Keresés

Részletes keresés

PowerZ Creative Commons License 2008.07.16 0 0 7134
Más nincs muszály leszek barkácsolni,mert lejár a müszakim :)))
Előzmény: Mnagy (7131)
VaBa342 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7133

Helló!

Köszi a tapasztalataidat.

Jó motorod van (én is "körbejártam" ezt a típust a döntésem előtt), de ahogy a következő hozzászolásodban írtad, egetverő különbség nem lehet a két nagyrobi között.

Nyilván az erősebb motor miatt egy pici előnyben van az 500-as.

Miután döntöttem a 400-as Burgmann mellett, izgalommal várom, hogy saját tapasztalatom legyen erről a motorról.

Előzmény: Andrew(Ceed) (7119)
VaBa342 Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7132

Sziasztok!

 

Kérdésemmel úgy látszik generáltam egy kis diskurzust a 400-as utazósebességéről.

 

Az a helyzet, hogy nálam eldőlt a kérdés, mert lefoglalóztam egy K8 400-ast.

 

Lesz ami lesz, nekem ez a motor nagyon tetszik, jók róla a visszajelzések.

 

És majd saját tapasztalatom alapján elválik, hogy mennyi is az utazója.

 

Ha nem fogja bírni a 120-130 utazót autópályán, akkor lassabban fogunk közlekedni.

 

Nem a száguldás, hanem a békés motorozás öröméért vesszük a mocit (de azért bízom benne, hogy tötyögni nem kell majd vele).

 

3 hét múlva okosabb leszek (illetve majd akkor, ha a bejáratás megtörténik).

 

A többi robi (olaszok) nálam nem jött be, de biztos vagyok benne, hogy azok sem rosszak.

 

 

Előzmény: PowerZ (7130)
Mnagy Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7131
Sajnálom de csak az a kipufogóm van amit használok. A tiéd miért nem lehet lehalkítani? szerintem egy kis barkácsolással megoldható lenne :-)
Előzmény: PowerZ (7130)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7130

Szeva!

 

Igazad lehet,én csk segíteni akartam. Az enyém tavaly már nagyon ette az oilt,idén lecseréletm castrolra most olyan mintha megint nem enné :)))

 

Esetleg neked sincs gyári elfekvő kipufod? vagy esetleg szolíd sportdob?

Előzmény: Mnagy (7129)
Mnagy Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7129
Szia PowerZ

Kár győzködnöd az urakat, ők az új motorrol beszélgetnek mire csipegetné az olajat a moci addigra már úgyis másik lessz. Jó pár éve megvannak a négyszázasaink, de rajtunk kívül nem tudok olyanról aki kitartott volna ennyi ideig a típus mellett.
Előzmény: PowerZ (7128)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7128

itt is egy ember aki tapasztalta rajtam kívűl ezt:

 

http://totalbike.hu/technika/motordoktor/doki080711/

PowerZ Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7127

Bocsi de a 400-asba nincs oil nyomás jelző :(((

 

És véleményem szerint ez a tipus ilyen,aki nem érti meg hogy ez nem száguldásra van gyártva az oilt töltöget. 120 alatt nincs oil fogyasztás,csk terhelés alatt.

Andrew(Ceed) Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7126
Ez viszont akkor típusprobléma és sajnos elég extrém példa!
Viszont, ha a story igaz - és miért vonnánk kétségbe a hitelességét - ez valami nagyon komoly konstrukciós gond, hiszen a műszaki tervezésnél tól-ig határokkkal dolgoznak a mérnökök és ilyen extrém olajfogyasztással szerintem ők sem kalkuláltak.
Pl. a gépkocsiknál is megadnak egy olajfogyás/1000 km értéket, ami egyes gyártók esetében még ma is akár 1 liter is lehet bármilyen meglepő és közismert tény, hogy a PDTDI motorok, vagy a "régebbi" ecotech Opel motorok is szeretik csipegetni az olajat.

No de nem várható el a tulajdonostól, hogy a a gyár által megadott maximális terhelési paraméterek között használva a motort - esetünkben scootert - állandóan az olajfogyást hesszellgesse! Főleg ilyen rövid 100-200 km távon. Olyan ez arányát tekintve, mint ha egy 1,6 os modern turbódiesel motornál, aminek mondjuk kb. 5 liter motorolaj a max töltete és egy ilyen 100-200 km-es úton megenne mondjuk 3,5-4 litert. Biztos tulajként a hajam hullana ki és vinném vissza a szervízbe és baromira nem tudnának azzal elhajtani, hogy "'Hja kérem ez ennyi olajat eszik!"

