Keresés

Részletes keresés

4125 Creative Commons License 2008.08.15 0 0 1606

Lipi07

 

én úgy tudom, hogy a yamaha és a suzuki közösen csináltak már több dolgot, konkrétan erőforrást terepmotorokhoz, ezt jól megfogalmaztam :-)

szoval elképzelhető, hogy mindketten piacra dobták a fűnyírókat, én egyébként suzukit még nem láttam yamaha-t már többet is, volt köztük amelyiken a hátsó kerék helyett egy henger volt, így a hengerlést is letudta a kezelő egy munkafázisban.

Előzmény: Lipi07 (1589)
darki2 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1605
HURRÁ már csak egy megbízható szervízt kell találni  :)
Előzmény: wector81 (1603)
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1604
Kösz :) Ennyi..... :)
Előzmény: wector81 (1601)
wector81 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1603
Újabb elismerés: A Dolmar PS-420C a német "Test" magazin augusztusi számában tesztgyőztes lett. Elég szűkszavú a cikk, annyi kiderül, hogy 12 láncfűrész - köztük elektro- és benzines is - közül ítélték a legjobbnak. Többi résztvevőről nem írnak, sem kategóriáról, de gondolom, hogy hasonló, 40ccm körüli gépek voltak a benzinesek. Summa, ismét egy siker.
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1602

Az üzemanyag lesoványítást én is max a levegő túladagolásával tudtam elképzelni, de mivel te is ezt mondod, így már biztos :) Szervíz lesz a vége, mert próbáltam állítgatni, de csődöt mondtam. Meg jobb ha egy hozzáértő állítja be, csak ahhoz olyan helyre kéne vinnem, ahol értenek is hozzá :) Mert az egyik ezt mondja, a másik meg az ellenkezőjét, de ez nem csak láncfűrész ügyben van így :( gondolom ez nektek sem új.... Tényleg, nem tudtok megbízható Makita garanciális szervízt Bp-en, vagy környékén ? Lipi07 azthittem, hogy narancssárga gépek tökéletesek :)

Kösz az infot

Előzmény: Lipi07 (1596)
wector81 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1601

Hali! Gyakrolatilag Lipi megválaszolta a dolgokat, én már nem is tennék hozzá semmit (arról vagyok híres, hogy keveset beszélek :)

 

A lesoványodás kitárgyalva, létező "probléma" lehet, ha rosszul van belőve a karbi. Nem az üzemanyag soványodik le, hogy kevesebb lesz benne az olaj, lévén keverék, hanem az üzemanyag/levegő keverék soványodik le, túl sok lesz a levegő és nagy fordulaton kenés híján...a nicasil sem segít :) Egyébként simán túl lehet pörgetni egy ilyen gépet, bőven beleforog a 16ezerbe(!). A 7900 normális esetben 13.500-at forog.

 

Szóval ha bizonytalan vagy, sztem is keress inkább egy normális szervízt. Az, hogy néked a gép tökig kitekert L és H csavarokkal is elindul, annak nagyon egyszerű oka van: határoló van rajtuk, ergo ki sincsenek tekerve teljesen, mert nem lehet kitekerni teljesen :) Ez a gyári állapot minden új gépnél, a környezetvédelmi előírások miatt. De ez benne van ám a használatiban is! Egyébként, amit sokan nem tudnak, a fűrészek (meg a kaszák, stb...) gyárilag mindig kicsit visszafogott beállításon mennek, hogy bejáratáskor ne lehessen olyan könnyen széthajtani őket. Mi pl ha adunk el gépet, mindig elmondjuk, hogy bejáratási idő után vigye el szervízbe, és állíttassa után a karbit. Ezzel egyrészt orvosolhatók a Tiédhez hasonlóan fellépő problémák, másfelől kicsalható a gépből a valódi teljesítménye (persze túlhajtás nélkül!). Szóval osztom Lipi véleményét, ha valóban bőven megdolgoztattad már a gépet, a gondod egész egyszerűen a bejáratós karbi beállítás, amit egy szervíz semmi perc alatt belő Neked! És utána mehet vissza a vezető az öles diófába, ahová való :)

