Keresés

Részletes keresés

vadmotoros Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15455
18-19°C, de estére fel szokott menni 20-21-ig, mert napközben a főzés, tv, számítógép felfűti a lakást.

Tavaly, amikor decemberben kilyukadt a kazánunk és 3 napig nem volt fűtés, akkor 16 fok volt a szobában.

A fóliáról valakinek vélemény? Elég az a vékony (0.6um) vagy keressek vastagabbat?
Még lenne 1 kérdésem, igaz lehet hogy nem ez a legmegfelelőbb topik. A fürdőszobába szeretnék elszívót tenni, de van gázbojler és gáztűzhely is a lakásban. Így is lehet?
Előzmény: micimacho (15446)
porker Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15454
1. Ne fizessétek ki, hanem éljetek garanciális kifogással. Ezeken a nagyobb képeken olyan hibákat látok, hogy nem volt egyenletes a ragasztózás (a lapok csatlakozásánál biztos, hogy nagyon vastagon kentek), aztán vékonyan lett felkenve a vékonyvakolat és e miatt látszanak a csíkok. (Jó kérdés a memorix által említett dübelezés: mindenesetre tisztázni kellene vele, hogy dübeleztek-e vagy Ti láttátok-e? Ennek hiányában sanszos a lenti képen látható verzió! Bár én inkább azt hiszem, hogy a dübel rendesen a háló alatt van és oda nem kellett extra ragasztó.)

2. Ha meg tudja oldani, hogy a csíkok eltünjenek, a ronda felületképzés "kisimuljon", akkor el lehet gondolkodni a kifizetésen. Ekkor még mindig kérdés, hogy a lapok közé azért kellett-e a plusz ragasztó, mert nem értek össze? Mert ha így van, akkor hőhidas az egész fal, de ezt csak egy hőkamerás felvétel igazolhatná (kb.15-30 ezer HUF).
A festékre még mindig nem tudok mit mondani: most ezen a képen olyan mintha valami lejárt szavatosságú cuccot kentek volna fel, ami már csomosódott és most zsugorodik.

Előzmény: kelger (15430)
Laja73 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15453
Hőhíd sem keletkezik az éleknél egy hidg téli napon? Vagy keletkezik, de nem jelentős?
Előzmény: micimacho (15445)
dzsimike Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15452
Köszönöm a választ! Nem voltam egyértelmű a kérdésben. A szigetelést a - beépítetlen - padlástér padlójára szeretném tenni. Viszont a válaszodból ha jól értem, az következik (mivel a párának lehetőséget kell biztosítani, hogy a padló anyagát elhagyja), hogy ebben az esetben páraáteresztő fólia kell a szigetelőanyag alá is és fölé is (tehát hogy az esetlegesen keletkező pára ne ragadjon be se a szigetelőanyag és a födém közé, ezáltal az alsó szint plafonját vizesítve, valamint magába a szigetelőanyagba se, hiszen akkor meg nem szigetel). Jól értem?
Előzmény: zordonC3 (15450)
porker Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15451
Más az amikor egy kész házat veszel meg. Itt face2face megállapodtak és ehhez képest - képek nélkül is borítékolható - a vállakozó nem tartotta be a technológiai előírásokat.

Ha nem érdekli és láthatóan nem megfelelő minőségű munkát végzett, akkor ne csodálkozzon ha nem kapja meg a pénzét. ... Más kérdés, hogy ez a megbízót kárpótolja-e?