Más kérdés, hogy aki olyan felelőtlen, hogy egy ilyen szituban akkor is tovább húzza a gázt, amikor kigyullad az olajszíntvisszajelző, hogy gáz van és semmit sem téve tovább megy addig, amíg meg nem áll alatta a motor az meg is érdemli, hogy megragadjon alatta.
Előzmény: PowerZ (7125)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.15 0 0 7125
Jó,nekem 8. De én hallottam autópályán besült burgmant L Mert a huzamosabb nagy igénybevétel miatt megette az oilt.

Magam is tapasztaltam h 1-200 km 100 fölötti húzatás után 0,5 oil  hiányzott.

agent.d Creative Commons License 2008.07.14 0 0 7124
ja.. az reális lehet a videókon 155-160 között van.. de nem tűnik abszolút végsebességnek. de ez oly nnagypapaduma hogy egy 160 körül menő motornak a 90-100 tesz jót. azért a mai motorok ne molyanok hogy egyből elfossa magát ha meghajtják.. ilyesmi 20-30 éve nincs.
Előzmény: PowerZ (7123)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.14 0 0 7123
Basszus az enyém bejáratás után csutkán ment 155-t,szóval szerintem elég nagy hülyeséget beszélsz.
Előzmény: agent.d (7121)
RSolyom Creative Commons License 2008.07.14 0 0 7122
Igen, megy a 400-as 130-140-et is tartósan, ha kell, de általánosságban elmondható autónál és motornál is, hogy a TARTÓS utazósebesség, ahol a motor kímélve van, a fogyasztás kellemes, az a várható végsebesség és fordulatszám max. 70-80%-a. Mentem már én is Vác felé lazán 140-et-150-et, néhány kilóméteren át. Vitte, kényelmesen. A max. fordulatszám 90%-án. Ha a gépet nem egy szezonra veszed, akkor- főleg 2 személlyel- nem illik ezt a tempót tartósan utazni. A 90- 100 km-es sebessségre azt mondtam és mondom is, hogy a világból kivisz vele, és van még tartalékod előzni is bátran. Persze ez az én véleményem, mást is meg kell hallgatni.
Előzmény: Andrew(Ceed) (7120)
agent.d Creative Commons License 2008.07.13 0 0 7121
figy! nekem a 250es motorom megy 185-öt.. (fzr250r) burgonyáról videók vannak a youtube-on, amiken a szűk 160at simán futja gyorsulásos felvételen, tehát lehet tovább is megy ha hagyják.. de asszem, a superbike-osok is tesztelték és ők is ilyen 170körül mondták a végét.
Előzmény: Andrew(Ceed) (7120)
Andrew(Ceed) Creative Commons License 2008.07.13 0 0 7120
Szia!

"Szerintem nem igazi autópálya gép a 400-as, annál - 130 km/h - a tempónál széthajtod. Persze rövid szakaszokon bírja, de inkább a 650-est ajánlanám. Nekem 400-asom van, szerintem ennek a gépnek a kellemes utazója 90- 100 km/óra, ezzel a sebességgel kivisz a világból is..."

Érdekes, hogy ezt írod, mert utánanéztem a 400-as műszaki adatainak és ezek nem indokolják az általad leírtakat, bár kétségtelen tény, te a gyakorlatban használod és utazol vele én meg most elméleti fejtegetésbe, ha tetszik okoskodásba kezdek.

Szóval az Atlantic 500-as 460 ccm a Burgman 385.
Az Atlantic 37,4 Le Burgman 33.
Az Atlantic 199 kg a Burgman 184 kg.
Az Atlantic gyári vége 160, a Burgamné 150 km/h, igaz a Burgmannak 13 colos a kereke, lehet hogy ez a döntő?

Szóval ezekből a teljesítmény és egyéb adatokból - melyek között minimális a különbség, hiszen pl.: 4 Le-vel erősebb az Atlantic, de 15 kg-val könnyebb a Burgonya - nem következne az, hogy ennyivel kevésbé tolárálja az autópályasebességet. Sőt épp a 250 ccm-es robogóknál jellemző ez, ahol ugyan megy 120-130-at, de ott már erőlködik. Szerintem - bocs, hogy ezt írom, mert nem mentem még Burgonyával- de a teljesítmény és műszaki adatok alapján a Suzuki Burgman 400-asnak simán és kényelmesen teljesítenie kellene egy 120-130 km/h-s autópályás utazót, mert mind motorerőben mind kg tömeg arányban erre alkalmas(nak látszik). Aztán persze elméleti fejtegetésemet lehet hogy cáfolja az élet, csak tényleg meglepődtem amikor azt írtad, hogy a Suzuki Burgman 400-asnak már széthajtós tempó a 130 km/h!
Előzmény: RSolyom (7115)
Andrew(Ceed) Creative Commons License 2008.07.13 0 0 7119
Szia!

