Keresés

Részletes keresés

SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6785
Mit tegyen a tűzoltó, ha a balesetet szenvedett szerelvény mozdonyvezetője nincs a helyszínen?
Mihez nyúlhat? Hogyan szedje le az áramszedőt? Hogyan áramtalanítson?

Nem csak a nagy vonatra gondolok, a HÉV is érdekel.
pista88 Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6784
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6783
Tőled:
"Ha a sín aljára kötöm félő, hogy a rozsda miatt nem testel."
Tőlem:
"Én csiszolóvászonra + csavaros szorítóra gondoltam."



"A kérdéseim között volt olyan is milyen vastag és hány db. kábel kell a két sínszál összekötéséhez."
A vastagságot nem tudom (ugye ez anyagtól és a biztosítandó áramerősségtől függ), a mennyiség pedig a rendelkezésre álló vezetékek átmérőjétől függ.



"Kiváncsi lennék, amikor kb fél perced van a vonatig, hogyan és mivel fúrnád meg a sínt ?"
Megfelelő sínfúró nélkül ha fél órád lenne, akkor sem sikerülne.. És én arra a sínszálra nem engednék járművet, amíg meg nem nézi egy hozzáértő a fúrás után..
Előzmény: SnailSims (6782)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6782
Mert Hülye Azért Nem Vagyok!
Tényleg ennyire butának tünök? Bocsi a látszat csal.

Tényleg vezetékkel? 8(
Ha jól emlékszem nem az volt a kérdés mivel testeljek, hanem hogyan rögzítsem a kábel két végét!!!!
A kérdéseim között volt olyan is milyen vastag és hány db. kábel kell a két sínszál összekötéséhez.

Bocsi ha rosszúl fogalmaztam.

A sínkoronára nem teszek semmit, kivéve, ha egy hatalmas fa van keresztbe, valószínűleg nem csak a futómű fog megsérülni és nem az én szorítómtol.

A mágnest a kábel két végére gondoltam.

Ha a sín aljára kötöm félő, hogy a rozsda miatt nem testel.

Kiváncsi lennék, amikor kb fél perced van a vonatig, hogyan és mivel fúrnád meg a sínt ?

Ti soha nem raktatok gyekerként pénzérmét a sínekre?
Előzmény: Infós (6780)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6781

Sínt fúrni pedig csak a gerincnél szabad, vízszintesen.

 

Kivétel erősíti a szabályt - nyomkarimakenő.

Előzmény: Infós (6779)
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6780
"Mozdonyt már vezettem! (nem hivatalosan) És nem csak a dudát nyomkodtam! :)"

Ezzel óvatosan...
Előzmény: SnailSims (6761)
Infós Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6779
Elkezdtem még a hétvége előtt végiggondolni, hogy milyen lehetőségek vannak, köztük szerepel a pályatelefon (mégza) is.

"Szerinted milyen eszközzel tudnánk összekötni a két sínszálat."
Vezetékkel. :)

"Csipesz, mágnes, szorító?"
Mágnessel sokat kéne erőlködni, mire a két színszálat összekötöd. :)
Én csiszolóvászonra + csavaros szorítóra gondoltam. A sínfejre nem ildomos semmit rárögzíteni, mert abból csúnya baleset lehet, ha az arra közlekedő vasúti jármű megtalálja és ledobja maga előtt (vagy akár kiemeli a járművet, de megsértheti a futófelületet is). Sínt fúrni pedig csak a gerincnél szabad, vízszintesen.. Az pedig nem jó móka, marad a síntalp, mint egyedüli rögzítésre alkalmas felület..

"Ha találok szigetelt szakaszt (térközjelzőt, jelzőt) mindkét szakaszra tegyek?"
Érdemes, hátha a másik irányból jön a jármű.
Előzmény: SnailSims (6714)
zmagix Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6778
Ez itt mind szép és jó, de az utasítás ne csak a vizsgákon meg a vezetőálláson belül legyen érvényes! Azaz ha feljön a gépre pályamester, VBO, gépészetis akkor nem csak azért, hogy mert oda küldték be legyen írva, stb. Lássa meg a szabálytalanságot a gépen kívül is. Nincsenenek árbócok, természet vadonjától láthatatlan jelzők és jelzések. Akkor még nem is beszéltem a felsővezeték átépítések miatt láthatatlanná vált jelzőkről vagy a rosszul kitűzött lassújelekről!
Ha odakerül az adott vonalon nem járatos ember és valamit nem vesz észre és gond van, akkor kit vesznek elő elsőre??? Én és még sokat tudják a választ.
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6777
"A kijárati jelzőket a kezdőpont, illetve a végpont szavak nagy kezdőbetűivel (K, V) és az érdekelt vágány arab számával kell jelölni (pl. K1., K2., V1., V2.)."