Nem mehet a végtelenségig, hogy ebben az országban mindenki azt csinál amit akar! Persze ebben sok esetben az építettők is hibásak... Amíg mindenki mindent számla nélkül akart csináltatni addig nem is lehetett megfogni a pofátlan, hozzá nem értő embereket. Most már javul a helyzet, de még mindig látom, hogy egyesek felhúzzák a szemöldöküket ha számlát kérek ("mondhatta volna előbb is!").
Előzmény: ncc1701 (15433)
zordonC3 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15450
párazáró fólia kell a hőszigetelés és a lakótér közé. Páraáteresztő fólia kell a hőszigetelés és a külső tér (cserépléc, stb) közé. Lehetőleg a páraáteresztő fólia vízzáró is legyen (van már ilyen több márka is).
Előzmény: dzsimike (15448)
zordonC3 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15449
nem pereg, csak van az alsó 10 cm-en hosszában egy hajszálrepedés, egy mikronnyi nem jött le belőle. De mivel alul úgyis (ugye?) az EPS-s sínek tartják, annyira nem lesz gáz. Kérdés hogy KIFELÉ nem fognak-e szakadni a dolgok, vagy ezt mindenképpen a téglába kell belefúrni? (dűbel)? A másik kérdés meg hogy ha ráteszem az EPS-t a nemesvakolatra, akkor nem rohad be alatta a nemesvakolat? Nem kéne leverni csupasz tégláig és úgy EPS?
Előzmény: micimacho (15447)
dzsimike Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15448
Sziasztok! Olvasgattam egy fél órát a kérdéseket, válaszokat, de nem egyértelmű számomra: ha vasbeton födémen salak van, de erre a salakra még akarok hőszigetelést rakni (járni nem akarok rajta), akkor - ha jól értem - ideális az üveggyapot (mondjuk 20cm vastagon), viszont nem világos, hogy a salak és az üveggyapot közé milyen fólia kell. Sima takarófólia? Párazáró fólia? Páraáteresztő fólia?
micimacho Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15447
Saccra a tömör tégla kb. nulla hőszigetelése miatt azt mondanám, hogy a mostani valahol a csupasz b30as körül lehet.

Itt már többen javasolták, hogy lehet a jól tartó vakolatra szigetelni. A ragasztó az igen jól ragad. De ha pereg, akkor az nem lesz az igazi.
Előzmény: zordonC3 (15398)
micimacho Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15446
Páratartalom mérő : conrad árul több félét is. Órával, meg hőmérővel összeépítettet is, meg van olyan is, ami mérésadatgyüjtő is egyben, tehát akár egy hónapig gyüjti, és PCn diagramot rajzol belőle.

radiátor nélkül hány fok van nálatok?
Előzmény: vadmotoros (15444)
micimacho Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15445
Nem rosszabb ... miért lenne rosszabb... ablakaidnak se azonos a hőszigetelése a falakéval, mégis szigetelsz falat ...

Déli oldalon érdemes szigetelni, de északin muszáj. A meleg nem olyan, hogy ha itt nem férek ki, akkor kimegyek ott.
A falnak szigeteleten és szigeteletlenül is van egy hőátbocsátási képessége, ami nem lesz attól rosszabb, hogy a másik falnak feljavítottuk ezt.
Amit nem szigetel, az napmentes időben többet veszít. Ha süt a nap (mert télen is szok olyat) akkor pl. egy déli fal kevesebbet veszít, mert eleve kívülről fűti a nap. De ugye erre azért nem lehet nagyban tervezni.
Előzmény: bollazoli (15442)
vadmotoros Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15444
Üdv!

A padlásfödém szigetelés alá milyen párazáró fóliát ajánlotok? Találtam a festékboltban takarófóliát, amivel a bútorokat lehet letakarni, kb 6um vastag. Olyan mint amiből az átlátszó zacskókat is csinálják. Ez is megteszi, vagy inkább valami komolyabb kell? Ennek 100 Ft/20 m2 az ára :)
Levegő páratartalom mérőt nagyságrendileg mekkora összegért lehet szerezni? A környékben a boltokban nincs sehol :(

Még egy megjegyzés: tegnap már 3 helyen be volt gyújtva az utcában. Alig lehetett látni a füsttől. Nálunk még a radiátorok sincsenek fent :-)
zordonC3 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15443
tudom bunkóság ilyet kérni, nem is szokásom, ez most kivételes alkalom meg könyörgés meg léccilécci, ilyenek.

Szakértő szavakra vágyom a #15398-ccal kapcsolatban...
Előzmény: zordonC3 (15398)
bollazoli Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15442
minden oldalt egyforman kell szigetelni, ha egyet kihagysz akkor rosszabb lesz mintha nem is szigeteltel volna
Előzmény: Törölt nick (15441)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15441

 

 

 Üdvözlet!

