni, az nem is fog... Nem mert 0-ás ütem nincs. Pont az ütem hiánya az itt hibásan 0-ásnak titulált. Nem összekeverendő a X ütemmel.
Az egész pedig 0-ás ütem felemlegetésével kezdődött... Azóta se láttam 0-ás ütemet, sőt olyan se, aki lassan 1 éve szív vele (PQ) Győrben.