Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3785
Inkább metszeti kép.Bocs.
dutrancs Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3784

Visszaugrok egy kicsit!! Hol és ki kínált neked szelepnélküli vezérlőtömböt MTZ-re?Már csak azért kérdezem mert elég ritka helyen találkozni ilyennel.Én idáig két helyen láttam ill.találkoztam vele de csak mint mellék vezérlőtömb amit csak a szelepessel együtt lehet használni (fővezértömbbel )párhuzamosan kötve.Olyan Orosz gépeken ahol három tolattyú kevés ott  ezzel a szelepnélkülivel szaporították meg a felhasználhatóságát.Küldök egy-egy képet a sematikus rajzáról.A lényeg hogy a vezérlőcsatornáit öszekell kötni és viszavezetni a tartályba.

Ezekre gondoltál? Csak azért,hogy nehogy megtévesszelek valamivel.
Előzmény: Törölt nick (3663)
dutráslaci Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3783
Megéri a sok munka hogy megnyomasd? A végén úgy is csak a hajtókart tudod használni,a többi helyett új kell!?
Előzmény: _nyunyuka (3781)
csepel fan Creative Commons License 2008.09.24 0 0 3782
A kéthengeres Csepel motornál az oldaldeknit le kéne venni és a könnyebben elérhető
hajtókart levenni a főtengelyről.A mozdonynál nem nagy munka,nem utólag kéne
sopánkodni az elrepedt eldeformálódott alkatrészek láttán,ahogy kisvasutas körökben
szokás.Érdemes előre gondolkodni,főleg ha többen is figyelmeztettek!
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3781

Ezt belekalkuláltam, ha akár egy századmillimétert is megmozdul a dugattyú, pakolom is át a másik hengerbe. Ennyi holtjáték csak van a rendszerben.

 

Ma délután megérkezett a hiányzó közdarab is:

Előzmény: dutrancs (3780)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3780
Igen a megmozduláson múlik minden mert egy hengert nyomatsz ill.dugót, az menne lefelé de a másiknak meg jönni kellene fölfelé. Ilyenkor jó lenne ha a főtengelyt ki lehetne venni és a két hengert függetleníteni egymástól.
Előzmény: dakaros (3779)
dakaros Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3779
Helló!

Ezt az akciot szivesen megnéznénk.Mikor milyen nyomásnál,mi történik?Melyik pillanatban mozdul meg a fötengely?Egy rövid videot készithetnél róla.Valahova felrakhatnád ,pl:Indavideo.Ha megtenéd nagyon megköszönénk.Köszi!!!
Előzmény: _nyunyuka (3773)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3778
Na, az is valami szakembőr munkája...
Előzmény: _nyunyuka (3777)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3777
Kétesélyes. Vagy igen, vagy nem. Amúgy a szétszedéskor nem találtam hengerfejtömítést, cserébe jó adag sziloplasztot vakartam le az illeszkedő felületekről.
Előzmény: dutrancs (3775)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3776
Bassza kibírni.
Előzmény: dutrancs (3775)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3775
A hengerfejtömítés kibírja majd?
Előzmény: _nyunyuka (3773)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3774
Nagyon ügyes készülék.Sok sikert a melóhoz.
Előzmény: _nyunyuka (3773)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3773

Nem hirtelen, egyszerre küldöm be a naftát :-). Nem szeretném szétrobbantani a blokkot, kiszámoltam, mekkora erők ébrednek. Csepel dugattyúnál kb. 400 tonnának megfelelő erő, ugyanekkora emeli le a hengerfejet is.

 

A kis olajinjektor 400MPa (huhh, ijesztő adat - 4000bar!) nyomást tud. Legutóbb egy 200cm3-es Honda motort indítottam meg vele, 70 bar körül megmozdult, pedig jobban be volt állva. (Nyitott gyertyanyílással állt kb. 5 évet a szabadban.)

 

Az olaj a henger palástját is feszíti. Ha egy ponton megreped egy picit is a rozsda, a petróleum már szalad is be a két felület közé és szétpattintja.

 

(A dolog pikantériája, hogy jópár csapágyat, kapumozgató mechanikát, sorompót stb. már szétszedtem és összeraktam vele, eszembe nem jutott, hogy erre is jó.)

Előzmény: rali (3772)
rali Creative Commons License 2008.09.23 0 0 3772
Csak óvatosan - nehogy a blokk bánja a manővert.
Előzmény: _nyunyuka (3771)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3771

Semmi különös, csak 10 dugig megrakott kamionnal ráparkolok a dugattyú tetejére :-)))).

