Keresés

Részletes keresés

HG. Creative Commons License 2008.11.10 0 0 1066
Nyárit hol láttál?

Egyik (nálam) keringő tervezetben sincs.

Egyébként hiába van sok vonat, olyan borzalmasan az eljutási idők, mint még soha.
Azt pedig végképp nem tudom elfogadni, hogy 14-19 perc a gépcsere Fehérváron.
Előzmény: nidsz (1065)
nidsz Creative Commons License 2008.11.10 0 0 1065
valóban érdekes az új menetrend...
a jövő nyári a tervek szerint sűrűbb lesz mint az idei...
lesz napi négy pár mentesítő a fővárosból,
a szombathelyi csak Szfvárig/Szfvártól közlekedik, a nyíregyházi a Balaton irányába pedig egy órával későbbre kerül
Előzmény: SzaboCsabaBence (1064)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2008.11.09 0 0 1064
Ráadásul azt is elfelejtették, hogy az északi parton a szezon legalább 2-szer olyan hosszú, mint a délin, ahol június közepe előtt és augusztus 20. után egy lélek nincs helyi lakosok által adott és a kanizsai forgalmon túl.
Előzmény: SzaboCsabaBence (1063)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2008.11.09 0 0 1063
Katasztrófa, pont azok a települések nem érhetők el Budapestről, amelyek a legmesszebb vannak a fővárostól. Mert a gyorsvonatok persze Füredig megállanak majdnem minden bokornál, utána meg lényegében sehol. Csatlakozó személyvonat viszont mostantól egy darab sincs. Ügyes...
Előzmény: m61-002 (1062)
m61-002 Creative Commons License 2008.11.09 0 0 1062
Elég vacak az új tervezet szerintem is.A 3 pár gyorsvonat keresztje kábé polgárdi ipartelepekre jön ki -igaz egyik sem áll meg ott.A menetidő meg tovább nőtt minden tekintetben szinte. De még ne panaszkodjunk a 40-esen meg minden gyors megszünt csak ic vagy átszállós személy maradt még Sárbogárdra menet is!
hivi Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1061

Ez ugye a téli menetrend?

Mi ez a másfél órás menetidő Fehérvár - Bp viszonylatban? Mindenütt megállós vonat lenne? Ez eléggé utastaszító...

Hát hogy őszinte legyek, eléggé vacak. Ha nem a fővárosból megy le az ember, szinte esélye sincsen délutánnál előbb leérni. Délelőtt nincsen kínálat a főváros felöl. Szerintem a legjobb az lenne, ha Bp - Fehérvár viszonylatban a balatoni vonatok óránként járnának, Fehérvártól két óránként: egyik órában a déli partra, a másik órában az északira, s ehhez esetleg hozzá jönne nyáron az ellentétes odlalra tartó vonathoz személyvonati csatlakozás Fehérvárról Tapolcára.

Pl. a 6.13-as bp-i indulású vonat menne Keszthely/N.kanizsa felé, Fehérváron lenne minimum 5 perc állásidő az átszállások és az ütem tarthatósága miatt. Fehérváron át lehetne szállni pl. a kb. 7.20-kor Tapolcára menő vonatra.

A 7.13-as vonat menne Tapolcára, erről Fehárváron át lehetne szálni a 9.20-kor Keszthelyre menő vonatra....

Fehárváron eme góc elején érne be a budapesti személy, amely a Bp-Fehérvár közötti utasoknak is eljutást biztosítana... Az én menetrendem, ha én tervezném ezen alapulna, persze nem ragadtam ceruzát, a kereszteket nem számoltam ki, de biztos megoldható lenne.

