Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Eladó a kazánom. Itt megtalálod a fontosabb méreteit, fényképet is találsz róla. A teljesítményében nem vagyok tuti biztos. A vállalkozó teljesítményre vonatkozó állítását a tűztér mérete alapján saccoltam. Lehet, h egy igazi szaki mást mondana.
Most érkezett egy újabb levél,amiben önmaguknak mondanak ellent. Az előző levelükhöz képest. Ja és odamerték írni, hogy évente 30-40 (ki tudja még hány) ugyanilyen panasz érkezik hozzájuk mint a miénk. nem azért vettük hogy szórakozzunk, levelezzünk, hanem hogy tudjunk fűteni. De szerintem igazad lehet a teljesítménnyel kapcsolatban.
De mindent kipróbáltunk már amit lehetett, 2 hónapja folyamatosan próbálkozunk, én már csak arra tudok gondolni,hogy valóban nem akkora a teljesítménye mint amekkorának hirdetik ill. árulják.
Köszönöm a szűrővel kapcsolatos információkat. Hol lehet 2"-os méretűt szerezni belőle? (Gondolom a neten ráakadok valahol.) A tartállyal az helyzet, hogy jelenleg a hidroforos öntözési rendszerben üzemel. Lemértem, hogy esetleg érdemes lenne kiszedni belőle. Mivel elég kicsi ezért benne hagyom. Jövőre megszüntetem a hidroforos rendszert, ha lesz rá elég pénzügyi háttér. Először a fűtés.
Sziasztok. Pár napig nem voltam, de fűtök vagyis inkább fűtögetek, mert kb.30-40fokkal döngettem tegnap. Futjuk a köröket a forgalmazóval, mint kiderült a szakszervizes emberkéik nem értenek a vegyeskazánhoz(jó mi?) ők gázszerelők. Aztán a vevőszolgálatos nő olyanokat mondott, hogy nevetséges."A fűtési rendszerünk vékonycsöves" 2"os csöveink vannak az egész pincébe. "A huzatszabályzónk nincs bekötve mert lóg a lánc a földön" A lánc kb.20 centivel hosszabb, ezért lóg le. A kéményünk nem megfelelő. érdekes,hogy a második levelünk után már az is megfelelő lett. Ja előtte azt mondta, hogy újra kell rakni:-) Szóval a lényeg, hogy nálunk minden rossz(szépen kifejezve) az ő kazánjuk pedig tökéletes (Solid Plus). Azt mondta nem hajlandó végighallgatni mit akar a férjem mondani, és elküldte a hölgyemény melegebb éghajlatra.(szerintetek normális viselkedés ez egy vevőszolgálattól?)
Ha tudtam volna, hogy ennyiből össze lehet rakni egy vezérlést.....!
Most úgy érzem, hogy lehúztak a PLC-s csoda automatikával, ami egyébként nem tud többet, mint amit leírtál, de nem is merem megmondani, hogy mennyi volt...
Szóval minden rendszer építésben gondolkodó érdeklődő olvasson ,tanuljon és olvasson.....
A füstcsőre egy 1500 Ft-os gagyi termosztátot tettem. Hót csupasz, semmi hőfokskála. Van egy érzékelője, amit rögzítettem a füstcsőre. Az a szerepe, hogy amikor a füstcső hideg, akkor felülvezérelje az elmenő ágon levő csőtermosztátot.
Ugyanis az esetek 90%-ában a kazán a pufferbe dolgozik. Ilyenkor hiába alszik ki a tűz a kazánban, az elmenőn levő csőtermosz meleg marad, mivel a puffer és a kazán között kering a víz. Most úgy van beállítva az "elektronika", hogy a füstcső kihülésekor automatikusan a lakás felé kezdi el keringetni a vizet a kazánból. Ez a folyamat addig tart, amig a csőtermosztáton beállított értékre (nálam 40 fok) vissza nem hül a víz. Mivel a fapakolást este hagyjuk abba, így direkt jó, hogy fürdésre, tv-nézésre 1-2 fokkal melegebb lesz a lakás. És gyakorlatilag az összes energiát- ami a maradék parázsban van- ki tudjuk használni.
