Elég új oldalnak látszik, de hasznos ahogy nézem. Szólnak ha lejár a műszakid és a zöldkártyád, csak be kell regisztrálni. Ja és van még egy csomó cikk, ami szintén jópofa.
esetleg irogat erre valaki akinek van mozaik utcas ismerose? ugyanis most hoztam be egy autot nemetorszagbol es ott kell levizsgaztatni, de allitoleg 2 honap egy idopont, en meg szerenem a heten... :D
sziasztok! az lenne a kérdésem, hogy ha egy autorol már körülbelül egy éve lejárt a műszaki és ha le szeretném vizsgáztatni akkor le lehet e vagy pedig hatósági vizsgára kell vinni?
Roppant gondban vagyok, segítségeteket szeretném kérni. Mercedes W123 200D 1981-es fehér autómra szeretnék vizsgát. Az autó nyersen kilakatolás utáni állapotban van. Ez azt jelenti, hogy nincs fényezve: bal első, jobb első elem kompletten, a hátsó sárvédőívek, a hátsó lámpák alatt egy kis részen. Szóval ezek lettek javítva igényesen, csak a festésre már elfogyott a pénz. A gondok: az autó ajtaja ha valaki szétkapja, akkor látható, hogy alul rohadozik. Amúgy csak egy kisebb folt a jobb hátsón... na emiatt nem akarják elvállalni az első helyen. Mindenhol azt olvasom, hogy nagy marha vagyok, így simán átmegy a kocsi, ugyanis más gondja nincs, szépen pöfög, világít fékez. Esztergom környéki vagyok, illetve Budapesten dolgozom nap, mint nap... az autóra szükségem lenne a a jövő héttől. Nagyon! Sörpénz megoldható, ha az lendít a dolgokon... bár tudjátok... pénz? - az a legkevesebb :)
Én tudok ajánlani egy nagyon jó szervízt, ahol műszaki vizsgáztatást is vállalnak. Igaz nem tudom ki merre fele lakik, mert nekik Érden van a műhelyük. Én sem ott lakom, de többször is voltam már ott és mindig precíz, pontos munkát végeztek. Okmányirodai dolgokat is vállalnak. Szerintem érdemes őket felkeresni. Webes elérhetőségük: www.carace.hu
Lenne egy motorkerékpárom. Mi a feltétele, hogy biztos megkapja a vizsgát. Ha az elektromos rendszer, fékek, teleszkópok, gumik állapota megfelelő, mennyire számít a motor esztétikai állapota? Elég a rozsdás helyeket kijavítani. Bukhat-e meg motor azon hogy rozsdás a küllő vagy a felni?
Tudnátok Bp környékén ajánlani egy helyet, ahová elvigyem az 50 éves pannóniámat?
Persze itt is meg lehet csináltatni, csak hívd fel őket hogy mikor van időpont mert általában két-három hét, legalábbis akkor mikor nekem kellett annyi volt.Így akkor megúszod 10 ezer forintból.
Nekem egy 4 éves 27e km-t futott új autóról van szó, amivel semmi baj, csak épp lejár a műszakija, szóval nem kell trükközni meg ilyesmi meg kenni. Most lesz a kötelező szervíz is, a műszakira csak utána vinném. De a márkaszervizek 28-30e Ft-os "felkészítés + vizsga" díját dühítőnek találom...
A mozaik utcába kell vinni vagy pl. ez is jó? 1149 Budapest, Báróczy u. 2-4.
- A műszaki vizsga hatósági ára sima szgk-ra (nincs összkerék+stb) 10000 körüli, ha kell integrált, +7200. Ez a hatósági része és mindenütt megvan (szervízm aklub, stb). Az NKH-s (bunkók ugy ismerik: KPM-es, sok-sok éve nincs KPM) vizsga ennyi, ha átmegy, ha bukik. Ez a legolcsóbb, de állítólag meg fog szűnni.
- Ha máshová viszik, autóklub, márkaszervíz, stb, ott más összeg jön rá, akármennyi lehet (átvizsgálásért is kérnek+ pénzt, javítás is lehet, stb).
- Ha NKH-s vizsgára viszi szerelő, akkor az Ő munkadíját (átnézés, javítás) beszámítja. Gond akkor van, ha átnézés 0, és a tulaj azt hiszi, újabb 2 évre (erről is beszéltek, 1 év kéne...)rendben a gép, közben egy lófingot, mert lehet a betétek pl utilsó mm-t koptatják és minden nem látszik ki a műszakin az PILLANATNYI ÁLLAPOT! És ha nepper viszi, dettó, soxor előfordul, azt mondja, dellázni kellett hogy átmenyjen. Csak kérdezem halkan, ennyiből nem lett volna jobb átnézetni-javíttatni rendesen? Sok autós saját magát hintázza át, jó nem mindenki ért hozzá, meg időpont meg várakozás, stb.