 

 Kérdezni szeretnék:

 A ház déli oldalát is szükséges hőszigetelni, vagy ki lehet hagyni?

micimacho Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15440

Jajaj, nem, féreértettél.

 

Nem azért nem csináltam, mert nem kéne, vagy nem tartanám hasznosnak, hanem mert a jeeln állapotban még kézi mérőkkel is viszonylag könnyen meg tudtam állapítani, hogy hol kéne kezdeni. Ahhoz túl drága a módszer, hogy az ember nyakra főre rendelje, de szerintem úgy lesz ez, mint a CT. előbb utóbb mindenkinek elérhető árú lesz.

 

Jelenleg olcsóbb, ha az ember előbb gondolkodik, mér olcsóbb eszközökkel, és ha már ezek mind nem segítenek, akkor kell a hőfénykép.

Azzal időt lehet megspórolni, mert pár óra alatt az egész lakásodról megvan amit tudni szeretnél, de kézi műszerekkel csak nehezen mérheted meg, sokáig tart, sok agyalást igényel. Ha nagyüzemben építenék, vagy foglalkoznék ilyesmivel, akkor tuti hőfényképeznék, mert gyors, hatékony. (De nem vitt rá a lélek most az 50 rugó elköltésére. Pedig leeht, hogy megérte volna.)

 

Én pl. úgy csináltam, hogy mértem egy szobát, és megpróbáltam kitalálni, hogy mi lehet a baj. Így utólag ... egy hőfényképpel kb. 5 sec alatt rájöttem volna. Így elment vele pár estém, míg méricskéltem - azok se pontosabbak ám amiket az ember kézzel mér, mert gradienst felvenni elég idegörlő dolog - meg törtem a fejem, hogy mi is lehet a baj.

Ráadásul, ha csinálok fényképet, akkor lehet, hogy kevesebb szigetelés is elég lehetett volna, mint amit így beépítettem. Persze, így most nyugodtabb vagyok, de utólag végiggondolva talán olcsóbb lett volna (ha nem is sokkal) 50ért rendelni egy mérést, és csak a fele szigetelőanyagot beépíteni, mert az is hasonló eredményt hozhatott volna ... de ezt csak idén télen tudom meg. Ezért is nem rohantam, bármire is jöttem rá, azt csak a nyár alatt tudtam megvalósítani, így kvázi időm volt bőven.

 

A pontos és átfogó diagnosztikai eszközök sok mindenben megkönnyítik az ember életét. Nem véletlenül mondtam a CT-t, mint hasonlatot. Sima gyomorröntgennel, meg ultrahanggal, meg szondával is kitalálható, hogy a betegnek mi a baja.

Csak az időigényes. Szerintem ez a helyzet a hőkamerás fényképpel is.

 

Viszont kalibrálás nélkül sokkal kevésbé jó. Vagy talán szinte egyáltalán. Olyan az, mint amikor az ember bárddal esik neki a ceruzafaragásnak.

ncc1701 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15439
Nyilván nem, feltéve, ha rögtön bedolgozom.

