Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 25735
Help plíz me!

Hétvégén a corollával (E12 HB, 2006-os) elgázoltam egy kutyát. Alig macska méretű volt, de kb 100 km/h volt az ütközési sebesség.

A lökhárító kicsit viseltes lett. A jobbos ködlámpa tartója kitört. ott "bement" a kutya, a motortér alsó burkolata és a jobbos kerékjárati dob darabokra tört.
Maga a lökhárító jobbos rögzítői kiugrottak a helyükről, a lökös amúgy egybe maradt, azt vissza lehet valahogy tenni, de szeretném minél occsóbban megúszni.

Hol kapok legolcsóbban vajon doblemezt, alsó burkolatot, ködlámpa tartó elemet, esetleg lökhárítót kompletten?
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.17 0 0 25734
Én szoktam mindenféle folyadékot cserélni.:)
A corollánál a fékolajat 30 ezrenként cserélik, ezt viszont talán túlzottnak is találom, de biztos, ami biztos.
Előzmény: ZDoman (25732)
ZDoman Creative Commons License 2008.11.14 0 0 25733
a fékolajról nem is beszélve :)
Előzmény: ZDoman (25732)
ZDoman Creative Commons License 2008.11.14 0 0 25732
Arról nem is beszélve hogy 7év meg 140e km után erősen illene kicserélni a szervóolajat. bár tudom magyarországon ez nem divat, mint ahogy a fagyálló csere sem...
Előzmény: Törölt nick (25731)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 25731
Off hondámban már szereltük ki-be a kormányművet, nem volt oly vészes, a szervó is leköthető volt. Sztem a toyotánál is megoldhatónak kell lennie.
Előzmény: yourmate (25729)
Törölt nick Creative Commons License 2008.11.13 0 0 25730
Nem oly rossz az a D4-D sem sztem., csak másképp viselkedik, mint a benzines.
Én is használok benzines autót is a D4-D mellett, azt jobban szeretem, csak az kb 2X annyi benzint fogyaszt, mint a corolla...
Na abban meg azt nem szeretem.
Előzmény: h.gaby (25718)
yourmate Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25729

már csak arra lennék kíváncsi, hogy gondolta ezt a kis japán?

mert ugye a kormánymű cseréhez ki kell venni a kormányművet - az nem nehéz ugyebár, csak a kiszerelt kormányművön szilentet cserélni?!?

 

mind1, úgy tűnik, szopni fogok...

Előzmény: ZDoman (25727)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25728

Miért is kellene?

 

Normál csavaros kötés kúpos illesztéssel.

 

Mikor én szereltem ki nem okozott fejfájást.  / igaz nem toyota volt azét nem kellett még:))/

 

Soroksáron újították fel, vagyis nagynyomású szimeringet cseréltek benne.

17.000 +AFA.

 

Szilentcsere gondolom olcsóbb.

 

Csak hát ki kell szerelni a kormányművet, és elvinni.

Előzmény: zar 116 (25726)
ZDoman Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25727
megkerestem én is alkatrészkatalógusban és tényleg oda van írva hogy
"This part is not supplies as an individual part. It is hard to assemble/disassemble due to the structure"

Tiszta vicc és emiatt vegyél 250.000ért kormányművet.

szinte biztos vagyok benne hogy nem fogod tudni megoldani a kormánymű kiszerelése nélkül, valami egyedi megoldás lesz a vége.
Előzmény: zar 116 (25723)
zar 116 Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25726
Mert utálnád nyomáspróbázni meg tömítetsséget ellenőrizni, ugye? :-)
Előzmény: yourmate (25725)
yourmate Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25725

már hogyne lehetne - csak szeretném megúszni, ha lehet ;)

Előzmény: nagykunsági (25724)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25724

Miért nem lehet lekötni a szervócsövet???

 

 

Előzmény: yourmate (25719)
zar 116 Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25723
Igen, délpestiek. Szerintem, ha a robbantott ábra külön mutatja, akkor szerelhetőnek kell(ene) lennie...
Előzmény: yourmate (25722)
yourmate Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25722

köszi a gyors infót!

