"Vagy ez innen kezdve már valami autós topic témája?" Nem tudom, de valószínűleg ott a részletekben sokkal több felvilágosítást tudnak adni. Szerintem azt a kutat - vagy kúthálózatot - ,messzire el kell kerülni. ( Engem mint kerékpárost útálnak a forgalomszervezők és a közlekedőtársaim, a cikket csak úgy olvastam és megmaradt, hogy a 45l-es tankba belement majd' 60l. )
Hmm... ez érdekes. Most már csak két kérdésem maradt.
1. Úgy is túl tudom tölteni a tankot, hogy "véletlenül" nyomom meg azt a bizonyos pöcköt? Merthogy eddig erről nem tudtam, és mindig ugyanúgy tankolok: bedugom a pisztolyt, kiakasztom azt az izét, amitől nem kell folyamatosan nyomnom, toporgok egy keveset, aztán kattanás, kihúz, tanksapka rácsavar és kész. Az autóban semmiféle pöcköt nem birizgálok.
2. Amióta megvan a kocsi, mindig 40 liter körül tankoltam, kivéve a legelső alkalmat, amikor a kereskedőtől majdnem száraz tankkal kihoztam. És mindig ugyanígy mentem: amikor felvillant a benzinkút-jel, az átlagfogyasztásomat tekintve olyankor még nagyjából 5-6 liter benzinem még van, tehát nyilván most se lehetett kevesebb a 90 km-nyi tartalék jelzése mellett. Szóval oké, én elhiszem, hogy túl lehet tölteni, de azért az eléggé fura, hogy 10 kútból 9-nél mindig pár deci eltéréssel ugyanannyi megy bele, a tizediknél meg 8 liter plusz...
Vagy ez innen kezdve már valami autós topic témája?
Nem tudom pontosan, hogy a fogyasztóvédelemhez tartozik-e a kérdésem, mert az nfh oldalán úgy láttam, leginkább hibás termékekkel kapcsolatban lehet bejelentést tenni. De kihez lehet akkor fordulni, ha egy benzinkúton a 45 literes tankomba kb. 5 liternyi tartalékkal (90 km-t írt ki a fedélzeti szgép) több mint 48 liter benzint tudtam beletölteni? Legalábbis a kút kijelzője szerint. Most álltam meg először ott, korábban sosem tankoltam, de máshol amikor elkezdett világítani a benzinjelzőm, mindig 40 liter körüli mennyiség ment bele, ami teljesen reális. Jah, amikor néhány hete kihoztam a márkakereskedésből, ahol köztudottan annyi benzint tesznek csak bele, hogy épp a legközelebbi kútig kibírja, akkor is pont 45 litert tudtam beletenni.
Szóval ilyen esetben mit tehetek, azon kívül, hogy nem megyek többet ahhoz a kúthoz? Nem szeretném, ha sorozatosan vágnák át az embereket, pedig gyanítom, hogy nem én vagyok az első, és nem "hirtelen, most először" romlott el a kút mérőszerkezete...
Pár hete vettünk egy zanussi tűzhelyet. A jótállási jegyen az állt, hogy a jótállás csak abban az esetben érvényesíthető, ha a bekötést hivatalos szervíz végzi (persze jó pénzért). Bekötöttük mi, egy hétig működött is, aztán az egyik gázrózsa úgy döntött, hogy nem akar tövább működni (a többivel semmi baj).
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy a forgalmazó-gyártó-eladó-vagykianyavaja kiköthet ilyen feltételt a jótállási jegyen?
Mert azt megértem, hogy ha nem szakszerű bekötésből származik a hiba, akkor enyém a felelősség, de így a készülék alapvető hibájára is megszűnik a jótállás.
Tudom, hogy van lehetőség a szavatosság érvényesítésére, de ugye ott már nekem kell bizonyítanom a vétlenségemet a fogyivédelem bevonásával...
Jól értem, hogy a fogyasztóvédelmi törvény nem a vásárlót védi ? Egy 15-20-30-stb ezer Ft-os cipőnél nem szeretnék javitott példányt hordani, főképp' nem ha azzal 2 hét hordás után lesz probléma... :-(
Szia Ramius! Köszi a választ! Sajnos már nem garanciális, bár a kifizetett javításra kéne legyen garancia. Legalábbis szerintem. Egyébként a HP szervizébe vittem vissza. Szerinted próbálkozzak a TV ügyvédjénél?
Más kérdés. Cipőknél mi a helyzet ? Ha egy cipő talpa leválik/varrás felfeslik/stb akkor mi a mondás ? Úgy értem, hogy ha visszaviszek egy ilyen cipőt akkor kérhetem a pénzt vagy az üzlet mondhatja azt, hogy bevizsgáltatja/megjavíttatja/stb... ?
Az nem világos, mire fizettél 45-öt, ha még nem működőképes az eszköz?!
