Mivel hasonló a födémed szerkezete mint az enyém, ezért talán érdekes lehet az a számítás amit végeztem:
A födémem 5 cm vasbeton vagy téglatálca, rajta 15cm salak, rajta 7cm kavicsbeton. A Winwatt szerint ez 1.24 W/m2*K. Így számításaim szerint 473m3 gáznak megfelelô hô távozik egy fûtési szezon alatt a födémen. Erre tennék 10cm üveggyapotot és 1.8cm faforgács lapot a járhatóság miatt. Ugyancsak a Winwatt szerint ez 0.287 W/m2*K, ami évi 109m3 gáznak megfelelô hôveszteséget jelent. 20cm üveggyapottal ez 0.165 W/m2*K, ami évi 63m3 gáz veszteség. Az elsô 10cm szigetelés 364m3 megtakarítást jelent, a második 10cm már csak 46m3-t.
A számításról még annyit, hogy 100m2 a födém területe, és 10 fok átlagos hômérséklet különbséget feltételeztem a födém alatt és felett november 1 és március 31 között.
Remélem ez ad némi támpontot ahhoz, hogy mekkora szigetelés vastagsággal kb mire számíts. Kíváncsian várom, hogy ez mit jelent a gyakorlatban, a szigetelést ôsszel fogom elvégezni.
Én azért kérdeztem hogy elég-e a 10 cm, mert úgy tudom, hogy a padlásfödémnél az U=0,3 W/mK alatt kell hogy legyen, és hogy ez teljesíti-e ezt a kritériumot? A pályázatnál csak így fogadják el. Azt tudom, hogy a falon a 12 cm EPS megfelel.
Egyenlőre örülök hogy 10 cm-t tudok rakni, már ezt is feleslegesnek találják az itthoniak :( Ha a többieknek nem lenne beleszólásuk már rég fent lenne 20 cm. Csak hogy egyik ismerősömet idézzem: "Teljesen felesleges 8 cm-nél vastagabb szigetelést tenni akárhová. Most az hogy az U=0,39 vagy 0,29 az nem számít."
ha a passzívház irányába hajlok, milyen méretű ablakok a célszerűek?
pár helyen láttam, hogy minél nagyobb ablakfelület, hogy a napmelege bejöjjön és bent tartsuk,(bár nyáron nem túl előnyös), de a nagy ablakfelület ugyanígy rossz hőszigetelés is és a hideg is átjön rajta, hiába rakunk minél jobb ablakot.
Ezt a minimum 15cm-t hol láttad leírva? Tudomásom szerint a hôtechnikai szabvány hôátbocsátási tényezôt határoz meg, az meg ugye függ a födém szerkezetétôl. Én a pályázati kiírásban nem találtam konkrét szigetelés vastagságokat, csak hogy feleljen meg a hôtechnikai elôírásoknak. Javíts ki légyszi ha tévedek.
Az érvényes előírások szerint minimum 15 cm hőszig kell a zárófödémbe, de ha a nyári meleg ellen is szeretnél védelmet (ne nyomja lefele a plafon a meleget amikor a padlástérben 60 fokos hőség van) akkor minimum 20 cm-t tegyél, ha meg hosszú távra gondolkodsz és bekalkulálod a beígért 75%-os gázáremelkedést is, inkább 30cm-t. Ja és ne felejtsd el a párazáró fóliát alulra.
én kopter vagyok de hogy födémnél mindenhol 20-30 cm-t látok hallok olvasok kőzet ill. üveggyapotból gondolom abból az okból is hogy a meleg felfelé száll és a födémnek csapódik és ott akar kiszökni a szemétje :DDD
1. A pályázatban a határoló szerkezeteknél csak olyan tétel van, hogy homlokzati falak (nyílászárók nélkül). Ebbe beletartozik a lábazati szigetelés is, vagy csak a homlokzat?
2. A padlásfödémet 10 cm üveggyapottal szeretném szigetelni. Ez megfelel a jelenlegi hőtechnikai követelményeknek? A födém vasbeton gerendás, a gerendák között salak kitöltés, és a tetején kb 3 cm cementes palaforgács.
>Félig offtopic, de a www.gas.hu-ról hallott valaki, próbálta?
>Azt írták, hogy 8%-al olcsóbban adják (most? majd?) a gázt, mint a FőGáz! >De nem tudom, hogy működik-e, és azt sem, hogy van-e valami kockázata.
Én most próbálom. Az Égáznál már felmondtam, a bürokrácián túljutottam, november 1-tôl számláz az EMFESZ az ígéret szerint 8%-kal alacsonyabb áron mint a mindenkori hatósági gázár. Nagy kockázatot nem látok, mivel az Elosztói engedélyes ugyanaz marad, ugyanazt a gázt kapom mint a többi szomszéd, aki Égázos maradt.
Eléggé új rendszer, szerintem nemsokan használták. Erre is igaz, hogy csak rendszerre szabad vizsgálni. Nem szabad a ragasztót kicserélni másik típusra. Az én tagasztalatom alapján a JÓ ragasztó(nem a legoccsóbbak) az EPS-hez olyan szinten hozzáköt, hogy letépéskor nem engedi el, hanem az EPS belül szakad inkább. Valószínű, hogy itt is ez a helyzet. Itt a falhoz való tapadást növelik meg, szerintem nem elitélhető módon, mert látott-e már valaki egy panel házat az EPS-ezés elött lemosva? A 30éves porra meg nem jól tapad semmi. A másik kérdés, hogy a ROSSZ ragasztók olyan silány minőségüek, hogy rosszul tapadnak az EPS-het. Ott mindenképpen átmenő dübelezés kell a megfelelő szilárdság eléréséhez. A megbízható ragasztóval történő felragasztás (megfelelő mennyiségű is) jó minőségű felületre van olyan jó(ha nem jobb) mint a dübelezés.
