Keresés

Részletes keresés

miko? Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19950
"...mérőóra kell! Ez nincs mindenkinek a sublót fiókban...."

Hát nézd már mit találtam a sublótfiókban:



:)))
Előzmény: Tóni bácsi (19946)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19949
Szia!
Nekem a karbival van bajom,milyen hangnak kell lennie?
Olyan mintha csak levegőt szívna....nincs "szurtyogás"!
Ez baj?
Előzmény: Sturmovik (19944)
mik 2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19948
Hát volt egy furcsa dolog ennél a hengernél és a hengerfejnél hogy nem tökéletesen érnek össze a bordák mint a másik motron van kb egy olyan 2mm es rés de hiába húzom nem megy összébb. lehet h próbáljam ki esetleg másik hengerrel, esetleg hengerfejjel? A tömítést is megnézem majd hátha ott kap némi fals levegőt.
Még egy jó kis kérdésem lenne hogy mivel bírnám leszedni a röpsúly részét h megnézzem az indító röpsúlyt meg a szimeringet ami ott van, mert ennek a szétszedése nálam elég körülményes, mert mindig kikell kapnom a blokkot utánna felkötni egy fára és addig püfölni a tengelynek a végét a röpsúly felől miíg szét nem csúszik és elengedi. Nem tudtok vmi jó kis lehúzót hogyan lehet gyártani házilag?
Sturmovik Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19947

Tóni bácsi!!!

Jó, hogy említed a dekompresszort, és a környékét!!!!

Remélem nem hagytam még ki fontos dolgokat, amik vezethetnek a motor erőtlenségéhez.

 

Mik 2:

El is felejtettem, hogy az egysebességeseknél, a henger és a hengerfej között alul, a dekompresszor csatorna aljánál, kell egy hőálló, kör alakú tömítés. Ez nem is tűnik lényegesnek, mert hiába jó a kopmresszió, nem érzed, hogy kifúj ott, csak akkor ha sztenderen van a motor, húzod a gázt, oda tartod a kezedet, és érzed, hogy fúj ki.

Maga a dekompresszor csavarját is illik meghúzni, azt észre lehet venni, hogy ott ereszt a motor, mert körülötte olajos akkor hengerfej.

Az sem mindegy, hogy-hogy van feltéve a hengerfej, ha csak egy kis illeszkedési hiba van, máris jelentősen csökken a motor ereje. Kipufogónál/hengernél a csavaok jól meg vannak húzva? de ne úgy hogy beszakítsd a menetet...

 

A 3. szint tulajdonképpen már a henger-dugattyú-gyűrűk-főtengely-csapágyak-szimeringek-tömítések állapotáról szól.

Előzmény: Tóni bácsi (19946)
Tóni bácsi Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19946

Kompresszió: a pontos érték meghatározásához mérőóra kell! Ez nincs mindenkinek a sublót fiókban.

Azt szoktuk mondani, ha a kuplung dobot (lendkereket) kézzel forgatva igen erőteljes ellenállást érzel a felső holtpontnál, nagy baj nem lehet. Ha könnyen átfordul, hiába volt fúratva, dugózva, gyűrűzve, akkor is szar!!!

 

A kuplung pofáknak semmi közük a motor fulladozásához! Nekik az a feladatuk, hogy az erőművet összekapcsolják a hajtóművel. Ha gyenge a kőrrugó, a kapcsolat hamarabb létre jön, sőt alapjáraton is hajt, ha erős a rugó, csak magasabb fordulaton jön mozgásba a libakergető!!!

 

A 207-es dekompresszoros. Azt is nézd meg, annál a szelepnél nem fúj-e ki, mert az is igen rossz hatással van a kompresszióra!!!

 

 

Előzmény: mik 2 (19945)
mik 2 Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19945
Helló!

Közönöm a sok jó tanácsot!! Tegnap este én is gondolkoztam ezen a röpsúlyos dolgon és azt mindenképp kipróbálom majd holnap valszínűleg! Hát a kompressziója nekem valahogy nem tetszik mert elég gyengének érzem a másik babettáéhoz képest, pedig új benne a dugó gyűrű és a henger kb 3-4 hónapja lett felfúratva.
A légszűrőt is megfogom nézni mert eddig nem is gondoltam h ekkora szerepe van!
Amúgy kiváncsi lennék a 3. ik szintre is :D
Tegnap egészen hajnal fél2 ig olvasgattam a fórumot, és sztem végig fogom olvasni eléggé érdekes sztorik vannak :P

Akkor várom a további hiba lehetőségeket.
Amúgy felétek is olyan szél van h a babetta inkább hátra fele megy mint előre? :D
Sturmovik Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19944

Hello!