Előzmény: LandCruiser (1594)
bab1 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1600
Hello ! Kicsit úgy tünik, abból, amit írsz, hogy talán amikor meleg a gép , akkor is nyomod a szívató gombot indításnál. Lehet, csak nem vagy otthon ezeknek a gépeknek a használatában, melegen véletlenül se nyomd a gombot, csak szívató nélkül indíts és kész. Okozhatja a fulladást is az, hogy mégis beindul szívatva melegen ,de sok neki a kaja, ami be lett adagolva. Ha aránylag profi felhasználó vagy és nem követsz el ilyesmi bakikat, a fulladást akkor is okozhatja kevés üzemanyag illetve kevés levegő is !
Előzmény: ja69 (1598)
bozótirtó Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1599
A kézi üzemanyagpumpa csak a hidegindítást könnyíti meg hosszabb állás után,nem szükséges hogy tele legyen benzinnel.Üzem közben nincs szerepe.A problémádnak sok oka lehet,de lehet hogy csak a karburátort kellene beállítani,de olcsó gépeknél előjöhetnek konstrukciós hibák is.
Előzmény: ja69 (1598)
ja69 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1598
Sziasztok
Eddig nem olvastam a fórumot de most kéne egy kis segítség. Van egy motoros láncfűrészem olyan olcsóbb fajta. Az Einhel vállalt rá két év garanciát ,csak ez nem a szokásos kék hanem sárga a pontos típusát nem tudom nincs rajta az sem hogy Einhell. Otthoni fatüzelő vágására vásároltam élvi két három alkalomra (kb. 25.000 Ft volt)

Eddig nem is volt semmi baja szépen működött de most csinál olyat hogy nem akar indulni. Indítani úgy kell hogy van az oldalán egy kis pumpa szerű amit meg kell nyomni párszor majd folytószelep ki és indít. Na ezzel nincs is gond elsőre hidegen indul de ha melegebb lesz nem, akar. Sőt ebbe a pumpába ami átlátszó nem igen van benzin . Szinte csak negyedik szívja fel magát, ha meg megy akkor a pumpa átlátszó buborék részében teljesen tele van benzinnel és akkor működik is. Az lenne a kérdésem mi lehet enne k a hibának az oka. Ja és még annyit csinált olyat is hogy beindult aztán mikor adagoltam a gázt fulladt mintha kevés üzemanyagot kapott volna. Én a üzemanyag pumpa hibájára gondolok, de nem éretek annyira hozzá ezért kérdezem.

Lenne még egy ha valakinek van rajza ilyen vagy hasonló fűrészekről felépítési rajz és azt közzé tenné megköszönném.

Nem láttam még szétszedve ilyen gépet azért kéne a rajz.

A segítségeket előre is köszönöm.
mormogi76 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1597
köszi tényleg ez volt a gond
Előzmény: atrego (1500)
Lipi07 Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1596

Beállítás ; )

 

Egyébként tényleg be lehet állítani túl levegős dúsítást, hiába van 40-es keverék a gépben. Minél több levegőt adsz a gépnek, annál jobban pörög. Füllre csak gyakorlott ember tudja jól belőni a gépet, ha nem csináltál még ilyet, inkább vidd be egy szervízbe, ami nem tegnap alakult, és állítasd be a gépedet. Jobb helyeken műszerrel belövik a gép végfordulatát, olyan 13ezer körül lesz valahol a vége üresen (de ezt meg tudod nézni a fűrész használatijában is, hogy mennyit szabad pörögnie max.). Ha a karbi beállítását saját kútfőből végeznéd, előfordulhat, hogy jól gyorsul, nem horkan le, viszont a végfordulat túl magas lesz. Ilyenkor fordulhat elő, hogy hiába a 40-es keverék, a dugattyú túlmelegszik, és "megragad" a hengerfalon. Vidd be egy normális szervízbe, ez tulajdonképpen nem is hiba, csak már be van járatva a géped, és egy picit utána kell állítani a karburátoron a megváltozott viszonyok miatt. Ilyen még a nagynevű narancssárga-fehér gépekkel is megesik :)

Előzmény: LandCruiser (1595)
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1595

Nem értem :O  :)

Előzmény: Lipi07 (1593)
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.14 0 0 1594