Én most hétvégén voltam (egyedül) a scooteremmel a Budapest- Székesfehérvár, Székesfehérvár-Budapest-Dunakeszi útvonalon. Péntek reggel indultam éjszakás műszak után a Budapest IX. ker Mester utcából és mivel elég csípős reggel volt, fáradt is voltam, nem akartam túl sok időt tölteni az utazással Fehérvárig, úgyhogy pontban 6:35-kor indultam a Mester utcából át a Petőfi hídon, rá a Bocskai úton keresztül az M7-es kivezetőre, majd a pályára és 7 óra 16 perckor már a barátom Székesfehérvári lakása előtt csengettem, hogy ideje kelni! A gép egy teljesen gyári Aprilia Atlantic 500 Sprint (2006. szeptemberi, már az új csinosabb kasztnis) Ja és én "szárazon" 102 kg vagyok+a felszerelés (protektoros dzseki, bukó, kesztyű). A mocit egy gyári 55 literes aprlila doboz "húzta vissza" légellenállásilag menetközben. Halál kényelmesen lehet vele tartani a 120-130 km/h, sőt a 130-140-et is. A típusra általánosan jellemző egyébként hogy a nagyon kedvező - persze barátom akinek egy 600-as 122 Le-s speedgépe van ezért a mondatért megmosolyogna - lóerő /tömeg arány miatt meglepően jól gyorsul 150 km/h-ig, igaz viszont ott látványosan vége van a világnak. Persze bele lehet forgatni a 160 km/h-ba ez a gyári végsebesség is, sőt egyesek még 180-ig is tudnak vele repeszteni de minke? Ez egy scooter ez nem erre van kitalálva!
Szóval egyébként 500-as, de csak nevében, valójában 460 ccm 37,4 Le, de "csak" 199 kg.Ettől van a jó menetdinamika. A pályán lefelé olyan 130-155 km/h között ingadozott a sebesség, de ez nem volt csutkagáz, erre csak az előzéseknél volt szükség. Olajfogyásom nincs, direkt ellenőriztem előtte és utána is a szintet. Fogyasztás ilyen temó mellet 4,4, 4,6 liter volt. Viszzafelé már nem vettem ilyen sietősre a figurát olyan 130 km/h, néha előzésnél 140-145. 12:15-kor indultam Fehérvárról és 13:16-kor értem Dunakeszire úgy, hogy persze át kellet jönnöm komplett Pesten.
Ja és ezeket két személlyel is tudja a gép, persze lassabban éri el az adott értékeket, de ez nem annyira feltűnő!

Gilera GP800? Na igen! Brutál egy gép, de bár mindenkinek más a pénztárca vastagsága, az értékrendje, meggyőződése, viszonyítási alapja, "mihez képestje", de aki szerintem 2,5 millióért megveszi ezt a robogót, az tényleg luxus módon luxust vesz - bár kövezzetek meg érte - karcos véleményem szerint nem teljesen komplett módon.
Előzmény: VaBa342 (7116)
RSolyom Creative Commons License 2008.07.12 0 0 7118
Gilera GP800?
Előzmény: VaBa342 (7116)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.11 0 0 7117
Ha megtudod fizetni akkor 650,bár nem is biztos h hétvégi motorozáshoz a robogo a legjobb döntés.
VaBa342 Creative Commons License 2008.07.10 0 0 7116

 

PowerZ, RSólyom,

 

köszi a válaszokat, feladtátok a leckét, mert nekem nagyon tetszik a 400-as, meg hát az árban is nagy a külömbség a 650-es terhére,

DE 100-200 km-t bírnia kellene a gépnek autópályán 130 km/h körül 2 személlyel...

 

Hát akkor még gondolkodom, hogy mi legyen...

 

Ha van valami ötlet, azt szívesen veszem.

Olasz 500-as nagyrobik talán bírják ezt a tempót?

 

 

Előzmény: RSolyom (7115)
RSolyom Creative Commons License 2008.07.10 0 0 7115
Szerintem nem igazi autópálya gép a 400-as, annál a tempónál széthajtod. Persze rövid szakaszokon bírja, de inkább a 650-est ajánlanám. Nekem 400-asom van, szerintem ennek a gépnek a kellemes utazója 90- 100 km/óra, ezzel a sebességgel kivisz a világból is és a fogyasztása kellemes 3,5 l körüli, és az olajat szinte nem fogyasztja.
Előzmény: VaBa342 (7112)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.10 0 0 7114
A 400as 100-120 között jo,többet nem tud,120 felett folyamatosan halytva jelentős az oil fogyás.

