Keresés

Részletes keresés

D. NAGY Creative Commons License 2008.09.17 0 0 6361

10-ért kínálták ezt a tankot. Szép rajta a csík de iszonyú mocskos, hogy milyen alatta a festés fénye az rejtély.

Mennyi ennek a börzeértéke most kb?

tothszilard Creative Commons License 2008.09.17 0 0 6360
Rendben, ha hazaérem csinálok képet a másik feléről is, aztán kiderül.
Előzmény: repepe (6332)
Nyulasmotoros Creative Commons License 2008.09.17 0 0 6359
Perszehogy! Legalábbis szeretnék, de mivel utas vagyok, fene tudja oda is érek-e..Mindenesetre vágd zsebre a kulcsot.
Előzmény: D. NAGY (6355)
orca75 Creative Commons License 2008.09.17 0 0 6358
A Gyepes Barnabás salak-Danuviájának van ilyen motorszámú blokkja.
Előzmény: Bubi36 (6341)
D-zoli Creative Commons License 2008.09.17 0 0 6357

Csinos kis karburátor!

Elismerésem!!!

Talán Fischer karbi lehet, de nem vagyok benn biztos...

 

Ami az órát illeti én is meglepődtem, hogy az oldalára került a pecsét, és nem egyezik meg teljesen azzal a változattal ami a ház aljára szokott kerülni. Egyébként az öregebb 8/2-es lámpafejből került elő.

Küldök majd róla egy képet!

 

A 8/2-es motorral mi a szándékod?

Megcsinálsz egy korai motort belőle?

Kíváncsi vagyok rá!

 

Amúgy csak azért kérdeztem, mert még mindíg szükségem lenne egy jó állapotú vassztenderre az egyik korai Danuviámhoz. Ha tudsz esetleg eladó darabot, akkor ne kímélj!

Előzmény: D. NAGY (6353)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6356

És pont Te vagy az 57. akinek ilyen kell:)

(ja és Danuvia)

Előzmény: kakukkjoe (6354)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6355

Nyulas! Vasárnap jössz a börzére?

kakukkjoe Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6354
Pont ilyen hiányzik az 57-es csepelemből, hogy kitúrja a Danúvia blokkot.
Előzmény: D. NAGY (6338)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6353
És te mit szólsz a kis "rejtvény" karbimhoz? A mostani börzén sem tudta senki megmondani mire való. Találtam egy P18 / 2 számot rajta. A Danuviás karbikon 18 B jelölés van, ezért reménykednék hogy magyar masináé.
Előzmény: D-zoli (6349)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6352
Olyan órát még soha nem láttam. Miket találsz te...:)
Előzmény: D-zoli (6349)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6351
A 8/2-es vázam még megvan és van hozzá blokk is pár száz gyártási szám külömbséggel. A 8/3-as vázamat elcseréltem szektorokra és hátsó fékkarra.
Előzmény: D-zoli (6349)
D-zoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6350

A 125/50-es Csepelnek is ilyen formátumú a motorszáma?

Előzmény: csepelfan (6346)
D-zoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6349

Szívesen!

Nincs mit:)

 

Hogy állsz a korai Danuvia vázaiddal?

Ha jól emlékszem volt egy 8/2-es, meg 8/3as vázad is.

Megvannak még???

 

Jut eszembe láttál már olyan spiáteres Danuvia kilométerórát aminek nem az aljára nyomták rá a szabványbélyegzőt?

Előzmény: D. NAGY (6343)
Jani-71 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6348

Szia!

Nem vettem kötekedésnek csak az egész onnan indult, hogy az a bizonyos blokk szám valódiságát megkérdőjelezték. Ezért raktam fel a sajátom amiben biztos vagyok és innentől nem értettem, hogy mit nem értetek :))

Ez nagyon jó, hogy mi volt előbb a "beütő vagy a blokk" :))

Eddig úgy tűnik, hogy 56-57-58-ban három különböző beütőt használtak.

A könyvek szerint a zuglói gyárban 1955 július- augusztus hónapokban készültek a D- csepelek 60 darabos null- szériája. És szeptemberben kerültek az első példányok az üzletekbe.

A D-Csepel, Danuvia c. könyvböl tényleg nem sokat lehet megtudni, de azért van benne egy- két érdekes adat és korabeli fotók amelyek segítík a felújítót.

Előzmény: repepe (6336)
D-zoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6347

Olyan nekem is van.

Meg szám nélküli használt is egy darab, egyet meg már felhasználtam:)

Előzmény: csepelfan (6345)
csepelfan Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6346
Lemezvillásé.
Előzmény: Bubi36 (6341)
csepelfan Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6345
Nekem 3 kivezetéses új van: :))
Előzmény: D. NAGY (6338)
csepelfan Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6344
Én úgy látom a motorszám eredetiség dolgot, hogy a kezdetektől kerekek voltak a számok, és valamikor '57-ben áttértek a szögletesebbre, a vázszámokkal együtt.
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6343
Köszönöm a segítséged.
Előzmény: D-zoli (6340)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6342
És ez mikori lenne?
Előzmény: Bubi36 (6341)
Bubi36 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6341
Én készítettem képet a blokkról, nekem M125-ös motorszámom van, de itt is körös a szám... Bocs a szar képért, de a lényeg látszik....
D-zoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6340

Szia Szaki!

 

Fotóm az nincs, de volt egy 7/12-es D-Csepelem, amihez egy 7/10-es blokkot tudtam beszerezni. Abban már a szögletes számok voltak.

 

A szám nélküli blokkhoz gratulálok!

Egy hasonlónak tudnám hasznát venni az öregebbik 8/2-es Danuviámnál...

Talán majd egyszer sikerül.