Ha van még energiád okosítani, itt egy újabb fogas kérdés (számomra legalábbis az):
Adott egy gépészeti helyiség, amely az épület L alakjának rövidebb kilógó része (3 oldalról hideg fal). Ebben lesz a kazán (kondenzációs). A főépületre csatlakozó falának túloldalán kamra van, ami szintén nem lesz fűtve (lehet, hogy erre a falra is kerül szigetelés a gépház oldalról, nem tudom, érdemes-e). Ha leszigetelem a gépészeti helyiséget is úgy, hogy az aljzatba is teszek 10 cm lépésállót (+ födém, homlokzat, lábazat a ház többi részével egyezően), elegendő lesz a kond. kazán hulladékhője ahhoz, hogy biztosan ne legyen a helyiségben fagy? (Gondolom a kazán le van szigetelve.) Vagy inkább a padlóba ne is rakjak szigetelést a fagy elkerülése végett? (Valahol azt olvastam, hogy fűtetlen helyiségben emiatt nem szabad az aljzatot szigetelni.)
köszönöm, meg is találtam. Ha valakit érdekel a 8. oldalon megtalálja. Link Van egy olyan érzésem hogy megint az lesz a baj hogy túlbonyolítom a dolgokat :( Pl én indítólécet sem raktam volna.
Már elég régi gyártmány , 1988-as, Isolyth NL van ráírva. De száraz helyen a padláson volt ezidáig. Úgyhogy csak nem romlott meg, mint a tavalyi szalonna. :-) Igen a szarufák közé való. laza szerkezetű anyag. Szerinted a mai termékek közül ez melyiknek felelne meg árban és minőségben?
A dübel okozta hőhíd ellen lehet azt a megoldást választani, hogy a dübel feje süllyesztett, és a fölötte keletkező mélyedésbe ugyanakkora henger alakú lapos eps korongokat belenyomva elfedhető a dübel feje. Van ilyen rendszer.
piszkosul igazad van.Nekem Ausztriában egy keményhabos,rózsaszín 15 cm-est raktak fel.(Állitólag EU szabvány...Így érthető miért 5cm itt a világ... :-((
Az árát meg semm merem mondani mert letámadnának ,hogy mit hordok itt össze..
Köszi, már el is olvastam :-) Nekem olyan kérdésem lenne még, hogy használt-e közületek valaki Baumit ragasztó tárcsát? Mivel ez nem megy keresztül a PS lapon, így nem keletkezik hőhíd. Viszont nincs meg a biztos mechanikai tartás sem, hanem csak a tárcsa tetején levő ragasztó fogja a lapot.
Nl most nem ugrik be kapásból, nem Nt volt az? Mert az a Nem terhelhető jele volt, és valóban, lazább, mint a terhelhető. Ez nem gyártmány/gyártási év függő, hanem alkalmazás. Lehet még az Isolyth STM Nl ami viszont üveggyapot, és tényleg jóval lazább, mint a kőzetgyapot (az anyaga miatt).
Egy biztos: ez szarufák közé való anyag. Tehát akár a kőzet, akár az üveggyapotból, a kisebb testsűrűségű anyagokat válaszd.
Isolyth Nl kőzetgyapotról tud valaki információt mondani? Tudom ma már nem gyártják, de a mai termékek közül melyikhez hasonlítható, árban és minőségben? 10 cm vastag, 45x100 cm tábla, egy bálában 5 tábla van. Laza szerkezetű, nem annyira préselt sűrű mint az új termékek.
Lassan olyanok leszünk, mint a bolondok, akik megszámozzák a vicceket. Csak mi a válaszokat :)
Amúgy a gyári alktech azért mondja a pogácsás-körbekenős megoldást, mert a téglafal sose sík. A pogácsákat nagyobb vastagságban lehet felvinni, így kiegyenlítheted a max. 1 cm-es szintkülönbséget. A betonyp lapokra már nyugodtan lehet teljes felkületen is ragasztani. Anyagigénye nem nagyon különbözik.
Az a melós akinek ilyen előítéletei vannak, hát hogyismondjam... jobb kikerülni, menjen amerre lát. Nagyon komoly női vezetőket ismerek és a szakma is elismeri őket. Ez a "Mester úr"-nak szólíttatás a non plus ultra :DD
Jaja, körben kell telibe, azon belül meg pogácsákat a gyári alkalmazástechnika szerint. BIztos hogy kevesebb anyag kell ehhez, mert a pogácsáknál nem teheted vastagabban mint körben, hiszen akkor meg billegne a lap.
Termeszetesen ,ujra igy csinalnam. Nincs hohid a dubeleken, az also reteg elei levannak takarva a masodik sorral. Ami viszont a legfontosabb, kenyelmesen lehet a cm-es EPS lapokkal dolgozni. cm-est nem tudom, hogy egyedul tudtam volna-e ilyen precizen egymashoz illeszteni.