 

Előzmény: lekvaroscsirke (1054)
M62-194 Creative Commons License 2008.11.06 0 0 1060

Még nyáron Badacsonynál:

 

marslakó Creative Commons License 2008.11.05 0 0 1059
Akarattya, mint legforgalmasabb megállóhely? He-he :-)
Előzmény: Törölt nick (1047)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1058
Köszi!
Érdekes...
Már azt is tudom, hogy hol lesznek a keresztek! :)
Előzmény: M41 2305 (1056)
M41 2305 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1057
Yes. Ez az. Szóval ütemes is meg nem is, de inkább nem az.
Előzmény: lekvaroscsirke (1054)
M41 2305 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1056
Küldtem.
Előzmény: Törölt nick (1055)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1055
vasutasfiu@gmail.com :)
Értek hozzá nem lesz vele baj! :)
Előzmény: M41 2305 (1052)
lekvaroscsirke Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1054

Izelítő:

 

 

Előzmény: M41 2305 (1052)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1053
***** (És szvsz létezik olyan tecnológia, mellyel meg lehet állítani a löszfal csúszását.)
Előzmény: Törölt nick (1047)
M41 2305 Creative Commons License 2008.10.21 0 0 1052
A MÁV-Start eljuttatta a minisztériumnak a 2009-es menetrendtervezetet. Ennek értelmében -furcsa módon- csak részben (napközben) lenne ütemes menetrend a 29-esen. Nekem van egy ilyen tervezetem -hangsúlyozom, hogy grafikus, tehát hozzá nem értőknek nem ajánlom- aki kéri és ad mail címet elküldöm.
m62-165 Creative Commons License 2008.10.20 0 0 1051


Törölt nick Creative Commons License 2008.10.17 0 0 1050
Akkor várunk amíg le nem szakad a magaspart...
Előzmény: HG. (1049)
HG. Creative Commons License 2008.10.17 0 0 1049
Egy őszinte topiktársunk (aki most éppen ukkel :-)), hitelt érdemlően beírta, hogy 2013-ig biztos nem történik ez ügyben érdemben semmi.

Még a 15% EU-s önrészt is alig bírják kiköhögni.

Talán a 2013-2020 időszaki tervezésbe beleveszik.
Talán.

De ahogy elnézem a jelenlegi gazdasági helyzetet, jó eséllyel fog elmaradni elég sok állami beruházás a következő jó pár évben, így elég zsúfoltak lesznek a 2013 utáni tervek is.
Előzmény: Balázs1 (1048)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.16 0 0 1048
Én csak azt írtam le, ami elhangzott, illetve nyomtatásban megjelent. Ott úgy gondolták, Fűzfő lenne alkalmas első balatoni megállónak, ahonnan az utasok természetes eszközökkel, főként kerékpárral (!) mennének tovább.

Akarattya szerintem is nagy veszteség lenne, akár a többi szakasz. Fűt-fát ígértek a Csajág-Lepsény szakaszról is, (hogy milyen fontos kerülő útirány), szerettem a Szabadbattyán - Csajág között dízellel előfogatolt vonatokat, erre idén már csak a pótlóbusz maradt.

Amikor a 2010-es évszám elhangzott, a jelenlévők több, mint fele felnevetett. Ennyit erről. De úgy gondoltam, érdekes téma, ezért írtam le.
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.16 0 0 1047
Ha ez a dolog megszületne, akkor gondolom Sv - Csajág között mennének úgy 1 évig a Bz-k, azt bezárnák a vasutat arrafele...
Ha ez a dolog valóban létezni fog, akkor Balatonakarattya szívj meg a legjobban.
Ugyanis, mivel ez az első igazi Balatoni megálló a 29-en ide sokan járnak fürdeni, ilyen 1 napos kirándulás keretében. Ésszerűbb lenne, Sv-Akarattya között meghagyni majd a vonalat és netán Akarattyára betuszkolni még 1 vágányt.
De ha a Hajmáskéri verzió megépül nézzük mit veszíttünk:
- egy 2007-ben felújított pályarész Akarattyánál
- egy alagutat
- egy nemrég megépült vasúti hidat, (Akarattyai elkerülő)
- egy most, ebben a percben is épülő vadiúj peront
- és talán a 29-es legforgalmasabb megállóhelyét.
Előzmény: Balázs1 (1043)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.16 0 0 1046
Cél: "A Balatont a fővárosból az eddigieknél rövidebb utazási idő alatt el lehessen érni."