A mágnesszelepek története érdekes. Én tök laikusként álltam neki a projektnek. Olvastam, hogy van 3 járatú, három utas motoros szelep. Kb 30.000/db. Majdnem megvettem, de hál Istennek utánna néztem. A 3 járat stimmel, de csak 2 út van 30e pénzért. Na ilyenből nekem kettő kellett volna. Azért, mert a puffertartályba csak egy bemenő, és egy kijövő cső van. Takarékossági okokból:))
Akkor berágtam, és átrajzoltam az egészet mágnesszelepre. Szerencsére sikerült olcsón szereznem 3 db 1"-ost 20e-ért. Kellett még 4 db visszacsapó-szelep(4e/db) és kész. Így megoldottam 36-ból a két 2 utas szelepet.
A tartályba is fölöslegesnek tartottam a két bemenő meg a két kijövő csövet. Eleve plussz 25e ft lett volna az a rengeteg cső. Agyaltam rajta egy keveset, és egyszercsak összeállt a kép.
Az elektronikával ugyanígy jártam. Az tudtam, mit csinál egy relé. Azt is, mit csinálnak a termosztátok. A többi meg már csak gondolkozás. Aztán mindjárt nem 25-30e ft lett a vezérlés.
A kazán visszatérőjére sztem nem kell csőtermosz. Nekem ez a 4000l-es tartály úgy üzemel, hogy 70-75 fokra fűtjük fel, és amig le nem hűl 40-45 fokra, addig nem gyújtunk be. A természetes rétegződés miatt szerintem amikor középen 75 fokos a víz, akkor alul nem lehet több 65-nél. Tehát ezt a visszatérő hőmérsékletet kapja a kazán. A 4000 liter már akkora mennyiség, hogy nem lehet csak úgy sitty-sutty felforralni:) Kazán a talpán, ami percek alatt 15 fokot emel a 4000 liter vízen:)
Sok igazságot leírtál. Szerintem nálam is el van k...va vmi, mert a 1,5m3-es tartály 70..80C-re fűtve, csak 1 éjszakát húz ki, úgy hogy délelőtt már elindul a gázkazán és 1 óra alatt 65..68 C-re visszafűti a tartályt. Sajnos én abban bíztam, hogy a tartályból sokáig lehet kicsavarni a meleget, de a tapasztalat az, hogy a 60C-s víz a radiátoroknál, főleg minuszban már nem sokat tud villantani és újra lehet fűteni.
Nem tudom, hogy kellene átalakítani a rendszert, talán közvetlen mehet be a gázkazán tényleg nem tudom. Most mérem, hogy egy fűtési szezonban mennyi fa és, mennyi gáz megy el, majd aztán döntök, hogy mi legyen.
Sziasztok, Köszönöm a választ! Most úgy tűnik sikerült belőni. Begyújtás után a huzatszabályozós ajtót kinyitva hagyom, hogy beröffenjen rendesen a tűz, lezárom és a huzatszabályozó szépen tartja a 60 fokot. A szekunder levegő szabályozóját egy kicsit nyitvahagyom. Remélem kihúzom a telet. :)
ide is bedobom a kérdést. A pufferes topikban írták, hogy Ausztriában a tartályokat kaviccsal töltik fel illetve vizzel.
Érdekes ez a kavics dolog. Akkor ez a tartály lassabban melegszik fel és tovább tartja a meleget, ergo elegendő kisebb térfogatú tartály a rendszerbe. a kevesebb víz miatt kisebb a nyomás, ezért a tartály alakja nem olyan lényeges. viszont kizárólag hőcserélőn át lehet fűteni illetve a hőt kivenni.
Valaki írta korábban, hogy vastagon szigetelt betonkockába teszik a hőcserélőket. Jól gondolom, hogy azonos térfogatú beton több hőt tárol mint a víz? Hasonló lenne a padlófűtéshez, csak itt magasabb lenne a hőmérséklet, akár 80-90 c is. Ki mit gondol erről?
Mi a fűtési rendszerekbe az úgynevezett "Y" szűrőt használjuk nevét az Y betürűl kapta mert úgy is néz ki vagy még szenyszűrőnek is szokták nevezni mert ezekben a szűrő fém betétes és akár a gőzt is kibírják.Lehet kapni 1/2" tól 2" ig menetes kivitelben 2" felett karimás kivitelben . A fűtési rendszerek visszatérő ágába szerelve a szivattyú elé rakjuk ezzel védjük a kazánt is és a szivattyúkat is.