 

egyrészt gondolom pestiek, tőlem többszáz km-re, másrészt, ha már szerelő _voltam_, magam csinálnám ;)

 

mielőtt kérdeznéd: tanácsot meg azért kérek, mert toyotához még nem nyúltam*, igaz megvan lassan hat éve

 

*féktárcsa és olajcsere kivételével

Előzmény: zar 116 (25721)
zar 116 Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25721
Ez itt a reklám helye lenne, ha nem volna többszörös, saját pozitív tapasztalatom: www.kormanymu.hu
Eddig minden szervókormányomat meg tudtak javítani, kiBeszereléssel, futómű állítással egy nap alatt. Nagyon korrektek, jól felszerelt, jó műhelyben.
Előzmény: yourmate (25720)
yourmate Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25720

ja, a kép ;)

 

Előzmény: yourmate (25719)
yourmate Creative Commons License 2008.11.12 0 0 25719

hello srácok,

 

kicsit nyúlósan kanyarodott a toyota, hát megnéztem: nem a kormánykeréknek van holtjátéka, hanem a kományműnek (2001-es toyota avensis busz d4d - 140 ekm)

 

a kormánymű rögzítés szilentjei (4 db) vannak ki teljesen, de sebaj majd veszek a toyotánál...

mégsem veszek, mert az külön nem eladó ;) - az élesebb szeműek el is tudják olvasni a kép alján a szöveget (ez külön nincs, mert nehéz beszerelni a japók szerint)

 

javított-e vki már ilyet?

ha igen, bele van-e égetve a házba a szilent? (habár a robbantott ábrán ez nem úgy tűnik (N1 jelölés))

ha nem, akkor kormánymű kiszerelése nélkül kiszedhetők-e? (az összekötők lekötése nem gáz, csak a szervó csöveit ne kelljen lekötni)

valami jótanács van-e? :)

 

köszönöm

 

h.gaby Creative Commons License 2008.11.11 0 0 25718

Üdv mindenkinek, véletlenül találtam ide.

Boldog tulajdonosa vagyok egy 2000-es évjáratú 1,4-es VVT-i Corollának. Jelenleg 252 ezer km van benne és nagyon megvagyok elégedve vele. Nem is áll szándékomban lecserélni, mert nagyon szeretem.  Imádom forgatni a motorját, olykor leszabályzásig:) Mivel a mezőgazdaságban dolgozik, ezért a kocsi nem keveset ment terepen, aminek azért meglátszik a nyoma....:) Lehet más már rég szétesett volna. Mostanában akarom majd felujítani mind külsőleg, mind belsőleg, amit kell az csere. Eddig egyetlen egyszer sem hagyott cserben, de tényleg, mindig indult amikor kellett, pedig már nem kevés pofont kapott. Ha tudnátok, ez nem egy hétköznapi szinten használt autó....

Egyébként a családban szinte mindenkinek toyotája van, van még 2 Yaris, egy 1,4 D4-D Corolla, és egy Rav4 is a közeli rokonságban és mindegyik sztem nagyon jó autó, egyedül a D4Dvel nem tudok megbarátkozni, hiába több évvel fiatalabb, valahogy úgy érzem, az már régen szét fog esni, mikor az enyém még mindig forogni fog.

yarss Creative Commons License 2008.11.05 0 0 25717

SZia Csorsza.

 

Ez 4db Avensis felni (szerintem jó más toyotára is) 6x15' et39 55mm-es tehermentesitö középpel,

új állapotban 20.000ft-ért

ugyanez van használtban is 12.000ft-ért

yars@freemail.hu

Előzmény: Törölt nick (25701)
Árpi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25716
Persze hogy észre lehet venni. De azt hogy mérted ki, hogy négyzetes? :o)
A tankönyveknek meg csak addig hiszek, amíg nem mondanak ellent az alapvető fizikai ismereteimnek. :o)
Előzmény: nagykunsági (25715)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25715

Hát most nem fogom előszedni a régi könyveimet, hogy mindenáron bebizonyítsam, de mi anno így tanultuk.