Átolvastam a használatit karbi beálítás miatt (benne van), de van benne egy olyan rész, ahol azt írják, hogy karburátor álítással le lehet soványítani a keveréket, ami motorkárosodáshoz vezethet. Na itt el is akadtam. Hogyan tudok lesoványítani egy adott, mondjuk 40-es keveréket ? Nem tudom elképzelni, de lehet. Megnéztem az L és H csvarokat, mindkettő teljesen óramutató járásával ellenkező irányba ki volt tekerve. Felhívtam egy szervízt, és megkérdeztem a szerelőt, beálítás, és lesoványítás ügyben :) Azt mondta ne nyúljak hozzá, mert tényleg igaz ez a soványítás dolog, tehát mindenképp vigyem szervízbe. Felhívtam egy másik szervízt, ott azt mondták, álítsam be :) Erre mondom neki ezt a lesoványítás dolgot, amire az volt a válasz, hogy az hülyeség, ilyen nincs :) Úgy folytatta álítsam be nyugodtan, mert kárt nem tudok benne tenni. ( Én ? Dehogynem ! :)) De ha nem tudok vele megbírkózni, akkor vigyem be. (az lesz) Egy dologban értettek egyet, hogy ilyen teljesen kitekert L és H csavarokkal, nem volna szabad beindulnia sem.

Wector81, neked mi a véleményed erről a lesoványosásról ?

Üdv

Előzmény: wector81 (1582)
Lipi07 Creative Commons License 2008.08.13 0 0 1593

Nemértem. 170 óra kb 1 hónap alatt.

 

Nem csak Stihllel lehet fűrészelni (meg bármi mást csinálni)? :)

Előzmény: LandCruiser (1592)
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1592

Szia Buche ! Nagyon szivesen elmondom. Egy Dolmar PS-7900 as ról van szó. Tudom Te Stihl párti vagy, ami biztosan jó fűrész, nem is vitatom. A 7900-as több mint 170 órát ment, de ez a 170 óra 50-60-70 cm-es fában, ami volt puhafa is, de volt száraz dió is, és a 6,3 LE nem hazudik.... ha a láncvezető teljes hosszában (50cm) benne van akár a diófában is. Tudom ez a 170 óra nem sok egy döntőfűrész életében, de nem is szándékozom még eltemetni :) Ugyanis a problémának amit leírtam több oka is lehet, ami ugyan még nem derült ki, mert nem volt időm elvinni szervízbe, de holnap kérni fogok telefonos segítséget, és megpróbálom megoldani magam. Ha kiderül hogy mi a probléma, be fogok számolni róla. Ezt a remélem kis problémát is beleszámítva, én tökéletesen meg vagyok elégedve a Dolmar PS 7900 assal (hogy mindenki tudja miről is van szó) :) mert a burkolaton nyoma nincs az odaverődő gallyaknak, pedig azok odaverődnek a Dolmarhoz is, nem csak a Black and Deckerhez :) a légszűrőt bár megpróbáltam, de egyáltalán nem kellett takarítani, csak ér valamit az az airmaster, meg a nevezzük így, duplakamrás légszűrőrendszer.

Szerintem egy nagyon jól összerakott gép, iszonyatos erővel, és ahhoz képest nem nagy súlyal (6,3 LE / 6,3 kg), úgy, hogy nincs kispórólva belőle az anyag, aminek fémből kell lennie az fémből van, söt mint megtudtuk Wector81-től, magnézium forgatyusház, nicasil bevonatos henger,(és ez még mindig a Dolmar PS-7900 as) :)) és aminek műanyagból kell lennie, az jóminőségű műanyag, amit mutat a fenti példa, hogy az odaverődő gallyak nyoma nem látszik. A Dolmar PS-7900 asról beszéltem, csak mert aki nem követi rendszeresen a fórumot, az is tudja miről van szó :)

Üdv. LC

Előzmény: Törölt nick (1590)
darki2 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1591
:)      :-{(
Előzmény: Törölt nick (1590)
Törölt nick Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1590

 

   Szia L.C. !

 

  Lehet , hogy nem mindenki kíséri figyelemmel folyamatosan a fórumot.Az ő kedvükért leírnád milyen tipusú gépről van szó és mennyi idős ?

