Keresés

Részletes keresés

FVV-1100 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8772
"Szóval az olajszennyezés igaz, max. nem félolaj volt."

-Márcsak azért sem,mert az IKARUS 200-asok mindegyike légfékkel fékez!(az olajszennyezés lehetett a motorolaj miatt is,a kormányszervó miatt is...!)
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
cs1014 Creative Commons License 2008.09.07 0 0 8771
mintegy 700 méteren át tolta maga előtt az autót

Ordas baromság. Összekeverték a telefonban a hetet a kettővel. Álló helyzetben a 330-as, a két kocsi, meg a 203-as gergő pár tíz méterre állt csak a kérdéses útátjárótól.
Előzmény: Zolas (8741)
jim32 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8770
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8769
A székesfehérvári baleset (Szárazrét mh.-nél) 1982. szeptember 9-én volt, az "áldozat" a BV-59-42 rendszámú csuklós busz volt.
Előzmény: vaskerék (8767)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8768
Az M62 146 sérüléseiről ennyit találtam:
Előzmény: M62-238 (8765)
vaskerék Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8767

1980. Siófok Ik260.

1981. Székesfehérvár Ik280.

Előzmény: r1232 (8761)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8766
A buszokhoz nem értek túl sokat, mint az előbbiekből is látszik, de most, hogy mondod a 260-as tényleg nem csuklós! Az áldozatról ennyit tudok:


A félolaj nem, olyan nagy tévedés, mert a véleményes azt is megemlíti, hogy az x olaj homokkal volt szennyezett, ami a homokoló berendezés működtetését is igazolj, szóval csak félig volt olaj. :)) Persze tényleg véletlenül írtam jó, hogy szóltál! Köszönöm!
Előzmény: Infós (8764)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8765
A busz roncsai a fékhengert a 146-on letörték,fékhatás így nem volt,az olaj a motorból folyt,a roncsok és a motor gyűrődése volt a fékezőerő.SAJNOS! ott -is ott voltam Sv.segélykocsit vittem a gép M40-007.
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
Infós Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8764
Imre, nagyon szétszórt vagy! :)

"Igen, egy IK260-as volt az áldozat."
r1232 csiklóst írt, és te helyeselsz, de a 260-as az nem csuklós..


"(...) félolaj (...)"
És egy gépelési hiba is becsúszott....

:-))))))
(bocsi)
Előzmény: Bárdos Imre (8763)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8763
Igen, egy IK260-as volt az áldozat. Akár igaz is lehet a fékkel kapcsolatban, de az újságcikk már nincs meg, amiben olvastam. Viszont a véleményes jelentés és a rendőrség helyszíni szemle jegyzőkönyve megállapítja, hogy a "déli oldalon húzódó sínszál teteje és alja kevésbé olajtól szennyezett és ez az olajszennyeződés valószínűleg a sérült autóbuszból származik". Szóval az olajszennyezés igaz, max. nem félolaj volt.
Előzmény: r1232 (8761)
M62-238 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8762
mail ment.
Előzmény: r1232 (8761)
r1232 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8761
"hogy az elgázolt autóbusz fékolaja a sínekre folyt,"

Motorolajat, hajtómű(váltó) olajat inkább el tudok képzelni. Majd kijavítanak ha rosszul tudom, de mintha a 200-as Ikarusok, amiből ott egy csuklóst ütöttek el, légfékesek lennének.
Előzmény: Bárdos Imre (8754)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8760
Nem vagyok gépész. Nekem egy mozd. vez. mondta, hogy jó esetben gyorsfékkel illik megállni...
Előzmény: m41 2197 (8759)
m41 2197 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8759
Erre azért nem vennék be ciánt!
Előzmény: Törölt nick (8746)
fecoazöreg1 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8758

Miért vannak 1000m.....

Többek közt ,hogy az adott vonalon emelni lehessen a pályasebességet ezáltal növeli az átbocsájtó képességét az adott vonalnak. Persze a menetrend bubusok meg pókosok nem teszik lehetővé,hogy az utasok pozitív élményekkel gazdagodjanak hosszú távon.Kivételt képez pár elővárosi viszonylat,habár néha ott is van gubanc.lsd Keleti.