 

Igaz akkor még nem léteztek ezek az energiatakarékos izzók.:))

 

De ha már vitázunk. Gyakorlati példa.

Hálózati feszültség ingadozást rögtön észre lehet venni a világításon. / normál égőnél/

 

 

 

Előzmény: Árpi (25713)
Profy Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25714
Az enyém sima 1,6 ráncfelvarrot volt viszont a Gyári GTI szárny jól állt neki. :D
Alapvetően jól ment a maga százvalahány lóerejével.
3S-FE vel mentem a múltkor és meg kell vallanom jó volt. :D
Előzmény: kopiteki (25712)
Árpi Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25713
Ja, hogy Te arról a csökkenésről írtál! És ebben a négyzetes csökkenésben biztos vagy? Szerintem bonyolultabb az összefüggés. Az izzónál még a teljesítmény sem pontosan négyzetesen függ a feszültségtől, ugyanis az izzószálnak számottevően változik az ellenállása a hőmérséklet függvényében. Vagyis az P=U2/R összefüggésben az R az U-val együtt, de külön függvény szerint csökken. Ráadásul a fénynek nemcsak az ereje, de a hullámhossza, azaz inkább a spektruma is változik, bizonyos csökkenés után látható fényt már nem is bocsát ki, csak hőt. Szóval mérések nélkül nem mernék határozott kijelentést tenni erre. (Persze az exponenciális csökkenés sem teljesen egzakt, de az talán közelebb áll az igazsághoz, legfeljebb nem tudom, milyen kitevővel.:o) )
Előzmény: nagykunsági (25710)
kopiteki Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25712

Szia

 

Sötétszürke volt, sedan, és igazad van, gyári hátsó szárny is volt rajta. Gondolom szívó motor...

 

Jól ment?

Előzmény: Profy (25711)
Profy Creative Commons License 2008.11.04 0 0 25711

Gyári GTI 92-95 között készült 2000 ccm-es 3S-GE motorral.

olyan 175 Le kötül volt a teljesítménye.

 

Magyarországon nem sok szaladgál belőle.

 

De ha egy bordó sedant láttál az lehet hogy az én régi Carinám volt talán GTI hátsó szárnyal.

Előzmény: kopiteki (25709)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.03 0 0 25710

Nem.

 

Ez azt jelenti,  hogy a feszültség csökkenésével négyzetesen csökken a fényerő.

 

 

Előzmény: Árpi (25708)
kopiteki Creative Commons License 2008.11.03 0 0 25709

Jónagyot Urak!

 

Kérdésem volna: ma állt a cég előtt egy Toyota Carina GTI!

 

Tényleg létezett ilyen? És ha igen tudnátok mondani róla többet? Köbcenti, lóerő, nyomaték, mettől meddig gyártották, egyebek? Pusztán kíváncsiság hajt!

 

Köszönöm

 

kopiteki

Árpi Creative Commons License 2008.11.03 0 0 25708
Ez azt jelentené, hogy ha egy izzó 12 V-on 2 évet bír ki, akkor 24 V-on is kibírna fél évet. Szerintem ne próbáld ki... :o)
Előzmény: nagykunsági (25706)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.03 0 0 25707

Végül is van benne valami amit Árpi írt.

 

Viszont az égők se egy nagy minőségűek. Tehát azzal is lehetett gond, ha ugyanaz égett ki.

 

Nekem a corollám 12 éves, minden égő made in japan, nem is égnek ki.:)))

 

Nálunk a Toyota szalon a tungsram égőt javasolja, próbáld meg.

Előzmény: karaván (25703)
nagykunsági Creative Commons License 2008.11.03 0 0 25706

Négyzetesen csökken:)))

 

 

Előzmény: Árpi (25705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!