A sziloplaszt kinézetű de akril/Acryl (stb) feliratú (szilikon egyáltalán nincs ráírva) anyag miben különbözik a tömítésre szolgáló sziloplaszttól? Ilyen akril nevezetű cucc már van 350-400 Ft-ért, amíg a szilo a duplája.
Egy olyan kérdésem lenne, hogy már kész vagyunk a szigeteléssel és a színezés van még hátra. Ha idén már nem kerül rá a sor, az alapozást attól még meg lehet csinálni, vagy azt közvetlenül a színezés előtt kell csinálni?
Más: ma megmértem a fürdőszobai elszívónál a levegő hőmérséklete 25-26°C. Érdemes lenne hővisszanyerős szellőztetésben gondolkozni? Az elszívó 150 m3/h teljesítményű. KB mennyire tudná felmelegíteni a bejövő levegőt mondjuk télen 0 fokban?
Mi is ebben bízunk, csak a hőtechnika zavar be. Mivel az is a terv része, attól félünk, hogy abba beleköthetnek. Ráadásul tanúsítvány is kellene, amiből kiderül a változtatás. Bár ezt talán meg tudjuk oldani.
Ha homlokzatra kell, akkor nyugodtan tedd fel a polisztirolt. Szín után úgyse látszik semmi. :) Engedély szempontjából szerintem a fal hőszigetelő értéke számít csak.
Rockwool / polisztirol kérdésben várom az ötletet. Engedélyezett építési tervünkben
rockwool szerepel, de az ára miatt szeretnénk valamilyen polisztirollal kiváltani. Azt nem tudom, hogy ugyanolyan mm-ben használhatok-e polisztirolt helyette, vagy ezért megbüntet a hatóság?
Másik kérdésem, hogy létezik-e kőzetgyapot polisztirol árban. Én eddig csak háromszoros árakat találtam, amire nincs pénzünk. (hőszigetelés emiatt másfél millió forint lenne)
Minden tanácsot köszönök. Teljesen gyakorlatlanok vagyunk a témában, a tervezőnk meg kicsit nagyvonalú volt a mi pénztárcánkkal.
Na felvertem fél négyzetméteren a betont (elötte megnéztem kapható-e még olyan járólap:-) ). Lehet hogy tovább is kéne, csak már nem akarom szétverni a házat. A maradék víz el tud párologni a járólapon keresztűl?
Nem lehet a szennyvizet szürkébe elvezetni? Ezt nem is tudtam:-( El tud repedni? Ez a szivárgás a garázsból jön, még nem tudom pontosan mitől ereszt, mert a garázs felbontása ráér akkor, ha van már konténer a sittet elhelyezni, azaz jövőhéten:-) Csak a lefolyó mellett 3 helyen csináltam lyukat, ahol látom ha megengedem a mosdóba a vizet, akkor a lyukaknál is azonnal vizes lesz a betonban.
Rockwool esetében nem ázik át...ott olyan hatás jön létre minta egy külső csö lett volna rá rakva ott kb fél méteren belül megált volna a víz...a normál EPS esetében a golyók között átszivárog és a golyók felveszik a vizet. Az XPS is jó mert az is vizálló de az ára horror a többihez képest:(
Csövet pedig úgy érdemes berakni pl 2 db cső van egymásba vagy réz vagy 5 rétegű... (ha lebetonozod) :) Szenyviznek pedig csak a sárgát szabad alkalmazni a szürke nem jó...
Ha jó a vizzárásod akkor alul nem megy el a viz, felfelé megy majd...max ha túlfütőd de jó pár év szerintem mire kiszárad...ha tényleg eláztattad...
Mért kéne annyit várni a kiszáradással? Ha már a fal alján a festék felázott nem olcsóbb a festés, mint a betonozás. Ha fektöröd, ha nem akkor is kell festeni. Addig is a padlófűtést járasd, és reménykedj, hogy nem az tört el.
Hmm. Azon gondolkodom, hogy ha szárazpadlót csinál (pld Rigidur), az max 2-3cm, tehát vékonyabb, mintha esztrich lenne, így talán marad hely némi szigetelésnek is alatta. Mi a véleményetek?
Ha nikecelt (EPS-100) raktál le akkor 10-15 év alatt talán kiszárad ha rockwoolt (lépésálló) akkor pedig hamarabb csak idő kérdése:)) Erről általában elfelejtik tájékoztatni a vásárlókat mi az előnye és mi a hártánya...és az a 10% -i árkülönbség kb 8-10-Ft most jobban megtérült volna...