Az Érdi emelkedőt meg megse érzi :)))))
Előzmény: VaBa342 (7112)
Fóti Gyula Creative Commons License 2008.07.10 0 0 7113
 

Igaz,hogy ez a levél a Pannonia MGTSZ (Magyar Gépjármüvek Túra Szakosztályának) a hírlevele,de biztos,hogy itt is van olyan ember aki átérzi a dolog lényegét.

 

Tisztelet Mindenkinek!

 

Amikor  2 hónapja jeleztem a veterános társadalomnak (köztük valószínűleg Neked is),hogy sok év után  megjelent egy könyv a Danuvia motorkerékpárokról (mellékesen megjegyzem,hogy azóta megjelent még egy könyv,és 2 hete lett bemutatva az "új Danuvia motorkerékpár" egy sajtótájékoztatón), akkor tájékoztattalak arról is, hogy a könyvből befolyó összeg  jótékonysági célokat fog szolgálni.
 

Nos,nemrégiben eldőlt,hogy mi lesz a további sorsa az összegnek!!!

 

Itt én beszúrnék egy idézetet,amit a szerzőktől kaptam:

 

 

"270 oldalon keresztül, közel 400 sok eddig soha nem közölt fényképpel, típustörténettel és javítási tanáccsal ellátott kiadvány. A magunk részéről ajánlanám Pannónia, Berva, Panni, Dongó, Tünde, Csepel és minden magyar (és retró vagy veterán, MZ, Jawa, Simson, Ural, Junak,  stb...) motor tisztelőjének, azok barátainak ajándékként ezt a komoly sportsikereket elért ám méltatlanul mellőzött márkát bemutató könyvet, vagy egyszerűen azoknak, akik a könyv megvásárlásával segíteni kívánják a girincsi Óvoda, Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Diákotthonban tanuló értelmileg akadályozott gyermekek életkörülményeinek javítására irányuló törekvésünket.

A könyv ára: 4200Ft.

Tehát, a kiadvány teljesen non-profit, a szerzők a könyvből származó bevételüket teljes egészében felajánlották.

A Danuvia motorkerékpárok történetét feldogozó könyvünk egy példányát Talmácsi Gábor, a MotoGP 125-ös kategóriájának világbajnoka is ellátta kézjegyével, mely egy jótékonysági licit keretében 130.000.Ft.-ért talált gazdára, egy másik példány pedig 100.000.Ft.-ért.
Természetesen mindkét összeg átutalásra került az intézmény számlájára.

Cégektől nagyobb tétel megrendelésére is számítunk (akár repi célokra). A kiadvány hivatalosan bejegyzett, számlát tudunk biztosítani.

A könyv megvásárolható Budapesten Tálas Tamástól  (30/9303-663)talast@freemail.hu , Debrecenben Kóris Istvántól (20/395-2333),koris.istvan@chello.hu  , Fóti Gyulától (06 20 3421 373) fotigyula@gmail.hu                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

 

A következőkben újra számítunk a segítségedre! Az adomány átadását azzal szeretnénk színesebbé tenni,hogy meghírdetünk egy játék gyűjtő akciót, amiben Te is tudsz segíteni. Semmi más dolgod nincs csak azokat a gyerekjátékokat,amiket már nem használ a család,de kidobni sajnálod,és egy dobozban pihen évek óta a szekrény alatt vagy a tetején,pincében,padláson,a garázsban,vagy éppen ahol helyet találtál annak idején,azt juttassad el valamelyikünkhöz.

Azzal,hogy rászánsz egy pár percet erre a dologra valószínű,hogy egy kis embernek nagy örömöt fogsz okozni!

Biztos,hogy Nálatok is van megunt mese könyv,kirakós,plüss,vagy társasjáték,építő kocka,robot,vagy a megunt katonák és autók is várják a jobb sorsukat valahol a háztartásban.
Az Intézmény használt ruhaneműt is szívesen fogad!

A legkésőbbi időpont:2008 augusztus 1.

 

Segítségedet előre is köszönjük szépen!

Itt küldök egy linket egy nagyon elgondolkodtató kisfilmhez, ami az emberi akaratról,és kitartásról szól. Érdemes megnézni!

 http://youtube.com/watch?v=f4B-r8KJhlE

Ezt az írást küldd tovább minden jóérzésű barátodnak!

Köszönöm.