 

Röpsúly = kapcsoló pofa...

az egysebességes (28-206-207) röpsúlyos megoldás van a 2. sebességesnél (210-225) van a szabadon futó, az teljesen más szerkezet...

Úgy is van/lehet, ahogy Tóni bácsi célzott rá, ha el van dugulva a kipfogó, akkor erőtlen még a motor, vagy a légszűrő el van dugulva.

 

Nálam az volt a probléma, hogy nem a gyári röpsúlyokat tettem bele, hanem a másik fajtát a gyengébbiket, a körrugósat, na azzal az volt a probléma, hogy mindig hajtotta a kereket, mert hát gyenge volt a rugója, de végülis az egész konstrukció sz@r volt, beletettem a másik fajtát, a jobbat a 3 rugósat, mindjárt dinamikusabann idulok el vele. 

Sztenderen nem érzed a motoron, hogy gyenge lenne, csak ha terhelés alatt van.

A motor kompressziója milyen? Könnyen forog a főtengely? Hallod, hogy szív a karbinál? azt halani lehet...

Na ha ezek is megvannak jöhet a 3. szint.

Előzmény: mik 2 (19938)
DJ FER (T1_63) Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19943
*röpsúly
Előzmény: DJ FER (T1_63) (19942)
DJ FER (T1_63) Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19942
Szia !
Nem értek annyira a babettákhoz, de én rösúlynak, vagy minek gondolom.
Előzmény: Polúxx210 (19911)
Tóni bácsi Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19941

Az előbb még egy dolgot elfelejtettem megkérdezni:

 

Mi a helyzet a légszűrővel? Az ki van takarítva rendesen? Mert hiába van jól beállítva a gázosítód, ha nem kap a motor elég levegőt, bizony fulladozik!

Előzmény: mik 2 (19938)
Tóni bácsi Creative Commons License 2008.11.24 0 0 19940

Szia!

 

No és a kipuffogó csővel mi a helyzet? Az nincs eldzsuvásodva???

 

Mert olyan nincs, hogy minden jó, és mégsem megy a motor!!!

Előzmény: mik 2 (19938)
mik 2 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19939
Na sikerült rájönnöm h milyen babettám van 207es típusú:)
És a másik a kis kedvenc a 206os
És mindkettő egysebességes :D
De tervezünk a haverommal beszerezni az istállóba két sebességest is.
mik 2 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19938
Hali!!

Igen ugorhatunk a 2. szintre!!
A gyertya az új teljesen, amúgy szép erős szikrát ad meg pontosan egy helyre!
a karburátorral nincs semmi gond ebben biztos vagyok, mert a másik motorra rátettem és azon is tökéletesen működött.
Amúgy most a röosúlyokról beszéltél vagy a két sebességes babettáról?
pontosan nem tudom h melyik fajta az enyém de ez egy összteleszkópos 1 sebességes babetta :)
Várom nagyon a fejleményeket és ötleteket :)

"Itt is elkezdett esni felénk a hó Törtelen"

Sturmovik Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19937

Hello!

 

Próbálkozz, egy új gyertyával. Ugye nem álítottál a gyertya hézagán??, mert ha túl kicsi vagy túl nagy, az is vezethet a motor gyengeségéhez, ezt nem veszed észre, mert sztenderen nincsen terhelés alatt a motor, csak ha ráülsz a gépre és csőgáznál sem megy a motor.

Szikra minősége? kicsi-nagy? az is lehet a probléma hogy kicsi a szikra.

 

Tanulmányozzad a gyujtást, nem kell egyből kizárni, mert lehet hogy ott van a probléma.

 

Na ittvan mégeggy tipp, milyen a kuplungod? a hátsó kerék alapjáraton forog?, mert akkor erőtlen még a motor az indulásnál, ha alacsony fordulaton is meghajtja a kereket a kapcsolófofa. Minél magasabb fordulaton nyílnak ki a kapcsolópofák, annál dinamikusabb az indulás.

Karburátor? ez ki lett pucolva rendesen?, mert hát a karburátor a lelke mindennek.

