Szerintetek mi van akkor ha a hálózáskori gletteléssel glettelem be a dübelek tányérját? A gyári technológia azt írja, hogy előtte kell. Csak nem látom az okát.
Kicsit hamar vettél anyagot, nem? Szerintem bezuhannak az építőanyag árak tavaszra. Nem lesznek kivitelezések. Legalábbis jóval kevesebb. Most annyira csúcson van, hogy törvényszerű, hogy essen. Mennyire jött ki /nm a 24cm így? Mennyi ragasztóval számoltál /nm?
Nekem is a 12cm-es XPS-re van ültetve a lap, indító nélkül. Teljesen jó ez így, csak nagyon kell figyelni rá, hogy az valóban vízben legyen.
Még tart az eredetileg október 31-ig kiírt Austrotherm akció. Aki akar vásárolni, menjen! :) Úgy láttam, hogy november 15-ig. De lehet, hogy utána is folytatódik.
Nekem tavaly bruttó 18000 Ft/m3 körül volt fuvarral együtt. Látszik a te listádból is, meg általában is, hogy nincs nagy árbeli különbség az erősebb betonra, mégis sokan C8-asból csinálnak mindent.
Öregem te egy viharlámpával is be tudsz majd fűteni:)
Az ablakra ugye vékonyabb lapokkal fordulsz rá?
Majd érdekelne, hogy milyen eredményeket hozott. Eddig mindig az olvastam, hogy 8-10 cm az az optimum, ami még elfogadható időn belül megtérül, légyszíves ird be majd.
Innen a fórumról összeszedett ötletek/tapasztalatok alapján az első réteg kerül fel dűbelezve - kőporos vakolatot le fogom szedni, sok helyen csak kong-, a második csak ragasztva. Kezdőprofilt szerintem nem rakok, lábazatra xps és arra az eps. A fal 30-as tégla, nem kisméretű, tömör, de nem is a nagy fajta. Legalábbis ez a terv, de csak tavasszal.
Tesómék 70 centis vályogfalat vágtak ki (némi beépített kerítésdróttal), 8-10 méter hosszan, új nyílászáróknak. 1db lánc + 1 vezető ment a kukába (már használt volt.). A port csak szabadtérben lehet elviselni...
Ezt hallottam:
Kollégám komplett vályogházat vágott körbe szakaszosan, és dugdosta be a szigetelést. 2 nap ment rá, meg 8 lánc és 4 vezetőlemez. Méreteket nem tudok.
Lánc élezéssel nem kell foglalkozni, azért megy a kukába, mert a talpa elkopik a sok portól.
Nem hivatalos infó, mert kirúgnak a munkahelyemről: :-D
Szokták az utólagos vízszigetelés helyét motorfűrésszel is vágni, pár keményfémbetétes lánc és feleannyi vezetőlemez rámehet, de sokan esküsznek rá, hogy ez a legolcsóbb megoldás.
A habarcs és a vályog nem akadály, viszi mint a vajat.
Érdemes olyan géppel csinálni, amire lehet a gyárinál jobb (filc) légszűrőt is tenni, mert a nagy mennyiségű finom por hamar hazavághatja a szerkezetet.
Ja, és legalább a lánc+lemez legyen minőségi, kevésbetűs márka :-)
Kösz mindenkinek a rengeteg tanácsot. Ma egész nap csináltuk, reflektor mellett is este, reggel is kint leszünk mire világosodik. Nem is írok most semmit, hulla fáradt vagyok.
Ne foglalkozz velük. Családnak meg magyarázd meg, hogy nem mindegy, hogy az elkövetkező 5-10 évben kifizettek fűtésre ÉVI +250E-et, vagy inkább nyaraltok belőle +2-3 hetet az Adrián. :) Meg fogják érteni. És ezt nézve nem annyival drágább most vastagot tenni.
Nekem tavaly 275 köbméter gáznak megfelelő pellet volt a téli fűtésem. (januártól, 20cm szigetelés) Idén lehet kicsivel több lesz egész télre, de lehet még kevesebb is, nem tudom,mivel sok dologban előreléptünk azóta, majd úgyis beírom.
SZÓVAL: legyinteni a bolondokra, még ha téged néznek annak, akkor is. ŐK tévednek, nem Te!
Azért ehhez még a szállítás és a pumpálás ára hozzájön....ez kb 4-5000Ft-al megdobja a köbméterárat.
(ja, meg manapság azért nem C8-ből építkeznek a jómunkásemberek, hanem C12-C16-ból. Márcsak azért is, mert úgyis felvizezik, hogy jobban lehessen vele dolgozni :) )
Én is felszedtem a betoncsíkot a fal mellett és csákánnyal ástam ki a földet 40 cm mélyen úgy, hogy az árok alja 10-12 cm széles, a teteje kb 15 cm lett.
Ebbe leengedve 8 cm XPS-t ragasztottam a falra, mégpedig 2 x 4 cm rétegben, a lapokat egymástól oltolásban. Így az árokból csak kb 4-8 cm maradt, ezt kitöltöm betonnal, de előbb a szigeteléshez teszek még egy fóliát, hogy a beton ne kössön hozzá, ha süllyedne vagy a fagy emelgeti, ne tépje le a falról a szigetelést.
Ez azért jó így, mert a letömörödött földet kár széles árok kiásásával megbolygatni.
30 cm kevés lábazatnak mert felcsap az eső, sztem 50 cm kell.
Azért a fal alászigetelésére mindenképpen kellene pénzt szánni, ha lemezbesajtolós akkor csak rozsdamentes lemezzel, mert a horganyzott rozsdásodik. De legolcsóbb a régi módszer, méterenként kivésni a falat, szigetelést betenni és kisméretű téglával visszafalazni. Nem egy nagy dolog, én is csináltam már, pedig akkor még réselőgépem sem volt,hanem csak véső + kalapács.
Kifeszített madzag mellett nyugodtan lehet indítani az EPS ragasztását, minden tábla alá be kell verni egy szeget, hogy ne csússzon le amíg meg nem köt a ragasztó.
Az éptár szerint, a 40-es tömör tégla+24 cm EPS U=0,143 W/m2K Nekünk a 12 cm EPS-el U=0,252 W/m2K. Ez jó értéknek számít? Nem nagyon értek hozzá, azért kérdezem :-)
Amikor mi is elkészültünk a lapok felragasztásával (szintén 12 cm), a maradék lapokat elkezdtem próbálgatni a falra, természetesen akkor amikor a legnagyobb tömeg volt az utcán. Hát itt is voltak érdekes arckifejezések. :-) Kíváncsi leszek, nálatok fogják-e tenni a megjegyzéseket a szigetelés vastagságára. Nekem már elegem van belőlük.
"btw vasalatlan szerelőbeton 8 cm 1484 anyag+757 munka / m2 vasalatlan aljzatbeton 6 cm 1239 anyag+556 munka / m2 Bitubit talajnedv. szigetelés 771 anyag+450 munka /m2 sóderágy 10 cm 414 anyag+480 munka / m2 tömörítés 971 Ft/m2 +ÁFA minden anyagot házhoz hoz, azzal nem kell szórakoznom"
Görög tengerpartra szállít?
Ennek a vállalkozónak elgurúlt a gyógyszere?
A Bitubit szerintem kevesebből kijőn m2 és a munkadíj is irreálisan nagy !
Mivel tőmőrít japánból hozat Sumoskat?
Szerintem kérdezz meg másik válalkozót ez lehúzás szagú!!