Előzmény: D. NAGY (6339)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6339

Mivel inkább a Danuviákat nézegettem eddig két 58-as számmal (szerencsére mindkettőben van 6-os is) járulnék hozzá a "kutatómunkához" A legkésőbbi Csepel amit láttam 8/3, tehát nagy valószínűséggel kijelenthető, hogy az 58-as Csepeleknek ilyen számokkal kell rendelkeznie.

Várok minél több 57 és 56 (vagy régebbi) vélhetően eredeti motorszámfotót. Börzéken majd vadászgatok és is.

Előzmény: D. NAGY (6338)
D. NAGY Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6338

Üdvözöllek! Nincs itt semmi vita csak kiegészítjük egymás véleményét, beszállhatnak a többiek is egyrészt kicsit aktívabb lesz az oldal másrészt talán sikerül egy kicsi de fontos részletet talán tisztázni.

Kezdésnek itt van egy alkatrésznek gyártott, szám nélküli, két kivezetéses blokk.

Nem túl gyakori az biztos:)

 

 

Előzmény: repepe (6332)
Bubi36 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6337
Igen ilyenre gondoltam. Láttam ilyet utángyártottba bőrzén, de lebeszéltek róla, hogy ez nem Csepelre való, inkább a Pannóniás kinézetűt vegyem meg, mert az való rá! Ahogy elnéztem az eredeti képeket, még a TL-TLT-TLF-TLB-ken is ilyesmi (ugyan ilyen??) gumi volt....
Ja, és kösz a méreteket!!
Előzmény: csepelfan (6327)
repepe Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6336

Szia Jani,

 

Az istenért sem szeretnék vitatkozni, kérlek ne vedd kötekedésnek sem, csupán próbálunk okoskodni, hogy mi, mikortól, hogyan változott a beütőkben, illetve hogy mi volt előbb a "beütő vagy a blokk" :-))

 

A legegyszerübb az lenne, ha minden évjáratból lenne pár fénykép a blokkszámokról, abból már ki lehetne indulni.

 

A Danuviában már 54-től csináltak D-csepelt, ha jól tudom, ebből következtettem, hogy az 56-os beütők jóeséllyel ugyanolyanok, mint az 57-es beütők, mert volt rá idejük kitalálni 54-től, hogy milyet használjanak.

 

A következő bizonyítható váltás a D-Csepeles beütőkben mint írtam 58-tól figyelhető meg, mikoris elkezdték gyártani a Danuviákat és a Csepelhez is ezt a beütőt használták innentöl.

 

Sokminden van ami homályos folt a Csepelekkel , de legfőképpen a D-Csepelekkel kapcsolatban, mivel konkrétan a D-Csepel témakört érdemben a mai napig senki sem dolgozta fel,így az eddig megjelent kiadások sem tekinthetők e témában hitelesnek mert csupán "sugallnak valamit" de minden konkrét bizonyíték, vagy után ellenőrzés nélkül. Erre a legjobb példa a D-Csepel, Danuvia című könyv.

Előzmény: Jani-71 (6334)
Nyulasmotoros Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6335
Szevasztok!
Szerintem a Csepel-gyártás áthelyezésével Zuglóba változhatott a beütő is. Eddig én ami beütést láttam, 6-tal kezdődő mind ilyen kerek volt, az egyes is hasonló.
A kék-könyvben hátul az azonosítóknál külön kitérnek erre a részre, tehát Pannóniánál is bizonyos évtől átálltak az ilyen szögletes ún. kohásszámok alkalmazására.
SzVSz: eredeti.
Előzmény: repepe (6332)
Jani-71 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6334

Szia!

Már lassan én sem értem,  hogy miről folyik a vita.

 A vitaindító blokkban D. NAGY szerint az egyes nem stimmel , szerinted az 57-es blokk 6-os száma a mérvadó. De az is lehet, hogy számnélküli Danuvia blokk, csak okosba új számot kapott. Én felraktam a sajátomat, ami szerintem magáért beszél( mármit a hasonlósága). Vagy lehet, hogy az is kisipari beütés?

Előzmény: repepe (6332)
repepe Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6333

Mar megint elcsussztak a kommentjeim, a lényeg azért látszik a szémoknól meg az is látszik, hogy mikor melyikre gondoltam.

 

 

Előzmény: repepe (6332)
repepe Creative Commons License 2008.09.16 0 0 6332

Szia Szaki,

 

Ebben igazad vagyon, a számok stílusa másabb, valószínű kisipari beütés, na nem mintha ez egy műszaki vizsgán esetleg OT vagy eredetiség vizsgán bárminemű problémát jelentene.

 

Viszont, ha megnézed a te 57 -es blokkodon a számkaraktereket mások az 58-ashoz képest, amit írtam tegnap, pl a 0 az 1-es és a 8-as is teljesen más.

 

Hogy jobban megláthassuk beszúrom a nagyapám 58-as D-csepeljének a motorszámát:

 

 

 

Ez D.Nagy 57-es blokkjanak szama:

 

 

 

Ez meg egy a neten talált 57-es blokk száma amiben megfigyelhető a 6-os szám mint mérvadó az összehasonlításhoz

 

 

 

És végül a kérdéses, vitaindító blokk

 

 

 

A különbség látható. Egyébként az végleg megoldhatná a kérdést, ha a blokk másik feléről is tudna a kérdező képet felrakni, hogy lássuk 2, vagy 3 kivezetéses - a blokk, illetve gyárilag 3-as ha 3-as vagy csak kifúrták.

 

Ha gyári 3 kivezetéses akkor ugye egy számnélküli danuvia blokknak kellett lennie ami megkapta a csepel számait okosba.

 

Eredeti szémnálküli alkatrésznek gyártott Csepel blokkot meg kell valljam még nem láttam, csak Danuviást.

Előzmény: D. NAGY (6329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!