Előzmény: 1047 005-2 (8757)
1047 005-2 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8757
"Nem kell tudni 400m alatt megállnia"

Én is erre utaltam.


"az 1000m az az általános fékúttávolság,a legrosszabb körűlmények közt (persze a sínpár nincs 50-60m hosszban leolejozva) is biztosan megállítható az adott vasúti jármű vagy szerelvény."

Tisztában vagyok vele.
Előzmény: fecoazöreg1 (8755)
Zolas Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8756
Nem mondom, hogy nem lehetetlen. Néhány éve volt a horvátoknál gubanc az egyik típusú gabonás kocsikkal. Akkoriban voltam olyan vonattal. Élmény volt az is.
Előzmény: Bárdos Imre (8754)
fecoazöreg1 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8755
Nem kell tudni 400m alatt megállnia,az 1000m az az általános fékúttávolság,a legrosszabb körűlmények közt (persze a sínpár nincs 50-60m hosszban leolejozva) is biztosan megállítható az adott vasúti jármű vagy szerelvény. A 700m elírás lehet,vagy nem 40km/h volt a sebessége a vonatnak.
Előzmény: 1047 005-2 (8750)
Bárdos Imre Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8754
Aí kép alapján valószínűleg elírás a mozdony oldalába csapódott autó, és feltehetően a 700 méteres hurcolási hossz is, de nem lehetetlen az ekkora fékút. Amikor 1980-ban Siófokon a Darnay téri átjáróban elgázolta a volán buszt az M62 146, sokáig nem értettem, hogyan tehetett meg a gép a gázolás helyétől közel 800 méter a megállásig. Azután egy újságcikkből megtudtam, hogy az elgázolt autóbusz fékolaja a sínekre folyt, így a mozdonyvezető hiába gyorsfékezett,a mozdony és a roncs tovább csúszott a síneken. Ma már azt is tudom a baleset irataiból, hogy az ütközéskor a mozdony sebessége 95 km/h, a megállásig megtett távolság 796 m volt.
Előzmény: Zolas (8741)
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8753
"Khm.Akkor miért vannak 1000 m-es fékútra berendezett vasútvonalak Mo.-n?"

Tehervonatok?
Előzmény: 1047 005-2 (8750)
gépészeti vonalbejáró Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8752

A 8744-es hsz-ed képét nézve ez a 700m lehet olyan max. 150m.

/Ismerem a helyszínt/

Előzmény: Zolas (8741)
Zolas Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8751
Ez is egy nézőpont, de a képet tekintve akkor inkább a mozdony csapódott az autó oldalába. Bár a szerencsétlen utasoknak ez már mindegy.

(Én meg strapálom magamat, hogy magyarul írjak. Pedig pénzt sem kapok érte.)
Előzmény: vasutassrac (8749)
1047 005-2 Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8750
"Még ha 120-szal is ment volna, akkor is 400m alatt meg kell tudjon állni..."

Khm.Akkor miért vannak 1000 m-es fékútra berendezett vasútvonalak Mo.-n?
Előzmény: Törölt nick (8746)
vasutassrac Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8749
Végülis az is az egyik oldala a mozdonynak :)))
Előzmény: Zolas (8744)
Zolas Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8748
Az nem biztos:) Bz -n próbáltuk:)
Előzmény: Gigantos (8745)
vasutassrac Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8747
Tehát van egy 40-nel száguldó vonatunk, aminek az oldalába csapódott egy autó, amit (a 40-nel közlekedő) vonat 700 méteren maga előtt tolt? :S
Törölt nick Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8746
Még ha 120-szal is ment volna, akkor is 400m alatt meg kell tudjon állni...
Előzmény: Zolas (8741)
Gigantos Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8745

Igen, ezt szúrtam ki én is rögtön! 

Csak a kézifékket tekerte? Bár akkor is hamarabb megáll... :-S

Előzmény: Zolas (8741)
Zolas Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8744
A zindex címlapján lévő fotón szerintem nem az oldalába csapódott:
Előzmény: r1232 (8742)
Tshu-hash Creative Commons License 2008.09.06 0 0 8743
Szakértő újságírók tollából bármi megszülethet...
Előzmény: r1232 (8742)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!