Mit tegyen a tűzoltó, ha a balesetet szenvedett szerelvény mozdonyvezetője nincs a helyszínen? Mihez nyúlhat? Hogyan szedje le az áramszedőt? Hogyan áramtalanítson?
Nem csak a nagy vonatra gondolok, a HÉV is érdekel.
Tőled: "Ha a sín aljára kötöm félő, hogy a rozsda miatt nem testel." Tőlem: "Én csiszolóvászonra + csavaros szorítóra gondoltam."
"A kérdéseim között volt olyan is milyen vastag és hány db. kábel kell a két sínszál összekötéséhez." A vastagságot nem tudom (ugye ez anyagtól és a biztosítandó áramerősségtől függ), a mennyiség pedig a rendelkezésre álló vezetékek átmérőjétől függ.
"Kiváncsi lennék, amikor kb fél perced van a vonatig, hogyan és mivel fúrnád meg a sínt ?" Megfelelő sínfúró nélkül ha fél órád lenne, akkor sem sikerülne.. És én arra a sínszálra nem engednék járművet, amíg meg nem nézi egy hozzáértő a fúrás után..
Mert Hülye Azért Nem Vagyok! Tényleg ennyire butának tünök? Bocsi a látszat csal.
Tényleg vezetékkel? 8( Ha jól emlékszem nem az volt a kérdés mivel testeljek, hanem hogyan rögzítsem a kábel két végét!!!! A kérdéseim között volt olyan is milyen vastag és hány db. kábel kell a két sínszál összekötéséhez.
Bocsi ha rosszúl fogalmaztam.
A sínkoronára nem teszek semmit, kivéve, ha egy hatalmas fa van keresztbe, valószínűleg nem csak a futómű fog megsérülni és nem az én szorítómtol.
A mágnest a kábel két végére gondoltam.
Ha a sín aljára kötöm félő, hogy a rozsda miatt nem testel.
Kiváncsi lennék, amikor kb fél perced van a vonatig, hogyan és mivel fúrnád meg a sínt ?
Ti soha nem raktatok gyekerként pénzérmét a sínekre?
Elkezdtem még a hétvége előtt végiggondolni, hogy milyen lehetőségek vannak, köztük szerepel a pályatelefon (mégza) is.
"Szerinted milyen eszközzel tudnánk összekötni a két sínszálat." Vezetékkel. :)
"Csipesz, mágnes, szorító?" Mágnessel sokat kéne erőlködni, mire a két színszálat összekötöd. :) Én csiszolóvászonra + csavaros szorítóra gondoltam. A sínfejre nem ildomos semmit rárögzíteni, mert abból csúnya baleset lehet, ha az arra közlekedő vasúti jármű megtalálja és ledobja maga előtt (vagy akár kiemeli a járművet, de megsértheti a futófelületet is). Sínt fúrni pedig csak a gerincnél szabad, vízszintesen.. Az pedig nem jó móka, marad a síntalp, mint egyedüli rögzítésre alkalmas felület..
"Ha találok szigetelt szakaszt (térközjelzőt, jelzőt) mindkét szakaszra tegyek?" Érdemes, hátha a másik irányból jön a jármű.
Ez itt mind szép és jó, de az utasítás ne csak a vizsgákon meg a vezetőálláson belül legyen érvényes! Azaz ha feljön a gépre pályamester, VBO, gépészetis akkor nem csak azért, hogy mert oda küldték be legyen írva, stb. Lássa meg a szabálytalanságot a gépen kívül is. Nincsenenek árbócok, természet vadonjától láthatatlan jelzők és jelzések. Akkor még nem is beszéltem a felsővezeték átépítések miatt láthatatlanná vált jelzőkről vagy a rosszul kitűzött lassújelekről! Ha odakerül az adott vonalon nem járatos ember és valamit nem vesz észre és gond van, akkor kit vesznek elő elsőre??? Én és még sokat tudják a választ.
"A kijárati jelzőket a kezdőpont, illetve a végpont szavak nagy kezdőbetűivel (K, V) és az érdekelt vágány arab számával kell jelölni (pl. K1., K2., V1., V2.)."
Ahhoz képest pár helyen még szimplán csak betűkkel nevezik őket.
4.5.2.2. Jelzők és sorompók jelölése
A jelzőket az árboc színezésével meg kell jelölni.
Az árboc szinezése a jelző forgalomszabályozó szerepének függvénye.
A színezési rendszert az F. 1. Jelzési Utasításban meg kell határozni.
A bejárati jelzőket (a második bejárati jelzőket) a kezdőpont felől kezdve az abc folytatólagos nagybetűivel kell jelölni.
A kijárati jelzőket a kezdőpont, illetve a végpont szavak nagy kezdőbetűivel (K, V) és az érdekelt vágány arab számával kell jelölni (pl. K1., K2., V1., V2.).
A második (további) kijárati jelzők jelét még az abc folytatólagos kisbetűivel is ki kell egészíteni (pl. K2b., V2a.).
A térközjelzőket a lekerekített szelvényszámmal kell jelölni, s utána még helyes vágány mellett „a”, a helytelen vágány mellett „b” betűt kell feliratozni.