Ahhoz képest pár helyen még szimplán csak betűkkel nevezik őket.

"Az alak és fény előjelzőket „Fj”"...

Szerintem Ej az, én eddig mindenhol úgy láttam.
Előzmény: Vendégsín (6776)
Vendégsín Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6776

Tudná valaki idézni

 

Tudná.

 

4.5.2.2. Jelzők és sorompók jelölése

 

A jelzőket az árboc színezésével meg kell jelölni.

Az árboc szinezése a jelző forgalomszabályozó szerepének függvénye.

A színezési rendszert az F. 1. Jelzési Utasításban meg kell határozni.

A bejárati jelzőket (a második bejárati jelzőket) a kezdőpont felől kezdve az abc folytatólagos nagybetűivel kell jelölni.

A kijárati jelzőket a kezdőpont, illetve a végpont szavak nagy kezdőbetűivel (K, V) és az érdekelt vágány arab számával kell jelölni (pl. K1., K2., V1., V2.).

A második (további) kijárati jelzők jelét még az abc folytatólagos kisbetűivel is ki kell egészíteni (pl. K2b., V2a.).

A térközjelzőket a lekerekített szelvényszámmal kell jelölni, s utána még helyes vágány mellett „a”, a helytelen vágány mellett „b” betűt kell feliratozni.

(A lekerekített szelvényszám alatt a menetirány szerinti, utoljára érintett szelvénykő számát kell érteni.)

A delta bejárati jelzőt „Y” és az utána következő bejárati jelzőbetűjével, a delta kijárati jelzőket az „Y” betűn kívül a forgalmi szempontból fontosabb vonal kezdő, illetve végpontja függvényében „K”, illetve „V” betűkkel és a meghosszabbításukban szereplő állomási vágányok számával, ezek hiányában a soronkövetkező arab számmal kell jelölni. Ahol több delta fonódik egymásba, ott a jelzők jelölésére egyedileg kell megállapodni.

A közös kijárati jelzőket, az állomásköz és sorompó fedezőjelzőket a kezdőponti oldalon „K”, a végponti oldalon „V” betűivel kell megjelölni.

Csoportkijárati jelzőket fentiekhez hasonlóan Kcs, illetve Vcs-vel kell jelölni.

Az alak és fény előjelzőket „Fj”(hogy miért nem Ej, azt nem tudom, kiemelés tőlem), az ismétlőjelzőket „Ism”rövidítéssel és a hozzátartozó főjelző betűjelével kell megjelölni.

A nem biztosított tolatásjelzőket „T” betűvel és folytatólagos arab számmal kell megjelölni, a kezdő- és végponti oldalnak megfelelően.

Biztosított tolatásjelzőket azzal a váltószámmal és a váltóhoz viszonyított helyzetét jelölő E, J, vagy B betűvel kell jelölni, amely váltó mellett állnak. Az E betű a váltó csúcsa előtt, a J betű a váltó jobbra terelő vágánya , a B betű a váltó balra terelő vágánya mellett való elhelyezkedésre utal.

A gurításjelzőket egyaránt G betűvel és arab számmal kell jelölni a gurítódombtól kezdődően.

A fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőt a sorompóberendezés számával és utána kezdőpont felől „K”, a végpont felől „V” betűivel kell megjelölni.

A teljes sorompót (akár kéziállítású, akár motorikus)

- vonalon S betűvel és a szelvényszámmal,

- állomáson Sr betűkkel és páros, vagy páratlan arab számmal a kezdőpontnak, illetve a  végpontnak megfelelően kell megjelölni.

Fény-, illetve félsorompó megjelölése:

- vonalon AS betűvel és a szelvényszámmal,

- állomáson SR betűkkel és páros, vagy páratlan arab számmal a kezdőpontnak, illetve a  végpontnak megfelelően,

- felhívásos sorompó: FS betűvel és a szelvényszámmal,

- a helyi kezelésű sorompó: HS betűvel és a szelvényszámmal.

Siklasztósarukat KS, a vágányzáró sorompókat VS betűkkel és mindkettőt az állomási sorompóhoz hasonlóan arab számmal kell jelölni.

 

Előzmény: Zsivany (6773)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6775
Köszi!

Jöhet mailben is.
Előzmény: GyöBzs (6774)
GyöBzs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6774
dél körül...
Előzmény: Zsivany (6773)
Zsivany Creative Commons License 2008.07.28 0 0 6773
Üdv!

Érdekelne a MÁV Műszaki és Üzemi Szabályzata 4.5.2.2 pontja mit mond a jelzők elnevezéséről. Tudná valaki idézni nekem ezt a pontját?