Az 1500l tartályról érdeklődnék hogy mennyiért válnál meg tőle. Vagy esetleg csere érdekelne e igaz nagyobb tartályt nem tudok ajánlani de fűtésszereléshez való dolgokat esetleg.
Ha most vágnék bele a fűtésátalakításba, 60kw-os kazánt, 4000l-es puffert .... építénék be. A mi házunk 120-130 m2 műanyag nyílászárókkal, hőszig nélkül egy szinten (a födém legalább le van szigetelve). Én nem mertem a vezérlésnek nekiugrani, a szerelőm hívott egy villanyászt, aki kicsit komolyabb munkákhoz szokot (3órát kinlódott a rendszeremmel+segített a padlófűtés légtelenítésében is) A füstcsőre milyen termosztátot tettél (gondolom ha nem ég a tűz lekapcsolja a kazán keringetőjét, hogy ne pörgesse feleslegesen a 90c-os vizet). Én arra is gondoltam, hogy a kazán visszatérőjére is kéne egy csőtermosztát, hogyha magasabb 90c-nél beindítsa a padlófűtés visszahűtés céljából. nem lenne jó a puffert felforralni. A mágnesszelep tem tudom mire jó, nálunk két motorosszelep vált a szerint, hogy a fűtéshez van e elég meleg víz a puffrba, vagy a gázkazánt működtesse. Az okos szerelőim a gázkazán elé raktak iszapleválasztót, hogy a 12 éves öntötvas hőcserélős, azóta teljesen kikapcsolt gázkazánt megvédjék. Ezt az iszapleválasztót majd a padlófűtés előremenője elejére szeretném áttetetni, hogy érjen valamit.
Szerintem régen Tőled vettem az infókat a Badigó kazánról:-D Neked is kiskazános van ha jól emlékszem.
Rámsózott fenyő brikettel, és kicsit tulságosan nagyra sikerült tölgy és bükk rönkfával (50-60 cm hosszú 10-25 cm átmérő) fűtök. Egy sor brikett, 1-3 rönk nagságától függően, majd plafonig brikett. Elöl a kis ajtónál egy tíz centis rés barad, ide papír, vékony gyujtós, és ha eszembe jut néhány "bőr fa" kerül, és egy pici használt étolajat rálocsolok. Begyújtás után negyed óra, amíg az üzemi hőfokot eléri, ilyenkor 0,5-1 cm re kitámasztom az alsó szellőző csapóajtót. Eleinte egy kicsit sok levegőt adtam neki, sikerült a kis töltőajtóról és a hőcserélő ajtajáról leégetnem a festéket (momentán a kis töltőajtó belső lemeze narancssárgán izzott :-D), valamint olyan hangokat hallatott, mintha 10 kg-os kalapácsal vernék. Szerintem ezzel egy pár mázsa fát sikerült elprédálnom. de így fixre nyitott szellőzővel, hogy nem kap túl sok levegőt 2-3 órát is elpöszmörög. Szerintem rendes tüzifával is meg lehet így pakolni.
Elöször is köszöntök minden kedves Fórumost aki megpróbál segiteni ötleteivel, tapasztalataival ebben a mindenki által zsebbevágó témában sorstársainak. Célirányosan kérdeznék /kevés időm van fórumozni/ , minél több tapasztalatot szeretnék szerezni a SOLID +Plusz öntöttvas kazánról,mert előbb-utóbb itt a tél és nem vagyok róla meggyőződve,hogy ezzel a kazánnal nyugodtan nézhetek elébe. Tehát erről a tipusról sziveskedjetek nekem ŐSZINTE véleményt mondani annál is inkább,mert reklamáció szintjén a forgalmazóval már a "második" fordulónál tartok.Hozzászólásotokat előre is köszönöm.
Nem igazán jó ötlet. Mire megoldod a hőszigetelést alul és felül, bonyolultabb, mint egy tartály. Meg ott van a fólia hőállósága, (mert nem 40-50 C fokos vizet kellene tárolni) és a szivárgásmentesség, ami hosszú távon nem biztosított. És még nem beszéltünk a zoxigénnel való folyamatos érintkezésről, ami nem olyan nagy baj, ha réz hőcserélőkkel adjuk át, és vesszük ki a hőt, de az meg kicsit drága egy ilyen projekthez.