Az a baj hogy hőlégbefúvással sem tudod a párát kiszedni mivel 80 C fokon az EPS megolvad...rockwoolt esetében pedig a vizet nem szedi fel olyan mértékben mint az EPS ha beáztatják és szárításra érzéketlenebb...
Elolvastam a másik topikba írt hsz-odat, érdekes. 2004-ben azért (is) vettem fa ablakokat, mert azt mondták a fa a jobb hőszigetelő:-) Meg akkoriban a Sofa egyfajta minőséget jelentett, nem akartam gagyit venni. Aztán bedőlt a gyár:-)
Ez egy normális jelenség ha kint hidegebb van mint bent és párás a belső levegő. A leggyengébben szigetelt helyen csapódik ki a pára. :)
A megoldás a szellőztetés, pára csökkentés.
Pl kevesebb növény a lakásba, a nyilászárók törölgetése reggel, szellőztetés naponta többször, a páraképződési időszakok után való szellőztetés (főzés, fűrdés)
Az areco és tárcait pedig nem ajánlom azok ingább a meleget engedik ki és a párát bent hagyják akkor inkább egycsőves szellőztetőt kell használni.
A drágább megoldások az egycsőves szellőzetők, vagy komplett rekuperátoros szellőztetők. Azonban a használatuk kényelmes és nem igényelnek nagyobb odafigyelést.
Amúgy az internorm passion 1.1 -s nyilászáróimon is szokott pára lenni ha nincs leengedve az alu redőny. Igaz csak 0.5 cm körüli alsó sávban. :)
Az 1.1 -s és 1.4 -s műanyag/fa nyilászáró U értéke csak az üvegre vonatkozik és nem a teljes nyilászáróra ha fa akkor kb 1.3 és 1.7 körül van a teljes nyilászáród hőszigetelése , ha műanyag akkor pedig 1.2 és 1.6, az üveg-keret arányában..a műanyagnyilászáró topicban erről raktam be egy hosszabb leírást...
A jó műanyag nyilászárók a párára érzéketlenebbek mint a fa társaik.
pontosabban fogalmazva az alu távtartó (ami a két üveglap között csillog :D ) hőhíd nem hiába raknak manapság annak a helyére is szigetelő anyagot lásd pl. új premier ablakok ;)
Üdv,Porotherm Profi tégla esetén hogy alakul a 30/38-as külső fal hőszigetelése,az Éptáron egyik sem szerepel,szeretném tudni,hogy pl. 38+12 cm EPS helyett 30+mennyi lenne megfelelő.Köszi.
Szerintem is elég a 4db/m2, ha tényleg jól rögzül a téglában.
Szerintetek a PS lap ragasztója az évek során öregedhet már felragasztott állapotban? Vagy marad végig a ragasztás erőssége?
Másik: Eddig úgy voltam vele, hogy kb minden második-harmadik lapot dübelezek csak. Aztán arra gondoltam, hogy egyáltalán nem dübelezek (Ytongra van ragasztva a lap kb 70-80% felületen, földszintes épület), mert olvastam hogy hőhidat jelent a dübel, mondjuk nem értem hogy miért ha műanyag tüskés dübelről van szó. Meg aztán ha nem muszáj, akkor ezt a plusz dübelezési munkát se szeretném.
Néhány helyen burkolólap burkolat lesz a homlokzaton és lábazaton, nem tudom, hogy ez mekkora terhetlést jelent a szigetelésnek+ragasztónak.
Elrepedt az aljzatbetonban egy lefolyó cső. Most a betonban a bitumenes vízszigetelés, és a hőszigetelés között ha vékonyan is, de áll a víz. Van lehetőség ezt a beton felverése nélkül kiszárítani? Padlófűtés van a betonban, és jelenleg csak a fal szívja fel a vizet, az meg dobja le a festéket:-)
Még egy kérdés: 4 éves Sofa nyílászáróink vannak. ELvileg 1.1v 1.3 az U értéke (bocs a mértékegység eltekintése miatt), de az üveg alsó két cm-es része reggelre párás, nagy hidegben vizes lesz. Ezek szerint rosszabb a hőszigetelési értéke, mint amit megadtak, vagy az üveg szélén a fémkeret ennyire vezeti a hőt?