Megoldás: Normális menetrend...
Előzmény: Balázs1 (1043)
HG. Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1045
A 2010 még a terv megvalósítására sem reális... :-(
Előzmény: Balázs1 (1043)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1044
:-O
Előzmény: Balázs1 (1043)
Balázs1 Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1043
Igen, éppen a magaspart miatt tartják indokoltnak az új nyomvonalat... Az általad leírtak persze igazak...

Amúgy a híd 582,5 méter hosszú, 29 nyílású lesz, némelyik pillér 9 méternél is magasabb; először peron nélkül, majd később kialakítanak egy 300 méteres peront. (Fűtött betonos kerekesszék-rámpa, stb.) A peron egyben gyaloghíd is a 72-es főút felett.

Először a dízelvontatás esedékes, a későbbi villamosításkor félkör alakú, alagútra hasonlító felsővezeték-tartók lesznek kialakítva.

Cél: "A Balatont a fővárosból az eddigieknél rövidebb utazási idő alatt el lehessen érni." Egy másik idézet az előadásból: "A szakasz kiváltaná az állandó veszélynek kitett Balatonkenese környéki, megcsúszásra hajlamos löszfalban vezetett vasutat."

És a fő poén: a hölgytől kérdezték, mennyire reális a terv és egy megvalósításra vonatkozó évszámot kértek; a válasz 2010!
Előzmény: HG. (1042)
HG. Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1042
Sv-Fűzfő 44 km a 29-esen.

Sv-Hajmáskér 37 km a 20-ason.
Kb. 12 km lesz a Hajmáskér-Fűzfő, tehát összesen 49.

Ha végig 120-szal söpör a vonat az új útvonalon (amit amúgy kizártnak tartok) akkor 25 perc Sv - Fűzfő.

Ha a sebesség Battyánig 100, onnan meg 80 a régi nyomvonalon, akkor az 32 perc.

Teoretikus elvi maximum 7 percért ekkora balhé?
Amit egy elvert kereszt lenulláz?
Ráadásul nagyobb vontatási ktg a több km és nagyobb sebesség miatt?
Vagy a nagyobb terhelésre méretezett pálya ennyire számít a Csörgő+ 4-10 kocsinak?

All in all,
csak a magaspart teljes leomlása és haználhatatlanná válása indokolhatja az új nyomvonalat, de akkor is meg kéne első körben vizsgálni a nidsz által berakott Csajág - Kenese átkötést.
Illetve azt, hogy mennyi pénzből lehetne végleg helyre tenni a magaspartot (mindent lehet, csak legfeljebb nagyon-nagyon sok pénz...)
Előzmény: Balázs1 (1035)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1041
Kíványcsi lennék mit szólnának ha kihúznák a drótot és kapnának pár jól megtermett szilit, mint pl. a 1221 vagy 2360...:D asszem mégjobban húznák a szájuk:D
Előzmény: Törölt nick (1038)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.15 0 0 1040
Ha a MÁV-on múlik akkor sohasem. :)
Előzmény: M62-255 (1037)
M62-255 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1039

Nagy füst és zaj ??? :-))  Hát a remotokkal már ezek  nincsenek, bár a Szergej füstöt aláírom de az már meg nem aktuális...

 

Hang: komolytalan kifogás..

Előzmény: Törölt nick (1038)
Törölt nick Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1038
Ha jól tudom egyes helyeken már fellázadtak a nyaralók és az ottlakók, hogy ők drótot akarnak, mert zavarja őket a nagy füst és a zaj! Egyébként ők azok akik SOHA A BÜDÖS ÉLETBEN NEM használlták a vonatot...
Előzmény: M62-255 (1037)
M62-255 Creative Commons License 2008.10.14 0 0 1037
Remélem SOHA nem lesz villamosítva a 29.-es.....
Előzmény: Balázs1 (1035)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!