A Közben ződszamarak, minden formában a negyedik képpel kezdődő bulgár vontatók és tolók képei elé tartozó közbevetés, ezért is van új sorban, s nem a harmadik képhez tartozó szöveggel sorfolytonosan. Vagy nálad összefolyik a kettő?
Rövid időre lecsatoljuk a rakományt, hogy mi is pontonra álljunk. Közben ződszamarak, minden formában
Gondoltam, rákérdezek, hogy akkor ez a bárkaszállító hajózás egy formája-e? Nekem úgy jön le, hogy a harmadik képen a rakomány látható, viszont a ződszamarak tartalmú mondat nekem értelmezhetetlen.
Giurgiu és környéke: #1 A HARGITHA nagyon friss fővizsgás kinézetű. #2 Egy régi kedves ismerős a giurgiui pontotnon, a CARPATI. #3 Rövid időre lecsatoljuk a rakományt, hogy mi is pontonra álljunk. Közben ződszamarak, minden formában #4 VASSIL LEVSKY, amint éppen kiáll a parthoz... #5 ...mögötte két toló, a part felől pedig a HADZI DIMITAR... #6 ... alattuk még két toló, kívül a SREDNA GORA, part felől a PETR KARAMICSEV. #7 Még lejjebb a PANAJOT VOLOV. #8 A bulgár tolókból azonban van fekete is, mint a PIRIN, és testvére és mögöttük a cseh formájó TORA.. #9 ...mi több, kék is, mint a MIRAGE.
Pár hete ígértem pár képet a tengerről, de sajna még nemjutottam ki azóta, de viszont találtam egy párat egy kirándulás során Írország belsejében lévő Tisza nagyságú folyóról, és Írország egy nyugati partján lévő öbölből,Gondolom, mindegy milyen hajóról van szó, csak úszóalkalmatosság legyen. Áll Dublinban egy hadihajóféle,és egy vitorlás is, mindenképpen lefotózom, és felrakom majd.
Negyedik nap: #1 Reggeli első találkozás, DÜRNSTEIN hárommal... #2 ...majd egy önjáró, az ANGELIKA. Vártunk rájuk eleget. #3 Ganz úszódarvak csapata partépítésben. Helyszíni szakértőink véleménye szerint a gát lába elé anno nem építettek partvédelmet, így a Duna szép lassan a gát lábáig mosta azt, majd egy nagyvíznél a gát leszakadt. #4 A SAVINESTI két sóderos bárkát cipel felfelé. #5 Ez valaha az oltenicai hajójavító bejárata volt. A sólyán ott maradt egy bárka, de már bokrok nőnek körülötte. #6 Csak ez az öreg, névtelen vontató árválkodik kívül. #7 A kabinosok persze erre is tenyésznek. Igényes ipari környezet a kiszállítóhely. :-) #8 A szomszédban zajlik a sóderbiznic, a PRIETENIA bárkáját természetesen egy Ganz úszódaru pakolja kifelé. #9 A túlpart Tutrakan. A hely itt is árulkodó, valaha nem ekkora hajókra vártak a parton, mint a HANI (felirata szerint sétahajó)... #10 Egy gabonarakodó a román oldalban. A google térképén még építés alatt. #11 A MERCUR 306 éppen innen visz két rakottat a fuvarjához.
#1 Az m/s SILISTRA. Leánykori nevén valószínűleg ROVINARI xx. #2 A DUMBRAVENI vontoló bárkáját könnyíti egy erősen Ganz formájű úszódaru. Az előtérben egy felborult úszódaru lassan fogyó maradványai. #3 A CARGO szintén ahhoz a flottához (romnav.ro) tartozik, mint a PROCONSUL, sőt, a honlap szerint az OITUZ is, de a leírás szerint vannak kisebb tolóik is. #4 A SNOV-1 valamiféle munkahajó lehet, fedélzeti daruval is felszerelve. #5 Nyugtával dícsérd a napot. #6 Egy őz, teljesen szabálytalanul a hajózóútban. Napnyugta után, aztán se árbocfény, se poziciólámpa..:-D
Még mindig a Borcsa... #1 A MERCUR 303 hat terhessel ballag völgynek. #2 Utolérjük a két sóderossal ballagó CONDOR 1-t, s mire meg is előzzük... #3 ... addigra éppen kiérünk a Borcsából... #4 ...ahol legnagyobb meglepetésünkre a NESTOR jött szembe elsőként. Eléggé elhúzódott az útja, hiszen már 7-én elindult Komáromból. Hírek szerint vízre várt. #5 Különös formák a jobbparton. #6 Régi ismerős a jobbszárnyon. A SACELE parancsnoka magyarul is rádiózott, sok év itteni szolgálat van mögötte. #7 Elérjük a jobbparton Bulgáriát. Ez itt a balpartról, Calarasi felől oda induló komp. #8 Felette egy PRINT KONSTANTIN nevű moszkva. #9 Van nagyobb komp is, meg hatalmas épület is hozzá, de nagyon úgy fest, csak gigantomán ötlet volt. #10 Silistra panorámája
Harmadik nap, Borcea-ág. #1 A Duna ezen szakasza gyakorlatilag szabályozatlan, partvédelmet, vízkormányzást eredményező műveket nem, vagy elvétve látni. A kanyarfejlődés időnként olyan látványos, hogy szinte a hazai kisfolyók vizitúra-hangulatát adja, csak ugye itt nagyhajóval kell megoldani...Bordusani környékén járunk... #2 ...egészen pontosan Borcsa 29-es fkm-nél. Itt éppen szakadó a balpart, míg az előbb még zátonyos homokpad volt. #3 Kevéssel lejjebb komp. A parton még egy kunyhó sincs, valószínűleg azért, mert a Duna a lapos partot a terepviszonyok következtében 2-2,5 km szélesen (háttérben álló fasor) igen gyakran meghágja. #4 Kiapadt vasak több helyen is voltak erre a parton. Feljebb egy toló, itt ez a bárka. #5 Fetesti, hajóállomás. #6 A fetesti híd alatt a balpartban az AURORA 6 egy Ganz daru, a COCORA 1 tövében áll. #7 A hidat elhagyva élénkül a szembeforgalom, az OCSAKIV érkezik körülrakva. Azért megnyugtató látni, hogy nem csak bennünket közelítenek meg magukra nézvést életveszélyesen a halászok... :-/ #8 Nagy füstölögve a DANUBE BEAUTY jön öttel. Annyira nem haladt, mint amennyire füstölt. :-) #9 A halászat témájja. :-) Persze, hogy a hajózóút közepén vannak itt is. # 10 A PROCONSUL zöld festése megtévesztő, de nem ződszamár.