Igen a hossz 21 m. Mind a ket cso nalam SPIRO. A kulso lehet akar muanyag is, mivel a friss levego jon rajta. Ott paralecsapodas nincs. Ha sok lesz a kanyar, akkor figyelembe kell venni a legellenallast a venti helyes megvalasztasanal. Ugyelj, hogy a ventiknek magasabb legyen a legszallitasuk, mint amit a haz megkovetel!
Ez nem így működik nézz utána ,hogy hol fog elfagyni.:-)))) Egy kis segítségként , a rekuperátor előtt fog ahol a belépő hideg levegő lehűti a kimenő meleg levegőt és a kicsapodó pára fog megfagyni és eldugaszolhatja a csövet.
Csak tud 50%-ot a rekupatora... es akkor kinti -20-ban is a benti 21 fok mar eppen fagyhatar feletti. A potfutest nem ezert kell a rekupator utan tenni, hanem mert futeskor elbukna a rekupator hasznat, sot, ha tul sok meleget nyom bele akkor a kidobott levegot meg tovabb melegitve dobja ki...
Szia Én is most kezdtem el agyalni levegő előfűtésen. Arra gondoltam, hogy egy 150 es spiro csövet (a bejövő friss levegőjét) egy 8-10 méteres szakaszon a falűtés osztójáról levett külön körrel körbetekergetem egy 60-70 méternyi fűtéscsővel, majd leszigetelem. Az előremenő vízhőmérsékletem kb 35 fok lesz. Nem tudom hogy lehetne kiszámolni hogy milyen hőmérsékletű lesz a levegőm 0 fokos és mondjuk egy -10 fokos külső hőmérsékletnél?
Köszönöm, arra gondoltam, hogy egy autóhűtő szerű cuccot tennék a levegő útjába, és a padlófűtéskör vizét engedném bele, ez jelen esetben 30°C, de -20°C-nál lehet 45°C is. Így együtt melegítené a levegőt is a kazán a fűtéskörrel.
Amennyiben 300m3/h a legcsered es 20C fokos a befujt levego homerseklete, akkor 300 x 30 x 0,27 = 2430W . Tehat lenyegeben betehetsz egy 2,5kW-os futobetetet termosztattal, amit 50C fokra beallitasz. Ne gondolkozz nagyobb homersekletben, mert a por beeg a rendszerben!
Van már hővisszanyerős szellőztetés kiépítve, no meg padlófűtés is. Erre gondoltam légfűtéssel reáfűteni. Hiába 20°C a befújt levegő, ha 23°C van a szobában, hűvösnek tűnik.
Ventillátor megvan, csövezés megvan, csak fűtőbetét kellene hozzá egy 150-es spiro csőhöz illesztve. A levegőmennyiség 200 vagy 300m3/h a csőben. A ház hőigénye -20°C-nál 12kW, 80/140/80nm (pince/fsz/emelet).
Kicsit pontatlan a kerdes. Eloszor is tudni kell a haz hoigenyet. Ha ez megvan, akkor tudjuk, hogy 45C fokos max.50C fokos lehet a levego es 1 m/sec. az aramlasi sebesseg. Ebbol lehet aztan kiszamolni, hogy mennyi az a levegomennyiseg, ami nekunk elegendo. Valamint, hogy mekkora keresztmetszetu , mennyi elszivo es beomlo szukseges a rendszerben.