Előre is köszi!
nazareth Creative Commons License 2008.07.27 0 0 6772
Már le is töltöttem őket, éppen a Westburyt nyúzom : ) Elég fura ez az új rendszer. A régiben az tetszett, hogy olyan, mint az igazi; nem windowsos, ablakos, scrollozós.
Előzmény: SnailSims (6771)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.27 0 0 6771
Ez az új renszerű (scroll) program, elérhető: http://www.simsig.co.uk/GWR/
Előzmény: nazareth (6770)
nazareth Creative Commons License 2008.07.27 0 0 6770
MégmindigOFF
Igen, lehet többen játszani ugyanazt a szimulációt. A kliens nem tud menteni, menetrendet szerkeszteni, sebességet állítani, de amúgy teljesen működőképes a dolog. De ez már a "Biztosítóberendezések és szimulációik" topik témája lenne : )
Előzmény: nazareth (6769)
nazareth Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6769
OFF
Ez letöltött menetrend, a "fejreállított" 2.111-es KX-hoz. Jóval keményebb, mint a régi volt, csúcsidőben 55 vonat mászkál a pályán : )
Pár napja ismét végignéztem az összes letölthető cuccot, de a Glouchestert nem találtam meg. Helyette viszont a Bristollal küzdök, enyhén eszement a vágányhálózata.
Multiplayert nem próbáltam (csak egy gépen több pályát egymáshoz linkelni), mindjárt kipróbálom : )
Loguikus és átlátható, egyszóval angol :)
Előzmény: SnailSims (6768)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6768
Helló tesó! :)
A menetrendet te csináltad? A letöltött megvan. Én most a Gloucester nyomom scroll-os változatban.
Szerinted ha multiplayerben játszik valaki lehet ugyan abban a régióba bejelentkezni? A Gloucester- nek is van olyan menetrendje, hogy nem tudom megfelelően egyedül teljesíteni, pláne ha még valamit lezártak.
Előzmény: nazareth (6764)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6767
"Multikon mennyire összetett? Sima menetrendi forgalom, vagy megoldásraváró problémák is vannak?"

Menetrendi forgalom. De van, amikor tolatgatni kell ám de rendesen.
Előzmény: SnailSims (6765)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6766
OFF Próbáltad már az ESTWsim-et? Na az tényleg jó, a demoját ki lehet próbálni. ON
Előzmény: nazareth (6764)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6765
Multikon mennyire összetett? Sima menetrendi forgalom, vagy megoldásraváró problémák is vannak?
Simsig -ben az tetszik, hogy sokat kell röktönözni, és lehet kérni extrákat is telefonon. A multiplayert is kipróbálnám, de nincs központi server mint a Stellwerksim-ben. Stellwerksim-mel szoktam online-ban játszani, de nem sok az állandó bakter.
Előzmény: Törölt nick (6763)
nazareth Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6764
A SimSignél jobbat még én sem találtam. A King's Cross-hoz van pár pörgős menetrend : )
Előzmény: SnailSims (6755)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6763
"Nekem Taksony is bonyolult. "

Pedig sima mezei D55, semmi nehéz nincs benne.

"Én csak játcadozom a PC-n"

Én a Cseh fejlesztésű Multikonnal szoktam játszadozni, elég jópofa. :-)

Én egyszer még régen a hatvani mozdonyparádén vezettem mozdonyt, persze ez olyankor hivatalos volt.
Előzmény: SnailSims (6761)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6762
Bocsi "szolgálatot".
Előzmény: Törölt nick (6760)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6761
Nekem Taksony is bonyolult. Nem tanúltam és nem ismerem. Én csak játcadozom a PC-n. De tényleg el akarok menni megnézni egy azolgálatot. Van ismerősöm a Délibe. de még nem kerestem fel. Nincs időm.
Mozdonyt már vezettem! (nem hivatalosan) És nem csak a dudát nyomkodtam! :)
Előzmény: Törölt nick (6760)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6760
Hehe. Nem lenne neked az kicsit bonyolult? Én régebben Kelenföldet kezeltem és azért elsőre kicsit durva volt.
Előzmény: SnailSims (6758)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6759
Én a saját D55-öm szoktam nyúzni.
Előzmény: SnailSims (6755)
SnailSims Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6758
Kipróbálhatom?
Előzmény: aruzsi (6756)
Törölt nick Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6757
Csak nem szoktál forgalmász is lenni? :-)
Előzmény: aruzsi (6756)
aruzsi Creative Commons License 2008.07.26 0 0 6756
Én az FC-i 1:1-es modellvasutat szoktam használni a D70 "vezérlő" berendezéssel, a szolgálati menetrend nevű közlekedési beosztással, helyi 4-es túr lebonyolításával. :-D
Előzmény: SnailSims (6755)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!