Előzmény: mérnökferi (3770)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3770
Még mindig nem elégítetted ki kíváncsiságom :-) Azt felismertem, hogy porlasztó volt, de írtad, hogy "szerszám gyártással" foglalkoztál. Most meg azt írod hogy a "kissé begyógyult" motor megindításához fogod használni. Nem értem hogyan? Csavarszárt hajtasz bele és -a dugattyúra valami védő fém darabot téve- ezzel próbálod megmozdítani?
Előzmény: _nyunyuka (3769)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3769

Még csak egy vasdarab az asztalomon. A 3730-as hozzászólásban szereplő motor megmozdítása a célom vele.

 

(Egy elgörbült porlasztó volt, nem sajnáltam kettéflexelni.)

Előzmény: mérnökferi (3768)
mérnökferi Creative Commons License 2008.09.22 0 0 3768
"Ez mi ez"- hogy egyik fórumos kolléga jópofa kisfiát idézzem? Mire használod?
Előzmény: _nyunyuka (3764)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3767
Köszönöm a jóleső szavakat és az információkat.Bízom benne,hogy már végre valahova majd csak eljutok.Kihasználva,hogy Hévízen voltam meglátogattam a major múzeum hombár padlását Keszthelyen.Persze  a pincéjét sem hagytam ki.No meg a Gizella nevű vendéglátó helyet ahol lefotóztam a pincérnőt.Éjszakára elküldöm nektek.Figyelem!!! Ez nem veterán!!!A rehabilitáció kérdésére még majd viszatérünk.
Előzmény: Levays (3766)
Levays Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3766
Na végre olvashatunk újra !! Remélem sikeres volt a rehabilitáció !!! Az akkumlátorok feltöltve..... Most egy darabig csak mi olvassuk az eltelt időre adott reakcióidat !!! Ma volt Vecsésen káposztafesztivál,stabilmotorokkal veterán traktorokkal. Sok-sok ezer látogatóval. Érdeklődés szempontjából a legjobb,mert ennyi ember sehol sem nézi meg ezeket a gépeket. Dutrancs !! A mozgás nem okoz már fájdalmakat ?? Az év valószinűleg utolsó ilyen rendezvénye Monoron lesz október 4.-én. Szüreti felvonulás veterán traktorokkal.   Mégegyszer nagyon örülök ,hogy újra közöttünk vagy !!!
Előzmény: dutrancs (3765)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3765
Amennyiben nem jönne össze ne haragudj rám én is úgy kaptam valamikor a számokat ,elmentettem a telefonomba de még nem volt rá szükségem.
Előzmény: _nyunyuka (3764)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3764

Holnap én is hívom őket, köszönet az információért. Van három 213-adagolónk, egyik kopottabb, mint a másik.

 

A pocsék időben egy kis szerszámgyártás:

Előzmény: dutrancs (3761)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3763
Kaptál már választ a kérdésedre?Mert szivesen segítek!
Előzmény: Törölt nick (3663)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3762
Köszönöm a képeket én is.Nagyszerű munka-le a kalappal Vili barátom előtt!!
Előzmény: Nyünnye (3726)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3761
Most 2o-ashoz vagy 54-eshez kellenének  az említett alkatrlészek?Bp.Üllői út PÁL-dugattyú amit ajánlhatok.Fúrasd föl a hengereket és csinálnak neked minta után dugókat,gyűrűkkel,csapszeggel.Adagoló elemekkel kapcsolatba azt hallottam ,hogy megköszörülik az elemdugattyút és új hüvelyt készítenek hozzá valahol Kistarcsán.(Ha még működik ez a csatorna).Próbáld meg felhívni ezt a számot:o6 3o/3 986 463 vagy o6 2o/2 632 865,de ha jól sejtem te délvidéken élsz ,ugye?A számokért nem tudok garanciát vállalni mert nekem még nem volt rá szükségem.
Előzmény: bbeci (3734)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3760
Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat.
Előzmény: Csőlámpás Beni (3759)
Csőlámpás Beni Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3759
Én is örülök, hogy újra olvashatom a neved! Nélküled nem fórum a fórum!
hotib Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3758

 

Üdv a fedélzeten.  Jó egésséget!

Előzmény: dutrancs (3757)
dutrancs Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3757
Légy üdvözölve!!Köszi a tapsot.
Előzmény: _nyunyuka (3756)
_nyunyuka Creative Commons License 2008.09.21 0 0 3756

Taps!

 

Örülök, hogy újra itt vagy!

Előzmény: dutrancs (3753)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!