Keresés

Részletes keresés

fiesta67 Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2658

Szia!

A kazán 40 KW-os és 200 nm-es házat fűtök vele.

A párakicsapódás úgy néz ki, hogy megszünt de a kazán továbbra is kátrányosodik, tényleg olyan mintha fekete zománcfestékkel kifestették volna belülről. Most próbálok úgy fűteni, hogy ajtónyílás aljáig megrakom akácfával, beállítom a hőfokot és hagyom szabályozza magát . Eddig működik, folyamatosan 60-65 fokon tartja a vízet. A keringtetőszivattyút azért működtetem folyamatosan, hogy a viszonylag langyos 30 fok körüli vizet is forgassa. A szerelőm szerint igy hosszabb lesz a kazán élettartama!!?? Szerintetek is igaza van, mert én nagyon laikus vagyok, második napja fűtök vegyes kazánnal! Egyébként a csőtermosztátot nehéz dolog rákötni a szivattyúra?

Előzmény: csocsanszkaja (2650)
erbe Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2657
Ha gyantás fenyővel tüzelsz, ne is csodálkozz a kátrányosodáson. A fenyőt csak a kényszerelszívású kazánok (ventillátoros, pl. Carborobot) viselik jól. Fűtsél az elején csak keményfával, majd mikor már meleg a kémény és jó parázs van, akkor lehet 1-1 fenyődarabkát rátenni. De csak fenyővel hideg kazánba?!?!?
Előzmény: fiesta67 (2647)
csocsanszkaja Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2656

Aha!

Erre leszek én is kiváncsi, mert most már kb 1,5-2 hete fűttök a kazánnal és most akarom szétszedni a füstcsövet, meg a kéménybe is benézek.  A régi rossz tüzelésem mellett ilyenkor már egy vödör mocskot szedtem ki a régi kazánból...

eddig én meg vagyok elégedve vele:

reggel 6-kor begyújtok (6 db 10-15 cm átmérőjü 30 -40 cm-es akác "hasáb"): délután 6 körül  kell újra begyújtani, amit még 9kor megpakolok 1x (ez kb 8 db akáchasáb összesen) és a lakásban (nó höszig,meg ilyenek) 21-24 fok van a kazán meg 65 fok körül üzemel...

Előzmény: MadDekken (2655)
MadDekken Creative Commons License 2008.11.19 0 0 2655