 

Tisztelettel:

Fóti Gyula

Pannonia MGTSZ
 






________________________________________________________
Papírképek akár ingyen! Digitális fényképezőgépek már 5000 Ft ajándék fotókidolgozással a FotoMarket Online Fotóáruházban! www.fotomarket.hu

3 melléklet — Az összes melléklet letöltése Összes kép megtekintése konyv_3d_2.jpg
153K Megtekintés Letöltés Talma6.bmp
901K Megtekintés Letöltés Alapítvány_tevékenysége.doc
29K Megtekintés HTML-ként Megnyitás Google-dokumentumként Letöltés

VaBa342 Creative Commons License 2008.07.09 0 0 7112

Sziasztok Burgmanosok!

 

Renault Megane Klubból jöttem egy kicsit ide, mert augusztusban venni szeretnék egy Burgman 400-ast.

A kereskedésekben össze-vissza tájékoztattak arról, hogy mire képes ez a moci.

 

Szóval konkrétan az érdekelne, hogy

1. Én és feleségem (80 + 80 kg) milyen utazósebességet tudunk tartani ezzel a mocival autópályán, ha megyünk vele a Balatonra? Vagy "kínos" ezzel kimenni az autópályára? (Nem sok robogót látok az autópályákon, pedig rengeteget autózok ott).

2. Ekkora terheléssel fel lehet-e a mocival menni pl. az érdi hosszú emelkedőn úgy, hogy ne képezzünk akadályt?

3. Ahogy látjátok az érdekelne, hogy elég erős-e a moci ahhoz, hogy 100-200 km-es autópályás szakaszokon NORMÁLISAN lehessen vele motorozni (130-140 km/h sebességgel), vagy ehhez a 650-es Burgman kell? (Nekem jobban tettszik a 400-as, de nem szeretnék kínlódva motorozni vele az autópályán.)

 

Ti itt biztosan többet tudtok a mociról, mint a kereskedők, ezért megköszönném, ha néhányan segítenétek nekem a tanácsaitokkal.

 

VaBa342

PowerZ Creative Commons License 2008.07.05 0 0 7111
Velem az M5-n történt,ott azért balszerencsés lenne fetrengeni kicsit:DDDD
Előzmény: agent.d (7110)
agent.d Creative Commons License 2008.07.04 0 0 7110
nekem is volt ilyne, mikor még futárkodtam.. a full protektoros rucit azé a 40 fokban a mejjemen kinyitottam, hát nem berepült valami szúrós dög? de azért nem lányok vagyunk hogy eldobjuk a vasat..
Előzmény: PowerZ (7109)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.03 0 0 7109
Még mikor volt nagyobb vasam,csípet meg méh 140 nél,sajna ki kellett bírjam még félreállok. De ezt is tul lehet élni.
Villámcsiga... Creative Commons License 2008.07.03 0 0 7108

rnagy8, PowerZ

 

valami piareklámban volt: a te életed, te döntésed.

 

azért arra is gondolj, hogy senki sem úgy ül fel a motorra, hogy ma el fog esni. az egy pillanat alatt történik, ugye. ezt a "tervezem a gyors sebességet" sem értem. én pl. M5 bevezetőn járok, ahol 70 a megengedett, de a forgalom miatt gyorsabb tempó sem ritka, az szerintem már elég gyors egy poló/rövidnadrághoz. Ez is motorozás. Most hasonló a logikád, mint annak az embernek a bőrgyógyásznál, aki  talált rajta egy bőrrákgyanús kinövést: doktornő, de én nem is napoztam! Ja, de egész nap a napon kertészkedett, az is napozás. nem lehet  KICSIT teherbe esni (ez is vmi film volt. :)  )

 

azzal sem értek egyet, hogy ha esek, az csak az én bajom.

teljesen hétköznapi példa, egy méhcsípés (amit ruhában nem érzel meg). ha miatta dobod el a vasat, ne adj isten elsodorsz másokat, máris nem csak a te bajod. de mondhatnám azt is, hogy egy bőrgyalulás miatt nem tudsz hetekig pl. dolgozni/családoddal lenni, az sem mellékes.

 

persze kívánom Nektek, hogy sose dőljetek fel. :)

 

egyébként hálós protektoros cuccban nem annyira vészes a kánikula.

 

B.

Előzmény: rnagy8 (7104)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.03 0 0 7107
Nem marad valakinek K4 hez kipufja??? Gyári kéne,vizsgára.
rnagy8 Creative Commons License 2008.07.02 0 0 7106
Ott a pont :-))))
Előzmény: PowerZ (7105)
PowerZ Creative Commons License 2008.07.02 0 0 7105
Én félmeztelen mociztam papucsba vasárnap,így esett jól. Ha esek bebuktam,de ez már csak az én bajom :DDDD

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!