De ha magamnak megmarad vmi ilyen cucc (mert általában többet veszek), akkor azt úgy elteszem, h x év után is elővehetem.
Előzmény: memorix (15437)
brekike76 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15438
Szia!
Semmiképp ne fizessétek ki neki a 250-et, csak ha megcsinálja normálisan, mert ez szar munka. Persze nem fogja, de ez tanulság nektek, hogy legközelebb nagyobb összeg legyen, amit visszatartatok. Kellene csinálni egy nyilvános honlapot azokról, akik ilyen munkát csinálnak, feltenni a képeket, hogy mások ne szívják meg. És persze reklámozni úton-útfélen a "pocsék munkák" (ez jó cím is lenne: www.pocsekmunka.hu :-)) honlapját. Persze ehhez idő meg pénz kéne, nekem most egyik sincs, majd ha lesz beugrok önkéntesnek :-).
Előzmény: kelger (15430)
memorix Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15437
Szerinted ők 2-4 raklapnyi glettet átcsomagoltak? Vagy te átcsomagolnád felrakás elött ?
Előzmény: ncc1701 (15436)
ncc1701 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15436
Erre a lejárós szavatosságra mondhatnál nekem pédát, konkrétumot, mert én ebben nem nagyon hiszek. :) Ha én elteszem a ragacsot egy zsákba, amit légmentesen beköütözök, akkor az sztem az örökkévalóságig elvan.
Ismerős 20 éves cementet használt így, csont száraz volt, még a faterja vette.
Előzmény: memorix (15434)
ncc1701 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15435
Említsd meg neki a problémáitokat, amit a trehány munkával okoztak. Anyagiakat is emlegethetsz, h újraszínezni, esetleg újraragasztózni mennyibe is kerülne, állványozással nyilván. Itt már ki is derül, h az a negyed milla milyen nevetségesen kis összeg ha a javításokat meg akarjátok csináltatni.
Előzmény: kelger (15430)
memorix Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15434

Az alábbi problémákat látom:

 

1. 10 fok alatt nem szabad szinezni, glettelni. Télen meg pláne , mert 0 fok alatt a vakolatban, glettben lévő viz megfagy.

 

2. Esős időben, szeles időben szintén nem ajánlott színezni mivel nem egyenletesen szárad a vakolat és foltos lehet.

 

3. A lapok rajzolatából látható, hogy nem szabályosan rakták fel. Valamint feltételezem olcsó vakolat és üvegszövetet használtak. Ilyen nagy felület esetében körültekintően kell eljárni. Nem mindegy hány grammos az üvegszövet!

 

4. Valószinűleg +vékonyan gletteltek és/vagy a glett anyag nem takar rendesen.

 

5. A dübelezés hiányzik. Annak is átkéne látszódnia. Ha nem megfelelően lett felragasztva akkor egy idő múlva a faltól elválhat a hőszigetelő anyag és problémás lesz minden...

 

6. Kétlem, hogy a sarkokon hálós élvédő lenne vagy szabályosan lenne bedolgozva.

 

7. Ki találta ki és ki erősködött a téli munkavégzéshez és kihagyta rájuk. Szerintem a felelőség mindenkit terhel.

 

8. Minimum 2mm -s vakolatot érdemes használni a 1.5 -s nem jó erre...

 

9. Szilikátos vagy diszperziós vakolattal rakták fel?

 

Ilyenkor lehet kihivni a vakolat gyártót (Baumit,nikecell) ,hogy nézze meg. Ha nem megfelő volt az anyag akkor ingyen cserélik. Azonban ha a technologia nem volt betartva vagy olcsobbb vakolatgyártó terméke lett megvásárolva akkor nem jár ilyen szolgáltatás...

 

Okulásnak ha megvan a számla akkor nézd meg, hogy

 

Hány grammos volt az üvegszövet, milyen tipusú hőszigetelést EPS-t vettek, milyen vakolatot glettet alkalmaztak. Ha megvan esetleg a glett zsákja érdemes megnézni a glett gyártását. A glett anyag kb fél év 3/4 évig dolgozható be rendesen....sokan elkövetik azt a hibát, hogy akcióban vásárolnak és lejárt szavatosságú vagy majd nem lejárt glettet vesznek és utánna még 1/2 évig áll az anyag és lejár a szavatossága...

 

szabályos kivitelezési útmutató:

 

http://www.austrotherm.hu/media/dokumentumok/letoltes/prospektusok/kulso_falak_hsz.pdf

http://www.nikecell.hu/docs/nikecell_kivitelez%E9si_utmutato.pdf

 

 

 

Előzmény: kelger (15421)
ncc1701 Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15433
Szerinted ez őket érdekli? Én láttam olyan házat, amit ősszel kezdtek el nulláról építeni, és 3 hónap alatt át is adtak, szigetelve, vakolva, amit akarsz... No comment, itt mindenki tudja, h ez mit jelent.