Talán nem teljesen off kérdéseim lennének. Szeretnék némi gépi szellőztetést csináln a házamban. A kialakítás nagyjából látszik a képen. Van három használaton kívüli kéményem, amit visszabontottam a födémig. Kb. 10-12-es négyzet a keresztmetszetük, amennyire lehet, ezeken szeretném megoldani a szellőztetést. Addig jutottam, hogy a konyhából és a fürdőszobából, valamint a c-ből szívnám a levegőt, és a szobákba tolnám be. Az egyik szoba még nem megoldott, nem tudom, oda hogy dugjak be csövet. Ez így mennyire jó elképzelés? Milyen fajta csövet érdemes használni ehhez (műanyag/fém/egyéb)? Milyen keresztmetszetűt/átmérőjűt? A lakás kb. 70m2, 2,7-es belmagassággal. Valami hőcserélőt is jó lenne beiktatni, amit a padláson helyeznék el. Persze mindezt házilagosan szeretném kivitelezni, minél olcsóbban. A padlásra most akarok majd 30 centi üveggyapotot letekerni, gondolom ez alá lenne érdemes lerakni a csöveket. Ez esetben nem tudom, mennyire kell attól félnem, hogy a bejövő levegő miatt lehűlő cső külső felületén lecsapódik a pára, és áztatja a szigetelést. Vagy a csövet érdemes betekerni valami más szigetelővel is? A kimenő levegő a hideg csövön meg gondolom belül csapná ki a párát, ez gondolom gravitációs úton kivezethető. Milyen ventilátort alkalmazzak? Szeretném, ha csendes lenne, ezért gondolom lehetne minél nagyobb felületű/átmérőjű, így foroghatna lassabban (padláson elfér). Kell-e befelé is, vagy elég kifelé? Én kettőre gondoltam, egy be, egy ki. Valamennyit utánaolvastam már, és az jött le, hogy annak vannak előnyei, ha "nyomás alá2 helyezem a házat, vagyis több levegőt próbálok benyomni, mint amennyit kiszívni. A nyílászáróim egyébként cserélve lettek, műanyagra, kivéve a bejárati ajtót, és két kis ablakot (wc, kamra). Ventilátor esetében jó lenne valamiféle fordulatszám-szabályozás is, ha főzünk pl. (vagy éjszaka) akkor menjen folyamatosan, de lassabban, mintha csak a gyors szellőztetés a cél. Egyelőre egyébként csak manuális kapcsolgatás lenne a cél. Azon is gondolkodom, hogy a kazánokat tartalmazó helységet esetleg még fel tudnám használni a levegő előmelegítésére, valami hőcserélőn keresztül természetesen.
Elnézést, ha kicsit hosszúra sikerült... Előre is köszönöm a hasznos tanácsokat!
Megnézem hogy van rátéve. Van kisebb fancoolom is, lehet azon kisebb a mókuskerék. Na az lenne a legjobb. Csak ki kell majd centírozni, egyensúlyozni, mert szétmegy a csapágyazás, nem?
Igazad van. Ezert szokom irni mas topikokban is, hogy amennyiben a falszerkezet jol van megtervezve, akkor ami telen belejut, az nyaron kiszarad / nehez falnal, konnyuszerkezetesnel ez nem tema, ott bele se jut/ .
Nehezen kivitelezheto es abszolut felesleges. Szerintem a rekuperator es a csovezes eleg nagy legellenallast fog letrehozni. Igy eleg lesz a befuvo es az elszivo helyek segitsegevel beallitani a legmennyiseget.
Szerintem egy kicsit túl van lihegve ez a pára dolog, ha vagy így, vagy úgy, de szellőztet az ember, és a páratartalom nem ér el egy bizonyos értéket, akkor nem lesz gond vele. (Bár én nem fizikus vagyok, csak próbálok tájékozódni.)
Amennyiben a szelloztetes megfelelo, akkor a belso paratartalom is kordaban tarthato, igy a falakon sem jut ki tobb para.
A ventinek meg van adva a szallitasa ellenallas nelkul, ami nalad 800m3 orankent , de meg van adva a legnagyobb nyomasa is, amit lezart vegnel kepes letrehozni /viz oszlop magassag/, pl. 700Pa. A rekuperatorodon is meg van adva a nyomasveszteseg.
Amennyiben a befuvo agon /friss levego / kevesebb a legmennyiseg, akkor eleg a venti szivo agat / elhasznalt levego/ szukiteni, ez nem terheli feleslegesen a ventit.