laszlojozsef!!! Nekem megvan, igaz hogy nem azzal a szöveggel, mert eredetileg nem azzal van, de a dallam ugyan az. ja és harmónia kísérettel van meg! De a Hofi szöveget is eltudom küldeni mellé. Több ezer kottám van, táncdalok, slágerek , magyarnóták, csárdások, külföldi slágerek, operettek! Ha érdekel, írj!!! laszlo.horvath@citromail.hu
Az enyém EMB Urtext kiadás, kb. 1982 környékén vásárolhattam. Abból hiányzik. Amiben először észleltem a hiányt, az egy régi Bartók közreadású kotta volt.
utánanézettem: sem az EMB Urtext kiadásból, sem az EMB Study Scores kiadásból, sem pedig az EMB Bartók közreadású Wohltemperiertes Klavier kiadás első C-Dúr prelúdiumából nem hiányzik egy ütem.
Legalábbis a jelenleg forgalomban levőkből. Tehát ha volt is valaha sajtóhiba, már javította a szerkesztőség.
igazad van, nem biztos, hogy minden magyar kiadású kotta ilyen. de ha csak egy van - és nem csak egy van - szerintem már az rém ciki. főleg úgy, hogy a neten ott van a hibátlan verzió ingyen.
Állításom igazságát nem teszteltem le minden kiadáson, csupán annyi bizonyos, hogy az eddig kezembe került magyar kiadású kottákból hiányzik az az ütem. A többi preludiumot és a fúgákat pedig nem is próbáltam eljátszani, azok nekem már nehezek.
Legalább most törlesztik azokat a károkat, amit a selyemhernyó ellopásával okoztak nekik az európaiak. Sajnálom, hogy már nem tudlak titeket komolyan venni.
OFF khmmm... szóval Kínáról és a szerzői jogokról az jut az eszembe, hogy az egyik magyar cég sokévi intenzív munkával kifejlesztett egy világszínvonalú műszaki berendezést, szoftverekkel, mindennel. Nagy csinnadrattával be is mutatták egy amerikai szakvásáron, lettek is szépen eladások. A legbüszkébbek arra voltak, hogy Kínába is eladtak egy rendszert. De csak azt az egyet... A többi országba folyamatosan értékesítenek, Kínának csak a mintadarab kellett. Megoldották. A cég semmit sem tudott tenni ellenük.
Ha a hasonlatoknál maradunk: itt van az egyszeri parasztember, akinek minden éjjel csak kétszáz forintnyi termését lopják el a kertből (nem bűncselekmény, csak szabálysértés!?), de szép lassan eltűnik mindene, amiért egész évben gürcölt. Aztán bedurran a feje, és áramot vezet a kerítésbe...
Hát elnézést, ha néha túlzásokba esem a hasonlatokkal, csak így próbálom érzékeltetni, hogy a zeneiskolákban, meg itt, meg ott, szép lassan egyenként szétlopdossák a szerzők és zeneműkiadók által megtermelteket.
Lehet, hogy nem jó a hatályos Szerzői Jogi Törvény, de most ez van, ezt kell betartani.
Ez a törvény pedig azt mondja ki, hogy jogvédett művek kottáját reprográfiával (fénymásoló, szkenner, fényképezőgép) még magáncélra sem szabad másolni.
Tehát hiába vetted már meg egyszer, Elemér, nem teheted meg, hogy beszkenneled, aztán a "kotta csere-bere" fórumon, vagy máshogy elküldöd valakinek. Mert ez nem csere, hanem többszörözés. Ezt szerintem sokan nem értik még, ez látszik egyes hozzászólásokból, ezért ismételgetem.
Ezen a fórumon kérdezték, hogy hol lehet legálisan kottát letölteni, ezért válaszoltam itt. A cég, a webhely megnevezése nélkül nem lehetett volna válaszolni. Ennyit a reklámról.
Üzleti érdekek... Drága Elemér, a kottakiadást életben tartani Magyarországon inkább misszió, mint üzlet manapság.
Most voltam Kínában, ahol a Kodály módszert akarják bevezetni az énekoktatásban. Közös kiadásban jelentetünk meg Bartók és Liszt műveket is, és büszkék a kínai kiadók arra, hogy az EMB neve rajta van az ott megjelenő kottán, mert minőséget jelent számukra. Meghívtak az új pekingi operaház könyvtárába előadást tartani a kiadóról négy nagynevű német kiadóval együtt (Schott, Breitkopf, Barenreiter, Sikorski.) Azt hiszem, mindnyájan büszkék lehetünk a magyar zeneszerzőkre, zenepedagógusokra, és talán egy kicsit a kiadók munkájára is.