 

Remélem tudtam segíteni.

Ha ezek a hibaforrási lehetőségek ki vannak zárva, ugorhatunk a 2. szintre.

Előzmény: mik 2 (19933)
Polúxx210 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19936
Ma megnéztem milyen a Garelli kuplungja..
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19935
Nem mondtam, hogy lehetetlen, csak kicsi a valószinüsége, mint ahogy miko? szaki le is vezette
Előzmény: Törölt nick (19930)
Ba701 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19934
Hát én mellétippeltem, de azért szeretném felhivni a figyelmeteket egy érdekességre:
ott virit rajta a "flüssig-gekühlt" =folyadékhűtésű felirat. Most már dereng hogy anno Németobol kaptam valami prosikat amin rajzon mutatták hogy a bordák alatt van egy folyadékköpeny . Tán találtok erről is vmit a neten , nekem sajna most nincs időm keresgélni.

Üdv

Karesz
Előzmény: miko? (19926)
mik 2 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19933
Szép jó estét!!!

A babetta feeling oldalon találtam ezt a linket :)
Az lenne a kérdésem hogy mi lehet a baja a babettámnak ami egy egysebességes jószág :D
Az lenne a baja hogy amikor sztenderen van akkor tökéletesen működik szépen kipörög jól működik. De amikor már mennék vele erőtlen az egész! nagyon keveset húz, de ha rásegítek a biciglis módszerrel akkor már magasabb fordulatszámon elkezd gyorsulni és eléri a végsebességet!
A gyújtásfelöli szimeringet kicseréltem mert arra gyanakodtam és egy kicsit jobb is lett, de mégsem olyan mint volt régen :S A henger és a dugó gyűrű is kifogástalan állapotban van! Sztem a gyújtással sincsen gond mert indul 2-3 rúgásra és járás után nem nem áll le.

Ha tudtok akkor írjatok nekem légyszives :D
Előre is köszönöm!!

A legjobb az lenne ha msnen tudná vki elmagyarázni nekem h mit tegyek!
És ha vki elküldi az msn címét az email címemre akkor felveszem és akkor megpróbálnám megérteni h mit hogy, mert rengeteg kérdés van a fejemben :D
Az email címem: mik1389568@freemail.hu

mik 2
miko? Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19932
No igen,a mai Jawakat ne vegyük ebből a szempontból példának.
Amúgy azért a 80-as évek közepétől egyre nagyobb mértékű nyitás volt minden irányban a szoc. országokban, de ez a 207-es babetták idejében nem így volt.
Ezért saccolom,hogy egy NDK-s motort nem hajt gyárilag egy 207-es babetta motor.
És még valami ami árulkodó: ha a 207-es motort gyárilag rakták volna bele, akkor a a kipufogója nem gyári Solo lenne.
Márpedig a képen az van.
Valaki egy komplett Solo motorkerékpárban CSAK a blokkot kicserélte.
Előzmény: Törölt nick (19930)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19931

Mindig elfelejtem a képeket beszúrni...

 

Jawa Stella Jawa Stella

Mini Riga Mini Riga

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19930

Szeretném megmagyarázni az állításom, ha tényekkel alátámasztani nem is tudom.

 

A példám a Mini Riga és a Jawa Stella (amiből később a Mini Hooper lett). Először a Jawa és a Riga közreműködésével megépült a Mini Riga, aminek a vázát a SZU-ban, a motorját Csehszlovákiában építették. Később a Riga beépítette a saját motorját is, ami érdekes módon az itt látható Jawa Stella motorkerékpárban látható. Felénk már a Jawa által gyártott vázzal és 225-ös blokkal árusították. Sajnos a Mini Hooperből úgy tudom kis hazánkban egy darabot sem értékesítettek.

 

Hasonló piaci együttműködés jellemezte a késői Babetta Stinget. Igaz itt már a 90-es évek elején járunk, bye-bye Szása... Akkor vajon mi is kerüljön a Stingbe, ha már a 210-es blokk kissé divatjamúlt? Így találtak rá a Puch motorjára, ami egyes prototípusokba be is került. Azt nem tudom hogy ezzel árusították-e, az biztos hogy eredeti 225-ös blokkal forgalomban volt.