Én közben már túl estem ezen, és körbejártam a dolgot. Az autóklubál igen annyi, felkészítik az autót, de ha van vele valami akkor az plusz és nem lehet vizsgálás nélkül kérni. Amúgy kb 10 ezerre jön ki ha te viszed el a műszakira és minden megfelel nem bukik meg. Nekem voltak hibáim és úgy döntöttem, hogy adok a szerelőnek vagyis ő kérte 27 ezret és átment a vizsgán.Reggel odavittem masnap már mehettem érte. Nekem így megérte mert nem kellett vele foglalkozni és a hibák ellenére is átment , és meg volt egy nap alatt, amúgy meg kb november vége fele kaptam volna időpontot( Pestszentlőrincen), az autóklubnál egy kicsivel hamarabb.
Nekem is segítségre lenne szükségem. Műszaki vizsgáztatásnak van szabott ára? Teljesen egységes vagy attól függ hogy hol? És ha a szerelő viszi mennyit tesz rá? Úgy gondolom irreális ajánlatot kaptunk 2 helyről is, pedig már a szerelésen is megszedik magukat...
Amikor beírtam múltkor ezt, még nem tudtam, hogy mi lesz a vége.
Most már tudom:
- a rendőrkapitányság nem törődik vele, hogy bemutatom-e az igazolást, vagy nem, ők nem adhatják vissza ezt az okmányt (a forgalmi engedélyt), csak az okmányiroda.
- az okmányiroda nem adhatja vissza nekem a szokásos ügymeneten kívül a forgalmit - hiába érvényes! - mert ők nem bírálhatják felül a rendőrségi intézkedést
Szóval pont arról van szó, hogy hiába próbáltam teljesen szabályos lenni, hiába volt érvényes forgalmim, de elkövettem egy mulasztást: az erről szóló igazolás nem volt nálam z igazoltatáskor. Ez a mai magyar jogrend szerint pont egyenlő azzal, mintha a múszaki lejárt volna, és úgy veszek részt a forgalomban. Nem elég rugalmas az ügyintézés ahhoz, hogy különbséget tegyen a két eset közt. Úgy is fogalmazhatnék, hogy sz@rnak az ember fejére: nem volt ott a papír, ja akkor nincs is, ha meg nincs, akkor lásd a megfelelő paragrafust (a szivatás része). Ja, hogy utána bemutatnád a papírt? Ugyan már, az már késő! Azt már nem lehet (Rendőrkapitányság: csak az Okmányiroda adhatja vissza, Okmányiroda: a Rendőrkapitányság döntését ők nem másthatják meg) :(
"Fucking great" - Magyarország 2007.
Most még azon küdök, ha már a logikus részét bebuktam, hogy a szabsértési bírság lehetőleg ne legyen annyira magas. Ennek az eredményét még beírom ide, mások esetleges okulására.
velem pnt ilyen eset történt: műszaki lejárt 5.25-én, előtte vittem műszakiztatni, csak júli 3-án mehet az autó. Kaptam róla papírt, ok.
A probléma: tegnap éjjel hazfele menet megállítottak, ellenőrzés - és azt vettem észre, hogy véletlenül kitettem ezt az igazolást a hátizsákomból.
Eredményképpen elvették a forgalmit, mintha az autón nem lenne érvényes műszaki.
Felhívtam a megfelelő rendősrkapitányásgot, hogy most akkor mi van, hogy esetleg be tudom-e mutatni az igazolást utólag. A véálaszból az derült ki, hogy tök mindegy, hogy van-e ilyen papírom, vagy nincs, mivel az igazoltatáskor nem volt nálam, ezért olyan, mintha nem is lenne ilyen. Ergo nem használhatom az autót - ki tudja meddig. Bírságot szabnak ki rám - ki tudja mennyit (megkérdezték a fizetésemet, mert ez alapján fogják meghatározni a bírság összegét - ez valami új dolog..).
Összességében mivel még nem került szab.sértési előadó elé az ügy, még azt sem tudtam elintézni, hogy egyáltalán valahol nyoma legyen annak, hogy nem csak arról van szó, hogy lejárt a műszaki, hanem arról, hogy ez a papír nem volt nálam.
Szerintem elég vacak, hogy nem tudnak elektronikusan utánanézni, hogy egy autónak meg van-e hosszabbítva a műszakija ilyen úton, és ha igen, akkor meddig.
Van valakinek valami ötlete, hogy egyáltalán lehet-e valamit csinálni ilyenkor? Két gyerek van, és jó lenne, ha lehetne használni az autót addig is, vagy legalább is, hogy miképpen lehetne a bírság összegét a legkisebbre kihozni..