  Remélem azóta megoldódott a probléma .

 

        Üdv!

Előzmény: LandCruiser (1580)
Lipi07 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1589
Az a Yamaha láncfűrész amit belinkelt vki a múltkor egy kínai csoda volt, láttam már másfajta matricával is. Arra éppen Yamaha-t nyomtattak, azt nem szabad megvenni, pláne annyiért. Sztem nincs a Yamaha-nak fűrésze. Suzuki fűnyírót már láttam viszont, olyan volt, mint amit 4125 belinkelt Yamaha-t :) Dettó. Biztosan véletlenül :)
Előzmény: wector81 (1588)
wector81 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1588

Síri csönd van. A német oldalon olvastam, hogy a legutóbbi kiállításon (még tavaly, nemtom már hol) már bemutatták, (vagy legalábbis egy üvegbúra alatt meg lehetett nézni). Annyit tudok csak, hogy készen van, gykorlatilag 8 éve tesztfázisban. Nem tudom, mikor akarják piacra dobni, nyilván teljesen tökéletes konstrukcióval akarnak kijönni. Nem félek, hogy nem fogunk hallani róla, ha ez végre elérhető lesz, lesz visszhangja rendesen. Ennél több infóm nincsen, nem vagyok a Makitával kapcsolatban már jó ideje.

 

Ezek szerint a Yamaha mégiscsak gyárthat akár láncfűrészt is...? De miért nem találni róluk sehol semmit...?

Előzmény: 4125 (1584)
4125 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1587

múltkoriban volt szó a yamaha gépekről, találtam egy yamaha használt fűnyírót, igen bitang gépnek néz ki.

http://www.expressz.hu/gepszerszam/gepek/kerti/showAdvert9379060.html

4125 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1586
ferro76 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1585

Szia!Ez a link nekem is jól jött!

 

Előzmény: wector81 (1583)
4125 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1584

wector!

 

tudsz vmit a domar négyütemű fűrészéről, mikor dobják piacra, mekkora teljesítményben lesz?

wector81 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1583
Előzmény: wector81 (1582)
wector81 Creative Commons License 2008.08.12 0 0 1582

Érdekes probléma, de első körben mindenképp karbi-gyanús. Ha nem vagy biztos a karbi-állításban, akkor szervíz, ott ez kb 2 perces meló. Ha ez nem jön be, akkor még lehet valami kisebb dugulás. De a karbi állítást is meg lehet kísérelni házilag. Benne van a használatidban is, de ha mégse, akkor itt van:

 

Előzmény: LandCruiser (1580)
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.11 0 0 1581
Ja, még talán annyit, hogy gázadásra teljesen normálisan veszi a fordulatot.
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.11 0 0 1580

Volna egy gondom, ami a kövtkező lenne, beindítom a fűrészt, és már hidegen is ugyanaz mint melegen, ha nem adok gázfröcsöket leál. Azthittem csak kis fordulaton csinája, de pl. félgázon is ha folyamatosan egy szinten akarom tartani a fordulatot, lefullad. Csak folyamatos gázfröcsökkel (gázhuzogatással) tudom életben tartani, hogy ne állajon le, lehet az alacsony, vagy magas fordulat. Karburátorhoz nem nyultam, 40-es keverék Makita olajjal, gyertya ideális szinű (őszbarna). Itt szeretném nyomatékosan megjegyezni, csalódotságnak nyoma sincs....... Továbra is Dolmar, és csak Dolmar :)) Ja igen, Wector81, ha tudod a választ, vagy utánna tudsz érdeklődni, megköszönöm. Te mozogsz Dolmar körökben.

D-zoli Creative Commons License 2008.08.11 0 0 1579

:)))

 

Az enyém az utóbbi!!!

Ha hinni lehet az internetes infóknak akkor 67 ccm és négy paci van belül...

Előzmény: darki2 (1578)
darki2 Creative Commons License 2008.08.10 0 0 1578
solo 640 is kétféle van hobby light meg a régi vaddisznó
LandCruiser Creative Commons License 2008.08.10 0 0 1577
Bocs Profi-Kertgépet kihagytam
Előzmény: LandCruiser (1574)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!