 

A mai Jawa-knál is jellemző ez. Meg kell nézni egy Jawettát vagy egy Robby 50-et és már látszik is az ami egy ma is kapható Tomos Spor'r-nél: a Puch motor licence sokfelé el lett adva és mindenki kicsit átalakítva de felhasználja. Nincs is ezzel baj, mert a Puch legalább így él tovább. A gond a sok made in China felirattal lehet, legalábbis a Jawetta esetében.

 

Szóval ezért nem mertem azt állítani hogy az a Solo barbár módon és nem gyárilag lett 207-es blokkal felszerelve. Ezt csak a helyszínen lehetne megállapítani, van-e partizánkodás a dologban. 

Előzmény: Sinbiciklis (19924)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19929
Igen,nem így van,jövőhéten csere!
De,ez a lámpa műanyagból van!
De,most nem hiszem hogy foglalkozom vele,esik a hóóó!
Ja,és hengerfejtömítést lehet ezekhez még kapni?
Előzmény: miko? (19928)
miko? Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19928
Hali,
hosszú távtartó megy a racsnis oldalra,a picike a másikra.
De! a kerékagyon belülre a két csapágy közé is kell távtartó.

Ha megnézed az előző HSZ.-emen a képet,akkot láthatod,hogy eredetileg tényleg nagyon hasonló a 207-esehez a lámpája a Solonak.
Előzmény: Törölt nick (19927)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19927
Szia Miko?!
Ugye,még régen kérdeztelek a behajtóracsni ügyben,vettem újat,a régit egy bazinagy
csőkulcsal letekertem,megtisztíttottam a menetet,megzsíroztam majd föltettem az új racsnit,ezután beraktam a kereket.(sajnos szétszedésnél nem voltam ott)és ha a
kereket meghúzom,megszorul a kerék és beáll!
Melyik távtartó,melyik oldalra kell?(a hosszabbiknak a vége szét van trancsírozva)!
Előre is köszönöm a segtséget!
Szép a gyüjteményed!:-)
Ja azt amit mutattam a vaterán,annak az első lámpája olyan mint a 207-esemé,ez
szerintem nem eredeti!
Előzmény: miko? (19926)
miko? Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19926
Hát,megsüvegellek,hogy így csípőből felismerted...
És íme képekben az igazad,mert utána néztem:
(érdekesség a porlasztó elhelyezése: oda lerakni csak akkor van értelme,ha a forgattyúsházból szív a motor. akkor viszont membrános.... WOWW)



Előzmény: Törölt nick (19923)
miko? Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19925
Szerintem is itt az igazság, mert a szoc. országok között le volt osztva,hogy ki mit gyárt,gyárthat. Ez volt a KGST. Tehát nehezen képzelem el,hogy ha mondjuk az NDK egyik motorgyárában hirtelen nem tudnak mit betenni a vázba,akkor a csehek küldenek pár 207-es blokkot. Nem így működött a rendszer.
5,meg 3 éves TERV-ek voltak a szoc. országokban,és abban percre előre beütemeztek mindent.

Más.

Elhelyeztem őket,és most téli álmukat alussza az összes kétkerekű:



Előzmény: Sinbiciklis (19924)
Sinbiciklis Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19924

Bocsi, hogy bele vau, de a Simson is gyártott Babetta jellegü motort, Mofa1 és Mofa2 címen. csak mert, NDK-s gyár miért menne a csehekhez?

 

Előzmény: Törölt nick (19923)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19923
A motorkerékpár eredeti Solo. A kérdés az hogy a Babetta motort gyárilag tették-e bele. Szerintem nem de esély is van rá. A Solo emlékeim szerint az NDK-ban működött és ezen kívül nem gyártott motorkerékpárt csak mezőgazdasági ketyeréket. Tehát ha a motorgyártó részleg gazdaságtalan volt akkor nyugodt szívvel fordulhattak a Jawahoz meghajtó egységért. Épp úgy mint annak idején Janecek bácsi a Wandererhez a JAWA megszületésénél.
Előzmény: Polúxx210 (19922)
Polúxx210 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19922

áhhh gyors visssza szivom! jobban megnéztem a motoort..valami kis olasz gép lehetett, a KTM vázak azok "jobban" egybe vannak!

Előzmény: miko? (19917)
Polúxx210 Creative Commons License 2008.11.23 0 0 19921
hali! 100% h KTM vázba van! a puch kismotorknak nincs ilyen gyári első telojuk!se iesmi tank,szal sztem KTM!
Előzmény: miko? (19917)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!