Keresés

Részletes keresés

cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8788
LEÍROM A TUDATLANOKNAK

:))

Csak oldó-fékező és zárt állása van

Az úr tévedésben leledzik. Emlegetett fékezőszelepnek van zárt-, és oldóállása, továbbá egy fékezősávja.
Előzmény: M62-238 (8787)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8787
Ha nem tudja,ne írjon.LEÍROM A TUDATLANOKNAK. Az M62-146-on a ki.eg.fék ZBR-3.7 típusu.Csak oldó-fékező és zárt állása van.Nincs "KÖZÉPÁLLÁS".
Előzmény: cs1014 (8783)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8786
Köszi a tájékoztatást! Néha tudnak olyanokat írni az iratokban, amin azután a szakemberek sem igazodnak el. Volt ilyenre példa az 1964-es herceghalmi baleset anyagában is, meg máshol is.
Előzmény: cs1014 (8785)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8785
Egyébként nem lehet, hogy felakadt a műszer?

Dehogynem. Sőt, az is, hogy a balesettől függetlenül a 0,4 volt a 0, ilyet gyakran látni. De egy balesetvizsgálónak illett volna másként fogalmazni!
Előzmény: Bárdos Imre (8780)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8784
Érdekesek az ilyen, a baleset utáni vezetőállás-kezelőszervek állapotleírásai.

Persze! Ha 116 tonna vas gyűrődik, abszolut hiteltelen bármire is következtetni a kapcsolók állásából. Olyan butaság, mint balesetek után a törött kilométeróra cájgerének helyzetéből megállapítani az ütközéskori sebességet.
Előzmény: manhattani (8781)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8783
:-)

Zbr=Zusatzbremse, azaz kiegészítő fék.
Hogy melyik szergejen milyen kieg.fék van, pláne milyen volt, azt nem tudom, de az irat készítője a mondattal utalhatott arra is, hogy a Zbr 3,7-es karja a fékezősávjának középső részén volt. Mint előbb látszik, nem ez lenne az egyetlen pontatlan megfogalmazás az oldalon.

Okoska!

Olvtársaink minősítését ehelyt kéretik mellőzni, mert egyrészt nem szép dolog, másrészt nem tudod, mikor kinek szólsz be!
Előzmény: M62-238 (8782)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8782
Okoska! Már megint egy?Mindeki tudja hogy az un."magas psz-ú 62-140 "feletti gépeken a kieg.fék ZBR-3.7, jobb lett volna hallgatni nem,pedig hozzánemértően okoskodni.
Előzmény: educator (8779)
manhattani Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8781

Érdekesek az ilyen, a baleset utáni vezetőállás-kezelőszervek állapotleírásai. Ha a csattanásra a vezér beugrik a géptérbe, és ott, adja Isten, meg is ússza, a nyugi beálltával biztos visszamegy a vezetőállásra (ha még megvan, és nyílik az ajtó...), és ha észnél van, ott rendet csinál. Persze többmindennek nyoma marad, hogy mit mikor csinált, de mindennek nyilván nem.

 

Meg, persze, mindenki ezt csinálná.

 

(A másik: örökké megmarad bennem egy vezér elmondása, hogy ütközött a mozdonnyal, kiszállt rendőrség, határőrség, VBO, apeh meg a köfa, és vagy fél óra elmúltával valaki feladott neki egy szondát, hogy fújja meg. És ha megsérült volna, úgy, hogy nem tud szólni? Az nem érdekelt senkit.)

Előzmény: Bárdos Imre (8768)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8780
Egyébként nem lehet, hogy felakadt a műszer? Nem tudom, szokott-e ilyet csinálni, de mivel a vezetőasztal is elmozdult az ütközés következtében, talán nem kizárható a dolog. Ezenkívül - nekem legalább is úgy tűnik az iratból, aminek az elejét nem idéztem -, hogy a felsorolás a gép sérüléseiről a megállás helyén készült a helyszíni szemle során, ahol feltehetően nem méricskélték külön a fővezeték nyomást sem, hanem a gép megálláskori állapotát, a műszerek és kapcsolók állását rögzítették, ahogy ilyet már más balesetes iratokban is olvastam.
Előzmény: cs1014 (8775)
educator Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8779
Hol ír az irat Zbr-t?
Előzmény: M62-238 (8778)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8778
Nagy marhaság:1, a 8763 old. 2.a levegős váltók letörtek. 3 ,a ZBR-3.7-nek nimcs középállása.
Előzmény: cs1014 (8775)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8777
"Itt valami nagyon nem stimmel - gondolta Pelikán" :)