A javítás akkor javítás, ha a készülék az eredeti rendeltetésének megfelelő összes funkciót tudja. Az, hogy "dolgoztunk rajta" nem elegendő. Lehet ugyan kérni díjat a bevizsgálásért, de azt is előre közölni kell!
Ahogy még azt sem sikerült a multiknak elérni, hogy a javítási elvállalása előtt ELŐRE meg kell adniuk a javítás várható ktsg-ét.
(Remélem, hogy ez a bulgár csajszi keresztülviszi a junnijón a 15-napos garanciaszabályt!)
Úgy látom itt inkább kérdések vannak, mint válaszok, de sebaj, megpróbálom :)
MédiaMárkt-ban vásárolt akciós USB stick kb 4. nap elromlott. Visszavittem, cserélni
nem tudtam, mert már nem lehetett kapni. Pénzt nem adnak vissza, le lehet vásárolni, vagy ajándékutalványra lehet váltani. Ez mennyire korrekt/szabályos ?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. A HP július 8.-a óta nem tudott megjavítani egy készüléket, de kifizetettek velem egy 45.000 Ft-os javítást. ( a 90.000 Ft.-os készülékre). Írtam a panaszkönyvbe, de egy semmitmondó levelet kaptam a HP-tól. Kihez fordulhatnék? Előre is köszönök minden ötletet és segítséget.
kábeltv-vel kapcsolatban lenne kérdésem. Kihez lehet fordulni amennyiben nem azokat a csatornákat kapom amit adott cég honlapján szerepel (amire szerződtünk)viszont havi díjnak a megjelölt árat kell fizetnem. Ergo kevesebb csatornáért többet fizetek. Cég nulla hajlandóságot mutat a probléma kezelésére.
A következő dologban szeretném a véleményeteket kérni, nem egy hű de nagy dolog, viszont kifejezetten érdekel, hogy menniyben számít a fogyasztók félretájékoztatásának vagy megtévesztésének.
Egy hete egy Nyugati téri áruházban vásároltam egy dvd-t.
Nagy hirdetés a dvd-polcon: e mellé a dvd mellé minden vásárló kap egy (többezer forint értékű) ajándék kozmetikumot. Ehhez képest, ugyanannak a dvd-nek két típusa volt az üzletben: egyikhez hozzá volt csatolva a kozmetikai cikk, a másikhoz pedig nem. DVD ára: ugyanaz.
Ezen felül, minden dvd tartalmazott még egy cimkét is, mely szerint ehhez a filmhez bizony jár egy ilyen kozmetikum, méghozzá ennek és ennek a (másik) áruháznak a jóvoltából.
Megkérdeztem az eladót, hogy hogyhogy nincs minden dvd-hez kozmetikai cikk csatolva. A válasz: a kuponnal a megnevezett (másik) áruházban hozzájuthatok az általam kiválasztott kozmetikumhoz. Megkérdeztem azt is, hogy tehát, amennyiben számomra az itt felsorakoztatott kozmetikumok közül egyik sem megfelelő, biztos kérhetek-e a kuponnal a kozmetikat áruházban egy számomra megfelelőt. A válasz "igen" volt.
Ráadásul, a kupon szerint, a kozmetikum mellé (tehát amellé, amelyik a dvd-khez hozzá volt csatolva, 1 ft-ért vásárolhatok még egy másikat is:
"Válasszon (!) az XY üzleteiben november hónapban bármely .......... -ból! 1 ft-ért a ............ lehet az öné a kupon ellenében!"
Még egyszer leírnám, hogy a Nyugati téren a dvd-knek kb a feléhez hozzá volt csatolva az alapvető kozmetikum, plusz a kupon. A többi film csak a kupont tartalmazta.
Megvettem a filmet, és másnap besétáltam (a kuponnal) a kozmetikai áruházba. Ott közölték, hogy csak az alapvető kozmetikai cikk MEGVÉTELE esetén juthatok hozzá a másikhoz 1 ft-ért.
Hogy lehet, hogy amihez mások ingyen hozzájutnak, azért nekem fizetnem kell? Az akció nem volt "amíg a készlet tart" jellegű, erre is rákérdeztem! Az eladó szerint minden egyes vásárló megkapja az ajándékot, vagy rögtön a dvd-vel, vagy, ha ezek nem tetszenek neki, a másik üzletben, a kuponnal.
MELYIK CÉG HIBÁZOTT???
Tudom, hogy azonnal le kellett volna csapni egy olyan dvd-re, amelyikhez "azonnal" járt az ajándék, de sajnos bedőltem a "félretájékoztatásnak."
100 mb extrém mobil internet használat a Vodafonnál.