Rohadtul idegesítő, hogy bár minden szabűályos, de azért, mert nincs nálam egy papírdarab (amit utólag simán be tudnék mutatni), ugynaolyan következményekkel nézek szembe, mintha teljesen szabálítalanul műszaki nélkül járnék az autóval.
Szeretném megkérdezni, hogy hová lenne érdemes vinni egy 125cc-is enduro motort műszaki vizsgára, és az mennyibe kerül? Budapest környéke érdekelne, de inkább Érd, Százhalombatta irányában. Gondolom, hogy helye válogatja, mennyiért csinálják, de kicsit sokallom a hallomásból tudott 14-15e-es vizsgát.. igaz ott akkor is átmegy, ha nincs kereke :P Szóval, olyan hely kellene, ahol jó árban van a vizsga, és nem arra megy ki a játék, hogy minél többször megbuktassák az embert, hanem, ha megfelelő állapotban van a gép, akkor kapja meg a műszakit.
Apropó, ha már itt tartunk, mit szoktak ellenőrizni, mibe szoktak belekötni, mire érdemes odafigyelni?
Ezt az oldalt találtam: http://www.kff.hu/fofelugyelet/szakteruletek/jarmu/kovetelmeny/idomuszvizsg
Idézet: "Amennyiben a kérelmet a forgalmi engedély érvényességi idejének lejárta előtt benyújtották, de a hatóság a járművet csak az érvényességi idő lejárta után tudja fogadni, a vizsgálati napról kiadott értesítő, az értesítésben közölt időpontig, a forgalmi engedély érvényességi idejét meghosszabbítja."
a KPM -nél 7700Ft a VIZSGA az autóklubnál 16600Ft azek után miért jó nekem ,hogy,ha autóklub tag lennék?
tudja valaki mi a helyzet ha júl 7-én lejár a műszaki a kocsimon ,de csak 20-án vihetem műszakiztatni ...közben pl 13-án megállít a rendőr akkor megbüntet?
Én úgy szoktam, hogy odamegyek reggel, beállok a sorba, és amikor sorrakerülök mondom hogy műszaki vizsga, és kész, levizsgáztatják. Semmi előzetes bejelentés vagy ilyesmi. De lehet hogy nem mindenütt így működik. Az önkormányzatnak, rendőrségnek semmi köze hozzá, egyszerűen elmész egy olyan szervízbe, ahol vizsgáztatnak is.
Hogy lehet úgy autót műszakiztatni, hogy nem a tulaj viszi ? Konkrétan arról van szó, hogy én vinném egy családtagom járgányát vizsgáztatni, tehát vezetéknév, lakcím ua. Ez esetben kell a tulaj személyije és meghatalmazása ?
Elég elképesztő tapasztalatokat szereztem, de végülis minden jóra fordult.
Mint írtam, nem igazán hittem el az első 2 szerelőnek (akik már többször szervízelték a járgányt), hogy feltétlenül karosszéria felújítás szükséges a sikeres műszaki vizsgágoz, de a 3. és 4. ilyen vélemény után már kezdtem komolyan aggódni. Egy kozmetikai felújítás sem áll meg 50e alatt, ráadásul az meg csak kidobott pénz. :(
Viszont, miután befizettem a járgányt egy próbavizsgára, és hibátlanul megfelelt úgy ahogy volt, kezdtem megnyugodni. Be is tértem a legközelebbi szervízbe, ahol még sohasem jártam, és bejelenttettem velük a kocsit vizsgára. Ők nem csináltak a kocsin semmit, csak elvitték KPM vizsgára 1500Ft tiszteletdíjért. Át is ment, ahogy kell.
Így utólag egészen biztos vagyok benne, hogy az egész szívózás a régi szervízemben csak arra ment ki, hogy csípjenek egy kövér karosszériázást. Már akkor felébredt bennem a gyanú, mikor azt állították, hogy ilyen meg olyan vizsgahelyre elvitték a kocsit, hátha kis csúszópénzért átengedik, de hát túl rossz állapotban van...
Csak a km számláló nem mozdult semmit...
Persze attól még mehettek vele kikötött órával, esetleg 100km-eket is (ilyenre is láttam már példát) de a tartályból sem hiányozhatott sok üzemanyag (tizedre a megszokott fogyasztás jött ki).
Elképesztő, hogy az embert a 12 éve megszokott régi szerelője próbálja legjobban lehúzni, míg egy vadidegen szinte ingyen elrendez mindent!
Na mindegy, remélem jó tanúlság lesz ez a kis történet másnak is. Nekem az volt.