Nem mindig lehet hinni a balesetes iratokban leírtaknak sem. Ezért szoktam én szakmabeli barátaim (mozdonyvezetők, forgalmászok, pft-sek, stb.) segítségét kérni egy-egy probléma kibogozásához, mikor nekifogok egy baleset történetének részletes feldolgozásához.
Előzmény: cs1014 (8775)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8776
Valószínűleg igen. :)) Éppen most hívott valaki telefonon, aki a helyszínen járt a balesetnél és elmondta, hogy a mozdony a jobb sínszálnál gyűrte maga alá az autóbusz motorját amiből az olaj kifolyhatott, és ezért találtak csak a jobb sínszálon olajnyomokat. Viszont a hosszú fékút tényleges oka nem az olajfolyás, hanem a letört fékhengerek voltak - ezt támasztja alá a tegnap este feltett anyag is a gép sérüléseiről - mert bár a mozdonyvezető az elütés előtti pillanatban gyorsfékezett és érezte is a kialakuló fékhatást, (az iratok szerint egy tanú látta is, amint a gép szikrázó kerekekkel csúszik) a fékhengerek sérülése folytán ez megszűnt, így csak a maga előtt-alatt tolt autóbuszroncs fékezte a mozdonyt.
Előzmény: manhattani (8774)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8775
Érdekes... Ha a D2 gyorsfék állásban volt, a fővezetékben mégis találtak 0,4 bar nyomást úgy, hogy a főlégtartó már üres volt, hát, vagy hülyeséget írtak ide, vagy valami nagyon nem stimmelt.
Előzmény: Bárdos Imre (8768)
manhattani Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8774

>az x olaj homokkal volt szennyezett, ...

 

A homok javítja a kerék tapadását, az olaj rontja, akkor a kettő együtt olyan, mintha semmi sem lenne ott, nem?  :-))

Előzmény: Bárdos Imre (8766)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8773
Köszi az infót, megint tanultam valamit!
Előzmény: FVV-1100 (8772)
FVV-1100 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8772
"Szóval az olajszennyezés igaz, max. nem félolaj volt."

-Márcsak azért sem,mert az IKARUS 200-asok mindegyike légfékkel fékez!(az olajszennyezés lehetett a motorolaj miatt is,a kormányszervó miatt is...!)
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8771
mintegy 700 méteren át tolta maga előtt az autót

Ordas baromság. Összekeverték a telefonban a hetet a kettővel. Álló helyzetben a 330-as, a két kocsi, meg a 203-as gergő pár tíz méterre állt csak a kérdéses útátjárótól.
Előzmény: Zolas (8741)
jim32 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8770
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8769
A székesfehérvári baleset (Szárazrét mh.-nél) 1982. szeptember 9-én volt, az "áldozat" a BV-59-42 rendszámú csuklós busz volt.
Előzmény: vaskerék (8767)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8768
Az M62 146 sérüléseiről ennyit találtam:
Előzmény: M62-238 (8765)
vaskerék Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8767

1980. Siófok Ik260.

1981. Székesfehérvár Ik280.

Előzmény: r1232 (8761)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8766
A buszokhoz nem értek túl sokat, mint az előbbiekből is látszik, de most, hogy mondod a 260-as tényleg nem csuklós! Az áldozatról ennyit tudok:


A félolaj nem, olyan nagy tévedés, mert a véleményes azt is megemlíti, hogy az x olaj homokkal volt szennyezett, ami a homokoló berendezés működtetését is igazolj, szóval csak félig volt olaj. :)) Persze tényleg véletlenül írtam jó, hogy szóltál! Köszönöm!
Előzmény: Infós (8764)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8765
A busz roncsai a fékhengert a 146-on letörték,fékhatás így nem volt,az olaj a motorból folyt,a roncsok és a motor gyűrődése volt a fékezőerő.SAJNOS! ott -is ott voltam Sv.segélykocsit vittem a gép M40-007.
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
Infós Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8764
Imre, nagyon szétszórt vagy! :)

"Igen, egy IK260-as volt az áldozat."
r1232 csiklóst írt, és te helyeselsz, de a 260-as az nem csuklós..


"(...) félolaj (...)"
És egy gépelési hiba is becsúszott....

:-))))))
(bocsi)
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8763
Igen, egy IK260-as volt az áldozat. Akár igaz is lehet a fékkel kapcsolatban, de az újságcikk már nincs meg, amiben olvastam. Viszont a véleményes jelentés és a rendőrség helyszíni szemle jegyzőkönyve megállapítja, hogy a "déli oldalon húzódó sínszál teteje és alja kevésbé olajtól szennyezett és ez az olajszennyeződés valószínűleg a sérült autóbuszból származik". Szóval az olajszennyezés igaz, max. nem félolaj volt.
Előzmény: r1232 (8761)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8762
mail ment.
Előzmény: r1232 (8761)
r1232 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8761
"hogy az elgázolt autóbusz fékolaja a sínekre folyt,"

Motorolajat, hajtómű(váltó) olajat inkább el tudok képzelni. Majd kijavítanak ha rosszul tudom, de mintha a 200-as Ikarusok, amiből ott egy csuklóst ütöttek el, légfékesek lennének.
Előzmény: Bárdos Imre (8754)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8760
Nem vagyok gépész. Nekem egy mozd. vez. mondta, hogy jó esetben gyorsfékkel illik megállni...
Előzmény: m41 2197 (8759)
m41 2197 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8759
Erre azért nem vennék be ciánt!
Előzmény: Törölt nick (8746)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!