Az nem gond szerintem, ha valaki olyan érdekeket képvisel, amelyben saját maga is érdekelt. ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kérdés, hogy hol és hogyan képviseli. Biztosan örül neki, ha van akinek tetszik ez a stílus, ha bűnténynek nevezheti (hasonlatai egyértelműen erre utalnak) azt ami legfeljebb szabálysértés és azoknak az esetében akik nem fellépő zenészek még erről sem beszélhetünk.
Miután mindezt jól láthatóan üzleti érdekei mentén képviseli, az én szememben egyúttal hiteltelenné is válnak moralizáló hozzászólásai.
Sajnos ez így van, nagyon sok a hibás kotta a drága pénzért arusítottak között is. Pl. mutasson nekem valaki egy olyan magyar kiadású Wohltemperiertes Klaviert, amelynek az első C-dúr preludiumából nem hiányzik egy taktus.
A jogi dumákkal nekünk, kottafogyasztóknak is jó tisztában lennünk. A kottákkal pedig az történik, hogy a felhasználástól függ, hogy kell-e fizetned érte. Amíg magamnak zenélgetek, gyakorolgatok otthon, addig nem sok mindenkinek van módja belekötni abba, hogy fizettem-e a kottáért. De amint nyilvános előadásra kerül sor, számítanom kell arra, hogy egy smasszer felsettenkedik a színpadra, és megnézi, mi az az izé ott a kottatartón. Nekem pedig ilyen esetekre fel kell készülnöm, tudnom kell, hogy mire hivatkozhatok, amikor elküldüm a sunyiba. Az, hogy szerintem nem méltányosak a kifogásai, az kevés. De ha idézem neki a törvény szövegét, és ezzel igazolom azt, hogy amit én teszek az belefér a szabad felhasználás körébe, akkor maximum vitathatja az igazságomat, esetleg beperelhet, de akkor ő is kockáztatja, hogy esetleg neki kell megtérítenie a teljes perköltséget, és lehet, hogy a bíróság is elküldi a sunyiba.
ráadásul volt úgy, hogy vettem egy kottát - real little classical fake book, hal leonard, nagy, híres kiadó - és olyan hibák voltak benne, hogy a hajam az égnek állt. ha ingyen van és trágya, akkor nem reklamálok, nekilátok kijavítani, vagy leszedem magam, ha van belőle felvételem. de pénzért vegye már a fáradtságot a kiadó és nézze már meg, hogy honnan hagyja ki a feloldó jeleket. ok. ez csak egy példa volt. de engem nagyon bosszantott annak idején.
háát, amikor be-be szúrja ezeket a jogi dumákat, az elég szánalmas erőlködés szerintem. de persze, ez egy nyilvános fórum, az ír ide aki akar.
ha spec. igények vannak, akkor persze, lehet jó a nagy szervezet, ritkaságokhoz, rég kiadott dolgokhoz nehezebb hozzáférni, meg ha gyorsan kell valami nagyon. akinek van kedve, fizessen érte. hosszú távon valószínűleg csak nagyon kis méretben, nagyon speciális felhasználói kör számára marad meg ez a műfaj. olyasmi lesz ez is, csak kicsiben, mint a hangzó anyagok piaca. ma angliában hozzádvágnak kb 100-130 fontért egy nokiát (cwm, comes with music) úgy, hogy egy évig annyi zenét töltesz le - és másolhatsz fel a számítógépre, írhatsz ki dvd-re - amennyit csak akarsz. a hivatalos cd eladások zuhannak, a digitális ugyan nő, de nem olyan mértékben, mint ahogy a fizikai csökken. valamit muszáj volt kitalálni. de ha nekem nagyon kell mondjuk a jordi savall-ton koopman féle bach gambaszonátás felvétel, ráadásul nagyon kell, mert belezúgtam vmi miatt, akkor elmegyek a boltba és megveszem, mert kicsi a valószínűsége, hogy a neten ingyen belebotlok. sztem kb ez történik majd a kottákkal is.
Szerintem sigrai olvtársunk nem erőlködik, viszont közölt már néhány olyan információt, ami pl. nekem is hasznos volt. Én örülök annak hogy itt van és hozzászól néha. Azt is tudom, hogy ő a zeneműkiadó munkatársa, nyilván a hozzászólásai is ennek megfelelőek. Ha nem így lenne, az gond lenne. Az nem gond szerintem, ha valaki olyan érdekeket képvisel, amelyben saját maga is érdekelt.
Mielőtt ezt leírtad, érdemes lett volna átgondolnod, hogy igaz-e. Kihangsúlyoztam, ami egyébként is egyértelmű, hogy jelen esetben nem kereskedelemről van szó. (Legfeljebb a ti esetetekben.) Egyébként, ha már szóba hoztad: nekünk nem feltétlenül jó, hogy a kínai gazdaság ilyen erős, de nekik?