(A lekerekített szelvényszám alatt a menetirány szerinti, utoljára érintett szelvénykő számát kell érteni.)
A delta bejárati jelzőt „Y” és az utána következő bejárati jelzőbetűjével, a delta kijárati jelzőket az „Y” betűn kívül a forgalmi szempontból fontosabb vonal kezdő, illetve végpontja függvényében „K”, illetve „V” betűkkel és a meghosszabbításukban szereplő állomási vágányok számával, ezek hiányában a soronkövetkező arab számmal kell jelölni. Ahol több delta fonódik egymásba, ott a jelzők jelölésére egyedileg kell megállapodni.
A közös kijárati jelzőket, az állomásköz és sorompó fedezőjelzőket a kezdőponti oldalon „K”, a végponti oldalon „V” betűivel kell megjelölni.
Csoportkijárati jelzőket fentiekhez hasonlóan Kcs, illetve Vcs-vel kell jelölni.
Az alak és fény előjelzőket „Fj”(hogy miért nem Ej, azt nem tudom, kiemelés tőlem), az ismétlőjelzőket „Ism”rövidítéssel és a hozzátartozó főjelző betűjelével kell megjelölni.
A nem biztosított tolatásjelzőket „T” betűvel és folytatólagos arab számmal kell megjelölni, a kezdő- és végponti oldalnak megfelelően.
Biztosított tolatásjelzőket azzal a váltószámmal és a váltóhoz viszonyított helyzetét jelölő E, J, vagy B betűvel kell jelölni, amely váltó mellett állnak. Az E betű a váltó csúcsa előtt, a J betű a váltó jobbra terelő vágánya , a B betű a váltó balra terelő vágánya mellett való elhelyezkedésre utal.
A gurításjelzőket egyaránt G betűvel és arab számmal kell jelölni a gurítódombtól kezdődően.
A fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőt a sorompóberendezés számával és utána kezdőpont felől „K”, a végpont felől „V” betűivel kell megjelölni.
A teljes sorompót (akár kéziállítású, akár motorikus)
- vonalon S betűvel és a szelvényszámmal,
- állomáson Sr betűkkel és páros, vagy páratlan arab számmal a kezdőpontnak, illetve a végpontnak megfelelően kell megjelölni.
Fény-, illetve félsorompó megjelölése:
- vonalon AS betűvel és a szelvényszámmal,
- állomáson SR betűkkel és páros, vagy páratlan arab számmal a kezdőpontnak, illetve a végpontnak megfelelően,
- felhívásos sorompó: FS betűvel és a szelvényszámmal,
- a helyi kezelésű sorompó: HS betűvel és a szelvényszámmal.
Siklasztósarukat KS, a vágányzáró sorompókat VS betűkkel és mindkettőt az állomási sorompóhoz hasonlóan arab számmal kell jelölni.
Már le is töltöttem őket, éppen a Westburyt nyúzom : ) Elég fura ez az új rendszer. A régiben az tetszett, hogy olyan, mint az igazi; nem windowsos, ablakos, scrollozós.
MégmindigOFF Igen, lehet többen játszani ugyanazt a szimulációt. A kliens nem tud menteni, menetrendet szerkeszteni, sebességet állítani, de amúgy teljesen működőképes a dolog. De ez már a "Biztosítóberendezések és szimulációik" topik témája lenne : )
OFF Ez letöltött menetrend, a "fejreállított" 2.111-es KX-hoz. Jóval keményebb, mint a régi volt, csúcsidőben 55 vonat mászkál a pályán : ) Pár napja ismét végignéztem az összes letölthető cuccot, de a Glouchestert nem találtam meg. Helyette viszont a Bristollal küzdök, enyhén eszement a vágányhálózata. Multiplayert nem próbáltam (csak egy gépen több pályát egymáshoz linkelni), mindjárt kipróbálom : )
Helló tesó! :) A menetrendet te csináltad? A letöltött megvan. Én most a Gloucester nyomom scroll-os változatban. Szerinted ha multiplayerben játszik valaki lehet ugyan abban a régióba bejelentkezni? A Gloucester- nek is van olyan menetrendje, hogy nem tudom megfelelően egyedül teljesíteni, pláne ha még valamit lezártak.
Multikon mennyire összetett? Sima menetrendi forgalom, vagy megoldásraváró problémák is vannak? Simsig -ben az tetszik, hogy sokat kell röktönözni, és lehet kérni extrákat is telefonon. A multiplayert is kipróbálnám, de nincs központi server mint a Stellwerksim-ben. Stellwerksim-mel szoktam online-ban játszani, de nem sok az állandó bakter.
Nekem Taksony is bonyolult. Nem tanúltam és nem ismerem. Én csak játcadozom a PC-n. De tényleg el akarok menni megnézni egy azolgálatot. Van ismerősöm a Délibe. de még nem kerestem fel. Nincs időm. Mozdonyt már vezettem! (nem hivatalosan) És nem csak a dudát nyomkodtam! :)
Én az FC-i 1:1-es modellvasutat szoktam használni a D70 "vezérlő" berendezéssel, a szolgálati menetrend nevű közlekedési beosztással, helyi 4-es túr lebonyolításával. :-D