Hétvégén a corollával (E12 HB, 2006-os) elgázoltam egy kutyát. Alig macska méretű volt, de kb 100 km/h volt az ütközési sebesség.
A lökhárító kicsit viseltes lett. A jobbos ködlámpa tartója kitört. ott "bement" a kutya, a motortér alsó burkolata és a jobbos kerékjárati dob darabokra tört. Maga a lökhárító jobbos rögzítői kiugrottak a helyükről, a lökös amúgy egybe maradt, azt vissza lehet valahogy tenni, de szeretném minél occsóbban megúszni.
Hol kapok legolcsóbban vajon doblemezt, alsó burkolatot, ködlámpa tartó elemet, esetleg lökhárítót kompletten?
Én szoktam mindenféle folyadékot cserélni.:) A corollánál a fékolajat 30 ezrenként cserélik, ezt viszont talán túlzottnak is találom, de biztos, ami biztos.
Arról nem is beszélve hogy 7év meg 140e km után erősen illene kicserélni a szervóolajat. bár tudom magyarországon ez nem divat, mint ahogy a fagyálló csere sem...
Nem oly rossz az a D4-D sem sztem., csak másképp viselkedik, mint a benzines. Én is használok benzines autót is a D4-D mellett, azt jobban szeretem, csak az kb 2X annyi benzint fogyaszt, mint a corolla... Na abban meg azt nem szeretem.
megkerestem én is alkatrészkatalógusban és tényleg oda van írva hogy "This part is not supplies as an individual part. It is hard to assemble/disassemble due to the structure"
Tiszta vicc és emiatt vegyél 250.000ért kormányművet.
szinte biztos vagyok benne hogy nem fogod tudni megoldani a kormánymű kiszerelése nélkül, valami egyedi megoldás lesz a vége.
Ez itt a reklám helye lenne, ha nem volna többszörös, saját pozitív tapasztalatom: www.kormanymu.hu Eddig minden szervókormányomat meg tudtak javítani, kiBeszereléssel, futómű állítással egy nap alatt. Nagyon korrektek, jól felszerelt, jó műhelyben.
kicsit nyúlósan kanyarodott a toyota, hát megnéztem: nem a kormánykeréknek van holtjátéka, hanem a kományműnek (2001-es toyota avensis busz d4d - 140 ekm)
a kormánymű rögzítés szilentjei (4 db) vannak ki teljesen, de sebaj majd veszek a toyotánál...
mégsem veszek, mert az külön nem eladó ;) - az élesebb szeműek el is tudják olvasni a kép alján a szöveget (ez külön nincs, mert nehéz beszerelni a japók szerint)
javított-e vki már ilyet?
ha igen, bele van-e égetve a házba a szilent? (habár a robbantott ábrán ez nem úgy tűnik (N1 jelölés))
ha nem, akkor kormánymű kiszerelése nélkül kiszedhetők-e? (az összekötők lekötése nem gáz, csak a szervó csöveit ne kelljen lekötni)
Boldog tulajdonosa vagyok egy 2000-es évjáratú 1,4-es VVT-i Corollának. Jelenleg 252 ezer km van benne és nagyon megvagyok elégedve vele. Nem is áll szándékomban lecserélni, mert nagyon szeretem. Imádom forgatni a motorját, olykor leszabályzásig:) Mivel a mezőgazdaságban dolgozik, ezért a kocsi nem keveset ment terepen, aminek azért meglátszik a nyoma....:) Lehet más már rég szétesett volna. Mostanában akarom majd felujítani mind külsőleg, mind belsőleg, amit kell az csere. Eddig egyetlen egyszer sem hagyott cserben, de tényleg, mindig indult amikor kellett, pedig már nem kevés pofont kapott. Ha tudnátok, ez nem egy hétköznapi szinten használt autó....
Egyébként a családban szinte mindenkinek toyotája van, van még 2 Yaris, egy 1,4 D4-D Corolla, és egy Rav4 is a közeli rokonságban és mindegyik sztem nagyon jó autó, egyedül a D4Dvel nem tudok megbarátkozni, hiába több évvel fiatalabb, valahogy úgy érzem, az már régen szét fog esni, mikor az enyém még mindig forogni fog.
Persze hogy észre lehet venni. De azt hogy mérted ki, hogy négyzetes? :o) A tankönyveknek meg csak addig hiszek, amíg nem mondanak ellent az alapvető fizikai ismereteimnek. :o)
Az enyém sima 1,6 ráncfelvarrot volt viszont a Gyári GTI szárny jól állt neki. :D Alapvetően jól ment a maga százvalahány lóerejével. 3S-FE vel mentem a múltkor és meg kell vallanom jó volt. :D
Ja, hogy Te arról a csökkenésről írtál! És ebben a négyzetes csökkenésben biztos vagy? Szerintem bonyolultabb az összefüggés. Az izzónál még a teljesítmény sem pontosan négyzetesen függ a feszültségtől, ugyanis az izzószálnak számottevően változik az ellenállása a hőmérséklet függvényében. Vagyis az P=U2/R összefüggésben az R az U-val együtt, de külön függvény szerint csökken. Ráadásul a fénynek nemcsak az ereje, de a hullámhossza, azaz inkább a spektruma is változik, bizonyos csökkenés után látható fényt már nem is bocsát ki, csak hőt. Szóval mérések nélkül nem mernék határozott kijelentést tenni erre. (Persze az exponenciális csökkenés sem teljesen egzakt, de az talán közelebb áll az igazsághoz, legfeljebb nem tudom, milyen kitevővel.:o) )
Kérdésem volna: ma állt a cég előtt egy Toyota Carina GTI!
Tényleg létezett ilyen? És ha igen tudnátok mondani róla többet? Köbcenti, lóerő, nyomaték, mettől meddig gyártották, egyebek? Pusztán kíváncsiság hajt!