A következő esetet okulásképpen írom le mindenkinek,emberek,jól nézzétek meg kivel,milyen szolgáltatóval szerződtök. Én a Vodafonnal szerződtem 5gb mobil internet csomagra,(5000 ft fix havi díj mellett 5gb adatforgalom engedélyezett)később a szolgáltatóm honlapját felkerestem,és örömmel láttam,hogy van újabb korlátlan:internet szabadon csomagjuk. A vevőszolgálatukat örömmel hívtam fel,és a korlátlan csomag után érdeklődtem,át akartam térni erre. A vevőszolgálat szerint 2 évre írtam alá hűségnyilatkozatot,és 1 év után lehet csomagot váltani,és az 1 évem le is telt.Igen ám,de szerintük lefelé nem lehet csomagot módosítani... Nem értettem,és nagyon felháborodtam,ha a havidíjam 5000 ft-ról,6000 ft-ra növekedne(a korlátlan csomag 1000ft-tal kerül többe)akkor az miért lefelé váltas??? Megkerestem a szerződésemet,abban az áll,hogy 1 év után lehet csomagot váltanom,de az,hogy fel vagy le,milyen csomagra,ilyen kitétel sehol nincs benne!!! Panaszomat ímél formájában leírtam a Vodafonnak,mire olyan felháborító válaszokat kaptam(itt most túl hosszú lenne ezt részletesen leírni-pofátlanok és aljasak voltak),hogy megfenyegettem őket a fogyasztóvédőkkel,és a Hír Tv Panaszkönyv c.műsorával. Láss csodát,2 héten belül ajánlott levelet kaptam tőlük,amiben örömmel értesítettek,hogy szerződtem az új,internet szabadon korlátlan csomagjukra(még csak be sem kellett fáradnom hozzájuk),de az ejnye-bejnye is benne volt:előző hónapban a rendszerük extrém használatot regisztrált(torrent-fájlcserélő alkalmazás kb.2,5gb volt)amit szüntessek be,mert sérti a szerződésben foglaltakat. Az ezt követő hónapban sajnos ismét "elcsábultam"egy alkalmazást töltöttem le egy fájlcserélő oldalról(amit sehol máshol nem találtam meg) ami le-fel töltéssel együtt kevesebb volt mint 100 mb-t.!!! A "hatalom" megfigyelt,a hónap vége előtt ajánlott levél érkezett,hogy ismét regisztrálták az extrém használatot,ezért elvették a korlátlan csomagomat. Én a Vodafonban óriásit csalódtam,soha többet nem kell tőlük semmi,megfogadtam egy életre...
azt szeretném megtudni, hogy nyelviskolával kapcsolatos panasszal milyen hivatalos szervhez lehet fordulni, valamint azt is, hogy hogyan lehetne kideríteni azt, hogy az illető cégnek van-e jogosultsága gyerekeket tanítani. Köszönettel várnám az ötleteket.
A 3 napos cseregarancia csak műszaki cikkekre érvényes.
Ettől függetlenül szerintem érdemes megpróbálni. Természetesen higgadtan, a tényeket tárgyszerűen előadva. Nincs tapasztalatom a Hervis-szel, de sok boltban üzletpolitikai megfontolásból (=ha jó a tapasztalatod, máskor is oda mész vásárolni) elég jól kezelik már a hasonló ügyfélpanaszokat.
Tegnap vettem a Hervis-ben egy télikabátot 20.000 Ft-ért, két problémám van vele:
az első, hogy ma észrevettem az egyik zsebének a felső része a varrás mentén ki van hasadva, kb. 5-8 cm hosszan. Tegnap ezt nem is vettem észre a kabáton!
A másik problémában a saját hülyeségem is benne van, tegnap egy vékony ingre próbáltam fel, ma viszont pulcsira és bizony egy kicsit kicsinek bizonyul, csöppet "bezártság" érzésem van benne. Az a gáz, hogy ez volt az XXL méret, ennél nagyobb nincs.
Namost azt sem tudom, hogy mikor kell visszavinni: a vásárlástól számított három napon belül, vagy 72 órán belül, vagy a vásárlást követő három munkanapon? Egyáltalán vissza lehet*e vinni valamelyik indokkal?
Félek, hogy a hasadást lazán rámkenik pedig Isten látja a lelkem nem én voltam.
Az, hogy kicsi, háát azt is mondhatják hogy miért nem néztem jobban körbe.
Milyen jogaim vannak? Visszavihetem-e egyszerre a két problémával a kabátot, vagy az egyikről hallgassak? Visszakaphathom-e a pénzemet? (ebben az árkategóriában nem volt jobb dzseki, 60000-ezret meg nem akarok szánni rá)
Csak annyi kérdésem lenne, hogy ha egy webáruház állítólag "elírja" egy termék árát (egy 0-át lehagytak a végéről, állítólag) én megrendelem, ők visszaigazolnak, tehát törvény szerint távollévők közötti szerződésnek minősül. Törvényesen elvileg ki kéne szállítaniuk az elírt áron. Igazam van?