Szigetelő ismerős azt mondja, h az ilyen nagy lakótelepi kecókat a nagy cégekkel csináltatják, ilyen 8-10eft/nm + állványozás, és a lehető legszarabb minőségben...
Előzmény: porker (15427)
halaloszto Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15431
Pl azert, mert mezei epitteto meg sem veheti? Gondolhatod mekkora az arca egy olyan komuvesnek, aki sokpenzert megcsinalta a gyari tanfolyamot es jogosult megvenni.

vajk
Előzmény: Calderara (15428)
kelger Creative Commons License 2008.09.16 0 0 15430
Sziasztok!

Köszönöm az eddig válaszokat, még szívesen fogadok további válaszokat is, hogy érvelhessek majd.

Mindemellett végső soron mit ajánlotok, mit tegyünk?

1, Hagyjuk így, fizessük ki a vállalkozó maradék 250.000 -ét
2, Próbáljuk meg rávenni, hogy tüntesse el a csíkokat, lehet azt? (Már ha ez most tényleg kifogásolható, ahogy olvasom), meg szüntesse meg a festés repedezettségét.
3, Vagy tegyük el a pénzt majd egy későbbi újra festésre.

Korrektek akarunk lenni, ha járna a pénz a vállalkozónak, akkor kapja meg, amennyiben azonban rossz a munkája akkor javítsa azt vagy nem kapja meg a pénzt.

Üdv, Greg

Feltöltöttem gyorsan a képeket 1280*1024 ben így megnyitva már jobban látszódnak a problémák.
A KÉPEK NAGYOBBAN
Calderara Creative Commons License 2008.09.15 0 0 15428

Talán, mert ez adja a megfelelő hőhídmentes légtömörséget, de egyébként miért is lenne spéci drága? Azért mert harmad v. negyed annyi habarcs kell hozzá, vagy azért mert harmad annyi idő alatt fel tudnak falazni vele?

 

Előzmény: halaloszto (15422)
porker Creative Commons License 2008.09.15 0 0 15427
No igen: mellékesen színezni 10 fok alatt már nem lehet.
Előzmény: eredetisrank (15425)
porker Creative Commons License 2008.09.15 0 0 15426
Hááát: az a négyzethálós rajzolat nem kecseget sok jóval. Ez kivitelezési hiba: nevezetesen az illesztéseknél nem kenték ki tisztességesen ragasztóval a hézagokat, nem jött létre egy homogén felület és most ez látszik. Más kérdés, hogy eredetileg nem is maradhatna hézag a lemezek között...

A kettes pontban leírtakat a vakolat minősége is befolyásolja. Van amelyik jobban fed (és drágább), van amelyik kevésbé. Hogy itt csak ez a probléma vagy valóban nagyon vékony az a vékonyvakolat, azt képről nem lehet látni.

3. Csak a festék repedezik? Mert akkor a vakolat szempontjából nem lényeges, esztétikailkag igen, mert akár jövőre lepereg(het).
Előzmény: kelger (15421)
eredetisrank Creative Commons License 2008.09.15 0 0 15425
nálunk is pont tavaly ősszel színeztek egy épületet havasesőben aminek az lett a vége hogy az összes tégla vonala átlátszott és ...vára kifakultak a színek nna az undorító volt tavasszal lehetett újra színezni
Előzmény: kelger (15423)
porker Creative Commons License 2008.09.15 0 0 15424
Végig vittük a 15 cm-t, 1 cm-es fedéssel a keretre. Nagyon kellemes meleg volt télen is a káva!
Rögzítésnél átmenő csavarokat használt az "ablakos cég", de végül is a csavar és a téglakivágás között volt 4 cm és 250-es csavarok kerültek be.

Vastagabb toknál még beljebb kerül a csavar helye (pl. a 108-asnál a síktól 6 cm-re), de egy nagy méretű teraszajtó kombinációnál célszerűbb a "fülek" használata, mert a PTH-ba amúgy sem egyszerű csavarozni; de ezzel itt sem volt gond.
Előzmény: Calderara (15420)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!